![]() |
Har inte lyckats få ett enda domännamn via JX snapback. Börjar tvivla på att det ens fungerar.
Till min förvåning lyckade Crystones manuella registrering snappa en domän före JX automatiska snapback. Som jag erfarat tidigare är Crystone väldigt sega med att registrera domäner. Så man kan ju spekulera hur bra tjänsten egentligen fungerar. Någon som lyckats snappa domän via JX? |
Det är många månader sedan snapfunktionen slutade fungera, men eftersom jag har en hyfsad peng uppladdad hos jx tänkte jag då att jag kunde använda mig av deras "direktregistrering" av .se-domäner till ett tiotal som jag hade planer för.
Jag reggade därför 11 domäner och såg att pengarna i kontot användes...satt och väntade - men efter 3 timmar var de fortfarande oreggade hos IIS, så jag vände mig till ett annat ombud istället. Så det är inte mycket hos jx som verkar fungera för tillfället. Det var då jag reagerade på att det inte bara var pengar för dessa 11 registreringar som var borta utan flera tusen till.. Jag har laddat upp 5400:- till jx, men de anser att jag har 100:- tillgodo alltså använt 5300:-, när jag i verkligheten bara använt 1000:- (se skärmdump från mitt jx-konto) Och ja jo - Jag har skickat mail till jx om detta utan att att fått någon som helst respons. Det är alltså inte bara snapback som inte fungerar hos jx. |
2 bifogad(e) fil(er)
Tappade bilden
|
Har också lyckats snappa via JX. Fick ett par domäner som var eftertraktade på andra snap ställen. Har dock lagt in MÅNGA snaps på jx så % satsen av vad jag bokat och vad jag fått är inte hög.
|
De är fortfarande skyldig mig pengar och har inte gjort någon som helst ansträngning till att betala tillbaka trots flera månaders väntetid och tjat.
Känns verkligen oseriöst. Ska se om jag kan göra en reklamation via banken nästa vecka då jag praktiskt taget blivit blåst på pengar genom en tjänst som inte fungerar. |
Citat:
Vill bara korrigera detta. Huvudelen av all domänamnsregistrering på Crystone sker numera helt per automatik. Endast ett fåtal tld's registreras manuellt. Dessa är då tld's som kräver vissa uppgifter av registraren. mvh Mats Simonsson Crystone AB |
Själv så har jag 600kr hos JX som är "reserverade" för en snackback som dom inte lyckades ta. Trots flera dagars mailande till deras support, och även till supportens temporära mail som dom hänvisar till på hemsidan, så släpps inte mina pengar.
Irriterande eftersom jag blivit tvungen att regga domäner via andra ombud istället för att kunna regga för de pengar jag redan har satt in. Av andras inlägg att döma så tycks jag dessvärre inte vara i någon unik situation. |
Det känns inte bra detta, jag har också pengar jag har satt in på JX domänregistreringssajt. Det verkar som att det är helt omöjligt att få ut dessa så jag har fakturerat dem och kommer ingen betalning så får man köra igenom batteriet med påminnelser och dra det till inkasso.
|
Hade också gärna sett en liten återbetalning :)
|
Är JX ombud till .SE numera? De använde sig väl av Quality Unlimited, vars ombudskontrakt avslutades den 12:e juni.
|
Citat:
Decibel svarar: Snurrar på som det är tänkt och planerat, detta påverkar inget. Källa |
Citat:
Jag lyckades logga in på deras (då) nya domäntjänst domains.jx.se och där kan jag se att jag har 300 kr i saldo, så pengarna finns där, men ingen återbetalning verkar gå att få. Det är inga jättepengar, men det suger likafullt. |
Mina pengar är släppta för länge sedan i alla fall.
Någon återbetalning är inte aktuell för min del då jag trots allt satt in pengarna i syfte att regga domäner. :) |
Har skickat in blanketter etc. för att få tillbaka pengarna de är skyldiga mig men inget händer. Råkade ut för samma fel med saldot så förtroendet försvann direkt.
|
Har kontaktat jurist nu för att få in pengarna, är trött på att vänta, lägger till alla kostnader på fodransbeloppet så det blir ingen förlustaffär för mig.
|
Citat:
|
Citat:
Jag är ingen expert på att driva in pengar från oseriösa företagare, men är inte KFM ett både billigare och enklare alternativ att börja med? Får man inga pengar den vägen så blir det nog svårt att få några, även om man tar hjälp av en jurist. Jag har ingen aning om vilka belopp det rör sig om i varje enskilt fall. Men om det bara rör sig om några tusenlappar, så skulle jag släppa det och gå vidare. Det kan bli både dyrt och tidskrävande att försöka driva in pengar från någon som inte vill eller kan betala. |
Citat:
|
Fick återbetalt hela summan, hoppas det löser sig för er andra med.
|
Citat:
|
BUMP av tråd
----------------- Kort efter mitt inlägg i den här tråden fick jag hemskickat ett formulär som jag fyllde i med insättningsuppgifter och skickade tillbaka - sedan dess total tystnad. Hur har det gått för er andra som har fordringar på JX ? Är det bara ZN som lyckats få tillbaka slantarna eller är det fler ? Har han överhuvudtaget meddelat någon annan status hur "betalningsplanen" ser ut ? |
Jag har heller inte fått tillbaka mina pengar... jag har skickat dem till kronofogden i december... Jag ringde Håkan och jag citerar: "JX har inte en enda krona på bankkontot". Detta är inte skitsnack utan ett direktcitat från ägaren av JX. Jag räknar med att detta inlägget kommer modereras bort eftersom han är admin här. Jag är oerhört besviken på hur JX har skött mitt ärende.
|
Även om inte JX har några pengar så kan man väl gå till ägarna när det är ett HB?
|
Jag har inte fått några pengar från dem, man kan nog se sig i stjärnorna efter de pengarna.
|
Citat:
Ser ingen anledning att personer i JX ska moderera bort något, finns inget att dölja, vi kan bara agera efter hur det ser ut och försöka lösa det på bästa sätt. JX Hosting ägs inte längre av varken den enskilda firman eller handelsbolaget som även det håller på att avvecklas. |
Citat:
|
Vi kan väl ta det här också, som vi också haft dialog med ett par av kunderna.
Under tiden snapbacktjänsten var på tapeten ägdes JX Hosting av JX Internettjänster, drygt 1,5 år senare gjorde skatteverket en revision och ett beslut om upptaxering. I samma veva har Länsrätten gjort en betalningssäkring av alla likvida medel i bolaget. Beslutet är överklagat och utredning pågår, däremot så har ju KFM tankar på att dom vill verkställa allt. Vi har dock en väldigt god dialog med både SKM och KFM så dom gör ingenting i väntan på utredningen. JX Hosting ägs nu av Aclett LTD (namnändring pågår, org.nr finns på hemsidan, tack för tipset Kjette!) Istället för att kursa allt och sticka med svansen mellan benen står vi rakryggade för problemen som varit och arbetar på flera håll för att lösa de fordringar som finns. Vi har inte heller bytt namn på JX av samma anledning, det är självklart jättetråkigt att problemet uppstog överhuvudtaget men att låta kursa bolaget och enligt vår åsikt riktigt illa. Som tidigare sagts har flertalet fått sina pengar, endel har fått det i kontanter och andra i form av kreditfaktura på kvarvarande tjänster i JX Hosting, andra har fått delar av kapitalet. Så sent som idag betaldes det ut pengar till snapbackkund. Har ni några frågor så slå mig en pling så kan vi se hur läget ser ut för Just er. Telefon: 073-5102333, dagtid: 10-17, alternativt e-post: [email protected] För JX vägnar Håkan Persson |
Eftersom det är ett handelsbolag så blir du väl personligt ansvarig för fodringarna? Min fodran är iallafall nummer ett som inkommit till kronofogden så jag hoppas de kör i datumordning när de handlägger sina ärenden.
|
Citat:
Läs ovanstående inlägg. |
Rent skitsnack och bortförklaringar. Handelsbolaget är i allra högsta grad inbladat. De bekräftelser på betalningar jag gjort har kommit från ditt handelsbolag. Det allra första mailet jag fick från dig när jag blev kund kom från "JX Systems HB". Att du sedan MEDVETET inte skriver organisationsnummer varken på hemsidan och på dina "kvitton" gör inte saken bättre. JX är skyldig mig pengar, du har skött hela affären enormt dåligt, ingen kommunikation över huvudtaget. Jag har fått jaga dig och svaren har varit undvikande. Om det nu är något annat företag som har tagit över bryr jag mig inte så mycket om. Jag är bara intresserad av NÄR jag kommer får tillbaka mina pengar.
|
Citat:
Kvitton utan org-nr existerar inte, isåfall är det något kvitto ifrån payer för automatisk inbetalning eller automatiskt genererad rapport över transaktioner. Saknar du dokumentation så hör av dig så får du såklart korrekta handlingar. Ett fåtal kunder fick manuella fakturor, är du en av dessa så har du isåfall helt riktigt ett avtal med HB;t, hör av dig isåfall omg. för utbetalning. I övrigt bemöter jag inte enskilda ärenden publikt, kontaktuppgifter finns i tidigare inlägg. (Vet f.ö. inte vem du är heller) (Använder min user nu då det är jag som äger HB;t och hanterar denna typ av ärenden) |
Så vilket organisationsnummer köpte jag snapback-tjänsterna ursprungligen ifrån? Vänligen svara så jag kan uppdatera kronofogden.
|
Citat:
[email protected] eller 0735102333 |
Ok, jag omformulerar eftersom du fortfarande svarar undvikande. Under vilka organisationsnummer har ni sålt snapbacktjänster?
|
Kikade räkenskaperna lite snabbt. Av de 352.000 som fanns kvarstående i potten har (om man räknar med dagens betalningar) 301.400kr betalats ut.
Flertalet på WN som fått pengar finns här, det vore ju välgörande om dom lite smått kunde göra sig hörda, i syfte för att möjligen ge lite hopp till de som fortfarande väntar. |
Citat:
Då enskild firma enligt datainspektionen likställs med person så gäller PuL och du har därav fått det i PM. |
Även jag har mailat varje vecka i ett år och inte fått mina pengar.
Jag har ringt, men ingen som svarar. Imorgon ringer jag dig på numret ovan och ser om det fungerar då. Har ärenden i JX supporttrio som inte är åtgärdade angående detta. |
Citat:
Då JX ordinarie supportpersonal inte är insatta i dessa ärenden är det bästa att ringa mig direkt, nr finns i tråden tidigare. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Planen i korthet är att HB;t betalar ut pengar i mån om utrymme och sedan internt riktar kravet mot enskilda firman, då skatteverkets utredningar har en tendens att dra ut på tiden. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:02. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson