![]() |
Hej!
Tänkte höra lite om ni känner till några Svenska eller utländska sajter med Svenskt innehåll där man kan sälja Pagerank länkar!? Vad jag redan känner till är seo-forum, blocket!? och självklart WN. Tack för tips. mvh :) |
Ursäkta en dum fråga.. men hur mycket kan en PR6 länk egentligen ge? :)
|
En dummare fråga kanske, hur kollar man sin PR?
|
Jag köper mkt länkar... dock inte sitewide eller nåt utan endast i bef innehåll t.ex. en artikel eller i en ny artikel. PM:a mig om ni har något intressant och har F-skatt.
Mvh Jonas |
Citat:
//Björn |
|
Citat:
|
Citat:
"Wondering whether a new website is worth your time? Use the Toolbar's PageRank™ display to tell you how Google assesses the importance of the page you're viewing." //Björn |
Vad google säger är väl ganska ointressant om siffran inte alls stämmer.
PR6 får nästan alla sajter på 6 veckor med lite inlänkar och nybörjartur. 6 månader senare är dom nere på PR4. Att då köpa/sälja länkar på en siffra som är inaktuell/felaktig och ofta slumpmässig är ganska dumt. |
Citat:
|
Citat:
Annars så kan man gå på hur relevant sidan är. |
Citat:
//Björn |
Citat:
|
Citat:
Släpp hysterin kring PR och börja kasta tärning istället! och när ni tröttnat på tärningen börja kolla på relevansen. |
Jag ignorerar idag helt PR i toolbaren. Kanske börjar titta på det om Google skulle köra en TBPR-export igen.
Köper man länkar så är det tre saker som man bör titta på. 1. Hur många inlänkar har sidan som man köper länk på och vad har dessa för kvalité. 2. Är webbsidan relaterad till min egen och på samma språk. 3. Vart på sidan kommer min länk placeras och hur många andra länkar finns (eller kommer att finnas) på den sidan. En fjärde punkt som jag börjar lägga större och större värde vid är om sidan i sig är bra och har ett intressant innehåll. Om den har besökare, uppdateras ofta och får nya naturliga inlänkar så är en länk från sidan med största sannolikhet högt värderad av Google. Sannolikheten att personen som äger sidan skulle vilja sälja länkar på den är däremot desto mindre... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:38. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson