![]() |
Hallå,
efter många om och men börjar nu vår nya streamingsite att bli färdig. Men innan den släpps skarpt måste den testas lite så jag passar på att se om jag kan få lite feedback här. Vad är bra/dåligt, något som inte funkar, ologiskt osv? Alla synpunkter mottages tacksamt. Adressen är: www.bestsellermovies.com/index77.html Antingen kan man logga in som: user:[email protected] password: testuser eller så kan man registrera sig och ange rabattkoden: cowabunga Självklart kan man ju skita i att logga in och surfa runt ändå dock utan att kunna se film eller testa medlemsfunktioner. OBS! Sidan funkar ännu bara i IE (om någon tror sig sitta inne på en lösning hur man får minuter att dras från ens konto i FF så är ni välkomna att kontakta mig). Vi kör detta test i en dryg vecka och sedan rensar vi alla konton från databasen osv. Skriv gärna kommentarer här eller i PM till mig. Bra synpunkter belönas med gratisminuter när siten väl släpps :) Tack på förhand. |
Plus: Sidan laddar snabbt
Kvalitén på bilden (den jag kikade) är mycket bra (valde snabb lina - 100Mb/s) Negativt: söker på lesbiska (:P) och får mer icke lesbiskt än lesbiskt =) Verkar lovande dock! |
melin
Tack! grejen är såhär att nu är delas filmerna in i vilka kategorier som finns i filmen, dvs det behöver inte vara en rent lesbisk film utan det kan finnas en lesbisk scen i filmen. Så sökningen funkar, fast det är lurigt hur man ska kategorisera osv. Finns för och nackdelar med alla sätt känns det som. |
Mer kommentarer
Nu går jag på design mer än själva content :P Länkarna - sätt gärna egna färger på dom så dom följer färgschemat Inställningar [My settings] - lägg gärna fälten så dom ligger i linje med varandra Inställningar [Buy more time] - Lägg alla tal högerjusterade. Det ser konstigt ut med att ha dom centrerade Resten är positiva detaljer på designen tycker jag =) |
Lite sugit att du inte ens släpper in folk som har alternativa webläsare.
|
Först av allt så måste jag säga att det är lite tråkigt att ni inte tillåter andra webbläsare än Internet Explorer. Själv använder jag alltid Firefox. Förstår inte varför det skulle vara tekniskt svårt att stödja Firefox?
Videoströmmen håller en bra hastighet. Den laddar snabbt och det uppstår bara mikro-hack ibland. Jag sitter på en 20/3 uppkoppling. Dock så fungerar det inte så bra att hoppa i video-strömmen. Ljudet fortsätter från den nya positionen men videon är fryst. Förövrigt bryts videoströmmen för mig efter 2-3 minuter, ni kanske inte har lagt upp hela videon än. Play High Speed och Play Medium Speed tyckte jag från första början var lite förvirrande. Låter som det första alternativet spelar upp videon i ultra-rapid men sen så förstod jag att ni syftade på hur snabbt bredband man ska ha. Kanske omformulera detta? Samt hur snabbt bredband skall man ha för att kunna spela upp det i High respektive Medium, kanske också något som borde skrivas ut. Thumbnailsen på rullarna verkar vara konstigt nedskalade, de har artifakter i sig, dvs dålig nedskalning. Hade varit coolt om man hade kunnat klicka på någon av screenshotsen för scenen och hoppa direkt in i den sekvensen. Eftersom man blir debiterad per minut vill man gärna komma direkt till dit man är intresserad. Bra somfan att materialet är taggat. |
Använder Firefox så blir lite svårt att ge feedback?
|
Tack alla som svarar..
Angående Firefox så funkar allt förrutom det viktigaste, dvs att dra minuter från användarens konto. Självklart är ju tanken att det ska funka även i FF. |
Vilken metod använder ni för att dra minuter? Är det någon form av Javascript ni inte får att fungera i FF?
|
Sitter på 8Mbit Wireless just nu.
Det jag har att säga just nu är: Snygg sida, gott om trevliga funktioner, spolningen fungerar bra(inte alls som ovan skrivet) Fler kategorier. Se gärna hur myfree pay site.com har gjort Fler filmer, vi killar gluttar igenom 54 filmer väldigt fort :) |
Mattias
tack för kommentarerna. Angående kategorier så tänkte vi börja lite smått, vissa sidor har typ 1000 kategorier och sökningen blir minst sagt rörig då, men kategorier kommer att fyllas på vart efter. Fler filmer, absolut! Det är det vi jobbar hårdast med men det tar sin tid. |
Helt klart en bra sida speciellt då den laddar filmerna riktigt snabbt hos mig (sitter på 100mbit) snygg och enkel design. Det ända som är lite störigt det är att vissa filmer har informations texten på tyska, andra på engelska och några på svenska men antar att detta kommer fixas när sidan går live?
Sen måste du se till att fixa det här med firefox stödet för det är säkert många precis som jag som mer eller mindre dumpat IE helt. Men lyckas du lösa det tror jag sidan kommer gå bra. Priserna jag hittade på vad minuter kostade osv verkar även dom helt okej enligt mig. Så hoppas det kommer gå bra för dig sen när den går live! Mvh, Viper |
Viper
jo texter ska ju såklart finnas på svenska och engelska. Anledningen till att det nu är lite blandat är mest att fokus ligger på allt annat :) Sen är det lite joxigt att sitta och översätta de tyska baksidetexterna (till både svenska och engelska). Av någon anledning är det många av orden på baksidorna man inte fick lära sig i gymnasietyskan? :) |
Nu har jag testat sidan ett tag i IE och designen var snyggare än vad jag tänkt mig. Testade och streama och kvalitén var bra utan buffer-tider så det var ju bra.
Det enda är att filmen verkar krascha inom en minut? Men det kanske är en spärr ni har lagt in nu under testtiden? |
Weaver
Det är inte jag som sköter tekniken bakom det hela men enligt han som har hand om det så fungerar betalningen såhär (jävligt kortfattat): "Minuterna dras med hjälp av både php och javascript, med ajax i princip". |
bseller
Det jag mest funderade på är att om inte minuter kan dras om man använder Firefox. Vad hindrar då en användare att maskerera sig som Internet Explorer (Extension: User Agent Switcher) och se film gratis. Jag vet i alla fall att jag brukar maskera mig som Internet Explorer på sidor som dina som inte släpper in en om man har Firefox. Då kan man upptäcka denna exploiten av ren slump. Tycker det är lite konstigt att din kodare inte lyckas få till ajax combon i Firefox eftersom Firefox är väldigt standardbaserad, torde vara enklare att få saker att fungera i denna miljön. |
Vad betyder "Play High Speed"?
Om man vill snabbspola sig igenom filmen? Jag tycker det verkar funka bra på det stora hela annars, buffrar snabbt och spelar på bra. Har ni tänkt på förresten att genom att högerklicka på filmen när den spelar och väljer properties så får man ut länken till filmen, och kan istället välja att spela den direkt i windows media player. T.ex. mms://83.140.191.2/wwKCrA6y7YX5TAm5c8fjW9zhbQ6h64YDd3Ar9kaef Betala för 5 sekunder, titta på hela. Eller fungerar minuträknaren även utanför siten, typ inbakade hrefTracks eller liknande? |
Citat:
Exempelvis 1500 kbps istället för 500kbps |
Citat:
|
mbomelin
bra där (eller ja inte för mig dock)! Men jag testar och testar och får det inte att "fungera" dvs att öppna den i mediaspelaren. Eller jag får igång den i mediaspelaren men så fort jag stänger "originalfönstret" så slutar det även att funka i mediespelaren. Är det fler som lyckas "ful-kolla"? |
Nix, nu går det inte att göra så längre.
|
Mattias: Play High Speed borde det kanske inte heta då eller?
High Speed antyder ju att hastigheten i filmen ändrats och rent motion-aktigt så upplevs ingen snabbspolnings-effekt om jag väljer high speed. High bandwidth är väl mer passande då. |
Citat:
Jag sparade filmerna på mitt skrivbord, kan se dom när jag vill nu. Behöver inte ens ha din sajt uppe. Det tog mig 1 minut att hitta lösningen. Kan jag, så kan dom flesta andra. Så du får nog hitta ett bättre sätt att blockera mms länkarna annars kommer nog en stor del sitta och titta gratis, eller rent av tanka ner dom och titta senare. Här har du en dump från min VLC med ett av dina filmklipp.... http://img292.imageshack.us/img292/5166/vlcqg0.gif |
Citat:
|
Citat:
Men när jag tankade ner dom drogs det minutrar. Testade igen för en liten stund sen och nu verkar det som att det inte går att spara ner filerna. Som du kanske vet så finns det en uppsjö med gratis program som sparar ner MMS streams till hårddisken. |
MMS-strömmar är ju dock fortfarande förhållandevis säkert om man jämför med alternativen. Finns ju fler program som sparar flv-strömmar nu t.ex., än vad det finns som sparar MMS.
(Det bör ju dock nämnas att jag inte tycker att MMS-strömmar är ett bra alternativ ALLS, finns avsevärt många fler fördelar med Flash, men ur säkerhetssynpunkt, så!) Jag vet att det här har nämnts några gånger nu ;) Men att sidan inte fungerar i FF är under all kritik, ni verkar ju dock redan ha förstått vikten av att den gör det |
Funkar den här siten bara för Windows-användare?
|
Citat:
|
Tycker siten var ren och snygg utan allt för mycket grafik (som det tenderar att bli på liknande siter). Lätt att hitta, och mycket lätt att använda. Streamingkvaliteten är perfekt, åtminstone så länge man tittar på en liten dataskärm. Jag har heller inte som de skrev ovan upptäckt att man inte kan spola i filmen. Kör IE med Vista och det fungerar som det ska. Det går också snabbt (om än inte ögonblickligen) att fortsätta titta när man spolat fram och tillbaka.
|
|
tack än en gång för alla kommenterar!
Nu är testkontot påfyllt igen så nu går det bra att logga in och pröva film :) Vore även kul att höra lite ang. dels medlemsfunktioner samt sökfunktioner, kategorier osv. Man kan kategorisera i all oändlighet men gör det sidan mer lättanvänd eller får det kanske rent av motsatt effekt? |
Det är jobbigt om det är alltför många kategorier, såvida inte alla filmer kan tillhöra flera kategorier - lite som tags. Men då får ju inte alla filmer ha alla kategorier heller, så det är lite av en balansfråga.
|
Nu är Firefox kirrat, dock så behövs en plugin men iallafall..
Fortsätt med kommentarer, något som saknas, något som ska bort osv osv.. |
Testkontot fungerar inte så man kan inte testa sig fram ju??
Men men, om man klickar på tex en "artist" och vill veta mer så får man en 404. http://w ww.bestsellermovies.com/actors/title_sw/1/12/Nora_Nord.html |
Citat:
// Mats |
Haha, nöden kräver ingen lag, så då skummar han igenom feedback trådarna efter "adult" och erbjuder sig villigt att mata igenom alla under natten :)
|
Jag har precis införskaffat mig en Mac och för mig är det omöjligt att komma in på sidan när jag använder Firefox, anledningen till detta är att man uppmanas ladda ner Windows Media Player plugin till Firefox.
Detta är bra ifall man använder Windows men på Mac kan man inte installera detta då det är en .exe fil. Istället använder man sig ofta av flip4mac som gör det möjligt att se wmp i webbläsare. Eftersom ni uppenbarligen gör en koll av vilken webbläsare man använder kan ni på samma gång kolla operativsystem och istället föreslå flip4mac för Mac-användare. Det skulle vara hemskt å bli nekad lite hederlig porr bara för att man använder sig av Mac ;) |
Citat:
|
Citat:
// Mats |
Använder Konqueror i Linux och har inte IE så det blir knepigt att ge feedback, men jag ska prova ändå.
Nepp, kom inte igenom skyddet mot webbläsare... Försökte fp min läsare att leka IE6 under XP |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:45. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson