![]() |
Hej!
Jag är i behov att mina adsense länkar öppnas i nytt fönster. Hittar inga inställningar på google för att göra detta. Borde ju gå att göra på något sätt: länk till sidan inrikesresor.nu/test tack på förhand! |
Det går om du drar in tillräckligt med stålar åt Google. Annars går det inte.
|
Annars borde det väl gå att göra ett JavaScript som går igenom htmldom och lägger till target="_blank" i länkarna?
|
Citat:
|
Ja det gillar Google att man gör :)
|
så helt enkelt är det inte.
Om man vill ha adsense så ska man alltså visa att man kan få många klick och sedan kan man få det i nytt fönster? Hur mycket måste man visa innan detta fungerar? Om man lägger upp ett javascript bryter man inte mot deras regler då? (Och blir avstängd?) |
Gränsen ligger någonstans omkring 10 miljoner sidvisningar i månaden för att överhuvudtaget komma på tal att öppna Adsense på det sättet. (Siffran från senaste gången frågan var uppe i forumet, ids inte leta rätt på tråden)
Javisst blir du avstängd om du mixtrar i koden. Det är bara att läsa villkoren för Adsense vad man får göra eller inte. |
Google älskar när man editerar deras annonser genom tredjepart script :)
|
helt enkelt bara att se till att ha sjukt många sidvisningar då...
Eller finns det något annan annonsprogram där det fungerar att öppna i nytt fönster?? Har yahoo något liknande? Är det lika dant där eller är de bättre på att möta kundens behov med popup?? |
Varför är det utav intresse just utav öppna nya fönster?
Blir lite fundersam då du vill gå ifrån google, som ger bra, för att få _blank :) |
Det är ju faktiskt lite tråkigt att personer som klickar på annonser lämnar sidan.
Om det är du som surfare som vill öppna annonslänken i nytt fönster (vilket jag vill ibland) så fungerar det iallafall i Firefox att hålla ner Ctrl, eller varför inte högerklick / Öppna länk i nytt fönster. |
Jag vill kunna visa annonser för mina kunder under tiden som de gör en sökning på en resa. Men om kunden under tiden som sökningen pågår trycker på en reklamlänk lämnar de sidan och komemr inte att få upp något resultat.
Jag skulle inte kunna ha reklam på min sida om detta inte kan öppnas i nytt fönster eftersom jag då förlorar de kunder som kommit till min sida vilket jag inte vill. Vill bara hitta ett kompleterande sätt att tjäna pengar. Finns det inga andra tjänster som erbjuder samma sak fast med öppning i ny sida? |
Och du vill ha context-styrda annonser förstår jag?
Om du är en seriös aktör på resemarknaden skulle jag däremot inte rekommendera reklam på din sajt. |
Använd adsense som en exit för besökare som inte hittar de de söker på din sida, tex långt ner på sidan.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:32. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson