![]() |
Jag satt i photoshop igår och skissade lite, det är inte klart men vad tycker ni om layouten som ja gjort än så länge?
Ja är inget photoshop proffs, utan bara glad amatör. :lol: Klicka här för att se hur det ser ut! |
Det är lite i enklaste laget tycker jag.
Sen bör du fundera på hur du ska tjäna pengar, såvida du inte tycker det är jätteroligt att samla information om jobbsök osv. För att sidan ska bli intressant bör du också ha lite online-kurser i hur man skriver en bra CV och ett bra personligt brev osv. |
Det är meningen att sidan ska vara enkel.
Online kurser är inplanerat att ligga i det tredje menyfönstret |
Ren och fin.
Textlänkarna i "lådorna" till höger är lite stora imo. Sänk lite, men behåll radavståndet. |
Byta ut fonten du använder och ta bort bold, ser inte bra ut.
|
Jag tycker "headern" och färgsättningen är riktigt bra. Snygg och skön att titta på. Jobba med fonterna som andra påpekat. Försök hitta en egen font som inte ser så "standard" ut.
|
Citat:
några förslag på fonter som ser bättre ut? gillar tahoma.. calibri kanske? |
Hitta en egen font som du vill få folk att förknippa med din hemsida, alltså ingen standardfont, finns en uppsjö med sidor där du kan hitta mindre standardiserade fonter. t.ex http://www.webpagepublicity.com/free-fonts.html
|
går det att lägga in fonten på hemsidan så den visas fast alla inte har den på sin dator eller?
inge "klagomål" på övriga utseendet? alla nöjda? |
Citat:
|
jaha.. ja men då kan ja ju använda mig av barmeno som ja har för loggan kanske!?
http://www.hittajobb.se/barmeno.png |
Den tycker jag är snygg.
|
Men vart menar du exakt? Menar du där det står "Senast inkomna jobben" ?
http://www.hittajobb.se/hittabarmeno.png Nu blev de nästan för mycket barmeno. Men man kan ju ha ovanför listorna och på "senast inkomna jobben". |
De där blev mycket bättre. Det var precis det jag menade. Rubriken "Vart vill du jobba" ser mycket snyggare ut i den nya fonten än tidigare.
|
Men undre menyn till vänster ser väl bättre ut som den va.. och "Lediga jobb Företag Län Datum" passar nog bättre i tahoma också.
|
Looking good! Mindre text i boxarna t.v. och en lite flashigare logga (som kontrast till den i övrigt enkla siten) så tror jag du har en vinnare! Hur som helst är den redan bättre än t.ex. AMS.se!
|
tycker att sajten ser lite skitig ut "typ en mordern sajt" = för mycket grå skuggningar...utformningen är hel bra.. när sajten lite renare så blir det kanon......
sajten duger väldigt bra...men för en fullpoängare måste sajten bli renare.. B) |
ska jobba på det :ph34r:
tycker ni alla att de verkligen ska va mindre text i boxarna till vänster? |
Nå mer åsikter?
Har ändrat lite nu så ta en titt. Klicka här! (Ändrar textens storlek i menyerna till vänster och även så att dom är mindre mörka när ja bygger ihop sidan med plattformen som ja har.) |
kanske några pixel mera åt vänster än åt höger! du har ju en bild nu så det visar kanske lite fel....
Mera jobb med texten hittajobb.se prova lite kraftigare prova ta bort .se exprimentera med toningen i sök fälten det flyter ihop med sidorna.... vet ej hur sökningen kommer att se ut ... men gör den enkel allt ska vara enkelt....söker man jobb på län så ska man se direkt vilka jobb som finns, om man får söka under yrke oxå och det inte finns nått där "i början lär det bli svårt att fylla jobben" så kommer sidan kännas tom och värdelös.....kanske ha lite större områden länsvis i början för att fylla ut sajten ... bara mina tankar <_< |
-Jo lite mer till vänster blir det nog när de blir klart.
-Angående loggan så ska ja se om någon designer gör en snyggare. ".se" vill ja ha kvar. -Japp de ska bli sökning länsvis+yrke. men yrkeskategorierna kommer inte ha några underkategorier samt vara ganska breda. Bra tankar! Mera sånt :) |
fanns det inte nån som gjorde loggor för 500spänn det känns prisvärt behöver några jag med ?
nån som kommer ihåg? det var nått webb-design-hotell-program-företag dom annonsera här förut om försäljning av sitt företag... B) |
Skicka ett PM så kan jag se om jag har tid ;)
|
Funkade inte att skicka pm. försöker lite senare.
|
mer ris och ros.. det står still nu.
|
vad tycker ni om slogan?
hittajobb.se - när ni tröttnat på att leta! det är meningen att den ska vara utmanande, ja vet att man letar på min sida också men de är ändå nåt som får folk att undra och stämmer bra överens med namnet på sidan. sen så kommer sidan inrikta sig på att inte ha teknikjobb, chefsjobb och jobb som kräver högskoleutbildning. vilket gör den unik. och det är det jag menar med när ni tröttnat på att leta. för går man till karriärguiden.se t.ex och söker efter hantverksjobb i västmanland så hittar man inte mycket inte. medans hittajobb.se ska inrikta sig på såna jobb. |
Vet du vad jag tycker?
Jag tycker att du skall sluta leka copycat och sluta att använda andra sidor som utgångsmall för din jobbsajt. Ni som undrar vad jag pratar om kan ta en titt här: http://www.jobbporten.se/ Tycker du bör vara medveten om Micho att jobbporten ägs av en jobbsajt som heter MedRek. De är ganska stora, verksamma i 14 länder och vinner en massa upphandlingar med landstinget hela tiden. Väck inte den björn som sover det är mitt råd. |
Jag vet inte varför men jag relaterar direkt till företaget Monster. Vet inte ifall de har använt liknande färger i sina tv-reklamer eller något?
Enkelt och bra annars. |
bra tjänst!
|
Jag gillar sidan, blir bättre när den är kodad, Väldigt enkel och lätt navigerad sida(tror den blir det iaf)
och det är ett plus. byt slogan bara :P när du tröttnat på leta? det är ju precis det man gör :D Något du bör tänka på är att man ska kunna välja avencerad sökning.. När jag söker jobb etc så vill jag kunna specificera exakt.. stad etc. och sen att när arbetsgivarna skriver annonsen så ska dom fylla i te detta på den den söker: ålder körkort certificat etc Så att man kan filtrera lätt vilka jobb man klarar av. För mig som inte har körkort är detta väldigt bra. att kunna filtrera enkelt, och det kommer du få besökare för, tro mig. jag har jobb, men blir din sida fin så kommer jag kanske byta haha :D |
Citat:
Inte lika mycket shadow på båda sidorna, en eller två pixlar fel åt sidorna på vissa ställen osv. |
Oj vad åren går!
Nu 15-16 år senare är man lite mer mogen, har råd och är redo att satsa på denna domän som man hållit i. Frågan är bara om det fortfarande finns en marknad för en sida som hittajobb, eller är det bara appar som gäller nu? Finns lite olika vägar att gå, här är några jag kommit på men tar gärna emot fler förslag: 1. Jobbsida som indexerar alla andra sidor som tillåter det för att bli en komplett sida med jobb som med tiden kan bli den vedertagna sidan man vänder sig till för att hitta sitt jobb. Sedan tar man betalt för bättre placering på annonser som publiceras direkt på sidan. 2. Sida där vem som helst kan lägga upp ett jobb de behöver hjälp med där uppdragsgivare och utförare kan komma i kontakt med varandra. 3. Sida med enbart egna annonser och mer aktivt arbete med att få företag att annonsera och ta betalt för annonserna. 4. Offertsida likt hittamäklare där man kan få offerter av flera olika yrkeskategorier. Alltså mäklarna, snickarna etc som går in för att hitta jobb till sitt företag och anställda. 5. Era förslag, har ni någon bättre idé eller vilken av de jag nämnde låter bäst? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:10. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson