![]() |
Hej!
Pga tidsbrist och andra projekt så vill jag sälja min köp- och sälj marknad onlineannons.se Jag ska försöka ta med så mycket detaljerad information som möjligt så ni slipper att ställa basic frågor. Kort information Onlineannons.se har varit aktiv sedan 1 Augusti 2007. Det är en svensk köp- och sälj marknad på internet där man kan annonsera sin nya eller begagnade vara/pryl helt gratis med en bild, ska man ha flera bilder bifogade till annonsen så tar vi en avgift på 10 kr + eventuell operatörsavgift allt detta sker via SMS. Sidan är programmerad i PHP mot SQL. Inkomster http://img160.imageshack.us/img160/4...mst1vt1.th.jpg http://img239.imageshack.us/img239/1...omstnb1.th.jpg http://img239.imageshack.us/img239/3...mst3vi6.th.jpg Statistik Cirka 20 000 unika besökare under dessa tre månader. http://img225.imageshack.us/img225/3580/statsmv2.th.jpg Domäner Onlineannons.se Onlineannons.com Onlineannons.org Sökmotor Om du söker på: annonsera gratis så syns vi på andra sidan längst ner. köp & sälj marknad andra sidan längst upp. Sidan har Pagerank 3 Vi har ingen F-skattsedel så äffären sker privat. Jag behåller mig rätten att neka bud som inte är intressanta. Allting är färdigkodat och betaltjänsten fungerar. Sidan har stor potantial för rätt köpare. Det går även självklart att utveckla sidan med fler funktioner samt designmässigt. Jag/vi säljer sidan för att det inte finns någon bankrulle att driva sidan och dels för att vi har nya projekt på gång. Köparen står för alla eventuella överlåtelseavgifter. Kontakt E-post: gabriel[at]onlineannons.se PM: Via WN Telefon: 0735818007 ( ej efter 22 ) Pris: BUD! ( Ber om ursäkt för eventuella stavfel :unsure: ) |
Vad finns det för utgifter?
|
Citat:
|
Citat:
Vad fick Bearharddesign betallt för att koda den? kan man frågra varför exakt du säljer den,du har ju inte hatt den så länge, och vad får din del ägare för pengar när du säljer den. |
Citat:
Edit: Det vi betalade Bearhard Creations vill jag inte gå in på. Varför jag vill sälja den står ovan och det är våran ensak hur vi delar pengarna. |
Citat:
Vill du ha bud i tråden eller bara bud via PM? |
Citat:
Det spelar ingen roll, det väljer ni bäst själva. |
Pratar vi 5 eller 50k?
|
Citat:
|
edit: felpost
|
vilken tidsperiod marknadsförde ni sidan på flashback?
|
Citat:
kontakta mathias egarth för bekräftelse. http://www.flashback.se/advert.php Edit: ( Vi fick ett bra erbjudande och körde igång direkt med annonsering i juni månad då vi släppte sidan på prov, sedan lade vi ner sidan för konstruktion, sidan kom igång igen den 1 augusti med den nya designen och nya funktioner. ) |
Har lagt upp lite bilder på hur admin panelen ser ut.
:) |
Snygg sida måste jag få tillägga.
Lite kvalité att få bjuda på :) |
Citat:
Vad menar du med lite kvalite att få bjuda på? :unsure: |
Citat:
http://www.onlineannons.se/bilderwn.php |
Högsta bud hittils genom en annons på blocket 27 000
|
Bilderna i annonserna syns inte i firefox på sidan. Kanske inget du vill veta i den här tråden egentligen, bara ett iaktagande :)
|
Citat:
Aldrig någonsin någon som klagat på det, kolla igenom dina inställningar:) |
haha, ja eller så får jag tvätta skärmen.. den funkar jättebra idag, iofs sitter jag inte på samma dator nu.
|
Citat:
Du skrämde mig lite där :unsure: <_< ;) |
Har fått ett bud på 42 000 SEK nu.
Budgivningen fortsätter tom slutet av månaden. |
Har idg dåligt med nyheter? Bara att gratulera till att få den uppmärksamheten.
--> Länk till IDG |
Citat:
|
Vi har nu då två stycken som är väldigt intresserade och högsta budet ligger på nu på 62 000.
Budgivningen avslutas i slutet på denna månad. |
Vi fortsätter att driva samt utveckla sidan!
Auktion avslutad! |
Citat:
Vi har haft en del intressanta men alla har backat ur av någon konstig anledning. Så om du är redo att lägga ut 50 000 kr så är sidan er, det är bara att köra som den står nu eller utveckla med fler funktioner. I trådstarten så kunde jag presentera en statistik på cirka 20 000 unika besökare under tiden sidan varit uppe. Nu har antalet besökare mer än fördubblats, tyvärr har jag inget bildprogram installerat på datorn ( photoshop ) så jag kan ej printa, inte har jag paint heller <_< Men den som är intresserad kan få login uppgifter till statsen. Den som är intresserad får gärna höra av sig i tråden eller via PM. Nej vi säljer inte enbart design eller kod. Ni får köpa allt eller inget :) |
Vad ligger inkomsterna på?
|
Citat:
Så inkomsterna under hela tiden sidan har legat uppe är cirka 3200sek genom affiliate reklam. |
Ladda ner Gimp eller vad som och presentera statistiken. Om ni nu är flera borde väl någon ha tillgång till bildredigeringsprogram? Hur kan ni annars bedriva någon form av verksamhet på nätet? =)
|
Citat:
Citat:
Jag ska försöka installera något enkelt program ikväll och printa. Var du intresserad av köpa sidan? |
BBB har man hört många mardrömshistorier om men de har fungerat felfritt för oss än så länge. Lyckligtvis är jag nästan aldrig där dock =)
Nej, tyvärr inte, det var mer av ett försäljningsråd. Jag har gjort 5-6 annonssidor så jag är lite trött på sådant =) |
Citat:
skulle vara intressant att veta. :) |
Hur många annonser läggs in per månad?
|
|
Har du några uppdateringar kring inkomsterna?
|
Det är alltså runt 9000 besökare per månad. Ungefär 300 per dag. Vad ligger inkomsterna på?
|
Ang inkomsterna så har vi inte fokuserat på att tjäna pengar utan få in annonser och besökare istället.
Så dem har inte ökat speciellt, kanske några hundra kr extra sedan trådstart. |
Inkomsterna ligger alltså de senaste 2,5 månaderna på runt 100-200 per månad. I så fall har inkomsterna fallit den senaste tiden men det kan väl inte stämma? Menar du några hundra extra per månad?
|
Citat:
Ja inkomsterna har fallit, vi har bytt ut en banner i headern och den bannern tjänar vi inga pengar igenom. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:36. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson