WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   family.se (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=22714)

Nimoore 2007-08-08 14:38

Family.se får naturligtvis en fantastisk marknadsföring via Aftonbladet och blocket. Att sidan kommer att dra besökare är det inget snack om, en baksida som jag ser det är att lyckliga föräldrar inte tänker sig för när de lägger upp bilder på sina halvnakna badande barn.

BorisB 2007-08-08 14:48

Citat:

Originally posted by Nimoore@Aug 8 2007, 14:38
Family.se får naturligtvis en fantastisk marknadsföring via Aftonbladet och blocket. Att sidan kommer att dra besökare är det inget snack om, en baksida som jag ser det är att lyckliga föräldrar inte tänker sig för när de lägger upp bilder på sina halvnakna badande barn.
Vad är det för fel på att lägga upp en bild på ett halvnaken bäbis? :S

Nimoore 2007-08-08 15:04

jag säger inte att det är fel, men jag tror att en och en annan förälder skulle tänka sig för en extra gång innan de publicerade bilder på deras barn om de insåg att deras bilder kanske kopieras ner på någon pedofils dator.

Henrik 2007-08-08 15:51

Det är väl ändå ytterst få (om några?) pedofiler som är ute efter bilder på bebisar... Den sjukliga dragningen brukar vara till typ 5-13-åringar om jag inte missminner mig.

Att varna för att ladda upp bilder på badande bebisar är lite väl...

BorisB 2007-08-08 15:53

Citat:

Originally posted by Henrik@Aug 8 2007, 15:51
Det är väl ändå ytterst få (om några?) pedofiler som är ute efter bilder på bebisar... Den sjukliga dragningen brukar vara till typ 5-13-åringar om jag inte missminner mig.

Att varna för att ladda upp bilder på badande bebisar är lite väl...

Tycker att alla bäbisar ser exakt likadana ut.. Finns väl inget att hämta där för en pedofil.

Sedan om man skall vara så petig så ska man inte heller ha barn lösa på stranden som är nakna.

Alpha 2007-08-08 15:57

Jag trodde man kunde köpa personerna på sidan :) såg ut som det haha.

Kunde dem inte kört på någon annan layout istället, verkar inte direkt passande..

mvh

Ara 2007-08-08 16:04

Citat:

Originally posted by Alper@Aug 8 2007, 15:57
Jag trodde man kunde köpa personerna på sidan :) såg ut som det haha.

Kunde dem inte kört på någon annan layout istället, verkar inte direkt passande..

mvh

HAHA

fors 2007-08-08 16:23

Citat:

Originally posted by Alper@Aug 8 2007, 15:57
Jag trodde man kunde köpa personerna på sidan *såg ut som det haha.
mvh

Ja, det känns väldigt underligt att det står "annons" överallt på sidan. Förstasidan innerhåller ju till exempel "Välj län för att läsa annonser. Klicka sedan på Lägg in annons-länken för att annonsera. ". Ärligt talat så förstår jag mig inte på varför man inte ändrar sådana saker innan man lanserar en så pass stor site.

Adestro 2007-08-08 17:38

Tydligen ska det framöver kosta pengar att lägga upp en "annons". Varför kommer folk antagligen vilja betala för att ladda upp sina bilder på den där otroligt tråkiga och anti-nytänkade sidan?

digi 2007-08-08 17:46

Citat:

Så här roligt har jag haft det i Klockestrand i sommar, badat i Anki & Bengts pool. Dom bor granne med min mormor Monica & morfar Sten. (+ bild på ful unge)
Visst kan jag förstå att folk gillar att skicka sånt här till nära och kära, men gör det över mail!

Är lite grinig å trött idag, därav min förargelse.

melin 2007-08-08 17:49

ursäkta.. men - usch vad ful...

G.Lindqvist 2007-08-08 18:32

Citat:

Originally posted by melin@Aug 8 2007, 17:49
ursäkta.. men - usch vad ful...
Mm, en direkt kopia av blocket.se, tråkig och intetsägande.

Fast de kommer tjäna stora pengar ändå på sidan med tanken på vilken makt som står bakom sidan. Även där tråkigt, men sant. :)

chribba 2007-08-08 18:52

smart tjänst, innehållet kommer förmodligen även bli "lokalt innehåll" på aftonbladet och man kommer tjäna pengar från två håll.

Qo-naq 2007-08-08 21:06

Ser däremot inte anledningen att besöka sidan...

Gazunk 2007-08-10 18:35

Citat:

Ursprungligen postat av fors
Citat:

Ursprungligen postat av Alper
Jag trodde man kunde köpa personerna på sidan såg ut som det haha.
mvh

Ja, det känns väldigt underligt att det står "annons" överallt på sidan. Förstasidan innerhåller ju till exempel "Välj län för att läsa annonser. Klicka sedan på Lägg in annons-länken för att annonsera. ". Ärligt talat så förstår jag mig inte på varför man inte ändrar sådana saker innan man lanserar en så pass stor site.

Dom verkar ju knappt ha brytt sig om alls att ändra texten.

Hittade inte annonsen...

Några orsaker:

* Annonsören har tagit bort annonsen.
* Kontrollera länken. Om du klickade på länken i ett mejl, kontrollera att länken inte kapats.
* Om du just lagt in eller ändrat den här annonsen, kom ihåg att det kan dröja en halvtimma innan den visas.

http://www.family.se/vi/blabla.htm?ca=11_a

Indigo 2007-08-10 19:50

Gällande att lägga upp bilder på barn, badandes eller inte, så vet jag iaf att medlemmarna på HeyBaby.se önskade möjligheten att sätta en "vattenstämpel" på bilden. Det skyddar ju inte helt, men kanske förbättrar det situationen något. Dock tycker jag att enbart förfrågan om en sådan funktion visar på att det finns ett visst säkerhetstänk hos många föräldrar.

gsoc 2007-08-10 21:20

Kanske vore en ide att implentera så det går att censurera/blurra vissa delar av bilder?

horselover 2007-08-10 22:51

Hjälp! vilken trist sida, den kommer väl inte att slå?

På familjeliv.se där jag brukar "hänga" är det otillåtet med badande barn på bilder, bra tycker jag.

Westman 2007-08-10 23:10

Jag har inte riktigt förstått varför man ska sprida sina familjefoton på nätet. De vettiga albumsidorna har ju skyddsfunktion så att man skickar inbjudningar till de man vill ska ta del av bilderna.

För övrigt så kanske dags att censurera bilder på djur så att inte zoofilerna får tag i dem.

[för de som inte förstår den meningen så anser jag att censur sköter man själv = ger f-n i att göra bilderna publika]

Xamda 2007-08-10 23:11

Vad är det för hysteri kring badande barn? Visst finns det pedofiler som säkert har små barn, till och med spädbarn, som preferens, men VARFÖR skall hela samhället anpassa sig efter dessa sjuka individer?

Sedan måste jag ju säga att det är en helt obegripligt ful och eländig sida man snickrat ihop...

Westman 2007-08-10 23:22

Ja den vinner inget skönhets eller funktionalitetspris direkt.

jonny 2007-08-11 02:53

Men den blir säkert riktigt stor. Blocket har ju blivit störst på att vara sämst och fulast, så varför ändra på ett vinnande koncept?

Xamda 2007-08-11 21:55

Om de inte ändrar utseende på den så lär de inte ha en chans mot andra sajter, oavsett storlek och backning - att Blocket slog beror på att det inte spelar någon roll när man annonserar, men om man skall ha en familjesida vill man kanske ha något snyggare. Det är vad jag tror i alla fall...

ChristofferJ 2007-08-12 12:57

Bäbis 50 kr, bvsa!

Jissus..

Att dom kör på det där upplägget är för mig ytterst lustigt. Att blocket på något sätt lyckats med sin design, och i all illvilla behållt skiten sålänge, behöver väll inte betyda att allt dom gör ska se likadant ut .. och speciellt inte för en sida som denna.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson