WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Bytte till bahnhof och kan inte spela mera. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=21889)

Leon 2007-06-20 06:49

Japp, i månadsskiftet som var så bytte jag internet leverantör på stadsnätet
10/10 från Broadway till 10/10 bahnhof. Då Broadway la ner här...

Och nu kan jag inte spela online spel längre.
Var 7-8 steg så "fryser" jag till.

Har provat nästan varje dag sen jag fick dom,
och samma visa vilken tid det än är på dygnet.

Så jag hörde av mig till bahnhof för att försöka lösa problemet.
Och jag skrev som det var att:
1. jag har inge som hellst problem med laddning osv, tptest är mkt bra.
2. pingtiden (responstiden) är urusel dock, som gör att spel laggar och inte går att köra.
3. responstiden verkar gå i vågor på någon sekund, vilket gör att det laggar va 7-8 steg.
Osv.. la till lite tracert info osv oxå...

Med andra ord, när man laddar osv är det inte så noga att det tar nån millisekund extra
för paketen att komma så att säga, så när man laddar konstant, så märks ju inte det på slutresultatet.

Men på online spel, tja, det går helt enkelt inte. pga att det är för hög responstid på bahnhof.

Fick svaret från dom nu på min fråga (den vesentliga biten lyder):
Citat:

Hej!

Vår utrustning prioriterar inte ping vilket kan göra pingtiderna högre ibland.

Med vänlig hälsning
Lars
Bahnhof Support & Kundservice

Så nu sitter man här, med ett snabbt internet generellt, men med usel responstid för onlinespel :(

Så ja antar att det blir att byta leverantör snart igen då...

akkeman 2007-06-20 07:15

När jag bytte ISP (dsl) från Spray 8mbit till BBB 24mbit, så fick jag en försämring. Här talar vi om dubblad ping osv. Har ringt och ordnat med avstängning av pingfilter och allt vad det är, men det hjälper föga.

När jag kör tracert så verkar det vara i Frankrike som det nu går åt fanders med BBB. Däremot så är väl svenska servrar Ok att lira på.

Telia skall tydligen vara oslagbart på dsl, men vem vill binda upp sig på deras avtal.

1337pm 2007-06-20 12:15

Hade liknande problem när jag hade Telia DSL. Mycket packetloss och annat trams även fast pingen var bra. Vet inte vilka leverantörer du har tillgång till med Jacket (fd. IP-bolaget) fungerar fint, pingar under 10 mot svenska CS-servrar (finns det fler spel?).

akkeman 2007-06-20 14:29

Det ska ju givetvis vara "Day of Defeat: Source", och inte något CS som bara gör ont i ögonen att titta på :D

Baldros 2007-06-20 19:00

Dom har helt klart fel någonstans. Om dom inte prioterar det som han beskriver det, så har du lite högre responstider när nätet är mer belastat och lite lägre när det inte är belastat. Nu har du hög responstid hela tiden och det fryser var 5 sekund, det tyder på fel.

Bredbandsbolaget har något som kallas "pingfilter", om du inte har stängt av det så har du 20-30 i ping på bra servrar och när du stänger av det så har du runt 10 i ping. Detta kan kanske jämföras med Bahnhofs priotering?

Leon 2007-07-07 18:07

Nu har ja iaf skickat in en ansökan om att avsluta detta skräp abbonemang.

Kanske man kan börja leva sen igen då när man får en ny leverantör :)

patrikweb 2007-07-07 18:35

Citat:

Originally posted by Leon@Jul 7 2007, 18:07
Nu har ja iaf skickat in en ansökan om att avsluta detta skräp abbonemang.
Kanske man kan börja leva sen igen då när man får en ny leverantör

Vilken IP har du samt vilket IP har din GW? Skulle vara kul att lägga in en mätning några timmar för kolla.

acidflash 2007-07-07 19:51

Kolla vad som står i ditt avtal. Du kanske har 14dagars ångerrätt. Då är det bara ta det och bytta operatör.

Leon 2007-07-09 17:24

Nu fick ja mail tillbaka:

Citat:

Hej! Vi måste ha det via vanligt brev isf, skicka till:

******
******
******
Med vänlig hälsningDaniel

Jag hadde skickat in ett inscannat papper, med underskrift via mail.

Asså, vad håller dom på med, varför skulle man inte kunna göra så för ?
Akta er för det här sjuka företaget, det funkar dock sålänge man bara betalar
tills man vill få nått ändrat eller ska hålla på med deras support, då är det kört.

digi 2007-07-09 17:37

Och jag betalar BBB för 24 och får 4-5 i tptest, det är också roligt ;)
Mäter 17 fram till modemet men dom vägrar skicka ett nytt. Man kan ju bli less för mindre.

Sry, OT =)

jonny 2007-07-09 17:37

Är du konsument har du rätt att säga upp per epost eller telefon.

Leon 2007-07-09 17:40

Citat:

Originally posted by jonny@Jul 9 2007, 17:37
Är du konsument har du rätt att säga upp per epost eller telefon.

Vart finns det att läsa så jag kan hänvisa till det ?

FredrikMH 2007-07-14 23:04

Citat:

Originally posted by jonny@Jul 9 2007, 16:37
Är du konsument har du rätt att säga upp per epost eller telefon.
Har man? När jag var kund hos Comviq fick jag inte säga upp abonnemanget via telefon, kan iof förstå det då man kan säga upp andras. Det var brev med underskrift eller fax.

Förslagsvis ta den senaste betalda fakturan och skriva på den och sen skriva under och skicka in (så slipper du uppge vem du är).

jonny 2007-07-15 12:05

Konsumentombudsmannen (tror jag det var) har den uppfattningen. Åtminstone vad gäller webbhotell.

Xamda 2007-07-15 15:17

Konsumentombudsmannen tycker att det skall vara så, det betyder ju inte att man automatiskt har den rätten, men det är ett starkt argument.

Det gällde för övrigt ett telefonbolag (kommer dock inte ihåg vilket, deras utlåtande finns på kontoret).

Generellt kan man väl säga att det torde vara onödigt att skicka brev om de kan fastställa vem du som säger upp abonnemanget är på annat sätt. Är de seriösa sänder de ut en bekräftelse också...


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson