![]() |
Vi har sedan cirka 5 månader tillbaka hyrt in oss hos PRQ med en 1U burk. Allt har fungerat fint och hjälpsam personal. Vi sa dock upp avtalet i mars och servern skulle stå kvar under april.
Vi bad då att få burken skickad från PRQ och detta skulle inte vara några problem enligt dom. Det har nu gått cirka 3 veckor utan att något händer. Dom besvarar inte våra mail och får inte tag på den ansvariga genom telefon. :angry: Vad ska man göra? |
Hur kan det ha gått 3 veckor om det är den 11 maj och ni skulle ha kvar servern under april månad?
|
Citat:
- Ni får väl hota med polis eller något så att dom reagerar. Har ni möjlighet att åka dit och kolla med dom? PRQ har ju varit i hetluften tidigare så min uppfattning om deras "företagande" är väl sisådär.. |
Personligen tycker jag det är okej att man får vänta en och en halv vecka på att få sin server, dom kanske har skickat den med posten i början av denna veckan. Så jag tycker nog man kan vänta en liten stund, visst är det alltid tråkigt att inte få svar, men man får vad man betalar för.
|
Vi har inte möjlighet att åka och hämta servern.
Från början sa vi datum runt 20 april. Men dom hade då lite svårt med kartonger etc att skicka i. Så vi väntade in en kartong och fick mail om att dom har en som passa våran server och att den ska skickas. Men inget har hänt. |
Gottfrid brukar ju svara oavsett när på dygnet man ringer...
Edit: Däremot har de bytt telefonnr ett par gånger och varit dåliga på att informera kring detta |
Citat:
|
Jag har aldrig haft problem att nå PRQ förutom när gottfrid satt i häktet.
|
Citat:
|
Tummen upp åt PRQ!
|
ja, dock kan det vara riskabelt för den som har sina servrar där tyvärr.
prq borde dela upp det i 2 bolag så att polisen inte kommer åt de "lågrisk" servrar nästa gång. |
Citat:
|
Servern står nerpackad på kontoret och åker iväg på måndag. Den hade åkt iväg idag om det inte vore för att elsystemet kraschat i bilen (suck...). Anledningen till att det dröjde är främst, precis som jag sagt till dig i mail, att jag väntade på att få något att packa den i. Jag håller absolut med om att det dröjde lite väl länge - anledningen till det är att det skickas iväg kanske 2-3 burkar om året och således saknas rutiner osv för det, i kombination med hög arbetsbelastning. Känns även olustigt att packa ner andras dyra prylar i annat än en tillverkares originalkartong.
Vill minnas att det var lite oklarheter kring adressen osv som fördröjde det någon dag också. Så nej, ingen här har gått och dött eller något sådant dumt. (För det scenariot finns det för övrigt backupplan och beredskap...) Varför du inte fått tag på någon är dock en stor gåta för mig. Får väl kolla att mailservern/klienten inte blivit akut allergisk mot dig eller dylikt Ber om ursäkt för besväret iaf. PS. Mailar kollinumret när den är skickad. Annars tar det en dag extra innan man får avin eftersom företagspaket inte körs ut till privatpersoner. |
Tack så mycket då var det problemet löst.
|
Säger med Tummen Upp.. spenderar en söndag med att rätta till mina fel, kom med utbytesburk någon timma efter min dog.. så 2 Tummar upp tillochmed.
|
När vi ändå är inne på att ge ris och ros. För det priset PRQ tar är dom helt fenomenala. Jag var kund fram till en vecka före raiden. Båda tummarna upp från mig med. Jag har också fått felsökning långt efter kontorstid utan att först be om det.
Ett problem är dock att dom verkar utgå från att det inte är så viktiga grejer man kör på maskinerna (eller så var det bara jag som gav ett oseriöst intryck med mitt dåvarande hembygge fullsmockad av fuldisk). Om jag skulle bli kund på nytt skulle jag påpeka att det faktiskt ligger affärskritiska pryttlar i maskinerna och att jag gärna betalar extra för att minimera nertiden, eller åtminstonde för att få klara besked kring när/var/i värsta fall etc. Då tror jag en del grejer hade flytit på smidigare. //En jobbig ex-kund som ofta cold-swap:ade diskar |
Jag håller med. För de 400kr / mån som vi betalar så får vi inte nära 300GB trafik / månad någon annanstans, då kan man inte ställa hur höga krav som helst.
Dessutom fungerar det väldigt bra, kan knappt komma ihåg senast det var ett längre avbrott. Brukar vara några minuters avbrott nattetid (04-05) ibland enligt Pingdoms övervakning men inget som stör vår verksamhet. Vill man ha sekundsnabb support och full attention får man nog räkna med att betala lite mer.. de gångerna jag haft problem har det löst sig bra. Och då har det varit vi som ställt till det, hängt servrar och kraschat diskar.. DRAC-kortet i dell-servern känns bra att ha :) |
Stort plus till PRQ.
Mycket nöjd kund. |
Jag har varit kund hos PRQ sedan polisens olagliga razzia och har bara positiva saker att säga om PRQ.
Har även servrar hos Crystone och Bahnhof och PRQ är överlägset bästa på att informera om avbrott, före, under och efter avbrottet. |
Var också nöjd kund tills razzian. Tyvärr fick vi aldrig tillbaka rackmonteringsskenorna.
|
Citat:
|
Jag måste ju bara säga att jag är mycket nöjd med PRQ. En av våra brukar dog i helgen och oavsett när man ringer Gottfrid så svarar han direkt och hjälper till på bästa möjliga sätt.
Tummen upp för PRQ! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:25. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson