WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Loopias "Årliga kampanj" (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=23961)

Mattias 2007-10-01 16:38

För er som missat Loopias sida och annonsen här på WN..

Loopia erbjuder som varje år nästan gratis webbhotell i ett år.
Nu med extra mycket utrymme och bandbredd att slösa. Priser med moms:

Privatpaket 1;-
Företagspaket 2;-

robertsson 2007-10-01 19:22

Har dom fixat faxen så man kan säga upp sina abonnemang om ett år? jag har inte lyckats säga upp mina i alla fall!

htiawe 2007-10-01 19:39

Har dom fortfarande kvar sina regler om att man måste säga upp abbonemanget inom 45 dagar annars så förlängs det automatiskt?

JonathanS 2007-10-01 19:40

Citat:

Originally posted by www.loopia.se@Oct 1 2007, 19:30
Error:
class: xdb
function: Connect
file: /usr/local/www/loopiaweb/loopia.se/public_html/_inc/_global/phantom.db.conf.php
line: 259
code: 104
time: 07-33-21 1-10-07

Dom kanske borde börja med att fixa sin hemsida.

ToBad 2007-10-01 20:03

Visst är loopia bra men låt dom köpa annonsplats i stället.
Riktiga webmastrar kör på egna servrar och inte budget hotell.

1 krona är rabatt på 1 085,60. Sedan tilkommer kostnader för diverse annat nyttigt man kan behöva.

Timofey 2007-10-02 00:37

Tackar!
Har förresten inte haft några problem med att säga upp webbhotellsabonnemanget tidigare.

htiawe 2007-10-02 00:42

Jonathan: Det där märkte jag också flertalet gånger, mest när jag sökte deras abbonemangsregler. Fick iallafall mig att helt strunta i erbjudandet, om inte företaget själv har en snabb och tillförlitlig sida så tror jag knappast att mitt konto kommer vara högre prioriterat.

Problemet jag hade förra gången var att de inte påminner när det är dags att säga upp om man inte vill ha kontot, har man skaffat kontot för 1:- så är det ganska stor risk att man glömmer bort det när ett år har gått och sen dimper det ned en räkning på 1000:-.

Att man inte kan säga upp abbet elektroniskt är också oerhört underligt. Man kan ju undra vilken bransch de jobbar inom. Fast det är klart, deras servrar kanske ligger nere så det är säkrar med brev. :D

Wackerberg 2007-10-02 02:41

Gratis är gott. Dock hade Bineros kampanj vart ännu godare, om jag inte missat den! Lite som eldorado-bulle gentemot ett danskt wiennerbröd.

(Sen att jag klantade mig och råkade peka om en domän lite väl hastigt, det är en annan sak. )

mothman 2007-10-02 20:28

Citat:

Originally posted by htiawe@Oct 2 2007, 00:42

Att man inte kan säga upp abbet elektroniskt är också oerhört underligt. Man kan ju undra vilken bransch de jobbar inom. Fast det är klart, deras servrar kanske ligger nere så det är säkrar med brev. :D

Det där gäller ju även Binero tex .....Inte på något sätt unikt för Loopia.

JonathanS 2007-10-02 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av mothman
Citat:

Ursprungligen postat av htiawe
Att man inte kan säga upp abbet elektroniskt är också oerhört underligt. Man kan ju undra vilken bransch de jobbar inom. Fast det är klart, deras servrar kanske ligger nere så det är säkrar med brev.

Ehh.. nej. Vi tar emot uppsägningar på de sätt som våra kunder föredrar. Det innefattar fax, brev, e-post eller telefon. På inget sätt kan man, enligt svensk lagstiftning, kräva att uppsägningar ska ske skriftligen.

mothman 2007-10-02 20:45

Konstigt att jag i förra veckan via mail blev ombedd att antingen faxa eller posta en uppsägning till Binero.

Edit : Har alla mailen kvar ....

"Så jag ber Dig faxa eller skicka in dokumentet som finns på bifogade länken så avslutar vi Dina konton. Skriv även var och vilka domännamn som ska flyttas så det blir verifierat med Din namnteckning.

https://www.binero.se/kundservice/hj...emid=9&nav=0,5

Fax: 08-514 801 40
Post adress: Pipers Väg 165, 170 73 SOLNA."

JonathanS 2007-10-03 09:23

Har kontrollerat detta och hittat brevväxlingen mellan dig och vår ekonomikille. Mycket riktigt så bad han dig faxa in uppsägningen, vilket var fel. Uppsägningar via telefon, e-post, brev eller fax accepteras sedan dess att vi införde våra nya avtalsvillkor (i maj). Det var samtidigt som vi införde månadsbetalningar och återbetalningar (om man avslutar i förtid). Vi har diskuterat detta och det var helt enkelt ett mänskligt misstag. Jag får givetvis be om ursäkt för det.

mothman 2007-10-03 10:12

Ok, det är absolut ingen fara! Jag är lika nöjd f.d kund trots det.

EmilIsberg 2007-10-03 10:53

Citat:

Jonathan: Det där märkte jag också flertalet gånger, mest när jag sökte deras abbonemangsregler. Fick iallafall mig att helt strunta i erbjudandet, om inte företaget själv har en snabb och tillförlitlig sida så tror jag knappast att mitt konto kommer vara högre prioriterat.

Vi har prioriterat kundservrarna framför vår egna hemsidas server och det gjorde att vi inte riktigt klarade av det rekordantal som besökte hemsidan. Våra jourtekniker började arbeta med olika optimeringar redan under natten och så fort det är möjligt kommer vi att uppgradera övrigt också.

Citat:

Originally posted by -htiawe@Oct 2 2007, 00:42
Problemet jag hade förra gången var att de inte påminner när det är dags att säga upp om man inte vill ha kontot, har man skaffat kontot för 1:- så är det ganska stor risk att man glömmer bort det när ett år har gått och sen dimper det ned en räkning på 1000:-.
Det har vi löst med de nya villkoren. Får du en faktura för ett abonnemang som du inte vill ha kan du säga upp abonnemanget då (eftersom fakturan skickas ut innan abonnemanget har löpt ut).

Citat:

Jag håller med om att det kan verka underligt, men det är främst för att få in underskriften som gör det hela till ett juridiskt dokument. Notera att det är urkundsförfalskning att skriva under med en annans namn, men det är ännu inte något lagbrott att skicka e-post från någon annans avsändare. Men vi håller på att se över hela den rutinen och bland annat har vi fått lite förslag och kommentarer från konsumentverket på våra planer. Så om ett år kanske vi har helt andra rutiner.

Demandred 2007-10-03 11:14

EmilIsberg: Jag skulle jättegärna se att ni började använda PHP5. Finns en del övertygande argument på http://www.gophp5.org

Hamilton 2007-10-03 20:09

Kanske lite off topic, men varför skickar inte Loopia pappersfakturor?
Har en fd kund till Loopia som inte fick några fakturor över huvudtaget....

stefanhansson 2007-10-04 12:53

Startade ett konto, och insåg efter uppstart och inloggning att Binero är betydligt bättre. På alla plan, både service, underhåll och användarvänlighet. Loopia har tappat stinget tycker jag, känns som om då Sulo och Nurmi lämnade över till Mamut och dem nya pojkarna i företaget så blev allt bara fäses.

Hoppas dem styr upp på rätt kurs igen, för även om gratis är gott så tar man inte påfyllning om det smakar dåligt.

Nicklas 2007-10-04 12:59

Citat:

Originally posted by robertsson@Oct 1 2007, 18:22
Har dom fixat faxen så man kan säga upp sina abonnemang om ett år? jag har inte lyckats säga upp mina i alla fall

Jag undrar varför Loopia eller Emil Isbers inte svarar på detta?
Jag har ett ägarbyte som inte finns hos dem för att deras j-a fax inte funkar.

EmilIsberg 2007-10-04 13:45

Citat:

Ursprungligen postat av Nicklas
Citat:

Ursprungligen postat av robertsson
Har dom fixat faxen så man kan säga upp sina abonnemang om ett år? jag har inte lyckats säga upp mina i alla fall

Jag måste ha missat det inlägget och det ber jag om ursäkt för.

Jag har vid ett par tillfällen gått igenom både telefonväxelns loggar och faxens egna loggar över inkomna samtal till faxen för att verifiera ett bortkommet fax, men vid alla de tillfällena så ser det ut som vi inte ens blivit uppringda av sändande fax. Jag har vid de tillfällen bett om mer information för att ge till vår teleoperatör, men inte fått något underlag som de kunde använda.

Nu vet jag inte om jag har hanterat ditt ärende, eller när du hade de problemen, men vi vill gärna hitta vad det är som orsakar problemet när det uppkommer.
Vi tar emot rätt många fax per dag och även om det kanske bara är någon gång i månaden som vi får besked att någon faxat utan att vi fått det så är det irriterande.

Det vi har gjort under hösten är att vi har börjat utvärdera några alternativa telefonnummer som går genom helt andra leverantörer och system. Om vi får besked om att ett fax kommit bort kan vi alltså ge ut andra telefonnummer som borde göra att vi får in faxet till oss åtminstone.

EmilIsberg 2007-10-04 13:48

Citat:

Originally posted by Hamilton@Oct 3 2007, 20:09
Kanske lite off topic, men varför skickar inte Loopia pappersfakturor?
Har en fd kund till Loopia som inte fick några fakturor över huvudtaget....

Man kan välja att få pappersfaktura istället för e-postfaktura, men det är en postavgift på 57 kr plus moms om det bara gäller domännamnsregistrering eller förnyelse.

JonathanS 2007-10-04 13:52

Citat:

Originally posted by EmilIsberg@Oct 4 2007, 13:48
Man kan välja att få pappersfaktura istället för e-postfaktura, men det är en postavgift på 57 kr plus moms om det bara gäller domännamnsregistrering eller förnyelse.

57 kr plus moms? Du menar väl 57 kr inkl. moms, eller har ni höjt postavgiften?

Sen är det väl möjligt att ta del av och skriva ut sina fakturor genom Loopia Kundzon.

EmilIsberg 2007-10-04 14:39

Citat:

Originally posted by stefanhansson@Oct 4 2007, 12:53
Startade ett konto, och insåg efter uppstart och inloggning att Binero är betydligt bättre. På alla plan, både service, underhåll och användarvänlighet. Loopia har tappat stinget tycker jag, känns som om då Sulo och Nurmi lämnade över till Mamut och dem nya pojkarna i företaget så blev allt bara fäses.

Hoppas dem styr upp på rätt kurs igen, för även om gratis är gott så tar man inte påfyllning om det smakar dåligt.

Skicka gärna ett epostmeddelande (eller pm) till mig med dina synpunkter. Jag är ansvarig för kundtjänsten och i förlängningen alltså den service som du tycker är sämre än vad den kunde ha varit. Både servicenivån och användarvänligheten är något som ligger oss Loopia-anställda varmt om hjärtat och naturligtvis ska båda vara så bra som absolut möjligt.

I princip har det bara skett minimal utveckling sedan Active24 köpte upp oss 2005, men sedan april i år har vi fått bättre samarbete med Mamut och fått mycket fler möjligheter att göra förändringar i systemet. Främst har vi jobbat med att förbättra systemen "bakom kulisserna" som inte direkt kan upplevas av våra kunder, men framöver kommer det att ske flera förändringar i olika steg som alla kommer att se.

Testa oss gärna under en lite längre tid så ska vi se om inte din uppfattning blir lite bättre, men hör av dig om du har några synpunkter.

EmilIsberg 2007-10-04 15:15

Citat:

Ursprungligen postat av JonathanS
57 kr plus moms? Du menar väl 57 kr inkl. moms, eller har ni höjt postavgiften?

Oj, tackar så mycket för rättelsen.
Nej vi har inte höjt postavgiften så det är 49 kr plus moms (57 kr inklusive moms) som det ska vara.

Citat:

Ursprungligen postat av JonathanS
Sen är det väl möjligt att ta del av och skriva ut sina fakturor genom Loopia Kundzon.

Det stämmer också, men jag tyckte inte att det var relaterat till det Hamilton frågade om.

JonathanS 2007-10-04 15:30

Citat:

Originally posted by EmilIsberg@Oct 4 2007, 15:15
Oj, tackar så mycket för rättelsen.
Nej vi har inte höjt postavgiften så det är 49 kr plus moms (57 kr inklusive moms) som det ska vara.

Lugnt. Förstår att det är lite ovant att ange priserna inkl. moms ;)

Det är riktigt roligt att se att Loopia har lyssnat på oss. Hoppas att övriga webbhotell i Sverige, som säljer till privatpersoner, gör detsamma.

JonathanS 2007-10-04 16:02

Citat:

Ursprungligen postat av mothman
Citat:

Att man inte kan säga upp abbet elektroniskt är också oerhört underligt. Man kan ju undra vilken bransch de jobbar inom. Fast det är klart, deras servrar kanske ligger nere så det är säkrar med brev.

En liten uppdatering; nu kan man även säga upp sitt webbpaket (och övriga tjänster) hos oss genom vårt kundcenter. Det går även att ange ett konto för återbetalning av innestående avtalsavgift därigenom. Mycket enklare kan det nog inte bli.

robertsson 2007-10-04 16:24

Citat:

Ursprungligen postat av EmilIsberg
Citat:

Originally posted by -Nicklas@Oct 4 2007, 12:59
Citat:

Ursprungligen postat av robertsson

Jag måste ha missat det inlägget och det ber jag om ursäkt för.
Jag har vid ett par tillfällen gått igenom både telefonväxelns loggar och faxens egna loggar över inkomna samtal till faxen för att verifiera ett bortkommet fax, men vid alla de tillfällena så ser det ut som vi inte ens blivit uppringda av sändande fax. Jag har vid de tillfällen bett om mer information för att ge till vår teleoperatör, men inte fått något underlag som de kunde använda.
Nu vet jag inte om jag har hanterat ditt ärende, eller när du hade de problemen, men vi vill gärna hitta vad det är som orsakar problemet när det uppkommer.
Vi tar emot rätt många fax per dag och även om det kanske bara är någon gång i månaden som vi får besked att någon faxat utan att vi fått det så är det irriterande.
Det vi har gjort under hösten är att vi har börjat utvärdera några alternativa telefonnummer som går genom helt andra leverantörer och system. Om vi får besked om att ett fax kommit bort kan vi alltså ge ut andra telefonnummer som borde göra att vi får in faxet till oss åtminstone.

Jag har varit i kontakt med er ett antal gånger om borttappade fax och det har aldrig gjorts några utredningar om telefonnummer eller klockslag.

Och jag tror inte man kan skylla felen på telefonoperatören för faxsamtal kräver 2 faxar för att genomföras. Det går inte faxa till en telefon, till en död lina eller till någon som visslar. Och har man fått ett kvitto att faxet gått iväg så har det gått iväg och även kommit fram till mottagarfaxen.

Sedan kan det försvinna i själva faxenheten (om t.ex. minnet är fullt) eller så kan pappret ramla ner bakom/under faxen. Eller så har man dålig organsiation så det försvinner i orgnisationen. Ett av fallen som mina fax försvunnit var ett fax på över 20 sidor.

Anders Larsson 2007-10-04 18:21

Jag har haft en hel del problem med Loopias fakturering.

Först "glömde" de fakturera en .nu domän som jag hade. Svaret jag fick var att så fort man tar bort en domän från LoopiaDNS så raderas betalinformationen. Jag letare, och letade och hittade ingen information om detta öht. Domänen fanns fortfarande kvar i Loopia DNS, men hade flyttats till ett annat konto, för att få korrekta faktureringsuppgifter. Eftersom .nu inte har något att falla tillbaks på avregistrerades helt enkelt domänen. Jag "erbjöds" att få tillbaks den från redemption för ett antal hundralappar.

Nu senast lovade de att skicka en separat faktura på 2 IDN domäner, ingen faktura kom och när jag åter kontaktade dem sa de att de hade skickat en faktura, men att den var makulerad (3-4 dagar efter den var skickad) och att jag fick betala direkt till IIS. Jag har inte fått någon ny faktura och tycker det är lite skumt.

Däremot har jag fått faktura på .se - domäner som jag tagit bort från Loopia DNS, vilket helt motsäger vad de sa när det gällde min nu-domän.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson