![]() |
Hejsan
Jag är inte speciellt kunnig inom SEO men jag har läst på de senaste 2-3 veckorna, gjort ändringar på min sida och avvaktat för att se resultaten efter ny-indexeringar av google. Saken är den att jag har en sida med frames, vilket försvårar lite. Har iaf fixat en hyffsat title, keywords, description och no-frame innehåll. Använder <h1>-taggar följt av -taggar med relevant innehåll osv.. Tyvärr så har jag fortfarande PR = 0. Det jag direkt kan säga är dåligt är att jag inte är länkad från speciellt många ställen, men borde det inte gå att få fram lite PR iaf på relevant innehåll? sidan är www.nwd.se förresten |
PR Uppdateras normalt 1 gång i månaden. Så räkna med att vänta upp till 1 månad innan den börjar visa någon. PR får du endast genom att andra länkar till dig.
söker man på link:www.nwd.se i google ser man inga länkar. Google visar endast sidor med link: som har PR över 3 så det är ju därför inte säkert att dina inlänkar visas där(om dom int ehar över 4 i PR). |
Det är en långsam process alltså.
Vad kan jag göra nu? Försöka få en bra länk placerad på så många sidor som möjligt med PR >= 4? Hur bör denna länk se ut? Är inte helt säker, är det här ett bra exempel: [a href="http://www.nwd.se/" target="_blank" title="nwd.se - Webdesign, Webhotell, Weblösningar, Brochyrer"]nwd.se[/a] - Webdesign, Webhotell, Weblösningar, Brochyrer Eller borde jag försöka få in något av mina sökord i själva länknamnet? Tacksam för alla tips jag kan få. |
Ju högre PR på länkarna som länkar till dig ju högre PR får du. Dom behöver inte vara PR4 eller mer. Det jag sa var att google inte VISAR inlänkarna som är under PR4. Dom är fortfarande lika giltiga dock.
Sökorden ska in ankartexten(länknamnet alltså)! |
Citat:
|
Citat:
Vad du däremmot har fel i är att sidans PR inte är viktigt. Ni får ett större värde i en länk från en PR8 sida än från en PR5, ganska självklart. Titta er inte blinda på PR stapeln, den betyder inte allt ! Kristofer Du får PR även utan en massa länkar. Om du har ett bra material, en länk från DMOZ, SUNET och SweSeek så får du säkert PR3 eller så. Vad ni istället skall tänka på är "temalänkning". Alltså, länkar från hemsidor med liknande innehåll. |
Citat:
|
Citat:
En annan fråga, när uppdateras PR och hur sker det? Någon sa "en gång i månaden". Uppdaterar google allas PR under några dagar för att strunta i det resten av månaden eller hur fungerar det? Kan man se när nästa uppdatering ska ske på något sätt? |
Citat:
|
Jag är nybörjare på det här men jag har iaf hört att de sökord man har på en sida får en vikt som beräknas med något slags förhållande till antalet gånger de förekommer i texten på själva sidan.
Denna vikt bör vidare vara balanserad och gud vet allt.. Frågan är då, bör jag ha olika sökord för olika undersidor på en webplats, vars innehåll skiljer sig. Kan tillägga att det inte är en webplats med frames på tal den här gången... |
Citat:
Du ska (kan) således optimera dina sidor för olika sökord. |
Är man stressad och måste få upp PR snabbt och få trafik så kan alternativet att köpa textlänkar vara bra. www.textlinkbrokerage.com har jag hört är ett bra företag, men kanske detta alternativ passar bäst för en sajt som har en internationell publik och där konkurrensen är så mycket hårdare. Gör som Tjörndesign föreslår, satsa på SUNET och DMOZ och kolla även upp om din kommun har en sida för lokala företag, deras sidor bruka ha hög PR. När Google uppdaterar är svårt att veta och det pågår vadslagning på en del sajter om när det kör igång. Vissa menar att det har precis börjat med en inatt.
|
Hej
Glöm inte att klassisk Public Relations-PR kan vara ett bra recept för att få upp PageRank-PR. Med tiden kan lite "vanliga" PR-aktiviteter ge en fin Page Rank. Till exempel: Ligg ständigt på lokala medier om vad mycket spännande ni gör (typ "upplev Kirunas natur på webben" eller "nytt system ger alla föreningar hemsida"). Till slut kan ni säkert få en inlänk från deras mediewebbar - som sen kan sprida sig. Bilda en branschorganisation, typ norrländska webbfirmor. Länka till varandra och från organisationens hemsida. Jobba fram ett riktigt attraktivt innehåll - t ex en guide/skola på sajten om hur man kan göra en webbplats där administratörerna inte behöver använda html. Sprid länken till exempelvis skolor och ni kan få en del inlänkar från skolornas webbar. Vill man lägga ner ännu mer tid kan man använda ett klassiskt PR-trick - undersökningen. Gör en undersökning om hur ofta föreningars hemsidor egentligen uppdateras, presentera det skandalösa resultatet på er webbplats och kontakta alla medier som kan tänkas vara intresserade. Med tur och skicklighet kan det bli en riktigt fin spridningseffekt. Jag tror att Google själva ser PageRank som "publika relationer" och inte en tävling i inlänkning. MVH Dag |
Kanske aningen off-topic, men men...
Försök få in länkar på någon av de sajter som ligger på denna lista, då har du troligtvis höjt din PR rejält OCH fått ett rejält hål i plånboken... http://www.keywordmaster.de/google/pageran...rank10-pr10.htm |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:40. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson