WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Sökmotorpositionering (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Dörrsidor (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=21550)

Björn Selin 2007-05-29 11:28

Hej på er,

Vi jobbar så gott vi kan med att SEO-optimera våra sidor, men funderar på att köra seo.se som kan hjälpa oss med inlänkningar från olika kataloger. Såg även att Jim Westergren kör ett bolag som göra samma sak.

Min fråga är vilken av dessa som ni kan rekommendera. seo.se hade ett 12-månadersavtal som slutar på 57.600 och Jims tjänster kostade 30.000 för 9 månader. Vad göra?

En av våra konkurrenter verkar köra dörrsidor på http://seo.eurovator.se/seo/000335/000001/000907.asp.
Kommer vår sökmotorsoptimering göra att vi passerar Eurovator på de utvalda sökorden som vi kör isåfall?

melin 2007-05-29 11:54

Citat:

Originally posted by Björn Selin@May 29 2007, 10:28
Kommer vår sökmotorsoptimering göra att vi passerar Eurovator på de utvalda sökorden som vi kör isåfall?
Finns väl, om jag inte är ute och seglar, aldrig några garantier för resultat inom SEO. Precis lika lite som det finns garantier om att en annons i DN under 2 veckor kommer leda till ökad försäljning

hnn 2007-05-29 12:27

Om en ett SEO företag kan garantera dig en topp placering, så bör du nog se dig efter något annat företag.

Att garantera något sådant, är ungefär som att garantera att ditt nästa barn blir en flicka

xpat 2007-05-29 12:40

Citat:

Originally posted by hnn@May 29 2007, 12:27
Om en ett SEO företag kan garantera dig en topp placering, så bör du nog se dig efter något annat företag.
Att garantera något sådant, är ungefär som att garantera att ditt nästa barn blir en flicka

Stämmer inte riktigt, det går att garantera placeringar. Men då handlar det om djupgående engagemang och relativt stora resurser.

jonny 2007-05-29 12:55

Ställ hårda krav på resultat för att betala. Annars är det lätt att blåsa en massa pengar på ingenting.

Tez 2007-05-29 13:14

Om det står i avtalet att en viss placering garanteras så ska du väl inte behöva betala hela summan om det inte lyckas.

I övrigt anser jag att båda företagen är seriösa och kunniga, och verkligen väl insatta i seo. Men du kanske ska väga kostnaden mot resultatet en bättre placering kan tänkas ge. Så att det verkligen är värt pengarna. I min verksamhet skulle det inte betala sig exempelvis.

Björn Selin 2007-05-29 13:34

Jag tror definitivt att detta kommer att löna sig för oss, det ser vi redan på vår AdWordws annonsering.

Vi valde att köra med Jim för han verkade verkligen superseriös :)

Jim_Westergren 2007-05-29 14:06

Ser verkligen fram emot att hjälpa er Björn och ska bli kul att visa dig resultatet. :)

jonny 2007-05-30 09:09

Vågar ni avslöja vilka ord det optimeras för, så vi andra kan följa det hela?

Björn Selin 2007-05-30 10:05

Vi gör det om 2-3 veckor, så får vi lite försprång till våra konkurrenter :)

Vikarien 2007-06-04 14:40

Citat:

Originally posted by Björn Selin@May 29 2007, 11:28
Min fråga är vilken av dessa som ni kan rekommendera. seo.se hade ett 12-månadersavtal som slutar på 57.600 och Jims tjänster kostade 30.000 för 9 månader. Vad göra?

Vi har anlitat en SEO-konsult som gett garantier (kanske inte # 1, men ändå bra), definierade i avtalat såklart. Och till ett mycket bättre pris.
Vi är nöjda, du kan PMa mig för referens.

Gustav 2007-06-04 15:04

Citat:

Originally posted by Vikarien@Jun 4 2007, 14:40
Vi har anlitat en SEO-konsult som gett garantier (kanske inte # 1, men ändå bra), definierade i avtalat såklart. Och till ett mycket bättre pris.
Vi är nöjda, du kan PMa mig för referens.

På vilka sökord? Det finns sökord där det inte krävs mer än två inlänkar för att nå en förstaplats. Svårare sökord kanske kräver 10.000 inlänkar. Det går inte att jämföra priser inom seo om man inte tar med sökordens svårighet i beräkningen. Priserna varierar avsevärt beroende på ord.

Björn Selin 2007-06-21 13:49

OK, lite update då.

Från att vi anlitade Jim tills idag, så har vi klättrat betydligt på de specade sökorden, precis som han hade utlovat. Man får ju ha lite tålamod, men det ser VÄLDIGT lovande ut.

FredrikMH 2007-06-21 14:22

Citat:

Originally posted by Björn Selin@Jun 21 2007, 12:49
OK, lite update då.

Från att vi anlitade Jim tills idag, så har vi klättrat betydligt på de specade sökorden, precis som han hade utlovat. Man får ju ha lite tålamod, men det ser VÄLDIGT lovande ut.

Det har gått 3 veckor, du har inte lust att avslöja vilka ord/fraser det rör sig om?

seo-sweden 2007-06-21 14:56

Gissar på "Ho s te d Ex cha nge" och "Sh are po in t".

Captain Thailand 2007-06-22 07:44

Hej,

Jag tycker kataloger visserligen hjälper mig, men det är inga fantastiska resultat/skillnader direkt om man säger så.

Textlänkar från relevanta, högrankade sajter är förstås betydligt effektivare, men inte lika lätt att få i realiteten förstås. ;-)

Björn Selin 2007-10-04 08:35

Citat:

Originally posted by seo-sweden@Jun 21 2007, 14:56
Gissar på Ho s te d Ex cha nge och Sh are po in t.

Ja, där är du helt rätt ute.
Vi är nu 2:a stadigt på dessa ord, dessutom så har vi själva tagit innehållet lite vidare och sett till att komma högt upp på t.ex "Pushmail".

Så, Jims arbete har defenitivt gett resultat.

Dock så har vi själva också tagit uppgiften på allvar och verkligen försökt så gott det går att jobba med innehållet, och hey, det funkar!

Dessutom har vi haft en jäkligt bra dialog med Jim som har pekat oss i rätt riktning, tack för det, Jim!

htiawe 2007-10-04 13:00

Har det gett resultat i antalet kunder också och inte bara i sökresultaten?

Björn Selin 2007-10-04 13:25

Citat:

Originally posted by htiawe@Oct 4 2007, 13:00
Har det gett resultat i antalet kunder också och inte bara i sökresultaten?

Vi har märkt en ganska stor ökning på trafiken till siten.

De flesta kunderna ringer till oss innan de beställer, men det är ju onekligen så att antal kunder också ökat, vilket vi är tacksamma för, tror att det var ett smart drag att anlita Jim istället för att fortsätta pumpa in en massa pengar på AdWords.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson