![]() |
Jag vänder till er eftersom någon ägnar sig åt att förstöra webbplatser som ägs av medlemmen Evangelisten. Någon hackar sig in samt att han/hon raderade en webbplats helt och hållet medan en webbplats klarade sig från att bli raderad.
Det är en tidsfråga innan Evangelistens övriga webbplatser drabbas av detta samt att det är en tidsfråga innan de ger sig på Evangelistens EX webbplatser. Detta som pågår nu har pågått i flera år samt Evangelistens EX blev indragen i detta i samma veva som hon och Evangelisten blev ihop. Men nu har det gått så långt att de har börjat ge sig på Evangelistens webbplatser. Någon här som kan ge ett gott råd till Evangelisten hur han eventuellt ska få stopp på detta. Evangelisten ska kontakta polisen be dem om råd angående detta. Får man fast vem det är som hackar sig in och raderar Evangelistens webbplatser så kan man sätta dit honom/henne för detta han/hon har gjort mot Evangelisten. Detta rör sig alltså om grova trakasserier mot en enskild människa som inte har gjort dessa något ont. |
Detta känns ju som något Allan "Maria" skulle skriva ju...
|
Byt alla lösenord på konton, se till att alla standard-lösningar (wordpress, joomla och allt vad det nu kan vara) är uppdaterade och säkra. Gå igenom loggar för att hitta eventuella hål som de har gått in genom.
Ominstallera även desktopmaskiner i och med att det kan finnas trojaner på dem (det är inte alls särskilt osannolikt om många olika webbsiter har blivit kompromerade). Om det är så att det är egenutvecklade mjukvaror så blir det såklart extra viktigt att kolla loggar. En kurs i hur webbsäkerhet fungerar kanske är på sin plats. Det är inte normalt att någon kan hacka dina webbplatser. Det finns inga hackers som kan hacka alla webbsidor. Blir man hackad är det i 99% nån scriptkiddie som har kört en bred attack mot massa webbsidor och haft tur. I det här fallet låter det ju som en betydligt mer riktad attack och det får mig att tro att det kan vara just fallet med en trojan (eller kategoriskt dåligt skriven kod). Lycka till... |
Citat:
|
Citat:
Det var en ren attack riktad mot mig personligt..... |
Om det har pågått i flera år så förstår jag inte varöfr inte en polisanmälan gjorts tidigare?
|
kanske inte ska ha Evangelistens som lösenord?
|
Hahaha.
Detta var roligt. Det är kul med detta spektrum av användare på WN. |
Jag skulle prata med webbhotellet.
|
Citat:
|
Citat:
textstycke. Det gjorde det svårt för mig att ta posten på allvar när jag läste den faktiskt. |
Citat:
Man bör ju verkligen göra någonting åt saken om man blir hackad upprepade gånger. Som någon påpekade - det är inte normalt. Även om det är en allvarlig sak att bli hackad, kan jag inte låta bli att tycka det är humoristiskt att kristna hemsidor blir hackade av andra kristna, där de beskyller varandra för att vara sodomister. Vi borde inte ägna alla denna uppmärksamhet åt muslimska länder - vi borde ta och se över vad för jävla tokstollar som agerar i den kristna läran först och främst. Typ. Jag har dock inget emot kristna personer (så länge de inte försöker få mig att tro) och kristna webbsidor. Är dock av åsikten att religion förstör mer än vad den ger, men den åsikten kan vara irrelevant i sammanhanget. "Men ängeln som är barnets far, har ingen jäkel sett" |
Om nu Evangelistens varit mitt lösenord, så hade Viktor gjort sig skuldig til olaga spridning av lösenordet och kunde ha stämts för stämpling till brottslig handling.
Men så enkelt är det inte. Jag byter lösen minst tre gångar per månad, men nu kanske jag skall göra det tre gångar per dygn. Oavsett om en hemsida är kristen, muslimskt, profan, politiskt eller annat, kan det aldrig accepteras att det finns dårar som vill förstöra för andra. Därför Karman säger ditt inlägg mer om dig själv än den du vill häcklas med. Vad du glömmer bort är, om man skall tro det som skrevs, att de gjorde det för att jag är transsexuell... Med den termologi du använder dig av är det tydligen helt OK att man förstör för andra om man inte gillar dem, den politik de har, den relogion de har, den sexuella läggning de har samt om det är transsexuella... |
Citat:
|
Snacka om att tokspamma:
http://img265.imageshack.us/img265/9620/tok1fy2.th.gif http://img249.imageshack.us/img249/7527/tok2ga5.th.gif Egenreklam är inte tillåtet på WN. Så fram med kors, vigvatten, vitlök och en modig moderator och förpassa tråden till papperskorgen... |
Hyr in någon som säkrar upp saker och ting. Både tekniskt och handhavandemässigt.
|
Citat:
Nej, visste inte att sexualitet var inblandat. Men en enkel riskbedömning i mitt huvud visar då att det krävs ännu mer insyn i säkerhet på webben då jag kan förstå att du är utsatt för påhopp och kränkningar. |
Du skriver inte hur du blivit hackad.
OM det är via webhotellet eller via säkerhetsbrister i mjukvaran. |
Citat:
Dessutom skall du stäma honom för stämpling av brottsling handling. Är det inte dags att skaffa sjukdomsinsikt, och få hjälp på närmaste idiotanstalt med attityden emot andra människor. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:58. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson