![]() |
Okej, sämst var att ta i.
Men deras support verkar ha blivit markant sämre. Försöker få fram infon om dom tog emot ett fax jag skicka eller ej. Verkar vara omöjligt per telefon så nu har jag prövat maila, får se hur länge det tar. Någon annan här som har samma upplevelser ang. loopia? |
korrektion, loopia gjorde bra ifrån sig även nu ;)
kanske för jag postade på WN? ;) |
Jag har samma upplevelse som du måste jag nog erkänna. Stabiliteten är fortfarande kanon dock fast supporten sämre.
|
Jag vet inte om det är servern jag ligger på som är seg, men det tar evigheter att ladda enkla htmlsidor. FTPn kommer man in på varannan gång. Tyvär har Loopia blivit mycket sämre på senare tid.
Kan vara så att jag drar på tok för mycket bandbredd men det har jag ingen aning om eftersom statistiken bara funkar för en domän. Jag har minst 20 domäner på kontot. Jag har inte fått några klagomål dock. Torde ligga en bra bit över ynka 10Gig/mån. Kommer jag in på ftpn idag så flyttar jag iaf över några sidor till min egen server. |
Citat:
Kan du skicka pm till mig vilket telefonnummer du ringde från och ungefär när det var så kan jag kontrollera telefonväxelns loggar? Vi ska inte haft något problem med telefonväxeln under dagen och supportgruppen har hanterat samtal som vanligt. |
Citat:
Testa först och främst med exempelvis http://tools.pingdom.com/fpt/ för att se vad det är för något som fördröjer ditt svar. Om det verkligen är enkla htmlsidor som laddas långsamt skulle jag snarare misstänka att webbserverns hanteringskö är överbelastad. Troligtvis av någon annan kund på samma server. Vår support har möjlighet att kontrollera den saken om du skickar in en fråga via e-post till oss. Vi kommer också inom mycket kort tid att lägga om hela webbserverhanteringen i ett antal steg och förhoppningsvis kommer ovanstående problem helt försvinna när omläggningen är färdig. (Nej jag får inte lämna ut några detaljer om den nya lösningen.) |
Mmm mellan 12 och 28 sekunder för mina sidor på loopia, och då vart de slöaste avbrutna i testet.
Inga av mina andra sidor drar mer än 3.5sekunder, inte ens sidor på servrar i USA. Tar evigheter att tanka hem filerna från ftpn också. Ska dra iväg ett mail till er support senare. |
Kjette har rätt, testerna för tools.pingdom.com görs från en server i Dallas i USA. Så det ger en något förvrängd bild. Vi håller dock just nu på att ta fram flera servrar, bl.a. en i Sverige och några till runt om i världen. Allt för att bilden ska bli så rätt som möjligt.
Om man lägger upp checkar på våra vanliga tjänster så görs dem automatiskt från servrar runt om i världen, man kan senare filtrera på check ställe och kolla trender för responstid. |
Jag håller på att flytta över från sunkiga surftown till vad det verkar som ännu sunkigare loopia.
Laddtiden på surftown är lägre enligt pingdom tools,det var inte riktigt vad jag hade förväntat mig när jag beställde webhotell hos loopia. trött jag blir <_< |
...Och där dog det helt.. = Nere.
|
Om inte annat har de ju löjligt lite utrymme. 100 / 200 MB.
Någon som vet om detta planeras att ändras eller ska man förbereda flytt? |
Citat:
http://www.loopia.se/newsletter/06/#toc2 |
Mail sänt till Loopia angående en ev överbelastning....och jag väntar fortfarande på att 1 GB i utrymme ska införas.
|
Jag tycker Loopia som helhet fungerar OK.
Supporten har ganska bra tider och svarar ofta snabbt Webbpaketen är inte de bästa men dom fungerar DNS-hanteraren är i dagsläget den bästa på marknaden för .se domäner. Det som Loopia däremot brister kraftigt på är FAXEN. Jag vet inte hur många fax jag har skickat in som bara försvunnit. Det har inte hänt 1 eller 2 gånger, jag är nog uppe i 6-7 försvunna fax. Och det känns inte alls kul! Och när jag vid ett tillfälle kompletterade mina inskickade fax med ett rekommenderat brev till Loopia så fanns det ingen på Loopia som hade rättigheter att hämta ut brevet. FIXA FAXEN LOOPIA! |
Vad är annars det bästa webhotellet i Sverige/övriga världen att välja? Hur är GoDaddy, många verkar byta till de?
|
Tycker Loopia generellt fungerar bra, speciellt supporten per mail har alltid varit föredömlig i Sverige. En stor svaghet hos Loopia tycker jag är hur de hanterar domännamnsförnyelse. Stor risk att missa förnya domän där om man har många namn. Det baseras ju enbart på ett mail med faktura vilket är för lite i min mening. Lätt att mail försvinner under hanteringen
Jag rekommenderar 1) Inför val att domänen konstant förnyas som utländska registrarer alltid har. 2) Införa att man kan se skickade, obetalda och betalda fakturor om man är inloggad. Detta är också något som vanligt förekommer på andra tjänster. 3) Införa månadsfakturering. Loopia har för vår del tagit över efter gamla IIS som mest tidskrävande jobb. Inte kul om man får ett mail om dagen med en faktura. |
Har haft Loopia hur länge som helst och av någon anledning flyttar jag inte mina grejer, så antagligen är dom tillräckligt bra.
Dock lite instabila och laddtiderna varierar massor, svårigheter med fakturering och överlåtelser, mySQL-server/webbserver som startar om flera gånger per dag etc etc... Men det är ju i en sådan prisklass att man får böja sig fram och bita i kudden då och då, eller flytta till egen server. |
Citat:
LoopiaDNS: "Mitt Loopiakonto" > "Aktuella fakturor" = obetalda fakturor "Mitt Loopiakonto" > "Historiska fakturor" = betalda fakturor Loopia Kundzon: "Fakturor" > "Aktuella Fakturor" = obetalda fakturor "Fakturor" > "Historia" = betalda fakturor |
Kanonbra, hade missat detta !
Finns det några funderingar angående (1) och (3) ? |
Varför inte införa möjlighet att säga upp konton via kundzonen om fax tydligen inte fungerar?
|
Citat:
Så frågar kvarstår händer det eller inte, skall dom börja bryta löften nu?? |
Jag har inte gjort några ägarbyten via Loopia på mycket länge, då jag gjorde det funkade inte faxen heller. Kan rekommendera Neware som sköter sin fax exemplariskt.
|
Citat:
|
Eftersom denna tråd ändå är uppe, så hade jag gärna önskat att det på varje domänrad i Loopia-DNS stod när domännamnet går ut med en liten text.
Sedan så upplever jag att Loopia-DNS sidorna fungerar ofta väldigt långsamt. |
Citat:
|
Citat:
Det är mycket möjligt att vi framöver kommer att erbjuda något sådant. Även om vi inte strävar efter att vara någon registrar har vi genom Mamut tillgång till några verktyg som skulle kunna göra sådant möjligt. Det är dock inte i dagsläget planerat eftersom det är rätt många andra förändringar som är på gång på alla avdelningar, men det är åt det hållet som vi strävar. Citat:
Vi förstår naturligtvis att en hel del kunder vill ha en sådan lösning och om vi hittar någon fungerande lösning kommer vi att erbjuda det. |
Citat:
Det har varit förseningar på alla nivåer gällande de nya paketen varav en del onödiga fördröjningar som vi gärna hade sluppit och nästan alla har varit sådana att vi inte planerat med dem från början. Men slutresultatet kommer bli bättre än tanken var från början. |
Låter bra!
Idag på morgonen stod det på loopias webbsida att paketen vuxit till sig. När jag loggar in på mitt existerande konto står det fortfarande den gamla storleken. Kommer existerande konton att uppgraderas under dagen, eller måste man göra något speciellt för att uppgraderingen ska synas på ett existerande konto? |
Citat:
|
Låter bra. Väntar med spänning.
|
I senaste nyhetsbrevet (#9) står det att nertiden per hemsida kommer att vara 30 minuter, varför då? Kan ni inte bara ladda ner hela sidan till det nya klustret och därefter trycka på startknappen på klustret och stoppknappen på den gamla webbservern? Argumentet att ni gör det på natten är dåligt, det finns internetanvändare hela dygnet.
btw, (petnoga) "Extrema 250,000 GB?" - 250 TB heter det väl? |
Jag får nog försvara Loopia lite här. Att flytta en hemsida handlar inte bara om att "ladda ner hela sidan och trycka på startknappen". När man flyttar hemsidor så finns det en massa faktorer att tänka på (konfigurationer, databaser, dns, osv). Nog för att nedtid alltid är tråkigt, men 30 minuter är väldigt lite med tanke på den stora omställning detta innebär för Loopia.
|
Bra då vet jag. Men jag efterlyser en bättre förklaring i nyhetsbrevet på detta, inte alla med järnkoll på vad som krävs.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Precis som JonathanS skriver görs det lite mer än att föra över sidan och trycka på start- respektive stopp-knappen. Vad händer med uppdateringar som har skett på den gamla sidan under själva överföringen om den är aktiv? Men vi kommer att minimera nedtiden på sidan även om vi främst fokuserar på att få med oss all information. Beräknad nedtid kommer vara mycket kortare än 30 minuter för de flesta kunder. Citat:
Citat:
Annars tycker jag det är jättebra att du är petnoga. Hör gärna av dig direkt till oss med dina synpunkter. Med hjälp av petnoga kunder blir nyhetsbreven och vi mycket bättre än om vi inte skulle få några kommentarer alls. Som jag läste på på idg tidigare idag (lite modifierad) "Knyt inte handen i fickan när du ser något som är fel. Ställ dig upp och skrik istället, så ska du se att saker och ting förändras.". |
Citat:
Vi har fortfarande kvar att fixa de uppgraderingarna där fördelningen blev fel. |
Citat:
Så ni har migrerat samtliga webbsidor till nya Netappen? Det var inte igår det projektet påbörjades, verkligen skönt att höra att ni är klara med det. Det var, minst sagt, ett helvete med utrymmeshanteringen på Loopia tidigare. Nu lär Dano sova gott om natten. |
Måste säga att det är jäkligt lustigt att ständigt läsa dessa trådar om Loopia och dittan och dattan, de har varit ledande i branschen under flera år och i stort sätt burit fram konkurrenterna vilket i sin tur gynnar er konsumenter.
Man läser om att det ena och andra skall läggas till, något man glömmer är att Loopia paketpriser har varit i stort sätt detsamma sedan starten samt att de trots detta har sänkt priser på domännamn, lagt till MySQL, utökat utrymmet samt trafikmängden i respektive paket. Hoppas att ni som gnäller även är lika aktiva när ni exempelvis skall köpa ny bil och kräver att ni skall få en maxutrustad bil utan att betala något extra. Man betalar mellan 987,50: till strax över 2000:- för ett företagspaket per år, det är ju löjliga summor, detta räcker ju inte ens till en skaplig fylla. Så tänk efter lite innan ni gnäller..... |
Citat:
Bara det att du ett tag fick betala extra för MySQL och andra resuser, visa på att något inte står rätt till. Att man subentionera ut domäner, är en marknadsföringskostnad, istället för att köpa annonser. Deras marknasföreningchef har väl haft ett direkt nummer till IDG.SE, ungerfär som när Robinson Emma, kan gråta ut i Expressen när hon har vunnit en lobotomering på bingolotto. Jag har mina sidor på mycket bättre webbhotell än loopia, till en lägre kostnad.. Att dom inte kör med samma bluff & båg fasoner som YREG eller FS DATA, är väl knappas en merit, utan bara något man förväntar sej av seriösa företag. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:05. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson