![]() |
http://www.incordia.se gör - vad jag vet - mycket bra system för webshoppar kopplat till kundens orderhantering/fakturering.
I vilket fall kostar det ett par hundra tusen kronor. Men hur bra är dem SEO-mässigt? Ni får väldigt gärna komma med synpunkter på detta. Domänen är www.bigstore.se Jag får känslan av att det inte är vidare bra SEO!? Tack på förhand! mvh zooloo |
Frames och SEO är aldrig bra SEO.
|
Citat:
Hittar du något regelvidrigt utöver det du nämner? Tack för att du tog dig tid! mvh zooloo |
Det här är aldrig bra:
Citat:
|
Citat:
mvh zooloo |
Att tänka på när du väljer Incorida som webbutikslösning är att de inte har samma version på butikerna och därmed inte uppdaterar dem. Du får alltså inte nya versioner efter vad tiden lider utan kör på gamla system. Vad jag vet säger Incorida själva emot detta och påstår att det är samma butikssystem men i koden står det vilken version har jag för mig.
Bara så att du vet. Sen tycker jag nog inte att man generellt ska säga att frames är dåligt för optimeringen. Så länge du har en bra navigering för sökmotorerna med hjälp av <noframes> taggens funktion. Här kan du självklart bygga upp en textbaserad navigering som fungerar bara i de fall frames inte används. När besökaren sen besöker sidan möts han/hon av navigering, bilder m.m. men sökmotorn ser bara det du vill att den ska se. |
Citat:
mvh zooloo |
Snabbkommentar ang. bigstore.se
Personligen hade jag lagt texten efter <h2>-taggarna i De är idag oformaterade. Title-taggar saknas på samtliga länkar. Det var en 10-sekunders reflektion. Du får antagligen betala för fullständiga och/eller mer djupgående analyser. Hoppas att det var till någon hjälp i alla fall. Edit: Detta var innehållet i <noframes>-taggen, hurvida det är ok med ett komplett innehåll i denna, rent SEO-mässigt finns det olika uppfattningar om... Själva sidan saknar också title-taggar för länkar, länkarna är inget vidare sökmotorvänliga f.ö. /S |
Jag tycker Incordias system har allvariga SEO-brister. Känns som att de knappt vet vad det är när man kollar koden på deras sidor. Kanske är gamla butiker jag tittat på dock.
Tar vi en titt på en av deras referenskunder Hallbacks.se finner vi följande brister som inte är acceptabla hos ett system för 150 papp. -Stenåldersdesign med tabeller. -Inte h1 på sidtitlarna. -Produktmeny i Javascript. -Samma titel på alla sidor såväl index, som kategorier som produkter. -Ingen mod-rewrite på urls. Det är väl några av de största SEO-bristerna Incordias system har. Också de allra mest grundläggande SEO-grejorna som en webbutik bör ha stöd för. Edit: Pitbull hann före :) |
En hel del av bristerna har väl nämnts, så det behöver jag inte gå in på något mer.
Det mesta går dock att göra mer sökmotorvänligt utan att ändra allt för mycket i koden. Problemet om man ändrar för mycket i koden är ju att Incordia inte kan ansvara för eventuella fel som uppkommer. Vill du ha ett sökmotorvänligt e-handelssystem så rekommenderar jag dig dock att välja någo annan lösning, för de summorna (150k) borde du hitta en del alternativ. |
Citat:
Sedan är SEO vänlighet något som ändras, jag tro t.e.x att den här treden med foobar/artikelnamn.html kommer bli meninglös framöver. Se till ha ett bra innehåll och det är öppet |
Btw har de legat nere tio minuter nu också (kanske längre?). Incorida.se samt alla andra sidor jag kan komma på hos dem (utom cdons filmuthyrning). verkar dock vara tillbaka
|
Incordia är dyrast, men också störst på dedn Svenska marknaden.
Om man köper deras större lösningar så kan man syra ganska mycket själv när det gäller funktionalitet, design etc.etc. Så vad jag vet är Incordias system ur den aspekten SEO-vänligt. |
Citat:
|
Incordia må vara störst men det endast tack vare bra marknadsföring och aggressiv säljtaktik, deras e-handels lösning är en av dom absolut sämsta "out of the box" lösningarna som vi utvärderade i synpunkterna, anpassnsingsbarhet, öppen källkod, service, plattforms stöd osv osv.
Att de sedan inte aktivt uppdaterar sina kunders shoppar är ytterligare en sak som talar emot dom. |
Citat:
|
Citat:
Men det stora misstaget många gör, är också att satsa stort och dyrt, sedan tjänar dom inga pengar på sin webshop... Bara för man lyckas i real life, så lyckas man inte alltid på internet. |
Citat:
Om man skall driva en webbutik som genererar stora ordermängder så måste man koppla systemet mot ett affärssystem som klarar av stora volymer. Sen vet inte jag varför folk tror att Internet är så billigt!? Om någon skall starta en relativt liten butik IRL så räknar man glatt med en investering på åtminstånne 100 000 SEK. OBS! jag säger inte att Incordia är bättre än något annat system, men faktum kvarstår Incordia har flest kunder. Och de är dyrast. |
Ett lite förtydligande , OsCommerce är kommersiellt . Det finns massor med konsulter och folk som säljer tjänster till OsCommerce. Så OsCommerce är större än incordia , både vad det gäller antalet butiker och antalet person som supporta systemet.
Vill jag koppla OsCommerce till en affärssystem, så är det antaligen enkelt fixa, beronde på affärssystemet, begräsningen ligger inte i OsCommerce. Man behöver inte invenstera några 100k för att öppna butik real life. Sedan går det också ganska dåligt för många som starta butik i real life i centrum läger, eftersom dom bränner alla pengar på en gång. |
klein, det är skillnad på ett företag och programvara med öppenkällkod. Du jämför äpplen och päron. osCommerce är inte kommersiellt, men konsulttjänsterna kring det må vara så.
Nån som vet vad man betalar för månadsavgifter hos Incordia? Väljer man sitt eget webbhotell? Vad kostar det att ta bort Incordia loggan? Nyfiken i en strut. ;) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:32. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson