![]() |
Har någon erfarenhet av Pay-Read.se?
Vi har fått offert ifrån dom utan några fasta avgifter och 8% avgift vid en betalning på 240kr per år. Pengarna är oss tillhanda måndagen i veckan efter betalningen är gjord. www.pay-read.se |
Citat:
Jag tänkte använda mig av dem i en e-handelslösning med visakortsbetalningar och systemet verkade riktigt bra med låga avgifter och sådär tills jag skulle implementera det. Det som jag hade frågat om från början fanns inte utan de var tvungna att bygga ett system där den som handlade på visakortet skulle loggas in automatiskt och bli medlem på pay-read. Jag började ändå försöka impelementera deras "automatisktainloggningssystem" som enligt dem inte skulle ta lång tid alls. Men efter ett tag gav jag upp då jag tyckte det var för krångligt. Nu kör jag med iDeb => Euroline => SEB och det fungerar jättebra. Kontokortsinstallationen till webshopen tog inte lång tid alls. mvh Andreas |
Vi använder oss av PayReads betalningar via telefon och det är ganska smidigt. Det tar dock ganska länge innan man får pengarna och vi har inte haft det så länge än att vi fått ut våra pengar från systemet än.
Men det är väldigt smidigt för de som handlar med telefonen som inte behöver registrera sig för att betala och kan få tillgång till tjänsten omedelbart. Nackdelen är ju att det bara funkar från telefoner med svenska abonnemang och så att det tar mer än en månad innan man själv ser röken av pengarna. Inga grundavgifter utan de tar bara procent på köpen. 0-100 = 16% 101-500 = 8% 501- = 4% Observera att det är ackumulerat. Så om man säljer nåt för 200 spänn så tar dom 24 kr (16kr + 8kr). |
Neonode använder sig av PayRead för att göra kortbetalningar med visa/mastercard/diners. Det har fungerat utan problem och är enkelt att implementera. Ganska nyligen så har de gjort så att man kan göra betalningen med ett enda anrop, som innehåller personuppgifter och kortuppgifter. Detta androp returnerar sedan antingen true eller en felkod som kan översättas till t.ex. "ogiltigt kortnummer" m.m. Vid true gör man de uppdateringar som önskas i sin egen db.
Förut fungerade det som Yannelos skrev, att man var tvungen att göra en "autologin" hos payread, vi körde med denna lösning till en början, men det fungerade inte speciellt bra. Men med det nya anropet görs allt på en och samma gång, så man slipper strulet med sessions hos payread. |
Kul att neonode hittat till wn!
Langa på insiderinfo, När kommer luren? ;-) |
Någon som har erfarenhet av deras OSC-modul? Är det någon inloggning å strunt på den? Jag upplever att e-plånböcker (förutom paypal) inte fungerar bra. Kunder tycker det är obekvämt med förbetalning osv.
EDIT: Hittade http://www.webmasternetwork.se/f10t2714.html /C |
Citat:
|
Citat:
|
Det går snabbt att få pengarna. Man får de i slutet av månaden. Jag vet inte om det är standard eller inte?
I min butik hamnar kunden hos Pay&Read när själv köpet görs. Detta är för att jag inte haft tid att installera SSL. Men om du har SSL installerat så märkar aldrig kunden att han lämnar din butik. Jag har inte så stor omsättning än och därför är Pay&Read bra för mig (de har inte några fasta kostnader). |
Citat:
|
Hejhej,
Inom kort kommer jag att implementera payread på en e-handelsplats jag driver. Kommer installera betalning med kort samt telefonbetalning. Letade därför runt efter gamla inlägg här om systemet och hittade denna tråd. Nån som har lite mer erfarenheter av Pay&Read vad gäller kundnyttjande och allmän funktionalitet? Nån här som driver nåt med Pay&Read som man kan kika på? |
Jag använder Pay&Read för ett webbhotell och det fungerar ganska bra. Själva betalningsdelen fungerar väldigt bra, att automatisera själva beställningarna har fungerat lite sämre, men helt ok med tanke på de väldigt låga fasta kostnaderna.
|
Använder Pay&Read för "plus"-medlemskap på vår sajt och är mycket nöjda. Får pengar fort, det betalas ut en gång per vecka (skulle tro att det är så med kreditkortsbetalningar som vi använder, och längre tid för telefonbetalningar exempelvis). Smidigt system, framförallt numera sedan det gjordes om något så att man inte behövde logga in kunden på deras system (som nämnts ovan). Bra kundservice också!
|
Intressant varför pay-read kan ta ut sådana höga avgifter när både vi, Kreditor, och Acne erbjuder, mot samma kostnader så mycket mer, när det gäller fakturaförsäljning. Skulle vara intressant att få reda på vad som ändå motiverar en att titta på pay-reads lösning?
Är det just att man även erbjuder kort, e-plånbok osv, dvs allt hos en leverantör? Eller är det ngt annat? |
Citat:
Törs jag föreslå reklamplatsen på sidans övre del? |
Det har vi ju redan gjort ;-)
Men det är ändå en intressant disskusion. Ska nog lägga upp den som en egen tråd. Vad är egentligen viktigt när man väljer sin betalningsförmedlare, och hur prioriterar man saker som priser, helhetslösningar osv? Citat:
|
Jag tror inte det är fakturaförsäljningen man väljer pay-read för.
Det är inte pga. den anledningen jag funderat på dem åtminstone. |
Citat:
|
Citat:
8% är det förresten för kort åtminstone, vet ej hur det är med faktura, har svagt minne av att det skulle vara något högre... Kan tillägga att det är 8% på 0-100kr och lägre däröver. Hur som helst, i vårt fall valdes Pay&Read för att de inte har några fasta avgifter (varken månads- eller transaktions-), ett smidigt system och att vi snabbt fick bra och trevlig kontakt med dom. |
Citat:
Jag kände inte till Kreditor tills du postade ditt inlägg, men jag har nu kikat igenom konceptet. Vilka procentsatser är det som gäller hos er? |
Hmm ville egentligen inte använda forumet till reklam var mer nyfiken på vad som låg bakom när man valde sin psp. Svarar därför på frågorna via pm, men generellt beroende på volym brukar vi kunna matcha konkurrenterna, trots att vi tar kreditrisken.
Hursomhelst fortfarande intresserad av vad som är viktigast när man väljer psp om ngn känner för att bidra med mer om detta. Citat:
I grund och botten handlar det nog helt enkelt om att göra köpproceduren så enkel som möjligt och därmed få upp conversion raten. |
Jag har varit i kontakt med Pay & Read i samband med att jag skulle använda det på en hem och skola sida. Där folk skulle kunna betala medlemsavgiften.
Det vara bara strul för att få detta att funka och ingen speciell hjälp fick man heller. Det de skickade ut stämde inte, allt man skulle lägag dit för att få det att funka fanns inte osv.. Slutade med att vi inte har denna funktion förns det kommer något bättre och ett företag som kan hjälpa o leverera bra lösningar från början. |
Citat:
Varken generellt eller i ert specifika fall känner jag igen oss. Om du hade tagit kontakt med oss hade du fått all den teknisk hjälp som behövs för att använda vårt system. Vår grundteknik för kort- och fakturadebiteringar bygger på WebServices och kräver en del kunskaper i programmering. Med våra moduler för osCommerce eller COXCO/Midicart är installationen är mycket enkel och kräver inga programmeringskunskaper. Vi jobbar på att göra implementationen av vår betalsystem ännu smidigare, för att kraven på webbplatsernas tekniker skall vara så låga som möjligt. |
Citat:
så ditt snack om att det funkar är bara bullshit!! Blev hela tiden hänvisad till diverse personer som den ena skyllde på den andra. Det tycker jag visar på att ni inte är speciellt seriösa. |
Citat:
Implementerade samtliga funktioner från Pay-Read och fick det att funka efter 2 samtal med deras tekniker och 2 timmars arbete. Både PHP, ASP och ASP.NET funkar det med. Om inte fler. Kom med konstruktiv kritik istället. |
Citat:
|
Även jag har aldrig haft problem med Pay&Read... Installationerna fungerar klockrent och utbetalningarna likaså..
Det enda amatörmässiga må vara deras webbplats dock ;) |
Vet inte vem du är micke men du verkar vara oerhört upprörd av någon annan anledning.
Det är inte de som ska fixa tekniken på din sida, och jag tror snarare det var du som inte klarade av den tekniska biten, Pay&Read ska väl inte koda din sida? Känner inte igen något av detta utan allt har fungerat kanonbra direkt, underbar support och trevlig personal. Så det är bara tummen upp. Otroligt smidigt system sen när de betalar ut hela tiden också. |
Citat:
|
Citat:
|
För en person med någorlunda goda kunskaper i programmering är det ingen match att sätta upp Pay&Read på sin sida.
|
Citat:
Så kanske det är någon här som vet vart jag hittar den infon på deras sida? kör själv ASP.NET och Webservice så det är den biten jag vill ha info om. /Micke |
När man skrivit på avtalet med P & R så får man all information om hur man går tillväga. Finns färdiga lösningar beroende på om man kör php eller asp, bara att implementera en färdig kod.
Man har även illgång till manualer av olika salg, säkert ett 100-tal pdf-filer totalt. /Jonas |
Har inte gett mig på PayRead än, men det lär väl vara dags snart. Vad jag tänkte på var om man måste använda PayReads egna "betalningssida" (á la PayPal) eller om det går att integrera såpass att kunden aldrig märker av PayRead?
EDIT: Inte bra att surfa vid den här tiden. Man stavar som en gös. |
Om du har ett SSL installerat på din server så märker inte kunden av något, men har du inte det så använder du P & R SSL, vilket innebär att kunden hamnar på P & R:s sida för ett litet ögonblick där man får klicka på "Godkän" eller något i den stilen. Går väl även att fixa så att kunden inte behöver "godkänna" genom att sätta värdet till "0". Men då kör man över kunden lite om du förstår hur jag menar.
Flödet blir väl inte det optimala om man inte har ett eget SSL, men säkerheten är absolut densamma. Om jag inte missminner mig så är det så det fungerar. EDIT: Hoppas jag förstod din frågeställning korrekt. /Jonas |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:58. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson