WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Köp & Sälj Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Diverse domännamn (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=21606)

stefanhansson 2007-05-31 19:44

högerpolitik.se

vänsterpolitik.se

snöoväder.se

kämpaglöd.se

blöjbyte.se

redlös.se

föräldraförening.se

pappaförening.se

killkväll.se

tjejkväll.se

begåvningshandikapp.se

begåvningshandikappad.se

ängblomma.se

ängblommor.se

årligtmöte.se

nordväst.se

förstfödd.se

sydväst.se

luleåstad.se

våffeldagen.se

högskolestudent.se

surströmmingspremiären.se

astrologi-vågen.se

astrologi-kräftan.se

surströmmingspremiär.se

tonårsforum.se

åtråvärd.se

militärtjänstgöring.se

morföräldrar.se

farföräldrar.se

domänägare.se

markägare.se

lösviktsgodis.se

svenskdomän.se

domänförsäljningar.se

försäkringsbranschen.se

domänköp.se

kissnödig.se

höstmys.se

höstdag.se

förtal.se

nödsamtal.se

kötträtt.se

älsklingsrätt.se

länsjobb.se

beställningsvara.se

tonårsföräldrar.se

sädesvätska.se

könsord.se

könshormoner.se

kåtakillen.se

försäkringstjejen.se

försäkringskillen.se

blodkärl.se

örgrund.se

artär.se

melin 2007-05-31 19:52

allvarligt....

kan inte alla kasta ut sina domäner på nån auktionssajt istället? verkar som vi har 10 trådar om dagen med 50-100st (ofta världelösa) idn-domäner

Gör mig till moderator för en vecka..

AnOnYmUs 2007-05-31 19:53

Citat:

Originally posted by melin@May 31 2007, 19:52
allvarligt....

kan inte alla kasta ut sina domäner på nån auktionssajt istället? verkar som vi har 10 trådar om dagen med 50-100st (ofta världelösa) idn-domäner

Gör mig till moderator för en vecka..

Varför det? Ingen tvingar dig att läsa trådarna??

Webmaster Network ->Köp & Sälj ->Köp & Sälj Domäner

melin 2007-05-31 19:57

jo men det är just alla dessa random IDN som jag tröttnar på i dessa enorma listor.. som troligen reggades då det var gratis

Jag tror att syftet med köp och sälj domäner var att sälja mer eller mindre inarbetade domäner..

AnOnYmUs 2007-05-31 20:03

Ja men det finns alltid en köpare till vilken skit som helst. Någon av dessa domäner kanske passar just 1 individ:)

Men det är lite OT, ska inte kapa den här försäljningstråden.

Helix 2007-05-31 20:09

Kanske dags att ha en underkategori i "Köp & Sälj" för bara IDN domäner, då det är en sådan stor marknad :)

Kristofer 2007-05-31 20:29

Rösta i den nya tråden Thomas skapat så slipper vi otyget.

http://www.webmasternetwork.se/f27t21609.html

pitbull 2007-06-01 15:53

Här är diskutera domännamn -avdelningen: http://www.webmasternetwork.se/f16.html

stefanhansson 2007-06-03 11:11

Tack pitbull. Känns tråkigt om man faktiskt är seriös i sin försäljning, det enda jag vill är att tjäna pengar på mitt entrepenörskap och skaparförmåga som bevisligen inte nån annan hade eller som jag hann före med. Kan garantera att nån på detta forum känt och gjort likadant och med det kan säga stolt att han tjänar pengar på sin ide', entrepenörsskap och skaparförmåga.

Vill man inte köpa så behöver man inte läsa, men det är som om man måste gnälla och kritisera sina konkurrenter då det är bästa sättet att vinna över dem. Men tyvärr, för om ett seriöst företag går in här och läser vissa trådar som vissa människor skrivit skulle jag tänka mig för två ggr innan jag gjorde affärer i miljonklassen med den människan.

Den som inte har intresse av att köpa domännamnen som är till försäljning är mer än välkommen att lämna den tråden.

melin 2007-06-03 16:21

bara måste fråga - vart kommer "skaparförmåga" in i att registrera en radda med IDN-domäner?

Thir13teen 2007-06-03 16:54

Entreprenörsskap och skaparförmåga:

astrologi-kräftan.se
surströmmingspremiär.se
kissnödig.se
sädesvätska.se

Tror jag smäller av.

anders_anders 2007-06-03 17:53

stefanhansson vad vill du ha för en domän? Vem betalar ägarbytet?

stefanhansson 2007-06-11 10:47

Byggfirma.eu
Kansliet.eu

&

Sjuksyster.se

Är också till salu

OFFTOPIC diskussioner hålles i Offtopic, inte i denna FÖRSÄLJNINGSTRÅD.

stefanhansson 2007-06-13 13:15

sjuksyster.se är såld

FredrikNas 2007-06-13 17:04

Väldigt tråkigt med den här sortens massregistrering av domäner, stefanhanson kommer med sanolikhet att släppa 95-99% av dom ändå när han helt plötsligt behöver betala för dem, så ni som eventuellt är intresserad av något i hans lista, eller i någon annan liknande lista kan hålla koll på domänerna via ISS och se när dom expire:ar och regga dom för ordinarie pris.

Istrijan 2007-06-14 01:29

Citat:

Originally posted by Novocain@Jun 13 2007, 17:04
Väldigt tråkigt med den här sortens massregistrering av domäner, stefanhanson kommer med sanolikhet att släppa 95-99% av dom ändå när han helt plötsligt behöver betala för dem, så ni som eventuellt är intresserad av något i hans lista, eller i någon annan liknande lista kan hålla koll på domänerna via ISS och se när dom expire:ar och regga dom för ordinarie pris.
Klockrent!

stefanhansson 2007-06-14 10:19

Så kan man säga om all sorts försäljning och köp. Värdet av att köpa domänen nu kan ligga nån i fatet som väljer att köpa den sen, dvs först-till-kvarn och den som gjort rätt analys är oftast den som vinner. Men visst, smärtpillret har sin poäng i det han säger :).

autosvar 2007-06-14 13:18

Citat:

Ursprungligen postat av Istrijan
Citat:

Ursprungligen postat av Novocain

Klockrent

Fast på den prisnivån han tycks hålla är det nog enklare att köpa dem direkt ifall intresse finns.

FredrikNas 2007-06-15 00:27

ja fast varför betala mer för nånting som nån annan måste berätta för dig att du vill ha innan du själv inser att du vill ha det? visst, om du precis tänkte regga en domän och den blev upptagen, och du sen ser den i listan, då skulle jag eventuellt kunna tänka mig att köpa det. i Det här fallet handlar det också om IDN domäner, som inte är värd besväret utan tillhörande icke IDN, så att stå och betala överpriser för hans domäner känns verkligen omotiverat det blir ju då hans pris + flyttkostnaden (antar jag).

Sen bara måste jag fråga vart entreprenörskap och skaparförmåga kommer in? visst somliga kanske skulle anse att regga gratisdomäner och försöka kränga dom är entreprenörskap, men hur får du in skaparförmåga i det?

stefanhansson 2007-06-15 09:34

Varför blir det alltid mer debatter än försäljning på detta ställe. ALLTID är det två-tre stycken som skall vara besserwissers istället bara för att låta tråden ha sin stilla gång.

Om nån ifrågasätter nån annans entrepenörskap eller affärsmetod kan man göra det i rätt forum eller avdelning. Valet i detta fall är mycket enkelt, antingen vill du köpa domännamnen som är till salu eller låt bli. Bevisligen finns det andra som har köpintresse av dem/den trots andras åsikter och besserwisser attityd.

autosvar 2007-06-15 13:26

Citat:

Originally posted by Novocain@Jun 15 2007, 00:27
ja fast varför betala mer för nånting som nån annan måste berätta för dig att du vill ha innan du själv inser att du vill ha det? visst, om du precis tänkte regga en domän och den blev upptagen, och du sen ser den i listan, då skulle jag eventuellt kunna tänka mig att köpa det. i Det här fallet handlar det också om IDN domäner, som inte är värd besväret utan tillhörande icke IDN, så att stå och betala överpriser för hans domäner känns verkligen omotiverat det blir ju då hans pris + flyttkostnaden (antar jag).
Om jag skulle ha fått jobbet att göra en kampanjsite för surströmmingspremiären på uppdrag av surströmmingstillverkarna i samarbete med ICA och om de bedömde att surströmmingspremiär.se och surstrommingspremiar.se var den optimala domänen för kampanjen skulle nog en femhundring till Stefan och en tvåhundring till lämplig registrar vara en smal sak. Jag gillar inte surstromming eller surströmming, jag är trött på idn-listor, jag tycker att idn ska säljas under en separat rubrik men alldeles oavsett så tycker jag att idn-försäljning är ok. Däremot ser jag kritik mot vissa domännamn som något konstruktivt, det är bra för både säljare och köpare ifall kvaliteten diskuteras så länge det sker på ett hyfsat objektivt sätt. Alltså sälj, debattera, diskutera men håll er till ämnet domännamn, inte tyckanden om säljaren.

Alto 2007-06-15 16:31

och där rök den försäljnings tråden.. Istället blev det debatt. Wn borde skaffa hårdare regler i sälj sektionerna. Visst relevanta frågor ang produkten eller vad som nu säljs kan förstås postas men att jämnt och ständigt är folk som ska göra så här är jobbigt..

Är medlem på ett flertal stora forum, och de har hårdare regler mot sånt här. Orelevanta kommentarer och troll som sabbar andras sälj trådar leder till ban (som den här posten ;) )

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson