![]() |
Jag har under dagen inte kunnat skicka mail och undrar om någon annan som har bredbandsbolaget har haft liknande problem? Jag hade precis samma problem för någon månad sedan då jag ringde deras support. De hävdade så klart att felet inte låg hos dem och att det inte fanns något de kunde göra. Efter några timmar kunde jag då skicka mail igen (helt oförklarligt). Någon som har haft liknande problem eller som vet vad det kan bero på? Det fungerade bra igår, men idag har det inte funkat alls.
|
http://www.bredband.com/wps/portal/privat/...rvice/driftinfo
Edit: Kul att det är skrivet 09:25 och det fortfarande är problem... |
Mailproblem 2007-06-26 09:25
Epostproblem i ditt område. Epostproblem i ditt område. Just nu har vi en driftstörning på vår epostplattform. Det medför att du inte kan skicka eller ta emot epost. Epost som skickas till dig sparas på den sändande sidan och når dig när driftstörningen är avhjälpt. Så står det när jag loggar in på mitt konto hos dem. Suck. Det här har varit ett ständigt återkommande problem i flera månader. Jag har ringt dem och påpekat det flera gånger. Aja, bra att de i alla fall är medvetna om problemen denna gång. Normalt så brukar deras support skylla på brandväggar och e-postklienter mm. Då får jag rulla tummarna i några timmar och sedan börjar det fungera igen. Denna gång har det dock varit problem hela dagen :angry: Edit: Intet var visst två minuter snabbare :) |
Jag har fått tre samtal om detta idag från kunder som använder smtp.bredband.net för utågende epost.
Smått idiotiskt att spärra port 25 med den låga tillgänglighet de håller på sin egen smtpserver. |
Vart i kontakt med de idag ang detta ett antal ggr, de har inte själva en aning om när det bli åtgärdat. Använd egen SMTP ist.
|
jomm mycket irriterade, har även haft ovanligt mycket mailtrafik idag, ett mindre helvete att logga in på alla webmails hela tiden för att maila. men men blir väl bra när det är är fixat igen
|
Talade med en kund idag utanför Eskilstuna som hade samma problem.
|
Har bredbandsbolaget hemma (Norrköping) Det har inte fungerat att skicka mail sedan igår.
|
Funkar fortfarande inte här i Borås...
|
Citat:
|
Citat:
Jag sitter dock med två abbonemang (BBB & Tele2´s mobila).. Med Tele2 kan jag köra med egna SMTP.. |
Vi hade också problem men löste det genom att använda en annan av deras smtp servrar
mailrelay1.bredband.net |
Citat:
|
Tackar. Har lagt upp lite info för drabbade kunder och uppdaterat vår lista över smtpservrar.
|
Tack!!
|
Citat:
I vilket fall så fungerar deras vanliga smtp nu igen och mailen går iväg som en oljad blixit. Tidigare fick jag alltid vänta minst 30 sekunder innan mailet skickades. Ibland fick jag försöka flera gånger. Jag har som sagt påpekat alla möjliga problem för deras support, men de har alltid sagt att det är min dator som orsakat problemen. Företag med problem och som skyller ifrån sig på sina kunder är riktigt trist. Tummen ned för BBB. |
Jag har inte kunnat skicka ett mail sedan i förrgår någon gång så verkar inte direkt funka över allt....
|
|
Måste bara varna igen för deras smtp. Nu har jag skickat mail fram och tillbaka mellan mina adresser och de kommer inte fram inom en rimlig tid = 30min.
Byte till oderlands smtp och nu funkar det igen. Har inte sett vinken av de jag skickade, så jag antar att de är lost i Cyberspace. Riktigt kul om det vore några viktiga mail. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:23. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson