![]() |
Detta är alltså en omröstning som gäller endast .se-domäner - som en komplettering till domänomröstnings-tråden för samtliga domäner samt DI-tråden.
|
ca. 1700 st. :P
|
Var ju lagomt synd att man inte slängde ihop ett skript som plockade alla då det var gratis, men så långt tänkte jag inte då...
|
Ojj... Måste räkna, hmmm.... En....hmmm...hosthost...två, en två .. Två stycken .SE har jag i min ägo, mitt egna lilla MFA nätverk.
|
Citat:
|
Typ 100-200 nånstans däremellan har inte hundraprocentig koll.
Dock satsar jag såklart på kvalitet och inte kvantitet så alla domäner har ett värde av minst 100.000 styck. |
Jag var ironisk så sluta ringa mig och försöka sälja era domännamn ;)
|
Det skulle ha varit hur många .se utan idn, alla dessa idn registreringar som snart kommer snart att droppas är ju inte intressant att se statistik på.
|
Jag äger nu 55 st som jag arbetar på att få igång.
//Andreas |
Citat:
Det intressanta är ju inte enbart att veta hur många av dem som är IDN-domäner. Frågan är hur många av IDN-domänerna som kommer att förlängas. Vi får helt enkelt ta upp omröstningen i en ny tråd i januari. Det blir också intressant att se hur detta påverkar det totala antalet registrerade domäner under de kommande månaderna, för vilka erbjudandet förekom förra året. Antal registrerade domäner under .se är just nu 643 148 st. |
Fan, blir chockad att se att någon verkligen röstat på 1000+
Hur håller ni reda på så många domäner? Bara 200+ är väldigt mycket tycker jag :P Jag äger HELA 1 .SE-domän! :D Sen ett par st .com, .org, .net. EDIT: Stavfel. EDIT2: Nu skäms jag, jag ägde faktist 2 .SE-domäner. |
Eftersom jag verkar vara den enda på WN som hittills öppet har deklarerat ett innehav på över 1000 .se-domäner. Så ska jag även bjuda på fördelningen till alla "kaffetanter".
Innehavet består i dagsläget av ca 1100 icke-IDN, ca 600 IDN. Dessutom finns det en del .com .net o.s.v. i gömmorna. Jag ser domännamn som en god investering för framtiden, fullt jämförbart med aktier t.ex. Till vissas glädje och andras förtret... /S |
pitbull kanske dags att byta namn till hamster istället?
|
Citat:
|
Som marknaden för domännamn är och verkar bli i framtiden så är det säkert ingen dålig investering, även om jag tycker det är mer likt fonder än aktier då du får betala en årlig avgift :)
Äger själv 4st, så man är väl ett litet blöjbarn i detta sammanhang, men det kommer säkert att öka i takt med att företaget växer. |
Pitbull=Göran Glück? :D
|
Eller pitbull-Bert Karlsson? :-D
Om ett år eller två finns det nog inte så många kvar. Då ligger det nog på en mer "normal nivå". |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Denna inställning måste dock göras innan faktureringsmaterialet skickats ut, eftersom ändringen verkar ha viss fördröjning. Svea Ekonomi brukar för övrigt vara mycket snabba och bra att ha att göra med vid direktkontakt. |
Citat:
|
Citat:
http://example.nu/images/nicse_fakturor.jpg |
Ja, samaviseringen funkar. Inga problem där. Men att .SE inte själva kan slå ihop aviseringen för domäner (med identiska ägaruppgifter och utgångsdatum) är för mig ett mysterium. Fast det förstås, Svea Ekonomi lär ju få betalt för varje avi. Och så kan .SE fortsätta rättfärdiga ett alldeles högt pris på .se domäner ;)
|
Citat:
Nu börjar det dock bli lite off-topic.. |
Citat:
|
Jag äger 4 .se och 2 .com.
Värsta domännamnsamatören :P |
tomcat67, välkommen till 2007. Nu är det kvalité som gäller, inte kvantitet ;)
|
Gazunk, har man så många domäner så antar jag att han inte jobbar på ica för 75kr/h ;)
|
Strax över 100 .se-domäner, men tanken är att minska ned, siktar mer på kvalité i dagsläget.
|
imponerad över att ni lyckats att registrera så många domäner!
pitbull- hur lyckas du hålla reda på alla?? =) |
Citat:
|
Och hur pröjsar ni för 1700 domäner?
|
Jag har också funderat på hur man lägger undan 150 lakan om året för domäner. Okej att man med lätthet kan få in dessa pengar från en enda populär site, eller flera halvstora (vilket dessa domänägare säkert äger), men det lär ändå vara surt att lägga så mycket pengar på material där säkert en stor andel inte kommer ge något i slutändan.
- Jag vågar nämligen inte tro att de med så många domäner vågar säga att nästan alla håller klass?! Men jag är öppen för att ha fel. :) Jag tycker det är fränt att vi har folk här med så många domäner iaf. :) |
De som börjat tidigt med sin portfölj har så bra domäner att årsavgifterna betalas genom parkeringsinkomster.
|
Gjort av mig av de flesta, ja större delen av dom var IDN :).
Äger i dagsläget 8 st. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:53. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson