![]() |
Min designer gjorde ordning en snabb 30 minuters sajt för förhandsregistreringen. Tanken är att samla en databas innan lansering och då gå ut med ett nyhetsbrev om att sajten är igång. Imorgon blir det till att fila lite på copytexterna känner jag, grymt för trött just nu...
http://www.svira.se |
Kanske är jag negativ nu så sent på kvällen, men vad är syftet att få feedback på en sida med ett formulär och lite text? Helt meningslöst enligt mig. Eller var syftet att göra reklam?
|
Citat:
- Hur känns logotypen? Passar den med det gröna? - Hur känns text- och länkfärgerna? - Hur känns den gröna färgen? Är det för mycket "grönsaksland" Det är som sagt en presite och det är den jag snart ska sprida ut men ville ha lite feedback på intryck av utseende? Vad förväntar man sig att det är för sajt som ska lanseras? |
Logotypen känns mysig men det gröna får mig att tänka på elgiganten :blink:
|
Tycker designen känns lite som den skulle vara en barnbok och inte fest och mingel.
men i övrigt gillar jag den. |
vad heter fonten på texten svira bilden (loggan alltså)
|
Citat:
http://www.myfonts.com/WhatTheFont/Result2 |
Vet inte om jag har känsliga ögon men den gröna färgen är förjävlig. Visst, möjligtvis modern men försöker jag läsa igenom all text blir det jobbigt.
|
Måste hålla med föregående talare. Blir nästan lite illamående av att läsa texten med den illgröna bg'n.
Tona ner det gröna, så stannar folk kanske lite längre. |
Hmm, jo är ju inte riktiga sajten som kommer vara så pass grön som tur är ;) Beräknar på att släppa ett BETA-konto här på WN om ca 2 veckor så ni får se helheten :)
// R |
Skön lugnande grön. Allt är stilrent. Dock så finns det redan en uppsjö av sådan communites, kanske skulle nischa din lite mer?
|
Det enda som passar in är logotypen. Resten är ALLT så TRÅKIGT. Ingenting händer? Å andra sidan, på en presite, vad skall hända?
Du kan inte presentera screenshots, målsättning, o.s.v? Skulle varit riktigt kul. Sedan är jag den sorts person som hatar annonser på en simpel sida. Bort DIREKT om du frågar mig. / Lycka till med sidan för övrigt. Blir bra i slutändan skall du se. Typsnittet heter "Cocon" för dig/er som undrade. 100% säker. |
Citat:
|
Den säljs av fonts.com och verkar vara kommersiell, och ligger i prisgruppen 40-200$
|
Kan meddela att preregsidan gjorts om totalt :)
|
Citat:
Citat:
|
Hehe, beta kontot e lite försenat :( Både designer och jag har ju vanliga heltidsjobb så... :) Men vi sliter på, plus att det inte är kul att presentera något halvfärdigt :) Har inte så mycket jobb kvar, med lite tur släpps den första versionen i helgen! :)
Mitt ramverk jag byggt är så sjukt brutalt, och hade det inte varit för alla konkurrenter skulle jag berätta alla extrema optimeringsfunktioner som finns däri :) När man arbetat med fildelningssajter och communities i 3 år så har man stött på de flesta problem man kan stöta på (hoppas jag) så man har mycket kött på benen :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:12. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson