![]() |
Hellu!
Jag utvecklar sidor i PHP och har länge gjort detta, kan bygga just din sida billigt! Säg exakt vad du vill, jag gör sidan precis som du vill ha det! I dagsläget satsar jag på Kvalitet och kvantitet men även låga kostnader för dig som vill ha en sida! Idag är många webbutvecklare dyra men jag kan ge dig ett bra erbjudande! Fast pris: 3500 kr/ sida oavsett vilken sida det är! Kontakta mig via PM eller mail för utveckling! |
är det med eller utan moms?
är du företag eller privatperson (dvs finns f-skatt)? fel forum? Detta är ett forum för webmasters.. dvs folk som bygger websidor (visst finns det andra personer här med men tyngdpunkten ligger där iaf) |
Citat:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Att vissa personer aldrig lär sig....
Jag låter bilden/kollaget tala för sig själv och det bevisar väl att Thomas gjorde rätt som satte "Read Only" på medlemmen i fråga. Vore kul med en kommentar från Allaba / Assib innan det blir Read Only igen. Jag tror att vi som godkänner nya medlemmar kommer att kolla lite extra ett tag. Kan även säga att du föll på eget grepp eftersom du i din desperation att få mig att låsa upp ditt gamla konto igen, stunden efter frågade om jag ville köpa communityt i din nya profil... // Mats |
Personuppgiftslagen säger:
10 § Personuppgifter får behandlas bara om den registrerade har lämnat sitt samtycke till detta Alltså, jag har inte gett er rätt att behandla mitt IP, iallafall inte publicera. Ni har ens inte det i era villkor |
Citat:
Jag har självklart blurrat dina känsliga uppgifter. // Mats |
Under senaste tiden tycker jag WN har sjunkit en hel del i kvalitet, det har kommit hit många som snackar nonsens eller inte följer reglerna. Hur är det med godkännandet av medlemmarna? Är det någon skillnad idag mot t ex för två år sedan?
Inte bara jag, utan man har hört från flera andra medlemmar att WN:s kvalitet tyvärr har sjunkit i mångas ögon, vi som söker ett professionellt och kunskapsbaserat forum, precis så som WN är tänkt att vara... och var en gång i tiden. Mats eller Thomas, ni får gärna svara på det :) |
Citat:
Svårigheten är att se vid ansökan vad medlemmen tänker skriva. Skall se om jag kan fundera ut nåt närmaste veckorna. WN har nu funnits runt 4 år och jag tycker mej se tendensen att nivån sjunker radikalt i samband med att branchen är lugn. Det händer alldeles för lite helt enkelt. Men jag håller med, det var roligare på WN när vi var några hundra hårt kämpande entreprenörer 2003/04. I en bransch lycksökarna flydde som pesten. Enklare att moderera var det också. Kollade man nya medlemmar noga så skulle mycket förhindras, typ som att Allaba / Assib just nu går i åttonde klass vilket kanske rimmar dåligt med f-skatt och liknande. Men det är svårt att får tid till att granska så i detalj. |
Jag förstår att det är ett jädrans jobb att moderera, all heder till er som gör det!
Jo, det är ju inte så lätt att veta vad medlemmen tänkt skriva... kanske skulle införa en prövotid där nya medlemmar granskas lite hårdare. Nån som bryter mot reglerna och de får read only direkt! Vi övriga medlemmar skulle nog kunna fungera som hökögon här genom att använda "Anmäl detta inlägg". Ja, 2003/2004 var härliga år det... då var WN kanon! Man hittade precis det man behövde och man fick hjälp på studs med det mesta... fast det där sistnämnda håller ju än idag till stor del, dock är folk inte lika inbitna och aktiva idag verkar det som, synd. |
utse fler moderatorer?
|
Det är väl int eså konstigt. Med släppet av .se domäner till allmänheten har det väl dykt upp fler och fler som utvecklar sidor, på olika nivåer. Detta återspeglas ganska väl just på WN och det är en utveckling som är/blir svårt att stoppa. Klart att hårdare moderering är en av möjligheterna, men det kan avskräcka kanske de nytillkomna som är seriösa.
|
det är nog inte hårdare moderering som efterfrågas, utan mer frekvent
|
Mycket tråkigt, läste detta forum flera gånger per dag men nu blir det endast nån gång per vecka, mycket tråkigt.
Förslag: Ta betalt, kräv en medlemsavgift, vi företagare har nog inga problem med detta för att kunna skriva i forumet, resten har bara read |
Citat:
|
Upplever att många nya här på forumet inte vill ange någon webbsida i sin profil.
Tråkigt att såna medlemmar godkänns som inte vågar stå för sina sidor. |
Citat:
Som det är nu är det inget som hindrar att man när man blivit godkänd byter eller tar bort adressen. Det kanske är en grej som bör ändras. |
Det är en bra idé tycker jag med.
|
Vore nog jättebra om ni kunde fixa detta, Thomas.
|
Hur blir det då om man säljer sin sida? Då har man inte sidan kvar längre och då måste man kunna ändra eller ta bort adressen.
|
Citat:
|
Det kanske är en idé att ta en medlemsavgift trots allt, de behöver ju inte vara mer än 100 spänn, det räcker för att hålla de flesta oseriösa/halvs oseriösa borta iaf.
|
Tja man kan vill börja med på att titta på hur medlemmar bemöter den typen av inlägg som han började med. http://www.webmasternetwork.se/f2t20766hl-st0.html
Matar man trollen, även det inte är seriöst, så växer dom. |
Citat:
|
alltinggratis och fors: Bra lösning. Tycker dock inte att det ska vara en medlemsavgift pga då skrämmer man bort många som är intresserade av att börja med hemsidor. Men man kan ju alltid göra så att alla kan läsa inlägg men för att skriva måste man ha betalat en medlemsavgift. Då lär ni få seriösa personer, frågan är hur många?
|
Jag håller med, även om jag kan roas och dras med i en del "fjortistrådar". Jag gillar dock som det var när jag reggade mig på WN (2004).
|
Citat:
|
Mjo sant. Man kan väll göra så att om man är en ny medlem så kan man inte skriva i köp och sälj forumet tills man har varit medlem x antal dagar? Då får man bort personer som endast registrerar sig för att sälja hemsidor.
|
Jag kan bara hålla med att standarden inte verkar vara den bästa här, har följt WN under många år men inte blivit medlem förens senaste året, tyvärr så är det många omogna och väldigt irriterande personer som hugger ner på allt och alla.
Mer moderatorer kan nog hjälpa till att fåbort många onödiga inlägg. |
Två ord; INVITE ONLY!
Read only för allmänheten, och invite only för registrerade medlemmar. Yayhooray.com har ett system där alla användare tilldelas en invite i månaden, och användare som vill bli medlemmar kan skriva en ansökan, som alla nuvarande medlemmar sedan kan gå in och läsa, för att sedan välja om man vill lägga en invite på personen i fråga. Jag tror även att ett mer klassiskt invite-system skulle fungera bra. |
Sedan känner jag att folk här lägger för stor vikt vid vilka sidor man har. Själv driver jag för tillfället ingen sida (hoppas att ingen admin kickar mig nu :)) men jag känner fortfarande att detta forum är högst relevant för mig som egenföretagare och grafisk formgivare, och att jag titt som tätt har något relevant att tillföra.
|
Man kanske kan sätta restriktioner på köp & sälj forumet så att man måste varit medlem i X antal veckor och ha X antal poster för att kunna skriva där.
|
Jag förstår inte vad problemet är egentligen... vad är felet med att någon erbjuder sig att koda sidor för en billig peng?
|
Citat:
Blir olidligt med skräpinlägg |
Om det t.ex. skall krävas 100 inlägg innan man får posta i köp/sälj så lär ju skitinläggen i de andra forumen skjuta i höjden.
Jag menar, de som inte har 100 inlägg skriver sig trötta i off topic eller annat nonsens här och där för att få just 100 inlägg. |
Citat:
|
Någon form av företags/företagar medlemskap då? Där man antingen betalar en slant för att bli medlem, eller blir inbjuden till och då får tillgång till vissa delar av WN, exempelvis köp och sälj tjänster.
Det kan nog mycket väl få bort diverse oseriösa. |
Citat:
Det kommer ändå bli en hel del skräpposter. Som jag alltid har sagt så tycker jag att det skall krävas lite mer från medlemmarna innan de reggas. Det räcker ju tydligen att ha en blogg med tre poster i för att bli medlem. |
Citat:
|
hmm alltså 3500kr för alla sorters sidor? Alltså du kan då koda en hel webshopp med alla finesser som jag vill ha för 3500kr? Jag är ledsen, men hade jag fått det erbjudandet hade jag varit väldigt skeptisk. Jag programmerar nämnligen själv webapplikationer i PHP och vet hur stressigt det kan vara att 1. få applikationen att fungera i tid till deadlinen 2. vara näjd med resultatet 3. Att kunden blir nöjd.
Nummer 3 är den allra viktigaste och den vi jobbar hårdast med, skulle vi satsa på kvantitet hade vi fått mindre nöjda kunder, vilket resulterar i mindre återkommande kunder och därmed tillslut en fallande ekonomi i företaget. Nu vet jag inte din kvalité på det du skapar och ska inte yttra mig för mycket. Ett exempel på vad du byggt hade varit kul därimot. |
röstar på invite only om inte wn gör något åt spamandet i detta forum så kommer någon annan att göra det.
Ett nytt wn ā la de utvalda. Man blir ju nästan sugen att ta saken i egna händer. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:53. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson