WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   JX svarar inte på mail (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=23136)

Timofey 2007-08-26 00:19

Är det någon annan som har problem med att nå JX Hostong på deras support-mail den senaste tiden?
Har mailat dem flera gånger utan att få ett endaste svar under de senaste 2 veckorna. :angry: :angry:

Kanske ska tilläggas att det gäller en utbetalning. Hade jag mailat dem om att jag ville bli kund hos dem eller liknande hade jag säkert fått svar på en kvart.

Spindel 2007-08-26 00:29

Någon som har problem med mysql-databaserna hos JX? Några oviktiga sidor som jag har hos JX ligger nere för att det är strul med databasen.

Anders Larsson 2007-08-26 00:51

Jag har också problem, fick fakturor som vi var överens om att jag inte skulle ha. Har mailat men ännu inte fått svar, börjar bli lite orolig.

Alpha 2007-08-26 01:01

Citat:

Originally posted by Spindel@Aug 25 2007, 23:29
Någon som har problem med mysql-databaserna hos JX? Några oviktiga sidor som jag har hos JX ligger nere för att det är strul med databasen.

Ja, jag har också problem.

Hoppas det löser sig inom kort.

Kod:

Warning: mysql_pconnect(): Host 'linux1.webbhotell.jxhosting.se' is blocked because of many connection errors. Unblock with 'mysqladmin flush-hosts' in /xxxxxxxxxx/mysql.class.php on line 160

Timofey 2007-08-26 01:05

Kanske är det dags att prova akut @ jx_se? Det står på deras kontaktsida om det.

Spirre 2007-08-26 01:54

Va lite problem med mailformulär vet jag.. sen mysqlconnections ska väl va fixat?

spajk 2007-08-26 02:24

jag hostar rätt många sidor hos JX och den senare tiden har mysqln legat nere ovanligt mycket. Vilket är mäkta trist då sidorna blir helt förlamade.

Wojt 2007-08-26 02:42

Jag har försökt få utbetalning i 3-4 månader utan resultat.

Lycka till.

Timofey 2007-08-26 02:48

Citat:

Originally posted by Wojt@Aug 26 2007, 02:42
Jag har försökt få utbetalning i 3-4 månader utan resultat.
Lycka till.

Jaha, nu blir man ju ännu argare. Inte för att det rör sig om någon betydelsefull summa, men jag tänker inte skänka den till JX. Jag provar maila mitt meddelande till akut-mailet på en gånd och bifogar en länk till denna tråd.

NuCo 2007-08-26 09:23

Enda sättet att få tag i dem är per telefon. Då lovas det en massa men nada händer. Väntar själv på en utbetalning i snart 1 månad.

jonny 2007-08-26 09:59

har också mailat om något kontot jag glömt bort att vi hade. Inget svar.
Kanske bör man låta bli att betala så kanske de hör av sig?

Nicklas 2007-08-26 12:06

Även jag väntar på en återbetalning sen ett par månader.
Jag tror att det börjar bli dax att själv dra en faktura till dem och blir inte den betald så med ett par påminelser så får farbror fogde ta över.

Andreas Bard 2007-08-26 13:17

Jag har också mailat om utbetalning de senaste månaderna utan att något har hänt. Trots att det lovats flera gånger. Nu damp 2 fakturor ner för 2 perioder trots att jag vet att jag sagt upp avtalet tidigare. Mailat om detta med men inte fått svar.

//Andreas

kalletwo 2007-08-26 13:47

Har också stora problem. "many connection errors" för mig också.

Lär ju ha varit så i snitt 3 timmar per dag i nån vecka nu :/
7+ timmar hittills idag.

Försökt maila både genom formuläret och support@jx.

digi 2007-08-26 15:14

Nån som vill hyra mina tjänster? Bor 2km från deras kontor, kan åka dit och nypa dem i näsan, fast jag undrar om inte Novacoin bor närmre ;)

Timofey 2007-08-26 16:32

Det kom ett svar nu.

Citat:

Hej Timofey,

Vi deltar inte i diskussioner på WN.

Jag vidaresänder ditt mail till [email protected]

-----------------------------------------
Håkan Persson - JX Hosting

JX.se 2007-08-26 17:15

Citat:

Originally posted by digitalUnit@Aug 26 2007, 15:14
Nån som vill hyra mina tjänster? Bor 2km från deras kontor, kan åka dit och nypa dem i näsan, fast jag undrar om inte Novacoin bor närmre ;)
Vilket av kontoren? Björneborgsgatan eller Kompanivägen?
Hemifrån kan jag vinka till Novacoin från balkongen, så den sträckan är nog rätt kort.

Vad gäller problemen så är mysql-felet löst och kommer optimeras ytterligare under eftermiddagen.

Vill helst inte skriva i JX-trådar för då kommer bara följdfrågor här, vi vill ha dom i mailen.
Finns det något ärende som saknar lösning, maila mig direkt på [email protected] så kollar jag på det omgående, jag extraarbetar till 21 idag.

Slutdiskuterat från vår sida

Edit: Decibel från kontoret på autoinloggad user, bah!

Spindel 2007-08-26 17:36

Citat:

Originally posted by JX.se@Aug 26 2007, 16:15

Vad gäller problemen så är mysql-felet löst och kommer optimeras ytterligare under eftermiddagen.

Det är då inte alls löst...

Decibel 2007-08-26 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av Spindel
Citat:

Ursprungligen postat av JX.se

Det är då inte alls löst...

Glömde informera om att optimeirngen i sig kunde ge ett kortare stopp.
1-2 till är att vänta innan det är i normal drift igen, dock kortare sådana och kommer förläggas tills inatt.

Over and out.

Timofey 2007-08-26 18:51

Nu har jag äntligen fått utbetalningen. Tack, men jag kommer nog inte använda mig av JX igen.

digi 2007-08-26 21:15

Citat:

Ursprungligen postat av JX.se
Citat:

Ursprungligen postat av digitalUnit
Nån som vill hyra mina tjänster? Bor 2km från deras kontor, kan åka dit och nypa dem i näsan, fast jag undrar om inte Novacoin bor närmre

Vilket av kontoren? Björneborgsgatan eller Kompanivägen?
Hemifrån kan jag vinka till Novacoin från balkongen, så den sträckan är nog rätt kort.

Vill helst inte skriva i JX-trådar för då kommer bara följdfrågor här, vi vill ha dom i mailen.
Finns det något ärende som saknar lösning, maila mig direkt på [email protected] så kollar jag på det omgående, jag extraarbetar till 21 idag.
Slutdiskuterat från vår sida
Edit: Decibel från kontoret på autoinloggad user, bah

Ungefär lika långt till båda, men jag misstänker att björneborgsgatan är närmre :P Aja, OT =)

Spirre 2007-08-27 00:42

Fortfarande strul med SQL?

Decibel 2007-08-27 02:19

Citat:

Originally posted by Spirre@Aug 26 2007, 23:42
Fortfarande strul med SQL?
NEJ :o

FredrikNas 2007-08-27 02:32

ah vad tusan nyp han själv pelle, jag har köpt mig en ny lgh uppe på skönsmon med sambon :D

grazzy 2007-08-27 02:35

http://www.vebbhotellet.se/telefondokument.html
Citat:

Svara alltid med hög och tydlig röst

- \"HALLÅ, VAD GÄLLER DET?\"

Du måste direkt få den som ringer att förstå att det är du som har övertaget och att du är den som vet mest. Försök också få kunden att förstå att du tycker han eller hon ringer i onödan.

Bra Decibel, bra!

Decibel 2007-08-27 03:08

Haha, läste precis på den sajten, skojj läsning. Hamnade i favoriterna direkt.

Gustav 2007-08-27 16:16

Jag har mailat både till ordinarie adress samt akut@ ett flertal gånger de senaste fyra månaderna. På 6-7 mail så har jag fått svar två gånger och då har det varit två rader: "Jag ska kolla på det." Sen har ingenting hänt.

Jag har under fyra månaders tid varken haft tillgång till min kontrollpanel eller min ftp hos JX. Jag har vid det här laget gett upp och kommit till insikt om att JX.se inte är ett seriöst företag. Det finns rötägg i alla branscher, tyärr... Jag är dock inte van vid att man bara ignorerar mig, så jag är riktigt förbannad.

Wojt 2007-08-27 16:21

Att ni vill ha email istället för att skriva i tråden är ju bara skrattretande.

Om ni vill ha email så besvara, annars kan vi föra en diskussion här istället så att det händer något.

Decibel 2007-08-27 17:24

Edit...
Äsch, orkar inte diskutera, skriv på ni ;)

WebboT 2007-08-27 19:40

Citat:

...orkar inte diskutera...
Citat:

...slutdiskuterat...
Citat:

...over and out..
Har ju inte med saken att göra, men hade våran host sagt så, då hade vi letat ny host inom en kvart....det var nog det mest arroganta och kund ovänliga jag nånsin sett...

Timofey 2007-08-27 20:47

Citat:

Originally posted by Wojt@Aug 27 2007, 16:21
Att ni vill ha email istället för att skriva i tråden är ju bara skrattretande.
Om ni vill ha email så besvara, annars kan vi föra en diskussion här istället så att det händer något.

Den metoden har visat sig fungera (i mitt fall åtminstone, då jag inte hade löst problemet på flera månader, sedan skapar man en post på wn som resulterar i denna diskussion, och vips är utbetalningen klar).

Lycka till ni andra.

Jag tycker att det är fult och fånigt av JX och deras medarbetare att bete sig på detta sätt mot kunder.

Decibel 2007-08-28 17:28

Vad jag gör och inte gör privat hör inte hit, håll er till ämnet om ni ska diskutera.

Några meddelanden modererade.

Nicklas 2007-08-28 17:34

Blev det för mycket kritik nu eller?

Decibel 2007-08-28 17:36

Citat:

Originally posted by Nicklas@Aug 28 2007, 16:34
Blev det för mycket kritik nu eller?
Knappast
Kritik är bra, men håll den borta från mig som person.

Skulle JX vara rädd för kritik skulle jag lägga alla som klagar på WN i en gräddfil och klia på ryggen och dessutom radera varenda JX-tråd, vilket jag inte gör.

Spindel 2007-08-28 18:14

Känns ju inte riktigt bekvämt att en moderator modererar en tråd som handlar om moderatorns egna företag.

Därmed inte sagt att det var fel att moderera inläggen, men borde ske av någon utan egenintresse.

Decibel 2007-08-28 18:19

Citat:

Originally posted by Spindel@Aug 28 2007, 17:14
Känns ju inte riktigt bekvämt att en moderator modererar en tråd som handlar om moderatorns egna företag.

Därmed inte sagt att det var fel att moderera inläggen, men borde ske av någon utan egenintresse.

Moderatoraktiviteten är väl inte sådär jättehög just nu, men kikar du historiskt så har vi aldrig rivit i trådar som handlar om JX något speciellt mycket.
Kritik är som sagt bra, sålänge det är kritik och inte skitsnack eller yrande som inte ens hör till ämnet, sånt tas bort, oavsett om det är min eller någon annans tråd.

Men det är inte det vi ska diskutera här, starta gärna en ny tråd i off-topic eller liknande så kan vi diskutera moderation där.

Gustav 2007-08-28 23:34

Det är inte vi (JX kunder) som vill föra en offentlig diskussion här på WN. Men eftersom Decibel är aktiv i tråden, samtidigt som JX inte besvarar mail till kundsupporten, så faller valet av kontaktväg naturligt.

Jag har efter fyra månader fortfarande inte fått något svar från JX.

Edit: Redigerade inlägget till ett lite snällare tonfall. Man blir lätt otrevlig när man är arg.

hnn 2007-08-29 00:25

JX tänker väl med plånboken, direkt det ger pengar i kassan, så svarar man. Vid utgifter så råkar mailen fastna i spamfiltret och försvinna...

grazzy 2007-08-29 00:34

Uhm.. JX sålde av sina windows-kunder och har slutat sälja webbhotell. Är det verkligen så att ni behöver nån till att BERÄTTA för er varför ni inte får premium-behandling?

Köp en server hos dem så skall ni se att det blir andra bullar.

Spindel 2007-08-29 00:38

Citat:

Originally posted by grazzy@Aug 28 2007, 23:34
Uhm.. JX sålde av sina windows-kunder och har slutat sälja webbhotell. Är det verkligen så att ni behöver nån till att BERÄTTA för er varför ni inte får premium-behandling?
Köp en server hos dem så skall ni se att det blir andra bullar.

Bra resonemang... Mycket...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson