WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Köp & Sälj (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   K: Köp och sälj-sajt (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=22561)

patri´cius 2007-08-01 00:56

Önskar köpa ett köp och sälj script, 'blocket' konceptet, inte 'allaannonser' konceptet!

Det ska vara gratis att annonsera, det ska gå att ladda upp ett flertal bilder, förnyelse efter en viss tid och självklart skall någon validering krävas innan annonsen publiceras.

Tror alla förstår vad jag menar...

Förslag/frågor tas via tråden eller PM

Sonec 2007-08-25 13:57

Citat:

Originally posted by patri´cius@Aug 1 2007, 00:56
Önskar köpa ett köp och sälj script, blocket konceptet, inte allaannonser konceptet
Det ska vara gratis att annonsera, det ska gå att ladda upp ett flertal bilder, förnyelse efter en viss tid och självklart skall någon validering krävas innan annonsen publiceras.
Tror alla förstår vad jag menar...
Förslag/frågor tas via tråden eller PM

www.c4media.se säljer för 2495:- finns demo att kolla på.

Alpha 2007-08-25 14:00

Sonec: Adminpanelen fungerar inte.

Lägg upp allt här så vi andra som ev. är intresserade kan få kolla också :P

Sonec 2007-08-25 23:05

Funkar nu.. http://www.1design.se/kopochsalj/admin.php

Användarnamn: admin
Lösenord: admin

Någon lustig hade ändrat lösen.. =( Men jag tar bort de nu

repoman 2007-11-17 02:39

Jag köpte ju detta skript för en vecka sedan när jag fick syn på deras sida och när jag väl fick detta skript köp & sälj sajt så lev det via mail i en rar fil.

Så jag öppnade detta på kvällen för att se vad som fanns i detta och då saknas filer dvs FCKeditorn. Mailar och ringer C4Media ang detta men att få tag på dom det var inte det enklaste. Dagen efter kl.14.00 - 18.00 så ska dom ha tel tid men ack ingen svarar kl. 16.30 får jag tag på Vd på detta företag och förklarar detta åt honom ang FCKeditorn saknas. Han ber om ursäkt och mailar mig ny filer som jag ska använda.

Laddar upp dessa filer på våran server och börjar gör lite små ändringar i designen och när vi väl kommer så långt att vi testar att lägga in annonser att det skapas flera sidor så uptäcker vi att sidorna skapas bra men att annonserna försvinner dvs vill man se alla annonser och bläddra via sidorna så går inte detta. Mailar dom och ringer ang detta och inget svar via telefon support när dom ska teletider dom skyller på att både mobilen och den vanliga telefonen fungerar dåligt. Detta en hel vecka nu alltså. Mailar man dom så har dom alltså 24 timmar på sig att svara. Har nu fått svar att dom fel söker.

På deras sida så har dom en text där dom lovar bet tillbaka om man ä missnöjd med någon av deras tjänster och då tänkte jag att låter ju bra så jag mailar att jag vill ha bet tillbaka men det fick jag inte. Som svar fick att deras skript är unika för varje person. Va då unik! jag köpte ju ett färdigt skript som ska fungera och vara komplett vid lev! Och nu sitter jag med ett skript som varken fungerar som orginal eller. Någon som vill köpa detta så ska ni få det för 2500kr 600kr billigare än C4media.

Så om nu funderar på att köpa något på deras sida http://www.1design.se så kan detta vara en varningens ord.

pokerstjärna 2007-11-17 07:19

Tråkigt att det blev som det blev, verkligen.
Och självklart ska du ha rätt att få pengarna tillbaka om du vill häva köpet, för vad jag vet finns "öppet köp" på allt, men jag vet inte hur det fungerar när man levererar script.

Om du är intresserad av en köp- och sälj sajt så kolla här: http://www.webmasternetwork.se/f26t24818.html
http://www.idg.se/2.1085/1.131266

repoman 2007-11-17 10:55

Tänkte uppdatera så att ingen hamnar i samma sits som mig.
Fick ett svar av VD på C4media ang mina problem som följer nedan:

Hej _____!

Vår tekniker skulle kolla på ert problem men ni hade plockat bort det.

Hur vill ni ha det? ska vi åtgärda problemet?

I så fall ladda upp din sida, så ska vi se till att din sida med din design

fungerar.

Meddela mig när det är klart.

Vad du tycker om vår support kan jag inte hjälpa dig med.

Jag driver denna webbyrå vid sidan av min heltidstjänst på ett annat

företag.

För 2495 kr exkl moms, kan man inte begära så mycket. Din support har gått

ut igentligen då vi bara har 7 dagars support efter ett köp, därefter tar vi

395 kr/tim, men vi kan åtgärda dina problem gratis. Så länge du tar de lungt

och inväntar besked.

Detta måste vara ett klart fall av bedrägeri, jag har mailat åtskilligt till både VD och teknikern med lank och sagt att deras skript ej fungerar som orginal.
Att man inte kan få så mycket för 3118 kr som det kostar och inte 2495kr men att man ska får ett skript som det ska gå att kunna lägga in mer än 15 annonser på det borde väl man kunna kräva. Just nu kan man bara lägga in 15st annonser och sedan skapas nya sidor för varje sida och sedan ska man kunna bläddra på dom andra sidorna för att se annonserna men detta går ej. Annonserna finns ej, endast 15st på framsidan. Man borde väl kunna begära lite mer eller hur?

Varning för detta företag C4 media med länk http://www.1design.se

och nu medans jag skriver detta fick jag detta svar>

Då ska ____ kolla på detta, förmodligen är det åtgärdat innan måndag.
Som jag sa innan står det i våra avtal att vi inte betalar tillbaka då var
script är unikt per kund.
Självklart åtgärdar vi det utan kostnad då det antagligen är vårt script som
krånglar lite.

Att skriptet skulle vara unikt är så bluff det kan bli. jag såg deras sida att dom har färdiga köp och sälj sajt som ska vara färdiga men vad jag fick var ett orginal som ej fungerar och inte är klart. Så en återbet vore klart och tydligt var på sin spets.

expression 2007-11-17 11:48

Det är ju Sonec här på forumet som är Vd för c4media?

Netikett 2007-11-17 14:49

Citat:

Ursprungligen postat av Sonec
www.c4media.se säljer för 2495:- finns demo att kolla på.

Citat:

Ursprungligen postat av expression

Jag trodde egenreklam var förbjudet?

Nicklas 2007-11-17 16:54

Rätt kul att göra egenreklam och blåsa kunden.

se7en 2007-11-17 18:53

synd att han inte svarar kan jag tycka.. Får du inte den hjälpen du behöver så kan det ju komma sig att scriptet hamnar på en gratissida för fri nedladdning. Att inte dom tänker steget längre..

AndreasBlomquist 2007-11-18 09:19

Citat:

Originally posted by expression@Nov 17 2007, 12:48
Kan man verkligen titulera sig VD på ett handelsbolag? Det låter lite töntigt faktiskt..

Sonec 2007-11-21 14:43

Citat:

Originally posted by Nicklas@Nov 17 2007, 17:54
Rätt kul att göra egenreklam och blåsa kunden.

Ingen har blivit blåst, vi har också åtgärdat problemet. Det som gör mig lite frustrerad är att kunden inte har någon respekt för denna typ av verksamhet. Alla som känner till programmering vet också att det tar en stund att hitta ett fel och åtgärda det. Hela denna historien är väldigt tråkig. Men som sagt felet är åtgärdat och jag hoppas att kunden är nöjd.

Anledningen till att jag kallar mig "VD" är för jag får väldigt många samtal från andra typer av webbyrå som önskar ett samarbete, där dom fråga efter en VD. Men eftersom det upplevs konstigt ska jag plocka bort det.

MVH
Mikael Åkesson

repoman 2007-11-21 15:11

Jadu ____. Om man har en sida och gör reklam för att man har en köp och sälj sajt precis det jag såg. Du tar betalt skickar filer som ej ar kompletta, du skickar nya filer och säger att dom ska fungera jag laddar upp filerna och sedan börjar dilemmat att inget fungerar som det ska. jag ringer och förklarar detta för dig att ditt skript ej är klart.
Men du säger att det är fel på min server och det ska ligga på erat webhotel för att det ska fungera och att det är jag som ej kan detta.
Jag skickar dig länkar att du kan se på ditt skript men du tar ej detta. Och när du väl kollar på denna länk så säger du att skriptet krånglar lite!
Jadu krånglar lite det var nog bara förnamnet eftersom teknikern måste ha flera dagar på sig för att detta skulle fungera igen.
Men en eloge till teknikern som redde upp detta åt mig.
Men till dig som VD- har jag bara att säga att det du gjorde är ett bedrägeri att saluföra ett skript som ej är klart och sedan vill du ha mera betalt för att gör det färdigt.
Din web byrå skönk ifrån prisklass värde dvs 25000kr till 2000kr. Om någon nu vill köpa denna byrå ifrån dig efter detta.
Och efter att du har gjort färdigt skriptet har du mailat mig och sagt detta eller har du ens skickat mig dom färdiga filerna som jag har ringt till dig och mailat både din tekniker och dig att du skicka mig så att denna affär är klar? Nej det har du ej!
Varning för C4 Media.

StefanBergfeldt 2007-11-21 15:21

Om någon fortfarande letar efter ett script så finns ju alltid detta gratis:
http://www.asp.net/downloads/starter-kits/classifieds/

Vill man ha det lite moddat så är det ju öppen källkod också

NuCo 2007-11-21 19:16

Citat:

Originally posted by StefanBergfeldt@Nov 21 2007, 15:21
Om någon fortfarande letar efter ett script så finns ju alltid detta gratis:
http://www.asp.net/downloads/starter-kits/classifieds/
Vill man ha det lite moddat så är det ju öppen källkod också

Nån som sitter på en PHP version av ovanstående? :D

mrzalt 2008-01-31 22:22

Citat:

Originally posted by repoman@Nov 21 2007, 16:11
Jadu ____. Om man har en sida och gör reklam för att man har en köp och sälj sajt precis det jag såg. Du tar betalt skickar filer som ej ar kompletta, du skickar nya filer och säger att dom ska fungera jag laddar upp filerna och sedan börjar dilemmat att inget fungerar som det ska. jag ringer och förklarar detta för dig att ditt skript ej är klart.
Men du säger att det är fel på min server och det ska ligga på erat webhotel för att det ska fungera och att det är jag som ej kan detta.
Jag skickar dig länkar att du kan se på ditt skript men du tar ej detta. Och när du väl kollar på denna länk så säger du att skriptet krånglar lite!
Jadu krånglar lite det var nog bara förnamnet eftersom teknikern måste ha flera dagar på sig för att detta skulle fungera igen.
Men en eloge till teknikern som redde upp detta åt mig.
Men till dig som VD- har jag bara att säga att det du gjorde är ett bedrägeri att saluföra ett skript som ej är klart och sedan vill du ha mera betalt för att gör det färdigt.
Din web byrå skönk ifrån prisklass värde dvs 25000kr till 2000kr. Om någon nu vill köpa denna byrå ifrån dig efter detta.
Och efter att du har gjort färdigt skriptet har du mailat mig och sagt detta eller har du ens skickat mig dom färdiga filerna som jag har ringt till dig och mailat både din tekniker och dig att du skicka mig så att denna affär är klar? Nej det har du ej!
Varning för C4 Media.

Hmm tråkigt... tänkte nästan köpa det men såg din post =)
Funkar skiten nu då eller har du lagt ner det hela ?

// mrzalt

ojdå 2008-05-10 13:04

Kan berätta att C4 Media inte har löst problemen med Köp&Sälj-paketet.
Köpte paketet till fullpris mars-08 men problemet med att endast 15 annonser visas kvarstår fortfarande. Så om jag godkänner 15 annonser idag försvinner alla tidigare inlagda annonser från sidan.
Kommer förmodligen att tappa annonörer till min sida som jag gjort reklam för.

Erik Stenman 2008-05-10 14:12

Polisanmälan?

dmdpageup 2008-05-10 16:58

Nån som har länk till färdig sida ?

rhdf 2008-05-10 18:03

Det här var intressant,
man säljer en färdig produkt, levererar den som rar-fil via mail, och när kund kollar sidan så saknas delar av koden ? har jag fattat det rätt?

Sen visar det sig att en annan kund drabbas av samma fel 6 månader senare..
Grattis C4Media

ojdå 2008-05-10 20:16

Fick inga filer levererade utan C4media skötte allt.
Upplägg och kontakt med webhotell (Loopia) osv.
Har själv ingen erfarenhet av programering, var bara intresserad av att ha en Köp&Sälj - sida som man enkelt kan sköta utan kunskap om programering.
Hittade då C4Media med goda referenser (enligt deras hemsida).
När problemen kom, googlade jag på deras företagsnamn och och hittade denna länk. Kände att jag måste skriva och berätta hur det ligger till.
Fick ett mejl från ansvarig att dom skulle lägga upp en arbetsorder på problemet och lösa det så fort dom kan.
Om dom skall få fler kunder är det nog bäst att rätta till problemen direkt.
Jag accepterar inte detta utan kommer att gå vidare.

rhdf 2008-05-10 20:44

Låter som att C4media bör snabba på då så de slipper risker att hamna i samma fack som Yreg/aceonline mfl, dvs ta överpris för bristfälliga produkter och sen "dumpa" kunden

om det är de som skött domän/webbhotells anskaffningen hoppas att det är DU som står som ägare till detta då

ojdå 2008-05-10 21:20

Står själv som ägare till domännamnet.

Kidan 2008-05-10 22:19

Är det verkligen bra att C4 Media gör två lika navigationer på olika hemsidor? Kolla under refrenser..

http://www.resesaker.se/
och
http://www.stablestore.eu/

Inte nog med att ni hade 2 lika, ni har 3 likadana!!!!

http://www.jets4u.se/

Amatörer?

pokerstjärna 2008-05-11 01:42

Citat:

Originally posted by Kidan@May 10 2008, 22:19
Är det verkligen bra att C4 Media gör två lika navigationer på olika hemsidor? Kolla under refrenser..

http://www.resesaker.se/
och
http://www.stablestore.eu/

Inte nog med att ni hade 2 lika, ni har 3 likadana!!!!

http://www.jets4u.se/

Amatörer?

Påminner om Aceonline, dom gjorde väl också designer som såg i stort sett likadana ut?

Citat:

Webbdesign
Genom god kunskap och nogranna undersökningar skapar vi gemensamt en layout anpassade efter era önskemål och behov.

Samben 2008-05-11 19:30

Tror det är olagligt att sälja ofärdiga produkter i större skala, tänk om du skulle få trasiga nike skor varje gång du köpte ett par och var tvungen att skicka tillbaka dem för reperation?
Hoppas att inte fler råkar ut för deras bedrövligheter :(

Sonec 2008-05-13 00:26

Citat:

Originally posted by ojdå@May 10 2008, 13:04
Kan berätta att C4 Media inte har löst problemen med KöpSälj-paketet.
Köpte paketet till fullpris mars-08 men problemet med att endast 15 annonser visas kvarstår fortfarande. Så om jag godkänner 15 annonser idag försvinner alla tidigare inlagda annonser från sidan.
Kommer förmodligen att tappa annonörer till min sida som jag gjort reklam för.

Vill påpeka att vi bett om deras webbhotells koder ett par gånger. Väldigt svårt att gå in och åtgärda felen om man inte kommer in.

Sen gällande dessa tråkigheter ni beskriver kan jag berätta att bland annat stablestore.se gick ut i tidningen och "skröt" om hur vi hjälpt dom med deras webbutik och att dom var väldigt nöjda och säljer väldigt mycket.

Gällande design, är detta kundens önskemål där vi bara följer deras önskningar.

Ni som är kritiska mot oss får gärna prova våra butiker gratis, efter det är ni välkommna att klaga. Dock vill jag påpeka att våra demosidor inte är så bra uppdaterade.

Alla klagomål välkommnas till [email protected]

Callemo 2008-05-13 04:39

Betalar man jordnotter sa far man apor...

gummianka 2008-05-13 05:04

Citat:

Originally posted by Sonec@May 13 2008, 00:26
Sen gällande dessa tråkigheter ni beskriver kan jag berätta att bland annat stablestore.se gick ut i tidningen och "skröt" om hur vi hjälpt dom med deras webbutik och att dom var väldigt nöjda och säljer väldigt mycket.

Så du menar att du kan gå ut officiellt med att ni har 1 nöjd kund ? Stort...och att ni båda huserar i Kristianstad har inget med saken att göra ?

Sonec 2008-05-13 08:50

Citat:

Ursprungligen postat av gummianka
Citat:

Sen gällande dessa tråkigheter ni beskriver kan jag berätta att bland annat stablestore.se gick ut i btidningen/b och skröt om hur vi hjälpt dom med deras webbutik och att dom var väldigt nöjda och säljer väldigt mycket.

Så du menar att du kan gå ut officiellt med att ni har 1 nöjd kund ? Stort...och att ni båda huserar i Kristianstad har inget med saken att göra ?

Sjävklart har vi fler än en (1) nöjd kund, jag påpekade bara er kritik.
Känns som att detta är smutkastning från ovetande.

ojdå 2008-05-13 09:03

Då vill jag påpeka gällande endast 15 annonser visas:

Webbhotellskoder fick C4Media vid köp. Först den 11 maj vill dom ha dom igen.

Den 9 maj fick jag äntligen ett svar att dom haft mycket att göra och att dom skulle åtgärda felet så snabbt dom kunde. Begärde då inga koder.

Först den 11 Maj bad dom om koder när ett annat problem dök upp, men det var tydligen datorfel så det löste sig ändå.

12 Maj skickade jag åter påpekande om felet (endast 15 annonser).
Nu plötsligt kan tydligen jag ha orsakat felet enligt C4:s svar idag.
Hur skulle jag....problemet fanns ju redan 2007. Oj oj oj

Har skickat uppgifter igen så nu får vi se vad som händer.

ojdå 2008-05-13 09:07

Vill också påpeka att ingen blir gladare än jag om problemet löser sig och vi slipper ägna tid åt detta.

Sonec 2008-05-13 09:37

Citat:

Originally posted by ojdå@May 13 2008, 09:07
Vill också påpeka att ingen blir gladare än jag om problemet löser sig och vi slipper ägna tid åt detta.

Vi jobbar på din sida nu, detta är inget fel som funnits sen 2007, i detta inlägg är det två stycken kunder som ligger på olika webbhotell, med olika serverkonfigurationer.
Det är helt omöjligt att få ett program fungera 100% direkt när det är en ny servermiljö.
vi programmerar i php 5, och först hade "ojdå" en windowsserver som inte hade stöd för PHP när vi väl fick det ändrat stämde inte versionen direkt.

Men självklart tar vi oss på detta och åtgärdar det.

Nicklas 2008-05-13 09:42

Citat:

Originally posted by Sonec@May 13 2008, 07:50

Känns som att ni inte tar hand om era kunder, där av denna tråd.
Klarar ni inte lösa problemet betala tillbaka pengarna så slipper ni negativ kritik i stället för att försöka ignorera problemet.

Sonec 2008-05-13 09:55

Citat:

Ursprungligen postat av Nicklas
Citat:

Känns som att ni inte tar hand om era kunder, där av denna tråd.
Klarar ni inte lösa problemet betala tillbaka pengarna så slipper ni negativ kritik i stället för att försöka ignorera problemet.

Självklart lämnar vi pengarna tillbaka om felet är på vår sida. I det första fallet var det mycket hans eget fel då han själv gjorde en installation. i det senaste kan jag inte riktigt förstå varför den bara visar 15 annonser, men som sagt vi tittar igenom koden nu. Och självklart är det vårt fel, råder det ingen tvekan om en viss kompensation.

Hade vi haft alla kunder på vårt egna webbhotell hade det varit 1000 ggr enklare dels för koden inte behövs ändras vid var installation och att om det skulle vara något problem kan vi lätt komma in och ändra utan att behöva fråga kunden efter FTP osv.

Förstår kunderna till och dess kritik till en viss del, men från det till att få oss till att se ut som amatörer är inte fareplay.

pokerstjärna 2008-05-13 10:05

Ni programmerar allstå bara koder som ska fungera felfritt på era webbhotell?

Sonec 2008-05-13 10:14

Citat:

Originally posted by pokerstjärna@May 13 2008, 10:05
Ni programmerar allstå bara koder som ska fungera felfritt på era webbhotell?

Nej, köper du ett script från oss så ska det fungera på vilket webbhotell som helst. men ibland kan det vara en negativ effekt då alla kunder inte riktigt vet vilken server dom ligger på osv. Det ända jag försöker säga är att, ibland kan webbhotellet ha negativa effekter på scriptet som vi inte kan se i förväg.

" Letade efter lite sympati "

clonix 2008-05-13 10:15

Sonec om du inte har ett Aktiebolag så kan du inte använda titeln VD!

goose 2008-05-13 10:51

Citat:

Originally posted by clonix@May 13 2008, 10:15
Sonec om du inte har ett Aktiebolag så kan du inte använda titeln VD

nehe?? får han kalla sig hövding då, eller måste han ha en registrerad indianstam för att få kalla sig det?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson