WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Nöjessida.. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=21743)

anders_anders 2007-06-10 15:27

För ett tag sedan kunde ni läsa här på WN att jag sålde en opublicerad filmsida.
Sedan skrev jag att den var såld, men dessvärre drog köparen sig undan.

Så nu har jag beslutat att publicera den själv, adressen är http://www.gratisnoje.com

Jag vill gärna få kommentarer etc. på sidan

Nicklas 2007-06-10 16:21

Den ser helkonstig ut i ie6, viktigt att du får en sida att funka i alla webbläsare.

Indigo 2007-06-10 16:26

Jag ska vara ärlig nu.

Sidan känns trist. Definitivt inte som något som har med "nöje" att göra. Jag ser flera smådetaljer som borde åtgärdas: felstavningar, missade mellanrum, blå länkar på röd bakgrund, mycket tomma ytor... näe, den där sidan tilltalar mig inte alls.

Den blir något bättre i 800x600, men inte mycket. Putsa vidare på den så kanske den tilltalar mer.

Inte meningen att låta så genomnegativ, men jag är lite bakis och skakis just nu, så då får man vara negativ :D

anders_anders 2007-06-10 16:30

Jag tycker det är bra när man går rakt på sak och inte håller saker inom sig.
Detta är en betaversion och jag tycker det är bra att du säger vad som är fel..

Bra jobbat indigo!

mr_lundis 2007-06-10 16:33

Citat:

Kan jag ha reklam på er sida?

Självklart kan du ha reklam på vår sida där 1000-tals människor ser din banner varje dag. Du kan ha din reklam på första sidan från 50 kr/mån

Har ni verkligen 1000-tals besökare till eran sida? och om ni hade det, skulle ni inte ta lite mer betalt för annonserna?!

Loggan/logon är alldeles jätte pixlig, är den nerskalad i paint?
Texten är, enligt mig, för liten - samtidigt som preview bilderna är enorma. Men koden är i alla fall hyfsad...

Sen måste jag hålla med Indigo, sidan tilltalar mig verkligen inte.

Fräscha upp sidan lite granna, med mer, och bättre organiserat innehåll, kanske lite ljusare färger och, jag vet inte, något som i alla fall föreslår att sidan har å jaga med roliga saker. Just nu känns det som en sida för blod donation, eller något åt det hållet...

anders_anders 2007-06-10 16:38

Ok, ber om ursäkt för felet med antal besökare, vi hade den texten på en annan sida förr därav felet.
Detta är vår första dag så vi har ingen statistik

Men vilken färg tilltalar mer? Kanske ljusblått?

mr_lundis 2007-06-10 16:42

Blått, grönt, eller rött som du har nu, men blanda upp det med lite vitt eller någon annan ljus färg så att sidan gör ett lite lättare intryck.

anders_anders 2007-06-10 16:44

Ok :D
Tack för förslaget, ska jobba lite på det

mr_lundis 2007-06-10 16:58

Här är en layout jag producerade för ganska länge sedan åt en nöjessida, men det projektet blev aldrig av.
Bakgrunden är visserligen mörk, men själva sidan är ljus.

http ://ettention. se/ layout.png

anders_anders 2007-06-10 17:02

Vad är meningen att jag ska göra med den, gav du den som en inspirationskälla eller som en källa som får copyrightas? :P

mr_lundis 2007-06-10 17:07

Det var menat som en inspirations källa, men det missade jag å skriva :P
Men jag har ingen direkt användning för den, så om du vill använda layouten kan du skicka ett PM.

anders_anders 2007-06-10 17:12

Jag skickade nyss iväg ett PM till dig..

KryptoniT 2007-06-10 17:16

Säger som alla andra tycker inte heller att sidan tilltalar en speciellt mycket. Logon är pixlig, sidan fungerar inte korrekt i IE som är den mest använda webbläsaren. Sidans uppbyggnad känns också tråkig. Du får nog jobba mer på den här.

anders_anders 2007-06-10 18:40

Håller på att fixa designen..

anders_anders 2007-06-10 20:38

använder en template nu, men ser sidan bättre ut? www.gratisnoje.com

anders_anders 2007-06-11 00:58

Ingen som har någon kommentar?

Mats 2007-06-11 01:23

Citat:

Ingen som har någon kommentar?
Alla är nog förstummade över hur du lyckats åstakomma ett så hundraprocenigt alster på bara 4 timmar!
Ärligt talat om nu någon har lust att kommentera den så gör dom det utan att du behöver *bumpa* tråden var fjärde timme.

// Mats

melin 2007-06-11 01:28

den är tyvärr ... tråkig..

Tony Westman 2007-06-11 02:17

Håller med om att sidan ser tråkig ut.

Tycker dessutom att du bör hålla en "röd tråd" genom alla sidorna.
Som det är nu är färgsättningen ganska ljus (om än tråkig), men går man in på forumet går detta i svart!!
Blir dels svårläst samt ser inte ut att tillhöra hemsidan.

Indigo 2007-06-11 12:08

Den är klart bättre än förra, men är fortfarande enormt tråkig. Finns fortfarande stavfel. Jag tror att du kanske bör lägga ned mer tid än bara några timmar på att uppdatera grafiken.

Jag förstår att det är work-in-progress, men när du postar att du uppdaterat den, och man fortfarande ser barnsjukdomar så känns det som slöseri med tid. Kommer jag att kolla nästa gång du postar en uppdatering? Jag vet inte.

Lägg ner mer energi och tid så ska du se att du får till det! :)

mr_lundis 2007-06-11 12:09

Ta och piffa upp hedern lite grann, lägg till en logga eller liknande - det kan nog göra mycket för sidan.
Sen tycker jag personligen att det är lite för mycket innehåll på sidan, framför allt i sido kolumnen.

Överväg även att implementera ett forum direkt i sidan, för att få en lite "rödare" röd tråd.

Gazunk 2007-06-13 20:51

Hmmm... gillar inte utseendet på sidan, blå text och svårt att se var själva sidan slutar pga att bakgrunden är nästan vit.

Roosweb 2007-06-23 17:04

Vet inte riktigt, den är inte ful och dålig men inte heller snygg och bra. Designen känns tråkig och inte anpassad alls för att kunna få in massa filmer/spel/bilder med mera. Tror du behöver planera designen bättre, kanske komma på en logotype eller nån figur för sidan.

WebboT 2007-06-23 21:45

Blå text och svarta länkar. Skulle ha varit tvärtom.

Jacob Nielsen's guide:
http://www.useit.com/alertbox/20040510.html

KarlRoos 2007-08-18 03:31

Helt sjuk,
Firefox 2 - Ubuntu 7.04

NiklasOlsson 2007-08-18 19:09

layouten fungerar inte alls i firefox...

mr_lundis 2007-08-18 22:59

Jag tror layouten är bytt, ännu en gång...

elitasson 2007-08-19 12:39

Använder men 1680*1050 så ser sidan helt knas ut. Bakgrunden lopas till höger, mycket öppna platser. Plus att vissa andra saker inte funkar 100% skulle jag tro.

Frazze 2007-08-19 12:52

På min burk med IE7 tycker jag den ser knas ut, alltså det ser inte ut som den laddas rätt.

KarlRoos 2007-08-20 14:26

Ska det se ut såhär?
http://www.lajja.se/test/gratisnoje.png

clear: both; ;)

citrusen 2007-08-21 01:51

Citat:

Originally posted by elitasson@Aug 19 2007, 11:39
Använder men 1680*1050 så ser sidan helt knas ut. Bakgrunden lopas till höger, mycket öppna platser. Plus att vissa andra saker inte funkar 100% skulle jag tro.
Samt att menyerna till vänster är väldigt svåra att läsa då bakgrunden är en bild med ett motiv av en "blomma" Känner mig förvirrad och hjälplös. Samt att varför måste jag registrera ett konto för att spela ? Det orkar man inte göra, jag vet inte ens vad det finns för spel och om det finns några. Sidan är helt låst för vanliga slappa besökare som mig, jag orkar inte registrera mig. Visa vad som finns så kanske jag registrerar mig. Sedan är det en massa stavfel på siten tex : Tryck här för att skapa ett gratiskonto & finna din största kärlek eller din nya brud.

Sedan känns vissa meningar helt retarded tex: Har du frågor om denna GRATIS sida där allt är gratis, gå in på kontakta oss & skicka iväg ett mail

Jag säger inte att jag är bättre på något vis, men du ville ha feedback.

Mvh
/ Jesper

Alex 2007-08-21 03:21

Användaren är avstängd. Tror inte att han har kollat i denna tråden sedan dess...

inpbox 2007-08-21 04:04

Tycker att du på något underligt sätt lyckats stycka upp sidan, ser ut som över delen är tagen från någon annan sida och den spygröna bakgrunden bara är inklippt. Mitt tips: Anlita en riktig designer.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson