![]() |
Jag köpte veckodag.nu för ca 2 månader sedan. La upp lite saker som ni ser och redan nu har över 15 besökare om dagen.
Tänkte lägga till en kalender och snygga till sidan. Tycks? Tips? |
Petig som man är reagerar jag på särskrivningar.
IP adress --> IP-adress Skärm storlek --> Skärmstorlek Hade också varit trevligt om rutorna var centrerade istället för att ligga till vänster på skärmen. |
Tack så mycket. Fixar det till nästa uppdatering av sidan.
Kanske flyttbara rutor så man kan ta bort de man inte gillar osv. Som lagras i cookie? |
Kanske det, men just nu finns det ju bara två rutor, så om det är nån man inte gillar och vill ta bort blir ju sidan tom ;)
Kom också på att du borde göra så att sekunderna tickar på i klockan. Ser inte så nyggt ut med en stannad klocka. |
Jag kör 1024*768 och när jag besöker sidan så dyker det upp rull-lister, helt i onödan.
|
Matchande fonter skulle inte skada.
Du använder dig av en väldigt liten font på text-bilderna. Hade gärna sett boxarna i mitten av skärmen även. |
Att fixa än så läge:
- Särskrivning (IP-adress, Skärmstorlek) - 1024*768 ger onödiga rulllistor - Matchande fonter - För små text-bilderna - Sekunderna tickar på i klockan - Centrera boxar |
Skit bra med feedback på 1 bara en timma. Tackar ;)
|
Ehm.. finns det ingen edit? :) "på bara 1 timma"
|
en kul grej under kategori dator vore väl att flika in vad besökaren använder för webbläsare?
|
ja, jag tänte på det. ifall man undrar vad man använder för webläsare kanske :)
|
Mycket bra förslag. Jag tycker också att det kan vara trevligt att tala om: "Du surfar på: Internet", så slipper man även undra vilket nätverk man surfar på för tillfället.
EDIT: Skriv hellre bara vilken veckodag det är och inget annat. Se även vecka.nu för inspiration. |
hmm... vore det inte kul att göra något mer kreativt av en sådan domän?
|
Jag skulle lagt in en kalender också. Så man kan kolla vad t ex den 21 september 2007 kommer att vara för en veckodag.
Alla funktioner som du har på din sida finns redan i windows. Men samtidigt så vet folk inte alltid om det, så den här typen av sidor fyller säkert sin funktion. |
Jo, något mer åt kalender hållet får det bli
|
försök gärna göra kalendern med ajax-teknik så slipper man ladda in en ny sida för varje klick ;)
|
Ganska skumt att veckodag.nu va ledig för två månader sedan va? :)
Vad hade ni gjort om ni haft den? Kalender? |
Citat:
|
nice men om jag haft domänen skulle jag laddat ner en färdig kalender eftersom jag inte behärskar php/asp/asp.net/jsp osv så bra
|
Citat:
Så här brukar det se ut när man söker efter en domän utan värde. Så här brukar det se ut när man söker efter en domän med värde. |
Citat:
|
men stoppa in google annonser eller sälj annonsplatser så får du iallafall in lite på den
|
Citat:
|
Jag tycker du har för mycket information på sidan. Jämför med www.datum.nu.
"veckodag.nu" ska ju bara ha "Fredag". Det är humor. Inte en massa skit om min skärm, namnsdagar etc. BTW tror jag veckodag.nu va reggad för ngt år sedan. För jag minns en sajt som datum.nu fast där det bara stod "fredag" typ. Ser at någon reggat "år.nu"... väntar påatt den ska komma upp... kanske man skulla regga "årtusende.nu"... kräver ju inte så mkt uppdateringar iaf... |
Kolla in
ärdetfredag.se/ Det är humor :-) Tror att det är en ripoff från en engelsk sida |
Citat:
Jag bara undrar, vem är intresserad av den där infon? Möjligtvis ip, men då går man in på whatismyip.com eller liknande. Förmodligen inte Veckodag.nu :) |
Tack för all feedback. Ska läsa igenom allt igen sen när det finns tid för uppdatering. La till googlesds på sidan så länge. Hade varit kul och få ihop domän års avgiften, haha.
|
Citat:
vadå linux??? kör för tillfället Linux Mint Cassandra och det e bara att hovra över klockan så dyker en ursnygg transparent kalender upp ovanför panelen.... |
crazzy: hehe nice.. för webläsaren känner av att det är ett klockslag eller?
|
Citat:
|
haha... ne du menar när du är inne på veckodag.nu erkänn :) hähä
jag har fått en del besökare från olika forum typ.. denna sidan va rätt meningslös "veckodag.nu"... haha... Jag kommer ju gå plus på sidan med adsense, så det gör ju inget att sidan inte är så advanced än :) (med plus menar jag mer än va domännamnet kostar) |
Bra tjänst, enkelt att ha som favorit.
|
Citat:
|
Nice fin design.
Jag skulle vilja ha en till ruta centrerad där det står typ "populäraste nyheterna" och självklart det som hänt den veckan. Och även en tv-tablå på höger sida dom "bästa" filmerna eller populäraste serierna den veckan. Lycka till med sidan. |
Nästa version kommer innehålla:
- Särskrivning (IP-adress, Skärmstorlek) - 1024*768 ger onödiga rulllistor - Matchande fonter - För små (text-bilderna) - Sekunderna tickar på i klockan (Javascript) - Centrera boxar - Nyheterna - TV-Tablå - Visa vilken webläsare - Kalender (AJAX) - Slogan: "Veckodag.nu - Håller dig uppdaterad" Tack så mycket! |
kul att du tog med tv-tablå som jag tipsade om fixar du detta åker den in som startsidan :D
|
Citat:
|
en till sak vore bra sekund visar miinut visaren och tim visaren uppdateras så fort sek / min / tim ändras.
det jag menar är att man ska se hela tiden att tex sekundvisaren uppdaters och inte behöva refresha |
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:52. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson