![]() |
<_< Har försökt gett bort en domän jag äger på loopia nu, utan att lyckats.
Har fått skickat in en ny överlåtelse 4 gånger nu. Och inget verkar hända. Varje gång det tagit en vecka eller så har ja skrivigt in och frågat hur det går, och får svar som: >Jag har nu kontrollerat detta men så vitt jag kan se så gick inte dennaöverlåtelse igenom Jamen kan dom inte kontakta en då och säga det ? 4 Gånger samma sak, man skriver och och frågar vad som hänt, och typ samma svar. Varför kontaktar dom en inte och säger VAD som är fel på lappen ? Både jag och den som ska ha domänen har kollat på det jag skickat in, nu ska det inte vara nått fel, iaf inte vad jag ser. Ska det vara så *beeeeeeep* *beeeeeeeep* svårt att byta domän ägare vid loopia ? |
Nej, jag har aldrig haft problem med det.
|
Är det en .nu domän ?
|
Det är en *.se domän.
|
Vi följer i vanliga fall upp alla inkommna överlåtelser och ser till så att dessa hanteras eller att kunden som skickat in dem meddelas om det finns något fel med dem.
Exakt vad som har gått fel i ditt fall kan jag inte se men det är mycket ovanligt att en överlåtelse inte genomförs eller felrapporteras. Om du inkommer till oss med en kopia på din blankett så ska jag personligen kontrollera denna och skicka den separat till II-stiftelsen så får vi se vilket svar vi får ifrån dem. Om den inte går igenom så återkommer jag till dig snarast med en orsak. |
Citat:
Hoppas det går bra... |
Intressant tråd. Hade e-postkonversation med Loopia om problemet häromdagen. Faxade in tre överlåtelser i början av april, fax som enligt L inte kommit fram. Nu har jag snigelpostat dokumenten men det suger när L inte har koll på rutinerna eller vad det är som felar.
|
Loopia har alltid funkat fin fint för mig iallafall.
|
Jag använder aldrig Loopia när jag byter ägare på .se domäner. Dom tar för lång tid på sig för det och det krånglar för ofta.
|
När jag överlät _en_ domän från Loopia blev jag av med hela kontot istället (där det fanns 10-talet andra viktiga webbplatser för nordens största sjukhus).
Däremot har jag fortfarande inte fått se den blankett som de påstår att jag fyllt i, dessutom är det tydligen ingen mening att ringa och försöka förklara. Någon på Loopia skulle rent allmänt gå en kurs i blankettdesign. |
Än har detta inte gått igenom, och jag vet inte vad jag ska göra nu.
Dom säger att nuvarande ägarens org nummer inte stämmer. Men vadå org nummer, jag är privat person = person nummer och det stämmer hur bra som hellst på papperet som är inskickat *suck* ;( Uppdatering: Nu säger den "nya" ägaren att han äger domänen, men hur kan detta va möjligt då den fortfarande är kvar i mitt loopia konto ? |
Citat:
|
Borde ? o.O
|
Japp, borde, eftersom man kan aldrig veta vad som är riktigt rätt med Loopia
|
Citat:
Sen kan domänen ändå råka ligga kvar i ditt loopiakonto men det är i så fall som sagt bara att ta bort den. |
Det stämmer att domännamnet inte flyttas ur ditt konto per automatik utan detta behöver man göra manuellt.
Att vi gör så beror mest på att om domännamnet är i drift så ska de båda parterna själva kunna flytta över det när det passar. Man tar då alltså bort domännamnet ur sitt konto samtidigt som man meddelar den motsatta parten att man gjort så. |
Borde man inte få ett mail om att ta bort domänen efter att den ligger på dubbla konton fortfarande dåra ? Tycker jag iaf vore en bra idé. :P
|
|
Citat:
|
Citat:
Killen hade ju löst det lätt genom att höra av sig till Loopia igen.. exempel: Loopia skrotade för ett tag sedan kostnaden för mySQL (dvs det var inte längre en extratjänst). Jag noterade sen att jag fortfarande fick en kostnad för detta på mina fakturor så jag mailade dom och påpekade Dom rev mina fakturor och skickade nya Slutsats: Om man får ett besked från webhotellet man inte gillar, kontakta dom igen.. det är inte så himla svårt menar jag. Sen på den IDG sidan så länkas det till någon artikel och kommenteraren får Loopia att framstå som dåliga - fast då det i artikeln är IIS som är dom "dåliga".. Synd att svenska folket är så dåliga på att läsa och tänka efter lite extra i många lägen (som att t.ex maila edt företag man inte kommer överrens med helt och fullt för att lösa saker och ting) |
Melin > Kunden som omnämns i artikeln hörde av sig till Loopia igen.
Citat:
Har pratat både med L-G (på Loopia) och Bonnevier om artikeln på Realtid. .SE bär definitivt inte skulden för det som inträffade. Loopia har förövrigt gått ut med information om att de slopar sin uppsägningstid idag: http://www.loopia.se/omloopia/nyheter |
Citat:
|
Hursomhellst så verkar det som att saker löses iaf med loopia, även om det kan ta en del tid...
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:41. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson