![]() |
Citat:
|
Första reaktionen är väl att det är bra, har bara hört gott om både JX och infracom. Fast kvar på jx blir.. serverhotell?
|
Har noll koll på hur Infracom fungerar/fungerat.
Men JX har ju fungerat so far.. Får väl köpa en server där nu ist ;) Citat:
Serverhosting / Dedicerade servrar / Premium Hosting |
Jaha, då blir det att säga upp ett webbhotell till då, JX var hyfast billig men priserna hos den nya ägaren ser inte bättre ut direkt vid en snabb titt.
|
Nicklas - > Inga priser kommer att förändras på ingångna Jx-avtal.
|
Citat:
|
Nickals -> har du några förslag?
|
Så bra upptid som möjligt är att önska och de webbplatser jag har hos jx är gamla och skulle inte klara en uppgradering utan att byggas om. Jag har börjat att modernisera dem men allt tar sin tid.
|
Tråd rensad, håll er till ämnet.
|
Citat:
Jag fick ett stort leende på läpparna när mailet trillade in under dagen. Skönt att slippa JX Hosting. Ibland har man tur - normalt måste man som kund flytta ifrån dåligt skötta företag, men den här gången är det företaget som flytta ifrån sina kunder :D. Jag är övertygad om att det här bara kan vara positivt. |
Decibel vad kör du för bil med tanke på köpet? :)
|
Citat:
Har inga planer på att byta, men vad nu detta hade med överlåtelsen av kunderna att göra :) |
Min JX-sajt är nere sedan igår eftermiddag. Någon som vet vad som händer?
|
Varför ringer du inte supporten? Vi svarar....
|
Citat:
|
Citat:
Jag vet att JX har sålt sin webbhotellverksamhet till ett annat företag, vilket jag utan någon som helst förvarning blev information om för två dagar sedan (!) men jag har ännu inte hunnit sätta mig in i Infracoms supportrutiner, därav mitt inlägg i den här tråden. Jag har fått PM från en representant från Infracom och hoppas att min sajt snart är uppe igen. Av föreståeliga skäl är mitt första intrycket av Infracom inte imponerande men jag är glad att någon åtminstone har svarat. Mvh Henrik |
Citat:
Jag har som kund hos JX inte haft tillgång till min kontrollpanel eller ftp under fyra månaders tid. JX ignorerade notoriskt mina mail och klagomål. Nu tog det Infracom några minuter att åtgärda felet. I övrigt har jag inga erfarenheter av Infracom. Mitt första intryck är mycket positivt och jag hoppas att det håller i sig. Alla webhotell kan krångla ibland (vill man inte acceptera det så får man skaffa dedikerad server). Men det är när problemen uppstår som man får veta om webbhotellet är bra eller dåligt - beroende på hur de hanterar sina supportärenden. |
bkjellb: Varför skicka ut 3st mail angående att ni skall se över ens kod och byta ut mysql anslutningen under bytet?
Tycker att 1 mail räcker för detta. |
Jonas: det första mailet var lite fel information, det andra mailet råkade skickas precis samtidigt som våran exchangeserver bråkade, därför skickades det 2 ggr. av någon anledning.. ber om ursäkt om vi fyllt din mailbox :)
Mvh Mattias |
Synd och säga att de nya stället har snabb support.
Mina sidor har varit ner hela morgonen och supporten vill inte svara på vad som är fel. |
Det klassiska problemet att de svarar snabbare på wn än deras supportmail.
|
Citat:
När blir det dax att peka om till era nameservers, för ni kommer väl inte använda jx.se i framtiden? |
Ompekning till våra dns'er kommer att ske så fort vi ser att allt flyter på som det skall, förhoppningsvis under nästa vecka.
Mvh Mattias Infracom AB |
Snabbaste sättet att få tag på inloggningsuppgifter och dylikt till FTP/phpMyAdmin/etc?
Fick det ordnat med databasen genom telefon tidigare men nu är det ju inte telefontid längre... Har inte fått svar på den frågan när jag ställde den över mail igår samt för några timmar sen. |
Inloggningsuppgifter är samma som tidigare, bara servrarna som har nya namn. phpmyadmin kommer du t.ex. åt antingen direkt på http://mysql.icwebb.se eller via kontrollpanelen på http://kontrollpanel.icwebb.se
Mvh Mattias Infracom |
Citat:
Naturligt? Jag letar just nu nu ett nytt webbhotell... |
Citat:
Du har aldrig funderat på att ta bort railsen? |
Citat:
Anledningen till att jag har stort tålamod med eventuella fel nu, är förmodligen att jag inte hostar några viktiga sidor på webbhotellet. Jag förstår om alla vars viktiga domäner ligger offline är blir sura. EDIT: Mina domäner är nu online igen. Fick svar inom fem minuter och felet åtgärdades på två. Jag vill naturligtvis inte strö salt i såren på er som fått problem. Jag säger bara att min uppfattning av infracom så här långt är mycket positiv. |
Citat:
|
Mina sidor har varit nere i två dygn.
Hade ingen aning om bytet eftersom jag inte ens har fått något mail om saken. Fick reda på det först när jag började försöka ta reda på vad felet var och mailade JX support om nedtiden. Antar att det blir till att ringa Infracom på måndag. Jävligt trist att det sker precis inför en helg så att supportlinjerna har stängt. Nu är det enda man kan göra att hoppas på att sidorna går upp fort. Edit: Ni kan använda min avatar-bild som referens. är den online, fungerar "ic|webb". |
Inga inställningar i kontrollpanelen ser ut som de gjorde innan flytten, jag kan inte logga in på mina sidor men de har kontakt med databaserna, jag får följande felmeddelande" Access denied for user 'root'@'web.icwebb.se' (using password: NO) " Vad betyder det? Det är ingen större menig att maila dem då jag inte har fått svar på mina andra mail utan enbart fått svar genom WN. Någon som vet vad det kan vara som gör att inloggning nekas? Borde vara någon typ av rättighetsproblem. 6 olika sidor har samma problem.
|
JX var snälla nog att hosta min och företagets mail, något dussin domäner med ett gäng konton konfigurerade som användes (notera imperfektformen) av ett gäng olika människor.
När mailet om flytten kom svarade jag genast och bad så snällt som möjligt att få veta INNAN mail.jx.se bytte namn eller flyttade så att jag kunde uppdatera DNS-inläggen med maskinens nya namn och om alls möjligt vore det bra om båda namnen kunde vara giltiga samtidigt. Fick faktiskt ett svar från någon som undertecknade "Supporten" och tyckte att det vore väl inte helt omöjligt att fixa. Två dagar senare märkte min kollega och jag att det var en ganska olustig avsaknad av all den vanliga mail från kunder som är intresserade av våra tjänster. Det visar sig att mail.jx.se var borta. Jag ringde icwebb och fick veta att japp, maskinen hade nu bytt namn men om jag bara ändrade DNS-inläggen så skulle allt bli frid och fröjd. Jag satt och pulade med det i några timmar tills jag försökte logga in på kontrollpanel.icwebb.se, konstigt nog fungerade inte mitt användarnamn där längre. Jag rinde icwebb igen och de kunde inte hitta det bland de användarnamn etc som exporterats från JX. Jag blev lovad av Mattias att han genast skulle återskapa kontot så att jag åtminstone kunde återskapa alla domäner och e-postadresser för hand. Detta var igår vid lunchtid och jag hörde aldrig någonting från honom. Jag är verkligen skitsur på hur icwebb har hanterat det här och jag vet inte vilken typ av kunder de normalt har att göra med, men jag kan inte tolerera ett dygn utan mail. Om Mattias bemödar sig med att faktiskt kontakta mig så ska jag upplysa om att vi nu hostar mailen hos Google Apps och icwebb kan dra åt pipsvängen. David |
Citat:
Du bör ha fått ett användarnamn och lösenord som du ska använda till din db, lägg in det på dina sidor så går det nog bättre. /Martin |
Snällt att alla subdomänerna dödades. Bra jobbat, tackar vi för. >_<
|
Om man läser vad folk skriver här så verkar det vara ett tydligt sätt på hur man INTE ska göra när man ska porta alla över till ett "nytt" system och företag. =)
|
Var ungefär samma visa när mitt windowskonto hos JX såldes till internet punkt se. Tog nån vecka med strul innan jag bytte till ett stabilare hem för mina sidor.
|
David,
Jag skickade dig ett mail med dina kontouppgifter till den adressen du gav mig kl.13.30 igår, jag ber om ursäkt om det inte var snabbt nog. Tyvärr är det nästan oundvikligt att problem uppstår för vissa användare vid en sådan här flytt, som tur är har det för den absoluta merparten av kunderna gått helt utan problem. För er som fortfarande upplever problem med eran mail eller sida så är det bästa att maila supporten eller ringa, vi behandlar alla ärenden så fort som möjligt. Mvh Mattias IC|webb |
Om någon saknar pekning på en subdomän, så kan ni maila mig då JX fortfarande hanterar DNS.
[email protected] med vilka subdomäner som saknar, samt ev. ip om dom ska annanstans än till webservern. |
Mattias:
Självklart så uppstår det alltid strul men när man helt oförberett upptäcker att ens mail inte fungerar samt att ens subdomäner bara slutat fungera så blir man väldigt frustrerad. |
Är det meningen att ens sajter skall fungera nu? Mina gör det då inte och har för den delen inte ändrat några inställningar från vad det var innan hos JX.
Synd att man inte har fått någon status-uppdatering om det hela? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:20. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson