WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Försökte skriva på "Feedback" men fick fel (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=21225)

corgrath 2007-05-13 19:42

Försökte just skriva en tråd för att få feedback angående en hemsida, men så fick jag felmeddelandet

Citat:

Fel-meddelande:

Du har inte rättighet att starta en ny tråd i detta forum, detta beror till 99% på att ditt konto på WN är så nytt så ingen moderator har hunnit ge dig skrivrättigheter.

Jag har varit medlem i cirka 1.5 år men tydligen måste man göra 20 inlägg innan man kan få göra det. Detta är sjukt löjligt.

Så nu kommer jag göra massa "trolls" i denna tråden för att komma upp till min kvota, så jag kan posta min egentliga tråd i Feedback. Ni kan deleta tråden efteråt, men kanske nästa gång kan ni ändra om regeln.

corgrath 2007-05-13 19:44

Inlägg #8

corgrath 2007-05-13 19:44

Ändrad!

corgrath 2007-05-13 19:45

corgrath 2007-05-13 19:46

corgrath 2007-05-13 19:48

corgrath 2007-05-13 19:49

corgrath 2007-05-13 19:50

corgrath 2007-05-13 19:51

corgrath 2007-05-13 19:53

Helix 2007-05-13 19:53

Det visar ju hur mogen man är. Lämnar gärna feedback på din sida ..... NOT!

corgrath 2007-05-13 19:54

corgrath 2007-05-13 19:57

Citat:

Originally posted by Terabyte@May 13 2007, 19:53
Det visar ju hur mogen man är. Lämnar gärna feedback på din sida ..... NOT

Jag är ledsen, men istället för att göra trolls på andra trådar, tänkte jag göra det snabbt här. Sedan kan nån admin ta bort tråden. Ingen skada skedd.

och vad är egentligen mina alternativ?

corgrath 2007-05-13 19:58

j3rk3r 2007-05-13 20:01

Någon mer än jag som tror att corgrath kommer att bli bannad eller få read only? :)

Helix 2007-05-13 20:03

Får han inte det, så får moderatorer titta över rutinerna, men jag tror knappast att någon moderator tycker att sådant beteende är acceptabelt.

corgrath 2007-05-13 20:04

Nu fyller jag upp kraven! Tydligen måste man vara en aktiv skrivist för att posta trådar i forumet, och inte enbart en aktiv läsare.

Citat:

Originally posted by Terabyte@May 13 2007, 20:03
Får han inte det, så får moderatorer titta över rutinerna, men jag tror knappast att någon moderator tycker att sådant beteende är acceptabelt.

Såklart detta är acceptabelt. Hur hade moderatorerna annars tänkt man en 1.5 år gammal medlem få posta nya trådar? Ska medlemmar som inte skriver mycket vara bestraffade? Om det är meningen så funkar ju systemet utmärkt.

För er moderatorer så kan ni göra vad ni vill med tråden. Som ni kanske har märkt är detta en demonstration på dum er regel är. Man skulle kunna förvänta sig mer på en hemsida som riktar sig på webbutveckling och användning. För att uppfylla min kvota så diskret som möjligt har jag postat alla min inlägg i samma tråd.

SimonP 2007-05-13 20:09

Citat:

Originally posted by j3rk3r@May 13 2007, 19:01
Någon mer än jag som tror att corgrath kommer att bli bannad eller få read only? :)
Japp, hade jag varit mod här hade jag varnat eller bannat honom...

Adestro 2007-05-13 20:18

Citat:

Originally posted by corgrath@May 13 2007, 20:04

För er moderatorer så kan ni göra vad ni vill med tråden. Som ni kanske har märkt är detta en demonstration på dum er regel är. Man skulle kunna förvänta sig mer på en hemsida som riktar sig på webbutveckling och användning.

Smidigt att försöka sig på att läxa upp forumets moderatorer och drivare. Många tror verkligen att internet är en demokrati... :)

totoo 2007-05-13 20:19

jag tycker också att det ser lite illa ut - men karln har ju faktiskt en rätt bra poäng. Det hade absolut inte vart bättre att han hade börjat skriva helt oengagerade inlägg i andra trådar såsom "ja, jag håller med" eller "mm, fin site" eller "nä, serbien skulle ha vunnit eurovision".

Så detta var väl ändå en av de snyggaste lösningarna även om syftet kanske egentligen är att man helt enkelt inte får skapa en tråd om man inte har ett intresse av att delta i forumet i övrigt, vilket corgrath uppenbarligen inte har haft. Men men

Helix 2007-05-13 20:20

Detta är intressant. Du vill att folk skall skriva feedback på dina sidor, då du frågar men din insats på 1,5 är 7 inlägg. Kanske man får ge feedback och hjälpa andra innan man själv vill ha hjälp??

Helix 2007-05-13 20:21

Citat:

Originally posted by totoo@May 13 2007, 19:19
Så detta var väl ändå en av de snyggaste lösningarna även om syftet kanske egentligen är att man helt enkelt inte får skapa en tråd om man inte har ett intresse av att delta i forumet i övrigt, vilket corgrath uppenbarligen inte har haft. Men men
Ja, det är ju det som är poängen. Han uttrycker knappt någon intresse i 1,5, men själv vill han gärna att folk skall komma med synpunkter och hjälpa honom....nääää....inte jag i alla fall.

nudie 2007-05-13 20:32

En bättre lösning än att göra såhär är att man hade startat en tråd och diskuterat varför det är så att man måste ha skrivit minst 20 inlägg eller dragit iväg ett mail till någon ansvarig admin eller något. Blir lite omogen känsla när man istället bara pumpar med massa tomma inlägg efter varandra i en tråd.

edit: men visst så förstår jag poängen, så vi inte missförstår varandra.

Nicklas 2007-05-13 20:39

Förhoppningsvis får han "read only",
regler är till för att följas.

corgrath 2007-05-13 20:48

Jag är ledsen om jag har upprört vissa medlemmar, vilket var inte meningen. Jag valde denna strategin för att 1) påpeka hur dumt det är 2) få min kvota upp.

Jag blev medlem 2005. Det var kanske fel, men jag antog efter att ha tillbringat en del på forumet att jag skulle få automatisk skrivrätt då jag behöver själv feedback efter att ha varit medlem så länge.

Men till min förvåningen, läste jag att jag måste uppfylla en inläggskvota för att skriva ett inlägg (paradox i sig självt). Det är sjukt löjligt dumt hur det är implementerat.

Administratörerna kanske "bestraffar" mig på något sätt, men då tycker jag faktiskt att de går på en "power-trip" och bestraffar mig för att de "kan" och bryr sig egentligen inte om sina användare.

Frågan är snarare, vilket sätt tror ni drar tills sig mest uppmärksamhet på den ologiska idiotin. Skicka ett mail till en administratör? Jag tror personen skulle bara göra ett "ful hack" istället för att egentligen korrigera problemet. Om jag ska vara ärlig, tror jag - efter denna tråd - kommer regeln fortfarande inte ändras.

Jag orkar inte med denna tråd längre, tanken var inte att reta folk utan dra till sig uppmärksamhet. Då och då behövs sånt. Jag lämnar tråden, ha det bra!

Helix 2007-05-13 20:55

Men vad tycker du att du har bidragit med på detta forum under dina 1,5 år?

corgrath 2007-05-13 21:17

Citat:

Originally posted by Terabyte@May 13 2007, 20:55
Jag orkar bokstavligen inte med personer som dig, du vinner. Jag har inte bidragit med någonting på 1.5 år som medlem. Jag har levt som en parasit och bara läst andras trådar.

Tydligen är detta forum något form av spel, där det handlar om att skriva inlägg för att kunna skriva in andra forum, osv. Det är just så du tänker. Det låter jue bra att sätta upp spärrar överallt. Man måste vara % engagerad i själva forumet för att utnyttja forumets alla delar. Detta är ju skitbra. Då filterar vi bort alla som bara tycker om att läsa, de tillför ju inget nytt i alla fall, eller hur?

Handikappade personer bidrar jue inte mycket i samhället, ska vi neka dom rätt till titta på TV? Kanske lika bra, då kanske det blir fart i dom.

Jag gillar dig Terabyte och din idéer. Jag tror på dom.

Ber om ursäkt till alla människor med någon form av hinder om någon skulle nu läsa detta. Ville bara ge ett drastiskt exempel till Terabyte. Har alla dina 1290 inlägg bidraget lika mycket till forumet som dessa i denna tråd?

koala 2007-05-13 21:29

Han har väl åtminstone bidragit marginellt till att WN får annonsintäkter under dessa 1.5 år. Många som skriver inlägg på WN tillför ju snarare negativ stämning och arga diskussioner och metadiskussioner om rättigheter att diskutera, jämfört med trådskaparen, som förstår att har man inget att säga så håller man tyst. (Med undantag för den här tråden.)

Helix 2007-05-13 21:44

Citat:

Originally posted by koala@May 13 2007, 20:29
.....jämfört med trådskaparen, som förstår att har man inget att säga så håller man tyst. (Med undantag för den här tråden.) .......
Hmmm.... eller så håller man tyst fram till att man vill få feedback på sina projekt.

Och till corgrath;

Att jämför detta med handikappade personer i samhället är ju bara löjligt.

Du kan skriva när du vill och för att uppnå dina mål och få feedbak på dina projekt väljer du att komma upp till dina inlägg genom att lägga in onödliga inlägg på din egen tråd och det tycker du det är ok?

Vad har mina inlägg bidragit med? Ja, vem vet. Vissa förmodligen inget, vissa har hjälp folk. Dessutom har jag hjälpt folk om de bett mig om hjälp och jag har kunnat. Jag har även bett om hjälp vid stort antal tillfällen, men inte har jag åberopat min rätt att skapa trådar för att jag har läst trådar här på forumet. Dessutom vem är du att ifrågesätta min integritet på forumet? Det finns säkerligen många här som skulle kunna göra det, som är medlemmar man ser upp till för deras insatser här, men tyvärr det är inte du.....

I slutändan så finns regler på detta forum. Du valde att de inte berör dig. Ja, jag tycker det är fel av dig.

Santos 2007-05-13 22:03

Citat:

Originally posted by Terabyte@May 13 2007, 20:55

Han, liksom jag och många andra har gett WN annonspengar så forumet kan hållas online med vinst. Så du kan skriva smarta och lärorika inlägg som jag och corgrath kan läsa och bli lite visare, så att vi senare sprida dina kunskaper, blandade med våran egen erfarenhet, vidare till andra. :)

totoo 2007-05-13 22:57

karln å hans tråd är borta... Så kan det gå, admin visar vägen!

Björn 2007-05-13 23:53

Citat:

Originally posted by corgrath@May 13 2007, 19:42
Försökte just skriva en tråd för att få feedback angående en hemsida, men så fick jag felmeddelandet

Citat:

Fel-meddelande:

Du har inte rättighet att starta en ny tråd i detta forum, detta beror till 99% på att ditt konto på WN är så nytt så ingen moderator har hunnit ge dig skrivrättigheter.

Jag har varit medlem i cirka 1.5 år men tydligen måste man göra 20 inlägg innan man kan få göra det. Detta är sjukt löjligt.

Så nu kommer jag göra massa "trolls" i denna tråden för att komma upp till min kvota, så jag kan posta min egentliga tråd i Feedback. Ni kan deleta tråden efteråt, men kanske nästa gång kan ni ändra om regeln.

Iden är väl att man ska bidra lite innan man får... bidra till forumet med bra inlägg that is, innan man belastar andra med behov av feedback tex. Om du inte på över ett år orkat kommentera 20 andras siter/inlägg, varför ska då någon hjälpa dig med din?

Cos 2007-05-14 00:08

Visst, corgrath är avstängd, men min sympati går ut till dig...!

FredrikMH 2007-05-14 15:51

Jag ska hålla med corgrath bara för att jag kan :) (och nog tycker han har delvis rätt).

De kan finnas flera anledningar till varför man har valt att avstå från deltagande i diskusioner på WN. En dålig ursäkt är att man inte vill bidra till andra medan en bättre anledning är att man inte kan bidra med något relevant. Ett flertal gånger har det diskuterats om kvaliteten på inläggen på WN där ett flertal medlemmar lagt fram att nivån sjunkit. Om man nu väljer att läsa för att förbättra sina kunskaper tills man känner att man kan bidra med något. Är detta då fel? På samma sätt vill användaren ha feeback för att bli ännu bättre på något denne har skapat.

FredrikNas 2007-05-14 16:18

Jag håller helt klart med admin & de som tycker han gör fel, att bryta mot regler för egen vinning är aldrig acceptabelt, vad händer om alla under 20 poster skulle börja göra sådär? man kan inte tillåta en och sen neka andra (inte öppet iallafall ;) ) att ha ne gräns på 20 inlägg eller mer innan man får nyttja vissa delar är ju inte orimligt, för det var ju som så att han var nekad att skriva i just den sektionen, inte hela forumet!

MVH Fredrik

fabian 2007-05-14 17:48

Hur dum kan man vara? Varför tror du att gränsen finns där? Hur hade det varit om du istället var lite aktiv och faktiskt skrev något som visar att du har här att göra. Vad du gjort nu är ju precis raka motsatsen.

Davve 2007-05-14 18:19

Kan hålla med om att inte många här kommer att ge dig någon feedback efter den här tråden. Du kunde istället försöka hjälpa andra i andra trådar och på så sätt komma upp i 20 trådar. Det hade varit bättre.

melin 2007-05-14 18:57

Citat:

Originally posted by FredrikMH@May 14 2007, 14:51
Jag ska hålla med corgrath bara för att jag kan (och nog tycker han har delvis rätt).
De kan finnas flera anledningar till varför man har valt att avstå från deltagande i diskusioner på WN. En dålig ursäkt är att man inte vill bidra till andra medan en bättre anledning är att man inte kan bidra med något relevant. Ett flertal gånger har det diskuterats om kvaliteten på inläggen på WN där ett flertal medlemmar lagt fram att nivån sjunkit. Om man nu väljer att läsa för att förbättra sina kunskaper tills man känner att man kan bidra med något. Är detta då fel? På samma sätt vill användaren ha feeback för att bli ännu bättre på något denne har skapat.

Mjo.. helt rätt.. men då hade han också kunnat skicka ett PM till en admin och förklarat läget så hade denne admin säkert ordnat så personen i fråga kunnat skriva

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson