![]() |
Det är galet vilka mail man kan få ibland. Jag har klippt bort namn och signaturer, men här är content:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Hehe :) Jag får många sådana smarta mail. På en av mina tjänster strå det stort och på många ställen att det inte finns någon telefon kundtjänst, att allt hanteras via mail. Jag får då ganska ofta mail som:
"Ring mig nu!!!!" Inget nummer där heller :) När man svarar och pekar på våra regler och policy om hantering av kundtjänst frågor så får man ofta svar: "Ring annars stämmer jag er" inget nummer där heller för övrigt :) |
Don´t get me started! Har en hel del mail på lager! ;)
|
Hahaha, kul tråd :-) Kan dock inte bidra med så mycket roligt än är jag rädd. Kanske senare i den här "karriären" ;-)
|
Oja, vissa mail man får är verkligen helkorkade.
Hade en nyligen som mailade kundsupporten och frågade om man kunde beställa i webbshoppen anonymt, dvs utan att ange namn och adress. Sen hade jag en annan som ringde för att säga att han hade glömt ange sin e-postadress när han gjorde sin beställning. Eftersom det stod att en orderbekräftelse gick ut via e-post på varje beställning, så undrade han om det mailet hade hamnat på huvudkontoret hos företaget där han jobbar. Varför han trodde att vår mailserver skulle ha en aning om vart han jobbar framgick aldrig. Men det är bara att svara och hålla god min. Självfallet behöver man inte alltid ge stollarna rätt i sak (kunden har inte alltid rätt), men man bör ändå vara noga med att ge ett trevligt bemötande. Det enda positiva med alla korkade kunder är att man lätt kan underhålla en förfest i flera timmar med små anekdoter från kundsupporten :). Edit: En sak som jag har märkt är att stollar oftare än andra stavar dåligt. En annan gemensam faktor är missbruket av versaler samt skiljetecken. Normal person: Vänligen ring mig på 070-xxxxxxxx. Tack på förhand. Stolle: RING MIG NU ?????!!!!!!!!!!!!!! |
Sen har vi de som också har aversioner mot den teknik som själva webbplatsen är uppbyggd kring. Fick ett mail häromdagen som ifrågasatte varför jag använder Microsoft teknologier på min sajt (visserligen hade han råkat ut för ett litet oturligt problem)
Men i allmänhet är jag nog väldigt förskonad från stollar, de vanligaste frågorna är "Jag har glömt mitt lösenord" och "varför kan jag inte logga in" och "varför är mitt isbn fel" som varvas med kommentarer som "Vilken lättanvänd sida". Däremot drabbades jag nyligen av en person som ville köpa min sajt. Han började med att förolämpa mig, sen frågade han om han fick köpa sajten för en skitsumma. När jag sa nej fortsatte han envis som synden. Han tyckte att "det var hans tur" att förvalta domänen och sajten "du har ju haft den så länge nu" (i grund och botten verkade han mest intresserad av domänen) |
Appropå dumma frågor, dock inte via mail, utan IRL. Jag känner personen som frågade, men inte personen som blev frågad.
Hon klev iallafall in hos den lokala bilhandlaren (en av dom) och frågade "Säljer ni bilar?" Hmm, undrar just... |
Citat:
|
Hm... jag klev en natt in på en KFC i utlandet och frågade "do you have chicken nuggets here" (eftersom det inte alltid verkar vara så)
och fick då svaret: "No we only have salmon here". jag: "ok, then I'll go to mcdonalds" och så vändxe jag och började gå ut varpå personalen skriker efter mig: "we have chicken, we have chicken" |
Höhö. Vände du då, eller fortsatte du mot mcDonald's?
|
Citat:
|
Själv får jag massor med sköna mail nu i deklarationstid.. jag har en fulsida som genererar körjournaler i excelformat..
Den sköter sig helt själv men gör man inte exakt som det står i instruktionerna kan man hamna i en jobbig loop, jag vet, jag orkar inte fixa till det, sidan kodades snabbt en fyllesöndag, ni vet hur det är.. I vilket fall som helst så fick jag ett desperat mail idag tänkte dela med mig av.. Citat:
|
Citat:
Fick ett liknande mail för nåt år sen. En man mailade till en av mina sajter och frågade om han inte fick köpa den. Sidan var inte till salu, men jag skrev att allt har sitt pris. Han blev nyfiken så jag skickade lite siffror som svar, sidan då omsatte ca 40 000 kr per månad. Visnten där är ca 80%. Killen svarade att om det blir en snabb affär så är han beredd att betala 10 000 kr ;) Jag fick iaf ett gott skratt :) |
Fick detta trevliga brev till kundtjänst i början av året.
Citat:
|
På SMS.se måste man regga sig och sedan bekräfta sitt mobilnummer genom att skicka ett bekräftelse-SMS till oss, för att kunna använda tjänsten. Självklart framgår det tydligt att detta aktiverings-sms krävs för att aktivera tjänsten och användarna måste kryssa för att dom godkänner detta när dom reggar sig. Trots det får man ibland mail som detta:
Citat:
|
Citat:
|
Måste säga att denna tråden var väldigt underhållande att läsa :P
Mailade en kund för ett tag sen om att han skulle skicka in FTP-uppgifter för att vi skulle kunna hjälpa honom med sin webbsida, först skickar han in uppgifterna till sitt CMS. Ok det är inte lätt för en oinsatt att veta skillnaden men så jag skickade tillbaka att det inte är dom uppgifterna vi ska ha utan dom till hans ftp och drog en liten förklaring på vad FTP är för något. Som svar på det får jag då mycket riktigt hans FTP info: "ftp.kundenssida.tld username Behöver ni lösenordet också?" Vet inte om han tror att vi på något magiskt sätt kan logga in utan lösenord. I varje fall fick vi oss ett gott skratt på kontoret :P |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:58. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson