WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Ljud-Apa (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=23049)

Roos 2007-08-22 02:45

Hej,

Skulle gärna ta emot feedback på en ny premium SMS tjänst som precis (inatt) haft smygpremiär i en första version.
Se http://www.ljudapa.com

Positiv som negativ feedback på design och funktion är lika välkommen.
Även feedback på själva business-caset, prissättning, intressanta målgrupper etc är intressant att höra.

Mvh,
Roos

WizKid 2007-08-22 02:49

Jag saknar att man själv inte kan lyssna på hur det låter. Skulle jag skicka något så vill jag gärna veta om det kommer fungera eller inte.

Roos 2007-08-22 03:02

Citat:

Originally posted by WizKid@Aug 22 2007, 02:49
Jag saknar att man själv inte kan lyssna på hur det låter. Skulle jag skicka något så vill jag gärna veta om det kommer fungera eller inte.

Thanks!
Du menar att man inte kan lyssna på hela meddelandet utan bara enskilda ljud antar jag?
Hmm... det är helt klart en bra poäng!
Det finns dock både tekniska och diverse licens problem med att spela upp sammansatta meddelanden (som det kommer att låta hos mottagaren) på internet. Men det är helt klar något som vi bör jobba mot och jag skulle gissa att vi kan erbjuda denna möjlighet om några månader.

Mvh,
Roos

JacobTallberg 2007-08-22 11:05

Citat:

Originally posted by WizKid@Aug 22 2007, 02:49
Jag saknar att man själv inte kan lyssna på hur det låter. Skulle jag skicka något så vill jag gärna veta om det kommer fungera eller inte.
Precis samma sak som jag tänkte, annars en kul tjänst. Men jag tror inte många beställer när man inte vet vad man får för pengarna.

EDIT: Ni kanske skulle kunna lägga upp en exempelfil bara?

Albax 2007-08-22 11:07

Helskön grej! Det enda felet är det som redan nämts.

jonny 2007-08-22 11:25

Verkar kul, men jag är för snål för att betala 15 kr för att testa det.

KarlRoos 2007-08-22 12:25

15 kr är lite mycket,
trots att man av de 15 kr endast får mellan 9~11 kr så är det för dyrt.

Tyvär så sitter jag just nu på min Vista partition som inte har några Ljud drivrutiner :P
Byter till Ubuntu snart och ger mer feedback.

Snygg sida, och du har ett snyggt namn också ;)


Feedback....
Gillar det men som sagt så att kunna lyssna på hela meddelandet vore såklart otroligt bra.

jonny 2007-08-22 12:38

Jag inser ju också att det kostar en del och försvinner mycket pengar i avgifter, men jag hade gärna provat tjänsten om det kostat ett par, max fem kronor.

Jonas 2007-08-22 13:42

Jonny: tror väl mer det är så här, WN's medlemmar är inte direkt rätt målgrupp för denna tjänsten.

Roos: En sak jag skulle vilja veta, blir jag som beställare underrättad ifall meddelandet når fram?
Vore ju inte så kul om jag beställer och sedan ingen svarar. Vad sker då? Blir jag kompenserad?

PHREDATOR 2007-08-22 14:08

Hej!

Riktigt kul tjänst!
Jag har nu testat och skicka två stycken meddelanden, varav ett till mig själv. Det fungerade ju riktigt bra.
Rösten som läste upp texten lät också helt ok men inte mer, man kunde ju lixom höra att den var fejk betonade lite fel ord och så vidare, men vad kan man begära ? :D

overall ++++

:D

EDIT*
Vill även tillägga att en förhandsgransking av meddelandet skulle vara kul (som nämt åvan).

ztream 2007-08-22 14:20

Väldigt kul tjänst. jag testade att skicka till min bror. Får se vad reaktionen blir.

Väldigt roligt interface som verkligen lockar till köp. Jag hade gärna sett exempel på tidigare ljud-apor så man får lite inspiration.

PHREDATOR 2007-08-22 16:12

En liten uppdatering.

Pratade med min vän som fick ett meddelande med ett par kräkljud i ;)

Han fick inget meddelande bara ett långt brus, telefonmodell W800i och tre som abbonnemang om det skulle vara till nån hjälp.

Skickade samma meddelande till mig själv (Nokia 6280 och tre) vilket fungerade fint.

mynameisfredrik 2007-08-22 18:21

Helskön grej! Det enda felet är det som redan nämts och att man skulle kunna få ett tack meddelande efter sin order skulle vara bra. Jag kopierade 3 olika texter ifrån skrivenhemlis.se och skickade till mina kompisar, snacka om att dom nästan sket på sig ;=) cool tjänst

Fan denna sak blir man sugen att köpa, vad ger ni för tjänsten ;)

Roos 2007-08-22 21:31

Tack för all feedback!!!
Mina svar och tankar nedan...

Citat:

Ursprungligen postat av JacobTallberg
Citat:

Originally posted by -WizKid@Aug 22 2007, 02:49
Jag saknar att man själv inte kan lyssna på hur det låter. Skulle jag skicka något så vill jag gärna veta om det kommer fungera eller inte.


Precis samma sak som jag tänkte, annars en kul tjänst. Men jag tror inte många beställer när man inte vet vad man får för pengarna.
EDIT: Ni kanske skulle kunna lägga upp en exempelfil bara?

Ett exempelmeddelande är ingen dum tanke! Vi diskuterade detta internt för ett tag sedan men det föll sedan i glömska hos oss. Vi tar med oss detta som input till nästa version.

Citat:

Originally posted by -jonny@Aug 22 2007, 11:25
Verkar kul, men jag är för snål för att betala 15 kr för att testa det.

10 kronor kostar det per meddelande och inget annat (+ vanlig SMS taxa). Jag har nu dubbekollat men kan inte se att det står 15:- någonstans. Såg du fel eller är det jag som är 'hemmablind' ?


Citat:

Originally posted by -jonny@Aug 22 2007, 12:38
Jag inser ju också att det kostar en del och försvinner mycket pengar i avgifter, men jag hade gärna provat tjänsten om det kostat ett par, max fem kronor.

Fem kronor är en nivå som vi själva har funderat på och det känns som ett vettigt pris. Men om vi går ned till fem kronor så behöver volymen ungefär fyrfaldigas för att vi ska tjäna lika mycket som vid priset 10:-.
En tanke är att ta 5:- till fasta nätet och 10:- till mobila telefoner. Well, vi får fundera lite på detta...

Citat:

Originally posted by -Jonas@Aug 22 2007, 13:42
Jonny: tror väl mer det är så här, WNs medlemmar är inte direkt rätt målgrupp för denna tjänsten.
Roos: En sak jag skulle vilja veta, blir jag som beställare underrättad ifall meddelandet når fram?
Vore ju inte så kul om jag beställer och sedan ingen svarar. Vad sker då? Blir jag kompenserad?

I dagsläget blir du inte underrättad om hurvida meddelandet levereras eller ej.
Vi gör upp till 9 upprigningsförsök om det är upptaget eller om ingen svarar (en gång i halvtimmen mellan 08:00 - 23:00 på vardagar, 09:00-24:00 på helger).
Om vi efter 9 försök ändå inte har kunnat leverera meddelandet så får du ingen ersättning tillbaks, aporna har ju fått ringa upp en hel del ;)

Men ett SMS som meddelar när meddelandet har levererats (alternativt när vi ger upp efter 9 försök) är en intressant ide! Tack!


Citat:

Originally posted by -ztream@Aug 22 2007, 14:20
Väldigt kul tjänst. jag testade att skicka till min bror. Får se vad reaktionen blir.
Väldigt roligt interface som verkligen lockar till köp. Jag hade gärna sett exempel på tidigare ljud-apor så man får lite inspiration.

Tack, våra första versioner av ljud-apa finns inte uppe men första versionen av denna ide (utan några apor alls) kan du fortfarande hitta här http://ljudsms.com
Vi gick aldrig ut och marknadsförde den siten.

Citat:

Originally posted by -PHREDATOR@Aug 22 2007, 16:12
En liten uppdatering.
Pratade med min vän som fick ett meddelande med ett par kräkljud i
Han fick inget meddelande bara ett långt brus, telefonmodell W800i och tre som abbonnemang om det skulle vara till nån hjälp.
Skickade samma meddelande till mig själv (Nokia 6280 och tre) vilket fungerade fint.

Om du vill får du gärna PM'a mig vilket telefonnummer din kompis har så ska jag undersöka detta.

Citat:

Ursprungligen postat av latexgumman
Helskön grej Det enda felet är det som redan nämts och att man skulle kunna få ett tack meddelande efter sin order skulle vara bra. Jag kopierade 3 olika texter ifrån skrivenhemlis.se och skickade till mina kompisar, snacka om att dom nästan sket på sig ;=) cool tjänst
Fan denna sak blir man sugen att köpa, vad ger ni för tjänsten

Kul att du gillar vår tjänst!
Den är egenutvecklad (och har tagit rejält med tid att utveckla vill jag lova) och är inte till salu i dagsläget. Men tack för intresset :)


Tack igen för all feedback till er alla!

Jonas 2007-08-22 22:09

Citat:

Originally posted by Roos@Aug 22 2007, 21:31
I dagsläget blir du inte underrättad om hurvida meddelandet levereras eller ej.
Vi gör upp till 9 upprigningsförsök om det är upptaget eller om ingen svarar (en gång i halvtimmen mellan 08:00 - 23:00 på vardagar, 09:00-24:00 på helger).
Om vi efter 9 försök ändå inte har kunnat leverera meddelandet så får du ingen ersättning tillbaks, aporna har ju fått ringa upp en hel del
Men ett SMS som meddelar när meddelandet har levererats (alternativt när vi ger upp efter 9 försök) är en intressant ide Tack

Ringa upp en hel del? Mig veterligen så debiteras man inte om ingen svarar, så du förlorar inget på att försöka om och om igen. Eller?
Sedan står det 8 försök på sidan.

Onkelborg 2007-08-22 22:30

Citat:

Originally posted by Jonas@Aug 22 2007, 22:09

Ringa upp en hel del? Mig veterligen så debiteras man inte om ingen svarar, så du förlorar inget på att försöka om och om igen. Eller?

Fundering från min sida: Det är inte så att den direkta kostnaden nu är 0 kr, men på sikt högre eftersom att en massa uppringningar tar både cputid och telefonlinor i anspråk (gör man en misslyckad ringning på en linje så är den upptagen då, och någonstans i kedjan måste man expandera när allting är upptaget, vilket då kostar pengar)

JacobTallberg 2007-08-22 22:59

Citat:

Ursprungligen postat av Onkelborg
Citat:

Ursprungligen postat av Jonas
Ringa upp en hel del? Mig veterligen så debiteras man inte om ingen svarar, så du förlorar inget på att försöka om och om igen. Eller?


Fundering från min sida: Det är inte så att den direkta kostnaden nu är 0 kr, men på sikt högre eftersom att en massa uppringningar tar både cputid och telefonlinor i anspråk (gör man en misslyckad ringning på en linje så är den upptagen då, och någonstans i kedjan måste man expandera när allting är upptaget, vilket då kostar pengar)

Antagligen kör de IP telefoni så det enda problemet för dem lär vara CPU tid. Däremot kan det vara oerhört störande om en telefon ringer och ringer hela tiden. Bodde tidigare i en stundentkorridor där killen brevid körde väckning på hemtelefonen, problemet var bara att han aldrig var hemma och telefonen bara ringde och ringde, det var inte uppskattat...

jonny 2007-08-22 23:19

vad händer om man har en telefonsvarare då?

Roos 2007-08-22 23:30

Citat:

Ursprungligen postat av JacobTallberg
Citat:

Originally posted by -Onkelborg@Aug 22 2007, 22:30
Citat:

Ursprungligen postat av Jonas
Ringa upp en hel del? Mig veterligen så debiteras man inte om ingen svarar, så du förlorar inget på att försöka om och om igen. Eller?

Fundering från min sida: Det är inte så att den direkta kostnaden nu är 0 kr, men på sikt högre eftersom att en massa uppringningar tar både cputid och telefonlinor i anspråk (gör man en misslyckad ringning på en linje så är den upptagen då, och någonstans i kedjan måste man expandera när allting är upptaget, vilket då kostar pengar)


Antagligen kör de IP telefoni så det enda problemet för dem lär vara CPU tid. Däremot kan det vara oerhört störande om en telefon ringer och ringer hela tiden. Bodde tidigare i en stundentkorridor där killen brevid körde väckning på hemtelefonen, problemet var bara att han aldrig var hemma och telefonen bara ringde och ringde, det var inte uppskattat...

Godkväll!
Alla våra samtal tar både CPU och upprigningskapacitet, även om ingen svarar.

Men det främsta skälet har inte med det att göra (även om det nog skulle vara tillräckligt) utan är att vi inte har någon praktisk möjlighet att betala tillbaks kundens pengar när de väl har gjort en beställning. Säg gärna till om ni känner till någon premium SMS tjänst som gör detta. Men mig veterligen så saknas stöd för detta inom premium-SMS betalningar.

Mvh,
Roos

Roos 2007-08-22 23:41

Citat:

Originally posted by jonny@Aug 22 2007, 23:19
vad händer om man har en telefonsvarare då?

Bra fråga!
Vi har teknik för att känna igen om en telefonsvarare är på andra sidan. Om vi upptäcker att det är en telefonsvarare så spelas hela meddelandet upp efter att vi har hört 'pipet'.
Men det är inte alltid möjligt att avgöra att det är en telefonsvarare på andra sidan då det saknas en standard för detta och antalet olika telefonsvarare på marknaden är enormt.
Mvh,
Roos


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson