![]() |
Ny version släpptes igår, klipper in några nyheter från nyhetsbrevet för de som inte är medlemmar ännu ;)
Tar tacksamt emot feedback! Vad kan förbättras och vad saknas? Vill gärna höra alla åsikter så att MissDomain kan bli ännu bättre. 0% Provision: MissDomain slopar sin provision. Nu kan du sälja din domän eller webbplats utan att behöva betala en krona i avgift. 0 % Moms: Eftersom MissDomain inte längre agerar mellanhand mellan köpare och säljare, tillkommer ingen moms på domänens försäljningspris. Escrow som tillval: Vill du ha hjälp med en säker transaktion? Nu kan du till ett fast pris köpa administrativ och/ eller monetär assistans via MissDomains klientmedelskonto. Tydligare anbud/bud: Numera noteras även anbud som inte accepterats av säljaren, efter önskemål från flera kunder som vill veta vilka domäner det bjuds mest på utan att auktionen för den skull aktiveras. En seriös marknadsplats: För att kunna delta i en budgivning eller anbudsförhandling krävs numera att du uppger ditt person- eller organisationsnummer. Tillsammans med nya allmänna villkor hoppas MissDomain på detta sätt minska antalet personer som drar tillbaka bud eller ångrar sin försäljning, något som tidigare varit väldigt irriterande för den part som stått vid sitt bud och varit beredd till affär efter en avslutad auktion. Ingen utgångstid på domäner: Lägger du ut en domän till försäljning kommer den att ligga kvar till dess att du avaktiverar den. Varje månad får du en rapport via e-mail som visar vilka domäner du har ute till försäljning med en påminnelse att ta bort de objekt som inte längre är till salu. Bättre bevakning: Bevaka intressanta domäner som aktiveras genom att aktivera bevakningsfunktionen i din profil! Du kan även som tidigare bevaka nya domäner som läggs upp med valfria nyckelord, även denna funktion förbättrad, se menyn 'Auktionsbevakning'. Ange gärna en sekundär e-postadress i din profil för att vara säker på att du får viktiga mail som skickas från MissDomain, oavsett om du är på arbetet eller hemma. Fler nya funktioner är även under utveckling just nu. MissDomain |
Pågår redan litet snack i denna tråd
|
Gillar verkligen nya systemet :) Har även slängt ut några domäner själv som test...
Det där med att slopa avgifterna gillades verkligen. mvh Jim |
Härligt att höra, då kommer du bli ännu gladare snart när fler nya funktioner kommer! :)
|
Grattis till artikeln på IDG. Hoppas det rullar på bra för er framöver!
|
Citat:
|
Bra jobbat ZN! Vill bara pusha på och säga att ifall det skulle gå lite motigt i böjan så ha is i magen för att det kommer att vända för eller senare. :)
|
En funktion som jag gärna skulle vilja se är att kunna se senast inlagda domäner. Ungefär som man här enkelt kan se nya inlägg. På så vis slipper man att bläddra igenom milslånga listor över domännamn. Jag skulle gärna kunna se tex de 100 senast inlagda.
|
Citat:
|
Ett RSS-feed med nya domäner som läggs till kanske vore nåt.
|
Citat:
|
Var inne och kollade, verkligen bättre,men kanske det vore ide´ att städa bort gamla domäner som inte säljs,bara ligger där och skräpar. Där man inte ens får svar när man lagt ett bud........dåligt tycker jag.
|
Citat:
|
Finns sidan på några fler språk än svenska? Jag skulle faktiskt föredra priser i SEK framför EUR.
|
Eller möjligtvis valbart språk/valuta? (För varje auktion - välj valuta)
mvh Jim |
Bra iniativ, helheten ser bra ut!
|
En bra sak vore att kunna lägga fler bud än 1 eller 2. När jag försöker lägga bud på en auktion jag redan lagt bud på tidigare nekas jag?
|
Känns som det är heldött på missdomain och som det alltid har varit det.
Hur många besökare snittar sidan per månad? Edit: hur många medlemmar finns det? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jag hoppas aktiviteten blir bättre så småningom. Jag är glad att sidan finns så vi svenskar kan ha en egen plats att köpa&sälja domäner på. |
Jo då, idag toppar MissDomain DNJournals top weekly, plats 96 på 2007 yearly. Räknar med en hel del internationella besökare därifrån :)
http://www.dnjournal.com/domainsales.htm |
Citat:
|
Vad medför tjänsten "Administrativ hjälp med ägarbyte, 30 EUR"?
Innebär den att ni skickar mig rätt blanketter som jag sedan fyller i och postar, eller innebär den att ni på elektroniskt vis får fullmakt från mig och sedan fyller i blanketter och faxar/postar? Det andra vore naturligtvis det suveränaste eftersom man då för dessa 30 EUR skulle spara tiden det tar att: 1. skriva ut blanketter 2. fylla i blanketter 3. posta eller faxa blanketter till köparen Om det är möjligt att på smidigt sätt ställa ut en sådan fullmakt kanske tjänsten även kan erbjudas köparen? |
Har tidigare svarat dig via mail men tänkte svara här också ifall fler är intresserade. En färdig blankett genereras till en PDF med uppgifter från systemet, sedan är det bara för säljaren att skriva ut, skriva under och faxa till MissDomain (eller snigelposta). Genom ett samarbete med NameISP kommer vi snart kunna genomföra ett ägarbyte smidigare och snabbare än tidigare.
|
ZN, nyhetsbrevet jag fick nyss.....alla länkar är fel där, och bilder syns inte.....kika på det!
|
Citat:
|
Citat:
edit: Bilder brukar förresten inte synas förrän man klickar att man vill ladda ner dom, kanske du har en sån "knapp" någonstans. |
Citat:
|
Jag funderade på varför jag inte fick detta mail men hittade det i gmails skräppostfilter.
Efterlyser även jag ett sätt att slippa dessa mail om man skulle vilja det i framtiden. |
|
Citat:
|
Nu finns proxybudgivning, bättre sökfunktion, möjlighet att skicka meddelande och en hel del andra förbättringar. (och unsubscribe i nyhetsbrevet ;))
|
Hej en fråga ZN, är ni uppe och kör nu som nya ägare?
|
Citat:
|
Det har precis gjorts lite uppdateringar med fokus på smidighet. Feedback tas tacksamt emot.
Nu finns det möjlighet att sälja hela portföljer med domäner på MissDomain, om man endast vill sälja vissa domäner (eller webbplatser) i ett paket, t.ex inom en viss kategori eller flera olika TLD:s med samma namn. Dessutom har vi gjort det betydligt enklare att hantera sina domäner med hjälp av lite trevliga ajax och filter funktioner. Man kan t.ex uppdatera pris på flera domäner samtidigt i bulk och även lägga till en kort kom-ihåg text. När man söker efter domäner så visas även träffar på premiumdomäner från BuyDomains överst. Nu i början ges det 10% rabatt på dessa t.om 080425. edit: datum |
Citat:
Björn, jag såg samarbetet med NameMedia, riktigt grymt!! |
Jag skulle uppskatta om man gavs möjligheten (frivilligt) att ange BIN/"Köp direkt" när man lägger in en domän. Det finns säkert folk som vill slippa budgivningsförfarandet och få möjligheten att slå till direkt.
Det skulle kunna se ut något i stil med.. http://img81.imageshack.us/img81/7310/binbg9.jpg Vidare.. Jag är väl inte någon estet, men när man är inloggad och kollar på "upplagda auktioner" så känns inte de runda formerna på rubrikerna (div.header) som att dem passar i en sida som i övrigt är rak och tabell-aktig. Något mer viktigt, är när man väljer "alla auktioner" (kan inte säga när/vid vilket tillfälle - för det sker inte alltid) så kan skriptet ibland balla ur och visa alla (7000+) domäner i en lång lista och skippa sidbrytning av någon anledning. Vilket gör att skriptet suger musten ur processorn för ett tag och Firefox varnar om "unresponsive script" stop script/continue. |
Citat:
|
Hej!
Jag har inte kunnat komma in på missdomain sen i fredags. Kommer automatiskt till google (med sökordet missdomain.com Är det något som har hänt? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:55. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson