![]() |
delar av googles datacenters börjar nu ändra pr värde verkar det som, Är det uppdateringen som börjar rulla???
|
Jo det stämmer, en export har börjat.
|
2 bifogad(e) fil(er)
Humn, gick upp 3 platser på "hus" och en på "mäklare" ...
WN fick en söt grej på sökordet "wn"! |
Ja, nu händer det saker, inte bara PR men även placering. Det viktigaste sökordet för ett av våra pojekt är PUA och nu toppar vi google med det :) Mycket roligt :)
|
Såg det!
En del konstigheter syns dock på google, att en domän kan visas flera ggr. Det är för sej bra dem som har "topplacering" på google. Linux.se som jag är webmaster för, har gått från pr5 till pr6. Så nu lär man få rensa bort ännu flera öststatspam:are olika undersidor. |
Dessa ner och uppflyttningar görs väl i princip hela tiden? .. är väl inte så sällan som ni får det att verka ;D eller ?
mvh |
lite OT: under träffen för wn på bilden så är det direktlänkar till olika avdelningar, har sett att w3c också har det.. hur fixar man det?
|
Citat:
Jag skulle tro att dessa framkommer när Google är väldigt säker på att det är den sidan besökaren vill åt och ger den fler allternativ för att gå direkt till underkategorier. Men det finns kanske en officiell förklaring. |
HAHHA Vilket stolpskott till uppdatering... Nu vill Google få alla webmasters att skaka av rädsla. Alla sajter droppar rejält i PR. Vad sägs om www.youtube.com från PR 8 till 3 på en natt :)
|
Citat:
|
Citat:
|
youtube's undersidor har fortfarnade hög pr, så det kommer nog ordna sig för dem..
Det gick skit för mig dock:/ Tappade på näst intill alla domäner |
Det görs inte så ofta här är en bra länk över datumen
http://www.seocompany.ca/pagerank/pa...date-list.html |
Oj så fel jag hade. Jag hade precis blivit övertygad om att Google hade skrotat tbpr och då rullar de ut den mest genomarbetade och exakta uppdateringen på länge.
En första och kort analys visar att Google har sänkt PR på sidor som de vet säljer länkar. Även sidor som jobbar mycket med länkbyten har fått sig en smäll. Under förra uppdateringen så fick många webbsidor ”felaktigt” PR5, men det värdet har nu rättats till (sänkts). Överlag så känns det som om PR återigen avspeglar en sidas länkkraft. Korrelationen mellan bra och många inlänkar och PR känns starkare än på mycket länge. Undantaget är som sagt sidor som Google vet säljer länkar. Dessa sidor visar ett betydligt lägre PR-värde än vad deras inlänkar visar på att de skulle ha. Varför YouTube visar PR3 kan man fråga sig. Jag skulle gissa på att någon webmaster har sålt länkar i smyg. Sådant förekommer allt som oftast. Nyligen kunde man köpa länkar på undersidor till Apple.com. En annan förklaring till YouTubes ras kan vara att något spam-filter hos Google har triggats av misstag. De har haft en enorm tillökning av inlänkar och det kan ha gjort att de hamnat i ett filter. Om deras låga PR beror på ett fel så kommer de att återfå sin gamla PR. Själv har jag tappat lite i PR på flera av mina sidor. Men det var väntat. Edit: Såg nu att YouTubes undersidor fortfarande har hög PR (som Hjalle sa). Då är deras låga PR på förstasidan med största sannolikhet bara en miss från Googles sida. |
Spännande, spännande :)
|
Kul, en svensk PR6:a, väntar bara på att jag ska få mail om att folk vill köpa länkar :)
|
Öh okej, har haft våran sida som jag driver med en kollega och vi har haft den sedan den 1augusti, vi har såklart alltid haft Pagerank 0 fram tills idag nu har vi 3:|
|
Grattis, Stjärnan ;)
|
Citat:
Min andra sida som jag håller på "renoverar just nu" fick PR1 den har varit uppe sedan februari då men inte lagts någon enrgi på. Bloggen har jag haft cirka 1månad och nu är den PR2. Slutligen min sista sida som jag har ägt nu i mindre än 7 veckor har PR1 :| och det innehåller bara 2 rader text :o men men kul att få lite förhöjd PR :unsure: ;) |
Citat:
|
Citat:
|
Känns faktiskt ganska lamt att google förmodligen manuellt editerade youtubes PR till att gå tillbaka till PR8.
Förmodligen finns det flera sidor som drabbats av samma sak men eftersom de inte är googleägda så kommer dom säkert aldrig att bli editerade heller :/ |
Citat:
|
Mycket trevlig updatering. Ett par sajter gick från PR1 till PR3 och några andra från PR0 till PR2.
|
Ja en av mina sidor gick ner ifrån PR4 till PR2 så de var ju inte lika roligt
|
Citat:
|
En av mina sidor gick från PR0-PR5, på en 96 dagar gammal domän, jag var väl en av dem som fick en lyckolottning då :)
|
Citat:
http://en.wikipedia.org/wiki/PageRank |
Citat:
Tex. varför sjunker pagerank och hur. Ska kolla på seo-forum och din länk som du skicka. thx. |
Direkt till PR6 på en bunt undersidor på en två månader gamal domän. Man ska inte klaga =)
|
Hur ofta kommer dessa uppdateringar?
En av mina domäner lanserade jag i maj och den var PR0 tills nu då den gick upp till PR4. ;-) Jag tänkte lansera en internationell version av den, med liknande seo arbete. Har nu bara PK0 på den. Får jag vänta ett halvår igen innan jag får högre? Eller gör de mindre uppdateringar allteftersom? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Är värdet som visas i toolbaren alltså ett gammalt värde och att man eg i denna sekund kan ha ett annat värde? |
Citat:
|
Citat:
|
Teoretiskt sett, ja.
|
http://www.seo-forum.se/pagerank/165...-pagerank.html
läs denna pokerstjärna så förstår du det hela lite bättre |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:58. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson