WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Erfarenhet av ADOperator? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=24463)

Kaninkul 2007-10-19 14:28

Fick precis ett erbjudande ifrån ADOperator om att börja ha deras annonser på min sajt. Finns det någon här idag som använder dem?

http://www.adoperator.se

DavidOscarsson 2007-11-09 15:05

Hejsan!

Jag är partneransvarig för ADOperator, och om det är någon som skulle undra något och vill ställa ett par frågor, så är jag beredd att svara på dem här. Tänkte kolla in då och då, i fall något nytt inlägg dykt upp. Annars finns det en del information på sidan och det går även bra att maila mig.

/David

Neo 2007-11-09 17:42

Såg att viasatsport.se kör AdOperator, och de skriver inte ut flashbanners med externt javascript: Du måste klicka två gånger på annonsen i IE. Först aktivera flashbannern, sen själva klicket.

Annars är det väl reko fd. MTG-folk som står bakom AdOperator.

Webmastern 2007-11-09 22:56

Jag hittade dem av en slump och gick med idag. Främsta anledningen var att man som webbpublicist kan få annonsörer som annonserar per vecka. Skall bli kul och se om det är nogån som vill annonsera så eller man får nöja sig med inkomster från klick, vilket jag inte tycker är lika intressant då utbetalningsnivån är ganska hög (1000 kr).

Max 2007-11-09 23:15

Neo: Flash-annonser? när jag kollar verkar det bara vara textannonser, eller finns det något annat bakom kulliserna som man inte ser på deras webb?

Ni som signat upp er, kommer det in några annonser? Jag kollade listan över webbplaster och den kändes ganska...sunkig...?

Neo 2007-11-11 22:21

Citat:

Originally posted by Max@Nov 9 2007, 23:15
Neo: Flash-annonser? när jag kollar verkar det bara vara textannonser, eller finns det något annat bakom kulliserna som man inte ser på deras webb?
Dax att införskaffa sig Firebug kanske?;)

http://www.adoperator.com/image/68_2bc.js hämtas in på Viasatsport.se.

Marcin 2008-05-19 03:21

Nåt nytt om adperator? Har precis anslutit mig. Det verkar ganska lovande.

mephisto73 2008-05-19 09:42

Min erfarenhet är att annonserna är dåligt riktade för min nisch, det finns inte tillräckligt många annonsörer. Följaktligen var min CTR bottenlåg och det blev bara smulor av de tester jag gjort.

Annars är supporten mkt bra och trevlig.

Kanske funkar bättre för sajter som inte är så nischade.

DavidOscarsson 2008-05-19 14:02

mephisto73: Hur var exponeringen på annonserna? Hade annonser från andra annonsnätverk företräde, vad gäller fördelaktiga annonsplatser? Dessa faktorer spelar givetvis in, samt den visuella formateringen av annonserna som visas.

Nischade sidor kan få en låg clickrate när det inte finns riktade annonser. Tanken är att fler annonsörer som vill komma ut med specifik reklam ska köpa annonsplats till fast pris på nischade sidor direkt genom ADOperator. Annonsörer som betalat för att synas i hela nätverket har ofta mer generell reklam.

mephisto73 2008-05-19 17:04

Hej David!

Placering och exponering var samma som motsvarande AdSenseblock, men tyvärr kom jag inte upp i närheten av samma CTR/eCPM med just den aktuella annonsören.

Vet inte varför...

MVh
Jesper

Danielos 2008-05-19 22:18

Vi på egetforum.se har provat adoperator idag och det ser onekligen lovande ut, och det har fungerat bra för att ha varit den första dagen.

StefanBergfeldt 2008-05-20 08:12

Jag har testat AdOperator lite. Det passade inte alls den sajt jag testade det på, dock har jag planer på att använda AdOperator istället (eller som komplement till) AdSense på en sajt jag håller på att bygga.

Eu65 2008-05-20 19:20

Tjaba

Jag är säljare på ADOperator, vill ni marknadsföra er site via ADOperator och få dom bästa annonsplatserna skall ni ringa mig :)

Vi sammarbetar även med tv3 , tv6, tv8 och viasat, så annonsplatser kan fixas där till riktigt bra priser.

tstorm 2008-06-23 20:01

Då kanske du kan berätta hur man ska göra för att få betalt? Jag har meddelat er att jag klivit av AdOperator eftersom det inte passade min sajt. 980:- finns på kontot, men ingen utbetalning sker. Jag har mailat, jag har provat att skicka en faktura (för en dryg månad sedan), men ingen respons. Olycksfall i arbetet eller har ni en sällsynt trist inställning till era partners?

DavidOscarsson 2008-06-27 17:15

Utbetalning av intäkter sker först när de uppnått summan 1000 kr:

http://www.adoperator.se/desc_term.jsp

Punkt 6.

tstorm 2008-06-27 17:59

Så om man kliver av före 1000-kronorsstrecket (20:- före i mitt fall) så betalar ni alltså inte ut ett öre? Med tanke på hur dåligt era annonser går (de gav ungefär 5-10% så mycket som en AdSense-annons med samma exponering i intäkter) så kan det vara bra för övriga läsare av tråden att veta, utöver att ni struntar i att svara på mail och ignorerar fakturor dvs.

Edit: jag ser att det under punkt 6 tillkommit ett stycke om att ni förbehåller er rätten att blåsa era affiliates när de kliver av programmet. Då är det inga konstigheter, jag har inte hållit mig tillräckligt uppdaterad på era användarvillkor. Tack och hej för mig.

Danielos 2008-06-27 23:16

Jag vill gärna försvara adoperator med att adoperator ger rätt bra när det gäller forum även i jämförelse med Adsense och Adsense betalar inte ut belopp under 100$ samt Adsense har ignorerat mina sista 4 email, och adsense har blåst mig på 15 papp.

DavidOscarsson 2008-09-04 15:54

Vi har satt en gräns på 1000 kr för att det annars skulle bli för mycket administrativt arbete för mindre summor. Och när man ändå har 980 kr, så är det ju så pass nära 1000 kr att man skulle kunna ha annonserna uppe ytterligare någon vecka, för att komma upp till 1000 och sedan avsluta samarbetet, om man inte är nöjd.

StefanBergfeldt 2008-09-05 08:36

Jag gillar systemet.
Jag använder det på en av mina sajter, och jag gillar även att man kan köpa annonsplats direkt på min sajt, via adoperator.
Jag gillar det så pass mycket att jag faktiskt funderar på att helt låta adoperator sköta administrationen av mina annonser, och hänvisa mina kunder dit.

Jag ska dock utvärdera lite till innan jag låter det gå dit. Jag vet att andra har haft prestandaproblem med adoperator, något som jag dock inte märkt av.

oloflolof 2008-09-07 18:42

Verkar vara en lovande sida.
Skulle dock vilja veta om det fanns några passande annonser för min sida innan jag registrerar mig.

jerker 2011-10-31 12:43

Adoperator

Hej,

Det verkar som att Adoperator fortfarande fungerar som för 2-3 år sedan.
Jag skulle köra igång med en klick kampanj och köpte 5000 klick.

Efter ungefär 2 månader hade jag fått 176 klick.
Supporten är otrevlig och svarar oftast inte på mina mail när jag försöker få kontakt med de.

Jag betalade 25 000 kr för denna kampanj och kan redan nu säga att jag absolut inte kommer använda de mer i min annonsering.

Bara ett varningens ord till er som inte hamnat i denna situation med företaget tidigare.

mvh
Jerker

adoperator.calle 2011-11-01 09:17

Hej Jerker,

Väldigt tråkigt att du känner dig dåligt behandlad, var det länge sen du körde denna kampanjen?

Vänligen kontakta mig på [email protected] så löser vi det hela.

Mvh
Calle

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson