WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Sökmotorpositionering (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   100PR5+ Submissions for $16 (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=23142)

buran 2007-08-26 14:33

Är sådana här paket bara bortkastade pengar?någon som har erfarenhet.
Det brukar vara så att när det är bra för vara sant så är det inte sant.
16$ är ju nada,men har ingen lust att gynna någon som lurar mindre insatta som mig :D

Submissions to High PageRank, High Traffic directories
Page Rank of these directories varies from PR10 to PR5
Most of these directories have Alexa Rank 100000 or less.
Your links will be placed on High PR pages depending on type of your website.
All Directories accept links for FREE, so the only cost you have to bear is $16 which is our submission charges for submitting to 100 High PR directories.

This is a recommended package for New Websites to get Pagerank and have back links from High PR and Google's trusted websites

stikkan_94 2007-08-26 16:08

det kan vara ett vågspel de där paketen

oftast är dom bra och ger en hel del men det finns ju aldrig några garantier.

så länge det rör sig om 100 kataloger om gången reagerar ju inte google nämnvärt om du har lite olika titlar och beskrivningar.

har testat ett par gånger och det ger en del, men det är ju inte säkert du blir godkänd på flertalet av katalogerna

ponting 2007-09-09 07:53

Testade en gång, resultat blev: min sajt sjönk till PR 2.................tog rejält med tid innan den återställdes............

robbanf 2007-09-09 08:54

Jag testade nåt liknande med två siter för ett år sen. Vid PR-uppdateringen efter hade ena sitens PR sjunkit från 4 till 3 och den andra från 3 till 1, och det är samma siffror idag. Så jag skulle verkligen tänka efter innan jag gjorde så igen... Det kanske funkar bättre på helt nya siter dock.

Antagligen betydligt bättre att själv söka upp dessa kataloger och lägga in sina siter i lagom långsam takt.

xpat 2007-09-09 09:43

Har testat detta program (som Buran nämner) och det funkar bra.

nord84 2007-09-09 11:06

Pratar alla om samma produkt? Se oster . com?

Gustav 2007-09-09 11:49

Det är ju en submission service. Kort sagt så finns det inga garantier för att man kommer med i någon av katalogerna. Säljaren använder med all säkerhet ett script som automatiskt postar din länk till utvalda kataloger. I bästa fall är det en person i något extremt låglöneland som sköter det manuellt.

Jag har blandade erfarenheter av kataloger. På extremt lätta sökord som inte filtreras särskilt hårt i Google så brukar det ge bra resultat. Vad gäller lite svårare sökord så har jag lyckats sänka sidor helt på vissa ord. Det tog ett år att återhämta positionen på det utvalda ordet i serpsen. Så prova och se om det funkar, men välj inte ditt viktigaste sökord som ankartext. Vill du vara på den säkra sidan så ska du variera ankartexten. Dock brukar det inte vara möjligt när det kommer till den här typen av seo-spam-submission-service.

xpat 2007-09-09 11:59

Seo seter .com japp, jag har kört 2 siter där å det har funkat bra tycker jag. Båda siterna kom snabbt med i alla katalogerna och den ena var en djuplänk.

Det är absolut värt 16$

Det är sant som Gustav säger att det kan vara lite spammigt att köra kataloger. Men, 100 kataloger är inga större problem. Däremot skall man nog akta sej för att köpa större paket med flera hundra länkar.

clirre 2007-09-12 13:09

Fungerar det här på svenska sökord också?

jacobjs 2007-09-20 22:13

Citat:

Originally posted by clirre@Sep 12 2007, 13:09
Fungerar det här på svenska sökord också?

beror på. kan säkert ge bra resultat på google.com, däremot inte på google.se men det där kan proffsen här en hel del om.. ponting och agaton t.ex. :)

xpat 2007-09-23 12:32

Har nu testkört seoster på flera siter, en av dem är hyfsat stark i grunden, gammal site, men den träffade inte på sina ord tidigare (mycket hög konkurrens och internationell). Ca 2 veckor efter att jag köpt paketet för 16$ träffar den på flera av de här termerna. Så det är bara att shoppa på! :)

Skall testa på svenska Google, det går att få effekt på svenska Google med utländska länkar, beror bland på konkurrens mm.

daniel_ 2007-09-23 15:06

Jupp, ska testa på nån svensk site i min ägo. 16 dollar är ju ingenting så man får se hur det går. Får ge en rapport om några veckor.

nord84 2007-09-25 18:51

ponting>> va det det här paketet du använde?

ponting 2007-09-26 08:04

Det kan jag inte svara på då det inte står vad det är för firma, har även dusk inköpta submitt program på datorn, som jag inte orkat använda...inkl.submit wolf.......tror inte jag köper fler:)

clirre 2008-01-03 04:28

Tankte komma tillbaka till den har traden for att tipsa om min erfarenhet av Seoster.

Forst ch framst verkar tjansten vara serios, man verkar fa vad man betalar for. Det ar dock svart att saga exakt vilka 50 sidor som man registrerats for, man far bara konfirmeringsmejl fran de som har just konfirmeringsmejl.

Det bor val papekas ocksa att det ar 50 PR5-webbplatser man far lankar fran. Dock inte 50 PR5-sidor. Man far ju, liksom i princip alla lankkataloger, lankar fran undersidorna.

Jag gjorde ansokningarna for en engelsksprakig sida (www. allconfigurators .com ) som var helt nystartad och fokuserade pa sokord som har relativt hog konkurrens, men inte omojlig. Jag har dessutom lagt upp lankar till sidan fran egna sidor (cirka 30 st).

Nar jag lagger upp lankar fran egna sidor pa detta vis brukar jag kommer relativt hogt i SERPen. Det verkar dock som om jag inte ens ar med pa topp 70 pa Google pa mitt prioriterade sokord efter en manad, vilket jag bara kan tolka som att sidan hamnat i sandladan.

Min slutsats ar alltsa att trots att sidan ar serios sa kan resultatet bli det motsatta.

htiawe 2008-01-03 12:12

Det verkar ju inte vara värt det, för om man misslyckas och straffas för det så verkar det ju ta oändligt lång tid innan man börjar klättra igen.

Daniel29 2008-01-07 11:39

9$ för 50PR5 länkar tar de nu...
har aldrig testat dem men ska göra det på en nystartad site.

Adam 2008-01-07 11:53

Citat:

Originally posted by Gustav@Sep 9 2007, 11:49
Vad gäller lite svårare sökord så har jag lyckats sänka sidor helt på vissa ord. Det tog ett år att återhämta positionen på det utvalda ordet i serpsen. Så prova och se om det funkar, men välj inte ditt viktigaste sökord som ankartext.
Nu är inte jag så värst insatt inom SEO men detta verkar ju som ett riktigt enkelt sätt att sänka sina konkurrenter i SERPsen på? Låter väldigt farligt. Antar att katalogerna in konfirmerar att det verkligen är du som äger sidorna heller.

FredrikMH 2008-01-07 13:35

Ingående länkar sänker inte en etablerad sida, oavsett var de kommer ifrån.

clirre 2008-01-07 14:47

FredrikMH: Du har rätt. Får leta felet från något annat håll. Det ändrar ju lite på mina funderingar kring detta...

Det bör påpekas också att många av katalogerna har en lååång väntetid (den värsta 9 mån). Länkarna distribueras alltså ut över en lång tid med en klumpsumma i början. Ni vet ju själva hur det är med länkkataloger i Sverige.

Jag skulle nog, på grund av detta faktum, våga mig på 100 eller kanske tom 200 sidor.

Det enda som kan sägas är väl att den kortsiktiga effekten är snudd på försumbar för 50PR5.

htiawe 2008-01-07 15:24

Så om Google bestämmer sig för att straffa vissa länkkataloger som används i det här systemet, så kan man inte bli straffad om man är länkad därifrån?

FredrikMH 2008-01-08 20:20

Citat:

Originally posted by htiawe@Jan 7 2008, 15:24
Så om Google bestämmer sig för att straffa vissa länkkataloger som används i det här systemet, så kan man inte bli straffad om man är länkad därifrån?
Nej det har jag svårt att se.

Däremot kan onaturlig länktillväxt för en ny sida påverka placeringen i sökresultatet, men det har inte med var länkarna kommer ifrån utan antalet och hur de sprids ut över tiden.

En etablerad sida påverkas inte negativt vid köp av dessa paket. Det skulle i så fall vara för lätt att sabotera för sina konkurrenter.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson