![]() |
Efter moget och omoget övervägande och diverse forumsök har jag beslutat mig för att bli Binerokund, och det lär väl visa sig snart hur det går. För att citera en känd amerikansk film; "Thus far your conduct exceeds your reputation" (pluspoäng för den som kan pricka den ;) )
Måste säga att IIS verkligen skulle behövt se över sin kundtjänst (menar inte att peka finger om någon från IIS jobbar här förstås) för jag har aldrig i mitt liv, inte ens vid mina upprepade kontakter med ComHem, behövt lägga ner så mycket tid och energi på de mest enkla saker. Skulle gärna lagt upp mailhistoriken här, men tyvärr skulle det bli alltför långt. Jag måste ha skickat närmare ett dussin mail, och jag är fortfarande på ruta ett. Det kan jag förstås köpa, men det som retar mig är att dom har fortfarande inte ens läst mitt första mail (eller något av dem); jag har bara fått standardsvar som för varje nytt mail i kedjan hamnar längre och längre bort från mitt problem. Tyvärr, som är fallet med de flesta absurt stora företag, så är kunden aldrig kung när det föreligger monopol. Ville hur som helst tacka för all info jag fått från detta forum (jag är ju en ganska ny medlem) som gjorde mitt val av webbhotell lättare. Återstår förstås att se hur det går, men det ser lovande ut. Vad gäller IIS så tror jag närmast att det vore lika effektivt att gräva ner huvudet i sanden än att fortsätta min kontakt med dom, men jag får ringa på måndag och hoppas vi kan fixa det per telefon istället. Är det någon från Bineros crew som är medlem här möjligtvis? |
JonathanS är en av de från Binero här på forumet.
|
Beskriv gärna ditt problem med IIS. Det finns säkert någon som vet hur man löser det
|
Citat:
Beskriv gärna ditt problem med .SE, antingen här eller via e-post (registry snabel-a binero punkt se). Om vi kan hjälpa dig så gör vi gärna det. Behöver dock reservera mig för att vi ombud inte alltid har möjlighet att hjälpa innehavare av .se domäner i den utsträckning vi önskar att vi kunde göra det. |
The Rock! (OT)
Edit: Ska säga att vi sedan ett par månader tillbaka kör Binero och vi är supernöjda. Snabb laddning och ingen nertid än så länge! |
Mitt problem är att jag köpte en domän för två år sedan som jag hållit hårt i, men tyvärr har hårddisken jag sparade alla uppgifter på (tillsammans med mycket annat, jag tror inte på papper) försvunnit längs vägen p.g.a. tekniska fel och nu kan jag inte byta namnservrar (eller ens betala den utestående fakturan för den delen). Jag har försökt kontakta IIS oavbrutet men dom har som sagt inte ens läst mitt första mail, än mindre historiken som finns med i alla mina mail. Ska prova att faxa till dom imorgon, men jag hade hoppats på att gått att lösa på ett smidigare sätt, speciellt som jag mailade från info@mindomän.se, men det var som att försöka få vatten ur en sten. Otroligt arrogant att inte ens läsa mailen, det är som att beställa en hamburgare på MC och få en milkshake...men det lär nog lösa sig, pappersvägen!
The Rock var rätt svar, säg till när du svänger förbi Östersund nästa gång så bjuder jag på en bärs B) |
Har du inte kvar den e-postadress som är kopplad till din domän hos .SE? Då ändrar du e-postadress enligt uppgifterna på denna sida: http://www.iis.se/support/FAQcustserv/emailupdate
|
Nix, det har jag inte (eftersom jag försökt kommunicera med IIS utan framgång beslöt jag mig för att stänga kontot, då jag ändå skulle flytta siten, så nu har jag inte kvar nån av de adresserna) men som sagt ska jag försöka faxa imorrn. Har inte fått nån respons på mitt förra fax, men jag ska prova igen samt ringa. Det är bara synd att det ska vara så tidsödande.
|
Citat:
|
I will do it, I will do it :)
|
Man endrar enkelt ny mail adress till sitt domän via faxa inn nye uppgifter
då uppdateras dom inom 24 timmar och du kan hämta ut innlognings uppgifter som vanligt via din nye registrerade mail vi har hatt kunder med samma problem men det har altid löst sig med .se fax tjänst Ps det lönar sig at du får någon webbhotell at skicka faxen . då brukar det gå enklare |
Jo, jag läste mig till det på hemsidan, men eftersom jag personligen inte äger en fax kändes det omständigt. Men jag fick skicka iväg ett på jobbet följande dag och efter ett telefonsamtal till IIS så plockade dom i ordning allt direkt, så för att konstatera: deras kundtjänst är mycket tillmötesgående, såvida man inte råkar använda mail för att kommunicera med dom. Men mail är ju bara en fluga.. ;)
Hur som haver så har ett nytt problem dykt upp, mycket lustigt (nåja) och det har under dagen varit ett antal turer mellan mitt gamla webhotell, mitt nya (Binero) samt tät kontakt med min ISP och IIS utan framgång. Problemet är som följer; Jag ändrade namnservrarna i domänhanteraren och ungefär ett dygn senare hade det propagerat till 100%, jag kom in på Bineros defaultsida och började genast sätta igång i DirectAdmin. Mail och allt fungerar klockrent. När jag så igår kväll sätter mig vid datorn så kan jag inte logga in på mailservern, och får ett meddelande om att mitt användarnamn och lösen inte stämmer. Jag undersöker närmare, och det visar sig att mailservern kontaktar mitt gamla webhotell. Jag slår upp min sida i Firefox, men vips så är jag på mitt gamla webbhotells defaultsida... Enligt IIS så stämmer alla uppgifter och propageringen är 100%. Enligt min ISP så ligger felet hos webhotellet. Enligt Binero ligger felet hos mig eller min ISP. Egentligen bryr jag mig inte, bara jag kan lösa det på något sätt. Nu undrar jag bara...hur? IP numren och namnservrarna i Domänhanteraren stämmer. Om man går in på domänen från någon annan dator så verkar man komma "rätt" (Binero) men går jag in så hamnar jag fel. Jag får även ett annat IP på domänen. Jag har provat två webbläsare, rensat alla cacher/tillfälliga filer/cookies men får ändå inte igenom detta. Några tips? Vill också påpeka att jag inte riktar nån kritik mot Binero i detta inlägg, dom har skött sig föredömligt hittils! :) |
...ingen?
|
Låter lustigt, den andra datorn du nämner, har den samma dns servers inställda som datorn det inte fungerar på?
Är det så att det är olika dns servers så är nog den enkla förklaringen att dns servern som din klient använder fortfarande har din domän kvar i sin cache. Vet du vilken TTL dina gamla dns servers hade på domänen? /Martin |
Nix jag har tyvärr inte den infon. Har nu provat från tre andra datorer, en på Bredbandsbolaget och två på ComHem, båda får fram sidan klockrent. Min ISP förnekar dock att det har att göra med cachen och pekar på webbhotellet (men det känns ju långsökt).
Kan man rimligen tro att om det är som du skriver (vilket också Binero trodde) så borde det propagera inatt? Fast det "lustiga" är ju att det funkade för mig i tio-tolv timmar, så den har ju alltså propagerat även hos min ISP... |
du kan ju alltid slänga in ip till den nya webbhotellets konto i din hosts fil.
DNS ompekning brukar ta upp till 48timmar har sett längre tid ibland på små ISPer som inte uppdaterar sina dns servrar dock. |
DNS ompekningen genomfördes för tre dygn sen, och redan efter ett dygn så fungerade det med min ISP. Hos samma ISP ett dygn senare så fungerade det inte, och det gör det fortfarande inte. Trots tappra försök till support av dum kund (dvs. jag) så har Binero inte lyckats lösa problemet heller.
Jag känner till host-filen i XP, men nu kör jag Vista, och jag hittar inte igen filen...någon som vet? Skulle det vara så att felet ligger hos min ISP så borde det "klicka till" inatt, rimligtvis kan dom inte ligga mer än tre dygn efter...fast som sagt, det ÄR en mycket liten ISP, men har man monopol så har man :unsure: |
Citat:
c:\windows\system32\drivers\etc\hosts |
Låter som det är en envis cache de har! Om du vill så kan du ju alltid byta din dns resolver, www.opendns.com t.ex.
/Martin |
Jag har bytt resolver till OpenDNS nu utan skillnad - kommer fortfarande till fel sida (gamla webhotellets default). Har snokat fram hostsfilen men jag är lite osäker på vad jag ska skriva in här egentligen...
|
Nix, vill inte fungera...provade att slå in URL:n i Google och då får jag fram samma gamla webhotell, men väljer jag Googles cache, så kommer jag rätt (men det hjälper mig ju inte)! Suck, vilket j?vla problem :(
|
Utan någon förklaring verkar min ISP ha löst problemet, vad det nu än var (det låg dock inte lokalt hos mig) så då får man väl hålla tummarna för att det fungerar framgent! Nu är det läge att börja gräva i CS3 :D
Tack för hjälpen, boys! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:38. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson