![]() |
Är fruktansvärt irriterad just nu för att jag någon timme efter att det blivit 16 juni beställde en domän på Aleborg, och fortfarande inte fått den reggad. Beställningen gick bra och tänkte att jag ville ha den reggad direkt, så valde att betala med kort. Betalade så fort fakturan kom, några minuter senare, men idag 17 juni kl 22.25, alltså ungefär 48 timmar senare, så har den fortfarande inte registrerats.
Är det inte standard att om man betalar med kort så blir den reggad direkt? |
Loopia gör det också... Vilka gör det inte? :S
Fattar faktiskt inte, trodde det var 2007... Då ska man inte behöva vänta när man betalar med kort. |
Nu har jag ingen aning om hur Aleborg gör men borde det inte vara lättare att höra med dem innan du klagar på att de inte registrerar domäner automatiskt. Det kan ju faktiskt vara så att de automatiskt registerar domäner men att något vid din beställning strulade vilket gör att de måste manuellt behandla den.
|
Haha helt ärligt WizKid, läs vad jag skrev en gång till. Jag skrev att jag är irriterad, inte att jag har rätt att vara det. Och klagar? Jag skriver precis vad jag varit med om, ska man inte få göra det? Ett företag måste klara av att kunderna skriver om hur deras beställningar hanteras, och att jag ställer mig själv och er frågan om det inte är standard att domäner som betalas direkt också reggas direkt.
|
Det är väl i och för sig inte så mycket att bli irriterad för att det är just 48 timmar. Med tanke på att det uppenbarligen inte var en automatisk process bör du väl vänta i alla fall en arbetsdag innan du blir irriterad.
|
Citat:
Så när du hittar en ledig domän som är riktigt bra som du behöver direkt, då är det lugnt att en process som bör gå automatiskt tar 48 timmar när det borde ta 48 sekunder? Jag säger inte att det inte är mitt fel, jag borde registrerat adressen genom Loopia istället där jag vet att det går direkt... Men blir ändå irriterad och tycker att det är kefft att ett internetföretag 2007 inte registrerar domänen när den betalts. Och jag undrar om det är så ofta. |
Citat:
|
Citat:
Oj jag köpte en bil!! Människan har funnits i 20000 år Vafaa gör inte min bil 120km/h+ för!!? Jo du, antingen köper du en bättre bil eller så köper du från en bättre återförsäljare. Du fattar nog poängen.. ;) Och ja, det är väldigt vanligt att allt inte går på 48 sekunder på nätet.. lika vanligt som det är att alla bilar inte gör 120km/h. |
Seriöst, om nu nåt inte gått galet med registreringen som att den trots allt inte var ledig, så är ju 48 timmar inte acceptabelt. Verkar som att folk här på forumet ska munhuggas direkt så fort nån tar upp något som kan tolkas som klagan (och so what i så fall?) när det är egentligen ni som klagar och gnäller....
|
Har du testat att fråga Aleborgs support?
|
Om du märker att den inte blir registrerad direkt är det väl bara att använda sig av en annan domänregistrerare? Någon av dem hinner först, den andra kan inte leverera domänen och tar förmodligen inte heller något betalt.
|
Citat:
|
Citat:
Om du sedan inte får svar eller väldigt korkade svar, så kan man börja gnälla här inne Fast det kanske är svårt att maila dom? Jag vet inte.. |
Som tidigare talare sagt så hade det underlättat om du hade kontaktat supporten direkt.
Betalningen hade inte registrerats korrekt i vårt system, det är åtgärdat nu och domänen registrerad. |
nej men... hade du kontaktat supporten så hade din domän reggats för.. 48 timmar sen gissar jag
Låt mig garva en sväng :D |
Garva på du, läs rubriken innan bara.
|
Läst rubriken (gjorde jag när jag öppnade tråden) - garvar fortfarande
Tycker det är så roligt (sorgligt?) att det ska vara så svårt att maila supporten innan man gnäller över saker i ett forum som detta Jag gissar att reggning av domän hos Aleborg sker lika snabbt (ungefär) som de flesta andra företag som sysslar med detta - men precis som hos alla andra kan fel uppstå. Och hade du mailat dom (eller ringt) så hade din domän reggats klart snabbare än vad den gjorde nu. Ska ta ett exempel (dock med Loopia) - som många vet så ingår ju mySQL numera i deras paket. Det gjorde det dock inte när jag skaffade mitt paket där. Så nu nyligen såg jag att jag fortfarande fakturerades avgiften för mySQL och tänkte "Sånt som händer, något dom missat troligen" och mailade dom. 5 minuter senare fick jag tillbaka ett mail där dom bad om fakturanummer och annan info, det fick dom. En stund senare så får jag veta att jag kan riva aktuell faktura och att det i framtiden inte kommer fler avgifter på mySQL för min del. Alltså.. jag började inte gnälla här inne med en gång utan jag kontaktade dom. Direkt. Vilket tydligen (som jag påpekat tidigare) andra har svårt med.. Och det är det, jag garvar åt mest - svårigheten att maila supporten på sitt webhotell |
Haha nu är det jag som garvar.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:35. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson