![]() |
Flyttad diskussion från Domännamn
Citat:
|
OT: Vem är autosvar och vad har du för hemsida?
|
Citat:
Som du ser så är det länder med mycket mindre antal invånare än Sverige som beställer från oss. Så det är inte landets storlek som är problemet. Jag tror att det är betalningsdelen som är problemet för Svenskar. Enligt tradition så vill man inte betala kontant utan man vill titta och klämma på varorna nån månad innan man betalar. Postförskott och faktura verkar vara det som gäller i Sverige. Ja menar vi erbjuder ju väldigt många betalningsätt på vår hemsida: Alla kredit kort, paypal, money orders, personliga checkar, företagscheckar, bankcheckar och banköverföring, men detta verkar inte vara gott nog för Svenskar. http://www.jackandfriends.com/store/...aprilStats.gif |
Svenska moms- och tullsystemet kan också påverka. Det gör det när jag handlar från utlandet.
Det är alltid UK som gäller för mig. Då vet jag att jag får stabil shipping och ingen moms/tull. Registered Royal mail kostar typ inget och är som rekommenderat brev. Spårbart och kräver signatur vid utlämning. Tyvärr ligger USA lite i lä där då de säkraste (spårbara, dvs UPS, DHL, fedex osv) transportalternativen är sjukt dyra. Förutom svenskarnas betalfeghet som du nämner tror jag som sagt även moms/tull-frågan spelar in. |
Citat:
Citat:
|
är inte svenskar jävligt nojiga överhuvudtaget? Media skrämmer ju upp oss så for de kan och så fort något händer, så folk är väl livrädda antar jag. Sen hör man ju om alla bankhack hela tiden, så jag tror det har mycket stor inverkan.
|
Hur ser det ut med signups på nyhetsbrev från sverige då? Och andra aktiviteter där svenskar gör saker på din site?
Personligen så tycker jag att det bara var kreditkort som var en intressant betalform av de alternativ du listade. Paypal skulle kunna gå iofs. Kanske är det säljflödet på siten som inte passar svenskar? Vad har ni för svenska konkurrenter? Kanske är så att det finns bättre alternativ lokalt? Jag tror inte bara att det är betalformen som avgör. |
Citat:
Inte en enda Svensk har ställt en fråga via vårt frågeformulär. 15-20 frågor kommer in via formuläret varje dag. Citat:
Ärligt talat tror jag du får svårt att hitta en enda USA shop som erbjuder så många betalningformer som vi gör. Citat:
Citat:
Citat:
...nu är det inte speciellt viktigt om det kommer in några ordrar från Sverige eller inte, jag tycker bara att det vore intressant att komma underfund med varför Svenskar har så svårt att använda kreditkort och handla från USA? Vi har sen vi startade, skickat paket till ett 30-tal länder, men inte Sverige....konstigt är det i alla fall för vi har trots allt 2000-4000 unika besökare från Sverige varje månad. |
Citat:
Varför kör du inte en speciell startsida om kunden är svensk? Om språket är på svenska och det tydligt framgår att butiken drivs av en svensk tror jag konverteringen ökar. Man kan också fråga sig hur de här 3-4000 besökarna från Sverige når din sida. På vilka sökord? Är de ute efter shopping när de kommer från Google? |
Citat:
Citat:
"retro home decor" är också en vanlig fras för Svensk trafik. |
du ligger ju också i en väldigt nischad marknad... Vid en snabb överblick får jag en känsla av att det är nostalgi som drar kunder till dig... Problemet kan vara att det är inte speciellt många svenskar som har nostalgiska känslor för amerikanska saker... Sålde du gamla BP skyltar från samma period skulle du säkerligen ha fler svenska kunder...
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag hade tänkt att nämna några grejer varför jag inte tänker köpa något ifrån din site. Eftersom jag är svensk bosatt i Sverige så kanske det skulle vara intressant.
Första intrycket av sida är att den är rörig, det i sig leder till ett intryck av att sidan inte är säker. Ni verkar har väldigt mycket produkter, en alltiallo-butik. Som föregående talare känner jag inte igen någon produkt sen tidigare. Sen om jag skulle köpa något från USA så skulle det nog vara något som inte finns i Sverige och som är relativt dyrt. Något av en sista utväg, man vill vara säker på att det inte finns i Sverige först. Lite på grund av att sidan ger ett osäker och inte helt bombseriöst intryck som jag tror skulle behövas. Lite åsikter från svensken. Adjö! |
Tycker det blir uppenbart att det är något med konceptet som inte passar svenskar. Jag har snokat runt på siten och tycker likadant som föregående talare.
Diskussionen att svenskar inte vill betala med kort blir snedställd om man utgår från er site. Sanningen är att ni inte attraherar svenskar, eller hur? Fundera på vad ni kan göra för att ändra på det så tror jag att det kommer se bättre ut i statistiken. Angående betalformer så är postförskott och faktura något som många svenskar är vana vid, så det är något jag skulle fundera på. Men som sagt, jag tror inte att det är betalformen som är det avgörande. Ni attraherar inte svenska kunder. |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:13. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson