WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   AKTA ER FÖR VISTAPRINT (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=22728)

Sonec 2007-08-08 21:30

Beställde nyligen från vistaprint och allt verkade vara i sin ordning.
när jag får orderbekräftelsen står det att du har 10 minuter på dig att beställa något av dessa produkter fraktfritt.
Okay tänkte jag och klickade på en stämpel i tron på att få ändra designen. Men vips så var 104 kr tagit från mitt kort och en helt annan design och text lagd i order. JAG KLICKADE ENDAST PÅ STÄMPELN.
Jag mailar dom och skriver vad är detta för påhitt, och dom menar på att allt är automatiskt och kan inte plockas bort.

Måste jag inte godkänna avtalet först? får dom lov att spara mitt kort för att dra pengar innan jag klickat på betala?

NEJ, detta är stöld och kommer polisanmälas.

Eller vad säger ni...

2cool4school 2007-08-08 21:32

Fungerat bra för mig tidigare att beställa, visst det är lite rörigt, men annars inga problem.

Patek Philippe 2007-08-08 21:45

Citat:

Originally posted by 2cool4school@Aug 8 2007, 20:32
Fungerat bra för mig tidigare att beställa, visst det är lite rörigt, men annars inga problem.

Hur är kvalitén på visitkorten?

ztream 2007-08-08 21:54

De är okej, inte mer.

Nästa gång ska jag välja bättre papper och sköna glanstryck så folk tror att jag är bättre än jag är. :)

2cool4school 2007-08-08 22:05

Citat:

Originally posted by ztream@Aug 8 2007, 21:54
De är okej, inte mer.
Nästa gång ska jag välja bättre papper och sköna glanstryck så folk tror att jag är bättre än jag är.

Exakt, men vem använder visitkort?

ztream 2007-08-08 22:08

Citat:

Originally posted by 2cool4school@Aug 8 2007, 22:05

Alla heta IT-miljonärer... eller? :)

2cool4school 2007-08-08 22:29

Citat:

Ursprungligen postat av ztream
Citat:

Ursprungligen postat av 2cool4school

Alla heta IT-miljonärer... eller?

Bah, de kör usb-armband med all information på ;)

ztream 2007-08-08 22:35

Ahaaaa. Undrar var jag kan få tag på ett USB-armband snabbt :D

Polis_ttt 2007-08-08 22:59

usb-armband kan ju vara en kul grej, men hur omständigt är det inte när det kommer till logistik-frågan? Det är ju inte direkt så att man går runt med ett gäng usb-armband i plånboken, eller simpelt kan fästa ett med gem på något fint papper som ska skickas den gamla vägen. Visitkort är en bra grej, men å andra sidan så är tanken god, så tanken slog mej, minneskort, små, tunna och enkla att hantera, priser (bortsett från arbetstiden) är nog den samma om man köper med mindre kapacitet.

Spirre 2007-08-08 23:02

Vistaprint har funkat dom 3ggr jag har köpt ifrån dom.. som sagt duger..

Sonec 2007-08-09 11:54

Citat:

Originally posted by Sonec@Aug 8 2007, 21:30
Beställde nyligen från vistaprint och allt verkade vara i sin ordning.
när jag får orderbekräftelsen står det att du har 10 minuter på dig att beställa något av dessa produkter fraktfritt.
Okay tänkte jag och klickade på en stämpel i tron på att få ändra designen. Men vips så var 104 kr tagit från mitt kort och en helt annan design och text lagd i order. JAG KLICKADE ENDAST PÅ STÄMPELN.
Jag mailar dom och skriver vad är detta för påhitt, och dom menar på att allt är automatiskt och kan inte plockas bort.
Måste jag inte godkänna avtalet först? får dom lov att spara mitt kort för att dra pengar innan jag klickat på betala?
NEJ, detta är stöld och kommer polisanmälas.

Eller vad säger ni...

Nu har vistaprint tagit sitt förnuft till fånga, och pengarna är åter på mitt konto.
Detta avslutade dom bra, så ingen polisanmälan är nödvändig.

Alpha 2007-08-09 16:23

Jag har beställt från Vistaprint 3-4 gånger och det har fungerat utmärkt.

mvh

fabian 2007-08-09 19:16

Jag beställer från vistaprint 2-3 gånger i veckan. Jag är nöjd med priser och produkter, men mycket missnöjd med deras webshop.

Jag gör 1 beställning och får pris A
Med första beställningen får jag en lapp som ger mig 25% rabatt på nästa beställning, då får jag fram pris B.

När jag sedan gör en återbeställning av senaste ordern hade man kunnat förvänta sig at den har samma pris, men då är det pris C. När jag då försöker lägga 2*5000 visitkort av min design i kundvagnen så blir det ändå bara 5000, jag får då ladda upp orginalen och kalla dem för olika saker samt göra en ny beställning. För att beställa 50 000 visitkort måste man altså ladda upp samma design 10 gånger och beställa 5000 av varje design. Man får dessutom bara rabatt på den första av de 5000, så styckpriset blev högre (frakten inräknat) om jag beställde 5000 stycken 10 gånger än om jag beställde 50 000 en gång. Dock blev det billigare när jag återbeställde de 50 000.

Det är SJUKT krångligt, och dessutom får man en helt galen spec där det står att jag köpt:
1500 visitkort (1st)
2500 visitkort (2st)
5000 visitkort (1st)
3500 visitkort (3 st)
7000 visitkort (2 st)
1000 visitkort (12 st)
2000 visitkort (1 st)

Vilket inte verkar ha någon logik alls...

Dessutom är dom svåra att få tag på, och svara inte på alla mail, och dom tror inte på mig när jag säger att jag bara kan lägga max 5000 visitkort av en design i samma beställning, dom säger att det bara är att välja den designen igen för att få fler, men det är altså inte sant.

Om man orkar stå ut med en knepig webshop så tycker jag vistaprint är grymma! 7-dagars leveransen brukar jag ha hemma på 3 dagar (3-dagars tar dock alltid 7 dagar, vilket är lite konstigt, men som enligt dem beror på att vi beställer till vår box-adress). Prisvärt är det iallafall!

HenSod 2007-08-09 19:53

En annan sak som man kan påpeka om VistaPrint är att de ibland delar upp leveransen på två stycken leveranser. Jag vet inte hur vanligt det är i e-handelssammanhang att man delar upp leveransen, men jag tycker det verkar lite dumt. Å andra sidan så länge man slipper betala dubbla frakt/portoavgifter så spelar det kanske mindre roll, men lite irriterande är det allt.

fabian 2007-08-09 19:58

Dom brukar dela in mina leveranser i olika paket med, men dom kommer ju fram samtidigt.

FredrikMH 2007-08-10 03:43

Jag köpte visitkort där nyligen, iof med alla extra tillägg och folioeffekt på loggan men det blev väldigt bra. Ser lite mer påkostat och seriöst ut än ett vanligt svart/vitt kan jag tänka mig.

Jag la märke till det du skrev också, men det är därför jag läser innan jag klickar. Efter avslutat köp får man ett erbjudande över vissa produkter som varar en viss tid. Det var inte speciellt tydligt gjort och väldigt förvirrande.

gsoc 2007-08-10 04:55

Jag köpte nu efter jag läst detta, fråga mig inte varför, men vart sugen på att äga ett par visitkort, bryr mig inte så mycket, men om dom ser halv bra ut så kör jag på bättre kvalitet...

eliasson 2007-08-10 08:57

Usch, visitkort känns lite 1995.

MrHandley 2007-08-10 09:18

Men ändå så används det sjukt mycket

melin 2007-08-10 09:45

faxen är också gammal.. men används flitigt

Bara för att en "teknik" är gammal betyder det inte att den är dålig

Attila 2007-08-10 09:48

Man måste veta exakt vad man gör, lätt hänt att extra kostnader smyger på under beställnigen...

Men de är billiga, testade göra vykort.

JLE 2007-08-10 10:00

Annars så verkar ju MOO Cards kunna leverera rätt häftiga visitkort. http://www.moo.com/

Någon som testat dessa?

Frazze 2007-08-10 10:55

Jag fick nåt "gratiserbjudande" via Ginza från vistaprint. Passade på att trycka 250 visitkort mest för att det var kul och som sagt "gratis" (blev nån femtiolapp i slutändan med frakt och så). Höll på att svälja tungan när jag gick in på WN och läste rubriken på tråden här :-)
Nu var det ju inte så farligt visade det sig och min beställning verkar ha fungerat som den ska iaf.

Håller dock med om att det var helt obegripligt krångligt att beställa. Dessutom bestod ju själva beställningen av en oändlig massa steg att gå igenom. Just att på flera ställen under den ordinarie beställningen smyga in diverse "erbjudanden" känns ju synnerligen suspekt och som gjort för att man som konsument ska råka klick fel och beställa mer saker.

Tyrberg 2007-08-10 12:45

Själv har jag ingen erfarenhet av vistaprint, men det låter konstigt att de skulle få dra pengar utan att du säger att det är ok.
Själv använder jag print24 vilka jag är väldigt nöjda med! Går till och med att ringa dem och de säger till dig om det är något def tycker är fel med design eller liknande efter att du har skickat in...(Nä jag jobbar inte där, men tycker att de bolag som är duktiga ska ha kredit för det!)

qb1 2007-08-10 13:19

Citat:

Originally posted by 2cool4school@Aug 8 2007, 22:05
Vem använder visitkort?
Beror på i vilka miljöer man vistas men jag har blivit tillfrågad om jag har ett visitkort några gånger. Alltid lika surt att behöva skriva sin e-postadress på någon servett i närheten.

fabian 2007-08-10 14:03

Jag har inga personliga visitkort, vi använder dem i reklamsyfte, men jag skall skaffa mig personliga, har saknat det vid flera tillfällen, alltid lika tråkigt att inte kunna ge ett när man får ett...

rocky 2007-08-10 14:09

Rubriken på den här tråden är satt av en journalist på Aftonbladet :D

qb1 2007-08-10 14:34

Läs även Anders A:s (Privata Affärer) erfarenheter av Vistaprint @ http://www.privataaffarer.se/blogg/c....asp?cat_id=16

fabian 2007-08-10 14:46

Om något skulle vara gratis så tycker jag inte att man kan ha några speciella krav.

Frakten förstår jag att dom vill ha, när det gäller papperstjocklek och borttagning av logotype är det för mig självklart att dom tar betalt.

fabian 2007-08-13 20:16

Deras priser upphör aldrig att förvåna.

Nu har jag gjort exakt samma beställning 3 gånger i rad, med samma fraktalternativ och prisera är:

4034,20 kronor
3662,60 kronor
3800,20 kronor

Jag förstår inte hur det kan vara så olika.

Leon 2007-08-13 20:23

Citat:

Originally posted by eliasson@Aug 10 2007, 08:57
Usch, visitkort känns lite 1995.

Ska man använda papper och penna istället som man alltid glömt
om man är på stan å ska ge bort sitt nummer/mail adress tycker du ?

Anders Larsson 2007-08-13 23:37

Citat:

Originally posted by fabian@Aug 13 2007, 20:16
Deras priser upphör aldrig att förvåna.
Nu har jag gjort exakt samma beställning 3 gånger i rad, med samma fraktalternativ och prisera är:
4034,20 kronor
3662,60 kronor
3800,20 kronor
Jag förstår inte hur det kan vara så olika.

Det är väl ett franskt bolag, så priset baseras väl på växelkursen?

Leon 2007-08-31 19:53

Såja, det gick fort. Självklart testade jag gratis
(bara fraktkostnad, med billigaste frakten)
Så ja fick hem 250 St riktigt bra och gratis kort..

Helt nöjd vart jag med dom, men vilket extreemt system för att betala det var...
Var ju alla möjliga lurendrejeriförsök för att köpa med sig annat skit,
man fick verkligen anstränga sig för att "se upp" vart man klickar...

HenSod 2007-08-31 20:24

Ja, det är verkligen många steg man måste gå igenom innan beställningen verkligen är genomförd. Det är ju en hel del annat de försöker pracka på en. Jag köpte visitkort samt etiketter, men de hade nog lite problem med å ä ö. Jag heter Söderlind i efternamn så det var en liten besvikelse när jag fick hem etiketterna och såg att det stod Sderlind istället för Söderlind.

Frazze 2007-09-01 11:40

Fick hem mina också igår, såg väl helt okej ut tyckte jag. Kostade ju som sagt bara nån femtiolapp i frakt så det var det ju värt.

Håller dock med om att det var ett sjukt idiotiskt system när man beställde.

melin 2007-09-01 12:09

den största varningen går för all spam man får från dom efteråt tycker jag.. jag är speciellt utvald väldigt ofta

Albax 2007-09-01 12:18

Oh, ja! Speciellt utvald blir man hela tiden. Tur att de bara har fått min hotmailadress som jag aldrig läser i alla fall :D

Leon 2007-09-01 15:50

Citat:

Originally posted by melin@Sep 1 2007, 12:09
den största varningen går för all spam man får från dom efteråt tycker jag.. jag är speciellt utvald väldigt ofta

Själv klart så har man ju en "Reg mail" adress till alla ställen man reggar sig på...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson