WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Japp, då var det dax igen! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=23605)

MAT 2007-09-14 10:14

Vad skall man säga?
JÄVLA TELEFONKATALOG FÖRSÄLJARE!!!
- De e ju värre än "knacka-dörr-säljare"

Skrev nyss ett arg brev!
Jag antar att det finns fler av oss på WN som har stött på samma grej från Eniro och Lokaldelen etc eller?

Så här skrev jag i alla fall!




Bästa Lokaldelen/torget.se


Vi håller på med att sammanställa en faktura till Er på 150.000:- ex moms.
Eller var det 750.000:- ex moms...
-Ja, vi får se vad Vi väljer!
-Kanske blir det mer?

Jag har fått en faktura från Er: XXXXX belopp att betala 1205:- ex moms..
En faktura Vi aldrig har godkänt eller har överhuvud taget informerats om!

Men jag har en sorglig historia att berätta.

Det som jag minns och även vittnen i vår butik hörde var ett samtal från en mycket påstridig samt otrevlig
säljare som inte accepterade ett klart o tydligt NEJ!

-Vi är inte intresserade av era annonser, samt godkänner endast det som är gratis i er telefonkatalog "Lokaldelen".

Säljaren ringer på nytt någon dag senare och, "babblar" om huruvida "en kund som har 20.000:- på fickan" och inte ser vår
annons i Lokaldelen, då går till företaget "Expert"..
Återigen förklarar jag vårt ointresse, samt att våra produkter inte "krockar" med Experts!
Eftersom säljaren onekligen behöver få in "case" så fortsätter han att "träta" inte heller bryr han sig om att jag påpekar
att jag varken har tid eller intresse för honom P.G.A kunder i butiken!

Jag höjer då rösten och trycker på högtalar funktionen på vår telefon så att de kunder i butiken även hör dialogen!
-Vi är inte intresserade av att betala något överhuvudtaget i Lokaldelen...
-Vi vill ENDAST ha det som är gratis.....
Säljaren verkar Nu äntligen förstå detta och informerar att det kommer att endast införas det som är GRATIS!
-Bra, säger jag, då förstår vi äntligen varandra!

Luren läggs på och jag ber kunderna om ursäkt, över att även de fått stå ut med samtalet!
Tur var att det var stamkunder inne i butiken just då!
Vi har faktiskt diskuterat händelsen flera gånger efteråt, just av den anledningen att det är första gången som JAG
brusar upp och är tvungen att "banka in vett" i säljarens huvud att vi INTE är intresserad av Era tjänster!
Vi är intresserade endast av det som är gratis i Er telefonkatalog!

Vi får dagligen samtal om annonser o dylikt, klara tecken, JA eller NEJ Tack!
-Det räcker för det flesta att man är intresserad.

Jag har aldrig stött på en sådan o proffsigt bemötande!
Er säljare representerar Ert företag tänk på det!


Tyvärr minns jag inte namnet på "mannen" som ringde..
Men han finns säker inskriven i era journaler, om han nu är kvar hos Er, för hos oss skulle hans karriär vara helt slut!

Jag kräver ett svar och även en ursäkt.

Mvh

crazzy 2007-09-14 16:44

nixtelefon?

MAT 2007-09-14 17:12

har nix hemma....
Men det kommer in skit i bland också där!

Men tack ändock!

crazzy 2007-09-14 17:42

får försäljare ringa en om man finns med i nix?

Jonas 2007-09-14 17:50

crazzy: Som PRIVATPERSON får man inte bli uppringd utav telefonförsäljare, och dom skall avsluta samtalet direkt man nämner att man är medlem i nix annars riskerar deras företag "böter".
Som FÖRETAG finns det inget som motsvarar nix-registret (i samma utsträckning), även om det ringer säljare som påstår att dom är det rätta osv. Detta beror mest på att företag får lov att hålla på med reklam till andra företag. (B2B)

Anders Larsson 2007-09-14 20:39

Citat:

Originally posted by Jonas@Sep 14 2007, 17:50
crazzy: Som PRIVATPERSON får man inte bli uppringd utav telefonförsäljare, och dom skall avsluta samtalet direkt man nämner att man är medlem i nix annars riskerar deras företag böter.

Tyvärr är det inte riktigt så bra, det är branschstandard att följa Nix, men absolut inte någon lag. Alla seriösa företag följer det dock.

jonny 2007-09-15 10:16

hemligt nummer sorterar bort dem mycket bättre

Helix 2007-09-15 11:25

Citat:

Originally posted by jonny@Sep 15 2007, 09:16
hemligt nummer sorterar bort dem mycket bättre
Ja, men då ringer då på mobilen istället ..... ;)

Jonas 2007-09-15 11:37

Citat:

Originally posted by Anders Larsson@Sep 14 2007, 20:39
Tyvärr är det inte riktigt så bra, det är branschstandard att följa Nix, men absolut inte någon lag. Alla seriösa företag följer det dock.
Alltså, NIX "bötfäller" telemarketing företaget, inget annat.. Har inte nämnt någon lag eller så.

2cool4school 2007-09-15 11:37

Spelar ingen större roll om man är med i nix eller försöker gömma sig.

När jag jobbade som "manager" så köpte vi listor med info om kunden man ringde, t.e.x namn, ålder, osv. Man pratade alltid med kvinnan i huset.

Om inga listor fanns, så körde vi telefonboken.

webbteknik 2007-09-15 12:14

Nix har funkat väldigt bra för mig. Innan jag gick med ringde diverse säljare ofta. Men sen jag gick med så är det mer eller mindre endast företag jag redan är kund hos som hör av sig.

htiawe 2007-09-15 13:21

Jag har gått ur Nix-registret.

Jag gick med i Nix för att det var så skönt att slippa alla samtal från folk som ville sälja men förra året så fick jag, vi kan kalla det en uppenbarelse, en uppenbarelse. Om en telefonsäljare ringer olägligt så avslutar jag bara samtalet men ganska ofta så har jag några minuter över och då kan jag lika gärna ha roligt med honom eller henne. Det började förra året med en tjej som ville sälja rakblad, jag pratade i 12 minuter med henne och ställde en mängd underliga frågor som om det gick att ta loss de individuella bladen och sätta på en rakkniv, om det var värt att raka ansiktet torrt (hon rekommenderade det) eller det var möjligt att få med en manual inspelad på VHS.

Kanske lite elakt men isåfall borde de inte ha ringt mig.

MSI 2007-09-15 13:25

Som tidigare nämnts i tråden kan bara privatpersoner anmäla sig till nix. Som företagare får man stå ut med ett gäng idioter säljare som ringer och inte fattar när det är dags att sluta...

uffe_nordholm 2007-09-15 13:30

Jag har inget eget företag, men telefonförsäljare har stört mig tidigare, så jag gick med i Nix-registret, och sedan dess är det bara de företag jag är kund hos som har ringt. Skönt...

Men jag undrar om det inte finns ett bättre sätt att hantera telefonförsäljare. Nu är jag inte juridiskt skolad, så det kan finnas fel i mitt tänkande, och jag rekomenderar därför inte att någon provar det här.
Min tanke är att skicka ett fax/email till alla telefonförsäljningsföretag i Sverige, där jag lämnar en offert på min tid, för (låt säga) 25 kronor per minut (dock minst 15 minuter), och att all vidare kontakt med mig via telefon tolkas som ett accepterande av offerten. Självklart skulle det också stå något om att offerten gäller i fem år (för att slippa skicka ny offert allt för ofta), men beloppen räknas upp med KPI varje år....

Neo 2007-09-15 15:08

Jag har problem med att det inte ringer några säljare till mig alls! Skittråkigt, jag som förberett med inspelningsutrustning och allt!

crazzy 2007-09-15 18:09

varför finns inte ett register för företag?? är inte så hemma i företagsvärlden men borde inte det finnas?

guran 2007-09-16 13:36

Egentligen förstår jag inte problemet med telefonförsäljare. Flertalet av er på WN förmodar jag är egna företagare och således mer eller mindre beroende av marknadsföring.

En personlig kontakt säljer mer än en annons.

När en telefonförsäljare ringer är det väl ganska enkelt att säga: "Tyvärr, jag är inte intresserad." Att gå vidare i någon mer diskussion är sedan upp till var och en. Alltid lätt att avsluta samtalet genom att lägga på. Förmodligen är det väl bara någon form av allmänt hyfs som avhåller en från att bara lägga på.

Sedan kan man alltid hålla på och driva med försäljarna och uppehålla dem. Det säger nog mer om ert eget etiska förhållningssätt om än telefonförsäljarena. Det utgås hela tiden från att telefonförsäljare skulle vara av något speciellt elakt släkte som vill terrorisera folk via telefon. I det flesta fall är en telefonförsäljare en person som försöker slita ihop till hyra, mat, kläder och annat nödtorft för sin överlevnad. I de flesta fall är telefonförsäljning dåligt betalt och psykiskt påfrestande.

Ni borde själva prova på telefonförsäljning för det kan även ge en hel del nyttig erfarenhet. Är ni inte intresserade så säg det direkt. Alla telefonförsäljare vill veta direkt om det är lönt att ödsla tid på samtalet. Det finns i princip tre personer som svarar i en telefon. De som säger ja, de som säger nej och de som säger kanske. Jasägarna behöver man inte sälja till. Det går automatiskt. Nejsägarna kan man ytterst sällan sälja till. De som säger kanske är de man får sätta in sina resurser på. Så med ett avslut på kanske vart 25:e samtal, då vill man så fort som möjligt hitta jasägarna.

Sedan kan jag dock hålla med om att många telefonförsäljare har ett dåligt sätt att framföra sitt budskap på. Själv ogillar jag skarp de som tror att de kan anta något om mig och mina behov.

Analogt kan jag inte låta bli med att jämföra med hur vissa diskussioner på WN handlar om hur man ska manipulera sökmotorerna för att komma högt upp i den generiska listan, få hög pageranking osv. Sällan är det en diskussion om hur en hemsida ska innehålla en text som på ett effektivt och relevant sätt få en sökmotor att lista sidan högt där den som klickar på länken är just den besökare man ville attrahera.

Själv anser jag det vara minst lika irriterade med hemsidor, som med telefonförsäljare, som har lyckats manipulera sökmotorerna med hög listning där sökorden inte har någon relevans med hemsidans innehåll.

melin 2007-09-16 15:57

håller med Guran

crazzy 2007-09-16 18:01

kanske skulle testa på telefonförsäljning efter gymnasiet?

Lime 2007-09-16 18:08

När jag säger "nej tack, jag är inte intresserad" så bryr telefonförsäljarna sig inte om det utan kör på med sina inövade kontrafrågor. Det slutar alltid med att jag blir på dåligt humör och tvingas lägga på i deras öra. Så nog är det ett speciellt elakt släkte...
; )

qb1 2007-09-16 23:58

De är roliga de där säljarna. Ringde en tjej till mig i torsdags, hon sa att hon hade ett erbjudande där jag skulle spara massor av pengar (som företagare).

Jag frågade direkt när hon ringde "vad säljer du", hon svarade "jag säljer inget", jag replikerade "ja men varför ringer du då", och då kom det där om att spara pengar..klick!

Intressant det där att jag ska kunna spara när min verksamheten dras med minimala kostnader redan idag. Kanske ville hon ge mig pengar?

Undantaget var den där trevliga kvinna som ringde i våras och frågade om hon fick skicka mig en broschyr för factoring. De ringde säkert tre gånger innan de fick tag i mig och nu råkade det bli så att en kund vill ha hjälp med factoring och gissa vilket företag jag tänkte på först? :)

Jonas 2007-09-17 00:05

Citat:

Originally posted by crazzy@Sep 16 2007, 18:01
kanske skulle testa på telefonförsäljning efter gymnasiet?
Varför efter gymnasiet? Har du inget o göra på kvällarna så kan du ha det som extra knäck?

Dock är det inget yrke jag rekommenderar då man bokstavligen har en piska över ryggen,,,

FredrikMH 2007-09-17 00:58

Ingen som fått telefonförsäljare att slänga luren i örat på er istället? Att konstant byta samtalsämne med försäljaren och prata om allt som denne inte vill borde göra susen.

crazzy 2007-09-17 07:22

Citat:

Ursprungligen postat av Jonas
Citat:

Ursprungligen postat av crazzy
kanske skulle testa på telefonförsäljning efter gymnasiet?

Varför efter gymnasiet? Har du inget o göra på kvällarna så kan du ha det som extra knäck?
Dock är det inget yrke jag rekommenderar då man bokstavligen har en piska över ryggen,,,

på kvällarna gör jag läxor, lär mej c++, gör websidor, klottrar här och fildelar...

MAT 2007-11-13 15:51

Tillbaka till problemet!

-Läs start topic:en!
I dag kom det ifrån Inkasso gällande Lokaldelen/Torget historien...

Det finns nog ett fåtal som är så in i vassen oseriösa som Lokaldelen/torget eniro dyngan, ja alla stackare som kör med kataloger...

Men men...det finns inget underlag för dessa fakturor så de kommer inge vart!
Men fan så tröttsamt....

Upp till kamp bröder o systrar......Heheheheh

Andreas Bard 2007-11-13 15:57

Jag hade samma problem med Lokaldelen säljaren. Han fullständigt trakasserade mig på alla nummer jag hade. Första året sålde han mig en standardgrej och som jag trodde och sa till honom så gav det mig inte en enda kund. Året efter ringde han som en galning igen men jag svarade inte ens och i år har det varit lugnt hittils så vi får väl se hur det blir framöver.

Jag håller med om en viss oseriös framfart hos dessa aktörer.

Decibel 2007-11-13 16:09

Var glad att dom ringer, här har vi minst en säljare om dagen på kontoret.

Nu senast ville dom att vi skulle byta el-avtal, det spelade ingen roll hur mycket jag sa att elen är gemensam med intilliggande boningshus, nejdå, dom kunde fixa billigare ändå...

guran 2007-11-13 20:55

När det ringer eller mailar annonsförsäljare till mig svara jag med att fråga hur många beställningar en annons kan ge. De svara då oftast att de inte kan lämna några garantier och att ingen kan det. Jag brukar då kontra med att de väl ändå måste ha någon form av statistik via kontakter med tidigare annonsörer så att de vet något om vad en annons inom en viss bransch kan ge i respons. Efter den kontringen brukar de inte höra av sig ens.

robertsson 2007-11-13 23:25

Citat:

Originally posted by guran@Sep 16 2007, 12:36
Egentligen förstår jag inte problemet med telefonförsäljare. Flertalet av er på WN förmodar jag är egna företagare och således mer eller mindre beroende av marknadsföring.
En personlig kontakt säljer mer än en annons.

Nu är det faktist skillnad på reklam och reklam.
Om det ringer en idiot och frågar först
"öööö.... viruha bättre täckning????...ööö...ö...eller ringa billigare...ööö??"
och därefter ställer frågan "vad har du för operatör?"... då känns det inte riktigt som reklam eller försäljning... det känns PINSAMT och jag fattar inte om denna människa (?) någonsin sålt något över huvudtaget.

Jonas 2007-11-13 23:51

Jag råkade ut för något härom veckan med Tre.

Dom hade ringt mig på hemtelen när jag var ute.
Ringde upp numret som visades och kommer till en telefonsvarare som sa att jag kommit till någon "Fredrik på TRE", la på luren och försökte efter en stund.
Kom då till en tjej som mer eller mindre välkomnade att jag hade ringt just henne på kontoret.
Hon frågade mig vad min månadskostnad på mobilen låg på, jag svarade henne att det kostar mig 300:-, då frågade hon mig om vilken operatör jag hade.
Svarade henne att jag har Halebop, då erbjöd hon sig att sänka mina månadskostnader emot att jag byter abonnemang. Jag svarade henne kort och gott om hon visste vad för operatör Halebop är. Det visste hon inte och bytte samtalsämne och började snacka om att hon kan sänka mina bredbandskostnader.
Frågade henne om det gäller det mobila bredbandet som tjatar om på TV. Ja, svarade hon. Frågade henne vilken hastighet det hade. Hon svarade att det är Turbo3G, svarade henne att det är inte fullt utbyggt där jag bor så jag har ingen nytta utav detta. Hon frågade vilken operatör jag använder idag, svarade henne kort och koncist att jag har Bredbandsbolaget 20Mbit, då blev hon väldigt otrevlig och sa att hon inte kunde hjälpa mig då.

Vad ville jag ha hjälp med? :s

StefanBergfeldt 2007-11-14 08:31

Dom brukar över lag vara lite dåligt pålästa.
Igår pratade min sambo med en säljare från Tre i fem minuter, innan hon lite fint kläcker ur sig "Men... jag har bundit mig till Telia i två år"
Blev ju inget sålt där, även om säljaren tyckte att hon kunde ha två abb.

Glocalnet ringde mig för nån månad sen och berättade att dom hade uppgraderat min telestation, så nu kunde jag få ännu snabbare internet, dessutom billigare. Vad bra sa jag, för det tycker jag ju. Det visade sig att det skulle kosta 299kr, vilket är 21kr billigare än det jag har nu. Dock vet jag inte om deras 24Mbit/s ADSL är snabbare på något vis alls än min 100Mbit/s fiber. Den säljaren gav iallafall upp och erkände att han inte hade något bra att erbjuda mig.

Elförsäljarna riktar in sig alldeles för mycket på priset. Det är faktiskt inte bara priset som spelar roll. Inte heller dom har koll på att jag har bundit upp mig.

magic 2007-11-14 08:43

För er som inte har företag så är ju NIX ett bra alternativ.

Det är bara SvD som ringer då och då och erbjuder mig gratis tidning mot att jag betalar utdelningskostnaden. Då jag påpekar att jag har NIX och frågar varför de ringer mig så svarar de att alla nummer de ringer skall vara kollade mot NIX. de har dock köpt telelistan och ej kollat den själva.. Jag påpekar detta varje gång men de ringer efter 6 månader igen ändå..

På jobbet ringer diverse office* företag varje vecka och alla vill boka in ett kundbesök, t.o.m. svaret "den tjänst ni erbjuder är inte aktuell för oss och ett kundbesök är slöseri med både er och min tid" hjälper. de frågar om de kan ringa igen om ett par månader.
Då ber jag dem att skicka ett email med deras kontaktuppgifter och säger att jag kontaktar dem om det skulle bli aktuellt i framtiden.. (som om det skulle hjälpa..) De återkommer om ett par månader trotts att deras produkt inte är användbar för oss.

MrHandley 2007-11-14 15:19

Stefan: Var tycker du att telefonsäljarna skall hitta information om vad du har får kunduppgifter och bindningstid?

Dom kör ju bara breda kampanjer och ringer på "alla", att du råkar vara uppbunden på lång tid har inget med saken att göra.
Snarare borde de ha en kontrollfråga tidigare i samtalet om cad du har för avtal med din nuvarande leverantör (fast vill man verkligen svara på det direkt?)

StefanBergfeldt 2007-11-14 15:54

Jag vet inte var dom ska få tag på det, jag bara antog att det var offentliga uppgifter

tjo1 2007-11-14 17:30

Om man som företagare skulle vilja slippa mycket direkt telefonförsäljning kommer ett tips:

Ring PAR Adressregister och be att få reklamspärr på er firma. Går bra för enskild firma i alla fall.

PAR är "högst upp i näringskedjan" för registerhållare av dylikt. Sedan säljer de adressuppgifter i ett steg till annat företag. Dessa säljer sedan vidare adressregister (valda delar) samt något uppdrag till valfri påstridig telefonförsäljningsfirma. Så man blir av med mycket(viss eftersläpning för redan utsålda uppgifter)

PAR har en outsourcad firma som sköter deras master-register dit ni i så fall blir kopplade.
Lycka till.

teddyjohan 2007-11-14 21:01

Vad gäller NIX så är det som sagts ett konsumentskydd, inte för företagare, men givetvis kan det finnas fördelar för enskilda näringsidkare. Dock kan jag påpeka att det görs skillnad på reklam och erbjudanden; även om man är NIX-skyddad så har företag som t.ex. Boxer, Comhem, Tre med flera rätt att ringa om man är en aktiv kund hos dom, och aktiv kund kan tolkas på flera sätt...

Vad gäller PAR kan jag säga att det är i högsta grad seriöst. PAR har outsourcat uppdateringen av sin databas PAR-AD/BizBook, och det är helt säljfria samtal där man ringer upp företagen (en gång per år och företag) och går igenom de siffrorna som står i databasen. Om företagen då säger att dom inte vill vara med så plockar vi bort dom omgående.

clonix 2007-11-18 04:17

Det har blivit grymt många samtal från diverse säljare genom åren men det finns ett som jag aldrig kommer glömma...

Ringer en säljare från en välkänd morgontidning...

Sälj: Hejsan jag skulle vilja erbjuda dig en gratis morgontidning det enda du behöver betala är portot så posten bär ut den.

Jag: Nej tack det är bra jag läser sällan tidningen på morgonen och känner jag lusten så brukar jag rycka en Metro på väg till kontoret.

Sälj: Ja men för tusan Metro är ju bara massa reklam och småartiklar
vi har stora reportage bla bla bla.....

Jag: Tack det är bra alltså!

Sälj: Du kan självklart få tidningen hem om du vill..... jag kan ordna det här nu på direkten.

Jag: Som sagt jag kommer inte läsa någon morgontidning vare sig hemma eller på kontoret!

sälj: Ja men du kan ju spara den och bläddra i den på kvällen?!?`

Jag: Nej tack jag är inte intresserad jag provade i princip samma erbjudande förra året från någon annan och det blev bara massa tidnigar som aldrig blev lästa som man fick bära ut till insamlingen.

Sälj: Ja men det är väl perfekt att få lite motion!

Jag: (kände att det VERKLIGEN) började spåra ur och avslutade samtalet med att Jag är inte intresserad och sedan lade jag bara på.

------------------------------------------------------------------------------------
Säljare som inte ger sig är Pain in the ASS!

Det FRÄCKASTE jag varit med om var en säljare från ett telebolag som ringde
och i vanlig ordning erbjöd mig lägre priser på företagsmobilen och frågade vad jag hade för leverantör.

Tre svarade jag och är nöjd med dom såhärlångt och kommer stanna där!

Säljaren kontrade med att han kunde kontakta 3 och få loss mig därifrån
vilket jag klart och tydligt tackade nej till.

Ok men du får ha en bra dag iallafall önskade säljaren och tackade för sig.

25 minuter senare ringde han upp igen och var på Hugget igen!
"Du jag har precis pratat med 3 och sade att han hade alla papper klara
jag behövde bara säga mitt orgnr i princip så skulle han sköta resten med avtalsbyten mm.

Jag frågade vem som gett han fullmakt att kontakta min nuvarande operatör?

Ingen var svaret MEN han ville verkligen ha oss som kund och bla bla bla.

Så jag klargjorde att NEJ jag kommer inte byta och ge f-n i att kontakta 3 igen!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Funderade i några minuter på att försöka kontakta säljarens chef
men hade lite bättre saker för mig den dagen så jag struntade i det.

klein 2007-11-18 13:58

Privat gör jag så här , jag har kopplat min fasta telefon i loop. Dvs det tuttar upptaget, jag använder min fasta telefon endast för ADSL.

Sedan har jag en hel hög av telefon nummer som man kan nå mej på , dom är kopplade till IP telefonen. Fundera att lägga koppla mitt nya hem nummer till en asterix, där endast telefon nummer som godkända släpps ingenom, alla andra få lyssna på tysk tekno tills dom lägger på luren. ( Vilket bör gå ganska fort med andra ord..)

Annonsförsäljare bruka jag bara klippa bort. Jag bry mej inte ens att diskutera med dem, jag lägger bara på luren.

Sedan har vi den knepiga varianten som inte ens fråga efter marknadansvarige. Har haft lite problem med en SEO skojare från Borås och Kalmar. Dom bruka få någon kan liknas som ett artigt dra åt helevete i lure, så är det löst.

Spam via epost bemöts , se till att min epostadress försvinner från Er mailinglista, annars kommer se jag till att Er domän kommer upp på divers blockeringslistor runt om i världen för spam, bruka vara väldigt effektivt.

Anders Larsson 2007-11-18 14:55

Citat:

Originally posted by klein@Nov 18 2007, 14:58
Privat gör jag så här , jag har kopplat min fasta telefon i loop. Dvs det tuttar upptaget, jag använder min fasta telefon endast för ADSL.
Sedan har jag en hel hög av telefon nummer som man kan nå mej på , dom är kopplade till IP telefonen. Fundera att lägga koppla mitt nya hem nummer till en asterix, där endast telefon nummer som godkända släpps ingenom, alla andra få lyssna på tysk tekno tills dom lägger på luren. ( Vilket bör gå ganska fort med andra ord..)
Annonsförsäljare bruka jag bara klippa bort. Jag bry mej inte ens att diskutera med dem, jag lägger bara på luren.
Sedan har vi den knepiga varianten som inte ens fråga efter marknadansvarige. Har haft lite problem med en SEO skojare från Borås och Kalmar. Dom bruka få någon kan liknas som ett artigt dra åt helevete i lure, så är det löst.
Spam via epost bemöts , se till att min epostadress försvinner från Er mailinglista, annars kommer se jag till att Er domän kommer upp på divers blockeringslistor runt om i världen för spam, bruka vara väldigt effektivt.


Vad har du för nummer, jag är sugen på lite rysk techno :/

klein 2007-11-18 20:24

Citat:

Originally posted by Anders Larsson@Nov 18 2007, 15:55


Vad har du för nummer, jag är sugen på lite rysk techno :/

Finns Rysk tekno? Räcker väl att tysk tekno låter som welcome to the hell. Annars kan man köra några väl utvalda låta av Eddide Meduza bör väl jaga väg det flesta telefonassare..:-)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson