WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Så, då blev tjejens blogg klar (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=24404)

Davve 2007-10-17 18:44

Tjejen min var sugen på en sådan sida länge, fått höra ofta att jag ska starta en sådan blogg. Jag är inte mycket för bloggar så det blev så att hon ska driva sin första sajt nu :) Jag önskar henne lycka till iaf :) Hon jobbar som instruktör på ett gym och håller i vattengympa, där hon får sådana tips av sina tanter varje dag, var nog därför hon ville samla det.

Hon är inte medlem här, men hon kommer att läsa alla era tips och be mig slava för att förbättra det som inte är bra :)

Kom gärna med lite tips på idéen, utseendet, kanske några funktioner som saknas osv.

http://husmorstips.nu

/Davve

qb1 2007-10-17 19:16

Första intrycket är att sidan är rörig. Det är många saker som pockar på uppmärksamheten när den senare bör ligga på inläggen. Stjärnorna är fina med tar för mycket uppmärksamhet, samma sak med den ljusblå bakgrunden vid kommentarslänken. Avdelarebilden (det förvridna disktrasan) skulle kunna vara mörkare.

Spindel 2007-10-17 20:18

Min första tanke är att det är en förskräckligt ful soffa. Min andra tanke är att jag ska stänga ned fönstret, och det gör jag.

grazzy 2007-10-17 20:21

Du, jag har precis en sån röd lädersoffa i min blanka trailer här utanför. Passa dig, annars skickar jag dobermannen på dig och blänger elakt under min truckerkeps medans jag dricker jack daniels ur flaskan.

Davve 2007-10-17 20:26

Har en sådan soffgrupp med som jag köpte på MIO, den var inte billg men sköna är de :)

Davve 2007-10-17 23:30

Skulle även behöva lite tips var jag kan anmäla den bloggen, ni som drivit blogg vet säkert hur det fungerar. Finns ju en del topplistor som lista bloggar mm.

Vill du byta länk med mig så PMa gärna

stakes 2007-10-18 00:33

Jag gillar tipsen :D

Davve 2007-10-18 00:37

Citat:

Originally posted by stakes@Oct 18 2007, 00:33
Jag gillar tipsen

Kul :) men inga típs? Dåligt med tips verkar som.

Andreas Bard 2007-10-18 10:59

Citat:

Originally posted by Davve@Oct 17 2007, 23:30
Skulle även behöva lite tips var jag kan anmäla den bloggen, ni som drivit blogg vet säkert hur det fungerar. Finns ju en del topplistor som lista bloggar mm.

Bloggtoppen.se
Blogginfo.se
Blogglista.se
Bloggportalen.se

För att nämna ett par av topplistorna som finns.

//Andreas

Davve 2007-10-18 11:03

Citat:

Ursprungligen postat av Andreas Bard
Citat:

Ursprungligen postat av Davve

Bloggtoppen.se
Blogginfo.se
Blogglista.se
Bloggportalen.se
För att nämna ett par av topplistorna som finns.
//Andreas

Tack Andreas, ska kika på det

NordicNature 2007-10-22 02:10

Kändes som man hamnade på en möbelaffärs site när man såg soffan... skulle kanske vara bättre med en bild på en vävstol, gungstol eller tant som gör husmorssysslor eller nåt...?

Flykt 2007-10-28 23:04

Tycker faktiskt sidan var fin och tanken bakom headern. Enkelt, stilrent och funktionellt.
Dock får jag också känslan av en möbelaffär, byt ut soffan mot något annat men behåll stilen.

biokonsult 2007-10-28 23:39

tycker oxåatt soffan kan bytas ut .. den var ju fin iallfall :)

MrHandley 2007-10-29 11:20

Jag gillade känslan på "om husmo rsti ps".

På startsidan är det för mycket reklam. Den "navigeringsraden" med textlänkar i stör.

På de andra sidorna är högerspalten helt tjocksmetad med reklam, och jag tycker det blir för mycket.

Så här ser det ut:
Sökruta
två reklamrader från google
Kategorier
Arkiv
Sidor (där en är länk till länkbytare)
Länkar (en länk till double, en till miljonsidan, en till länkbytessite)
blogtop list till kategorin hälsa?
double annons

För mig som besökare har jag nytta av söken och kategorierna, kanske arkivet. Resten har inte med bloggen att göra.

Hela siten andas "den här är bara gjord för att tjäna pengar". Jag återkommer till siter som levererar något till mig som besökare, inte till siter där jag känner utnyttjad. Här känner jag mig utnyttjad.

Jonas 2007-10-30 00:17

2 bifogad(e) fil(er)
Några småfel som jag upptäckte.

Firefox 2 on MacOSX

clirre 2007-10-30 08:26

Vet inte om sidan har blivit uppdaterad sen kritiken men jag gillar den, tycker den är snygg och stilren. Soffan är också snygg och stilren men ganska malplacerad...vad har den med husmorstips att göra?

Aerpe 2007-10-30 14:08

Byt ut soffan mot en glad piga i fransk städ outfit.

Och gör det möjligt för alla att rösta på inläggen, kanske till och med kommentera utan att registrera sig.

Sidan känns lite död, behöver öppnas upp för fler!

Davve 2007-10-30 20:33

Citat:

Originally posted by Aerpe@Oct 30 2007, 15:08
Och gör det möjligt för alla att rösta på inläggen, kanske till och med kommentera utan att registrera sig.
Sidan känns lite död, behöver öppnas upp för fler

Man kan både rösta och kommentera utan att vara medlem idag, det enda man inte kan göra utan medlemskap är att skriva tips!

htiawe 2007-10-30 23:41

Jag tycker den var hur bra som helst, en perfekt användning av en blog.
Dock får jag samma fel som Jonas, att svenska tecken inte syns helt.

Aerpe 2007-10-31 00:22

Citat:

Ursprungligen postat av Davve
Citat:

Ursprungligen postat av Aerpe
Sidan känns lite död, behöver öppnas upp för fler

Man kan både rösta och kommentera utan att vara medlem idag, det enda man inte kan göra utan medlemskap är att skriva tips!

Hmm, knepigt. Jag kan inte rösta eller något annat.

sarahellman 2008-12-08 15:40

Inget går riktigt ihop.
Bakgrunden står ut för mycket för att sedan ha en röd header. Jag tror att det skulle se betydligt bättre ut om du gjorde bakgrunden mer genomskinlig(öppna i photoshop och spara med ett vitt lager under bilden), då är möntret kvar men fångar inte upp ögat direkt. Det gör att ögat fokuserar på texten itället, vilket borde vara målet.

Undoredoo 2008-12-08 16:38

Citat:

Originally posted by sarahellman@Dec 8 2008, 16:40
Inget går riktigt ihop.
Bakgrunden står ut för mycket för att sedan ha en röd header. Jag tror att det skulle se betydligt bättre ut om du gjorde bakgrunden mer genomskinlig(öppna i photoshop och spara med ett vitt lager under bilden), då är möntret kvar men fångar inte upp ögat direkt. Det gör att ögat fokuserar på texten itället, vilket borde vara målet.

Hur mycket fick du egentligen söka för att hitta denna ett år gamla tråd?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson