![]() |
Det här är faktsikt lite kul och nej jag är inte arg, mest road men visst är det sjuka likheter på hemligt.se (min) och hemlisar.nu haha :ph34r: :ph34r: :ph34r: :ph34r:
|
Upplägget är lika men mer än så är det väl inte?
|
Jag erkänner Tobbe, det var jag!
Eller nja, det var inte jag. |
Upplägget är jääättelikt, men sen även till och med fonter är ju fasen de samma... skäms nu!
Jag menar, när man kollar på sidorna, hur många sajter lägger sin nav på höger på just det sättet? Hur många har en snabbformulär just där, och sen att toppa den menyn med i princip samma stil på rubriken!? Det är ju fan till och med samma outline på dem hahaha... Piiinsamt :P |
Shit, det är ju ganska uppenbart, så kan man ju fan inte hålla på! Skäms Zn4rk!
|
Haha... Ja, inspirerad har jag väl blivit, men det är ingen rip.
Edit: Använde standardteckensnitt på Macen. Kan kolla upp vad det heter. Konceptet är ju inte så unikt heller. Kommer ihåg bikt.nu |
Känns inte som en ripe alls.
Tycker inte ens Zn4rK ska behöva försvara sig.. |
Hey.. inte konceptet jag ifrågasätter.. det var mer att layout och sättet du designat på är i princip en schablonkopia...
Men som sagt, det är ok med mig, jag blir inte sur av det, men jag kan väl tycka att ska man ändå göra en sajt så kan man ju göra det själv så man kan vara stolt över den, säga till folk att "kolla, den här har jag designat själv" inte.. "den här har jag snott idé och layout från en annan sajt" men men... Lite kasst tycker jag det är men det är lugnt som sagt empty: du ser inga likheter alls? Blind? edit: Och nej, jag säger inte att han ska försvara honom, de tär inte som jag vill något annat än att belysa ämnet. Han får göra vad han vill, han har ju inte snott det rakt av men som jag skrev, jag personligen kan tycka det är vettigare att göra något helt eget.. för det här tycker jag faktiskt har rätt mkt likheter... |
Slängde ihop siten över en helg. Kanske blev lite likt på vissa ställen, men den har ju legat uppe rätt länge (julas). Sedan dess har jag inte pysslat så mycket med den.
Vet inte vad jag kan säga mer... Det är ingen rippoff. Jag har ju redan "erkänt" att jag har blivit inspirerad... Vad mer vill du? Har varken tid eller lust att fixa nytt upplägg. // Alexander |
Solklara likheter, rent upplägsmässigt.
Men designen är väl kanske inte likt. |
Tjänar ni mycket stålar på de där sidorna (typ mer än $200 i månaden)? I så fall skall jag med göra sånna! PM please.
|
All dessa bli-rik-snabbt bloggar gör dig galen ;).
Nejvars, jag håller med DLS, lite för likt. |
Instämmer med DLS. Detta var riktigt likt.
|
Fan det är luuugnt, är som sagt inte sur eller arg eller vill ha nån ursäkt, det skrev jag från början.. tvärtom, antar att det är charmigt eller nått :)
Nej fan, nu begraver vi stridsyxan, ska göra en sån där roliga-filmer sida nu, hört att man tjänar skitmycket på dem! :P |
200 i månaden minst.
|
Okej, bra.
Nu skall jag åka och köpa en bil till mig själv, för pengar jag har tjänat genom hemlisar.nu. Återkommer med bild i biltråden. Ha det fint. |
grymt, im there!
|
Haha, jag borde få sätta en dekal på den bilen! ^^
Men lätt fan, upp med bild sen, jag är bilkåt så jag vill se :) |
En bil? Till mig sa du ju att du hade köpt en hel bilhandel.
|
Grabbar, blev ingen bil. Det höll inte. Letar vidare!
|
Vad är målgruppen på en sådan sida? Satt och läste lite och fick uppfattningen att svenska språket är inget de behärskar. Verkar som att det är små glyttar som hittar på historier och lägger upp. Kanske sina egna drömmar men vem vet.
|
Vet ju inte riktigt vad man ska säga. Men upplägget är ju helt detsamma, bygger ju dock på samma idé i grunden. Men som sagt layouten är riktigt lik.
|
Förutom att hemligt.se är snyggare grafiskt så är det så gott som samma webbplats =)
|
Som sagt, jag ville bara uppmärksamma det hela, har hört att du kanske är yngre än mig och ett tips från en gammal gubbe (hela 25 år.. haha kanske inte så gammalt men ändå :) Är att det är mycket roligare att vara stolt över något man gjort från grunden, än att låta sig inspireras för mycket av något annat..
Säger som sagt inte att jag är arg eller så, men jag tror du kan bättre än så liksom, och kan bli gladare av det också? Osiris: Man tackar :) Fredrik: Ja, förrutom spam så är det sjuukt många inlägg som åker direkt i papperskorgen på hemligt.se.. vet ej hur sn4rk har det men jag måste ta bort galna människors plaskvåta incestdrömmar typ varje dag.. det är en sjuk värld vi lever i :D |
Vad hände med bikt.nu förresten?
|
Det är inte så att jag har utgått från din sida. Jag har samlat inspiration från olika sidor, kluttat ner på papper och sedan in i photoshop. Så jag har ju gjort allt själv - Jag har inte snott något.
Teckensnittet är något standrad för macen, som jag tyckte passade in. Har ännu inte kollat upp vad det heter. Det finns värre exempel på rippar. Välkommnar alla som vill diskutera detta vidare att PMa mig. Jag har sagt mitt nu. ---- Av tio hemlisar tar jag bort nio. Lägger inte så mycket tid på sidan faktiskt. Slängde som sagt bara ihop den snabbt. // Alexander |
DLS,
Eftersom du inspirerar folk så har du gjort något bra! Jag lyfter på hatten! Även några av mina sajter har plagierats (både text och grafiskt) trots att de är ganska klantigt utförda och personligen tycker jag det mest tyder på att vissa har lite halvtaskig fantasi. |
Zn4rk: Klart det finns värre exmepl på rippar, inte det jag säger, och nej jag klagar inte på dig heller... hoppas du förstår skillnaden på att call you out och på att uppmärksamma fallet? Självklart ser jag att du kollat på flera sidor, det gjorde jag ju också när jag tänkte ut mitt, men det vara bara för konceptet och där ska väl bikt ha all cred för dem var väl först om jag inte minns fel?
Har även hämtat inspiration från tjuvlyssnat som är en skitbra sida med mycket roliga citat, men själva designen var jag faktiskt ensam om, fanns inte en enda sajt som hade snabbinlägg, eller det sättet att lägga in kategorier, välja avdelningar, ja i princip hela den där klossen på högersidan är min rakt av (vad jag vet) och det är ju väl mest den som även gör att din sida är väldigt lik ;) Captain Thailand: Åter igen, ville ju inte racka ner på någon, men klart jag tackar för komplimangen :) Grafiska plagiat har jag varit med om rätt många gånger, text har jag lyckligtvis sluppit, kanske nån enstaka artikel som är publicerat på nått amerikanskt forum och så men inga hela sidor, där tycker jag dock det är väldigt stort övertramp, det är ju inte direkt som man låtit sig inspireras om man copy-pastar text så det hoppas jag att jag slipper ^^ |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:58. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson