![]() |
Upptäckte http://www.web10.se genom Tradedoubler, de erbjuder webhotell för 10:-/månad med mysql...
Någon som har erfarenhet av dom? |
Varför får jag en känsla om att den påminner om b-one? :blink:
|
De är visst också danskar, liksom b-one och cliche. Vad har danskarna som vi inte har? Billigare lina, mer konkurrens, bättre linuxkunskaper, sämre kvalitet, vit slavhandel? Kanske allt?
|
verkar hyfsat men de tar tex 295kr för .se per år även efter första året, dvs de tar 45 kr själva varje år...
|
Citat:
Antingen har Web10 läst fel i avtalsvillkoren eller så debiterar de sina kunder 295kr för mycket per år. |
Citat:
HAHAHA :D de har väll mycket lägre skatter gissar jag? och deras linor är nog betydligt billigare, telia i sverige är svin, de hindrar utvecklingen i sverige anser jag själv, kom ihåg för några år sedan när telia började lansera bredband i danmark, med mycket lägre priser än i sverige. Förrädare, man blir förbannad. |
Citat:
HAHAHA :D de har väll mycket lägre skatter gissar jag? och deras linor är nog betydligt billigare, telia i sverige är svin, de hindrar utvecklingen i sverige anser jag själv, kom ihåg för några år sedan när telia började lansera bredband i danmark, med mycket lägre priser än i sverige. Förrädare, man blir förbannad. [/b][/quote] Telia har dock bra kvalite på sin utrustning. T.ex. i Västerbotten så köper www.norrnod.se in 155 mbit utav Telia. Sen säljer NorrNod ut det till lokala aktörer som i sin tur säljer det till företag/privatpersoner. Norrnod bedrivs förresten utav Umeå Univ. Vad som är bra med Telia är att det är rätt snabbt internet över hela Sverige, NorrNod får bursta över 155 mbit men ska ligga på 155 mbit i medel per dygn/vecka. Och de har trots allt support för sina pengar. |
Men jag trycker det är ett skrämmande litet antal svenska operatörer som kostat på full redundans.
För.. rätt vad det är så grävs en kabel av och sänker ett helt län. Nyligen fick Aftonbladet stora problem vid ett sådant missöde. |
Well.. Det finns gott om danska bolag tydligen... Jag håller själv på att göra affärer med b-one i dagarna så får vi se vad dom har för kvalité..
Det ser bra ut på pappret men sen rent praktiskt vet man inte. Att Telia stoppar internet utvecklingen i Sverige är solklart.. Men också andra bolag bromsar sig själva. Mnga bolag lovar saker de sen inte kan hålla. Men allt är inte Telias fel.. Det finns en statlig kontroll också som har mycket att säga till om när det gäller Telia (kvarleva från Televerket?) Det enda man kan göra är att i protest använda så lite produkter som möjligt från de bolag som bromsar utvecklingen. Rent webhotellsmässigt är det ju helt ok med 10:- i månaden även om kvalitén inte är 100%... Svenska hotell har sällan den kunskap, utrustning etc som jag är i behov (i rimliga prisklasser) Vet inget hotell i Sverige som kan hosta en sida med 10.000 besökare om dagen som jag har råd med.. vet ni nåt? :unsure: |
Citat:
|
Min lilla minisajt är jag på väg att flytta till web10, har valt att peka om DNS-adressen själv och då ställde jag en fråga på Web10s forum om vad det var för DNS-adress de hade.
Fick ett tomt mail som svar, inget vidare precis :) Eftersom jag inte gärna önskar vänta i ännu ett dygn, undrar jag om ni kan förse mig med de nödvändiga DNS-inställningarna så att jag lätt kan peka om mitt domän. Vill ni inte göra det här på forumet så skicka gärna ett meddelande eller ett mail. (Första inlägget förresten :D ) |
Citat:
|
Skulle vilja påstå att det inte finns något seriöst webbhotell som kan erbjuda webbhotell med 10.000 unika besökare / dag. Skulle man ta in en sådan site på en delad server skulle resten av kunderna på samma server bli drabbade.
Och en site med 10.000 besökare måste väl ha något kommersiellt värde som kan generera de pengar som krävs för att uppnå vettig hosting? No comments ang de danska "10 kronors" webbhotellen, man får vad man betalar för helt enkelt ;) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Tänk på att efter Web10 är danskt saknar de F-skatt och momsregistreringsnummer i Sverige (oavsett om de nu har ett svenskt postgironummer).
Jag hjälpte ett företag med minimala behov av internetnärvaro (dvs. med låga krav) att försöka flytta dit häromveckan, men det gick inte eftersom det flyttande företagets revisorer av någon anledning vägrade att ha göra med Web10 eftersom de just saknade F-skatt och momsregistreringsnummer. När man väl beställt ett abonnemang hos Web10 får man direkt en automatiskt bekräftelse med inloggningsuppgifter samt en temporär adress där man kan beskåda ens webbsidor tills flytten av domännamnet har genomförts. Det är bra för då kan man slippa chansa att det fungerar som det ska när flytten väl genomförts. |
Hmm.. måste varit en konstig revisor alltså för att när man gör affärer med företag i utlandet så ser man till att få deras VAT nummer vilket är bevis på att dem i sin tur betalar moms i det egna landet. Fördelen med detta för dig är du då slipper betala utländsk moms på varor och tjänster som du köper utomlands. Då Web10 är danskt så hade jag krävt att få deras VAT nummer innan man gör affärer med dem. Finns en sida på internet där man kan kontrollera registrerade VAT nummer för hela EU iaf.. hittar dock inte länken igen .. sorry ..
|
Citat:
|
efa: korrekt. Detta för att förhindra att privatpersoner köper saker utan moms.
|
Citat:
Så har jag förstått det efter samtal med RSV .. eller? |
Citat:
|
Web10, har server i litauen har jag hört, åt mig har dom funkat utmärk i tre år.Supporten funkar bra, på tre år har det bara vara en stor avbrott. B-one, ok för
en privat person utan mycket trafik, har även hört att web10,surftown,b-one ingår i samma konsern?? |
Jag varnar för Web10, de klarade inte av 50 besökare om dagen utan att vara nere minst 1 gång i timman. Efter att jag skrivit 50 anmälningar om detta till supporten sa jag upp skiten, de lovade pengarna tillbaka, men inga pengar kommit på 2 år... Sämsta hotell och support man kan tänka sig...
|
Att alla är i danmark är väl kanske för deras lagsystem tillåter man blåser Svenskar?
Sedan lär både skatt och allt vara billigare, problemet är inte att dom är billiga utan att dom skriver "Fri trafik". Skulle dom tagit betalt efter en viss förbrukning skulle dom fått in det det kostar att hantera X 100 tusen besökare då det även drar viss trafik. Sedan går det faktiskt begränsa minnnet, cpu användning och allt sådant i PHP,MySql och liknande per användare. Dock bör man nog passa sig för Danska företag. |
Verkar dessutom lite som att man kan ha såväl tur som otur - har själv haft sidor som haft långt över 1500 unika per dygn på deras servrar utan några som helst problem, och det var dessutom inte direkt några överdrivet lättlattade sidor.
Supporten har jag aldrig behövt använda mig av så den har jag ingen åsikt om - men klart att vissa kan sakna ett telefonnr. Har ännu inte upplevt någon nertid. Var själv väldigt tveksam och testade ett konto mest för skojs skull, se hur det fungerade och så - kan inte komma på något direkt negativt än så länge (lovar docka att rapportera om min uppfattning ändras). |
Har använt,web 10 i 3 år, utan problem. Svarar snabbt,stått ut med mina nycker..Deras server står i Lituen har jag hört. inte säker. Jag har to sajter hos
dom. Enda problem kan vara om man inte så hag, på asp,får bara ha en...inte fler/per sajt. |
Vad är det med ASP som man inte får ha mer än en per sajt?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:46. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson