![]() |
Alla som håller på med någon verksamhet har väl mål och fantasier om vart verksamheten skall ta vägen.
Själv har jag alltid satt upp ganska höga mål som tar lång tid att nå och ett av dom nådde jag idag! Det var att komma över 100 ordrar på en dag, jag har varit nära ett antal gånger tidigare men aldrig nått ända fram... Men som dom säger i Triss-reklamen, -Plötsligt Händer Det! Passerade 100 ordrar idag för en halvtimme sedan och då var det ju ändå 2 timmar kvar på detta fantastiska dygn. Vad har ni andra för högt ställda mål som ni nått eller jobbar på att nå? Berätta om sköna interna mål/rekord som slagits. Mitt nästa mål är iaf att nå en försäljning på 1 mkr/månad, vem vet kanske det blir april i år :) Har varit nära några gånger tidigare men aldrig lyckats spräcka mille-gränsen på en månad. // Mats mot nya mål. |
Vad kul att det går så bra för dig Mats!
Själv sätter jag självklart upp mycket mindre och enklare mål. Försöker få AdSense-inkomsterna för dagen att nå mer än man någonsin fått per dag. |
Mycket imponerande! Men hur hinner du/ni packa 100 best?
Jag har inte så många beställningar/dag men ibland blir det ganska körigt att hinna med och jag är orolig om det blir mycket mer för då tillkommer det fler kostnader, ex. en till anställd och då blir det inte så mycket över. (Har taskiga marginaler). Fast det kanske går att effektivisera på något sätt. Jag lever i alla fall på min webshop och från en leverantör med insyn så är det tydligen väldigt ovanligt i min bransch. |
Grattis Mats - kul!
|
Citat:
Vi har 245 ordrar att packa idag sedan vi lämnade lagret i fredags kl. 14... Citat:
// Mats |
Grattis Mats!
Om man ändå låg i de regionerna på sin e-handel så kanske man hade kunnat leva på det helt :) |
Grattis Mats!
Eftersom jag inte säljer prylar så jagar jag enbart månadsomsättningar och denna månad är redan en rekord månad. :P |
Grattis! Men jag tycker 1 mkr/mån låter mer imponerande så skynda dig att nå dit! ;)
|
Vi nådde en "magisk" gräns igår på vetgirig. Över 10.000 frågesport dueller spelade under 1 dygn =)
|
Mycket imponerande och inspirerande. :o
Inspirerar mig till att sätta upp nya, för tillfället omöjliga, mål att nå. :P |
Själv eftersträvar jag intäkter på 100 000 kr/mån via Adsense och liknande för mina "hobbyprojekt". Det känns långt bort och nära på omöjligt...
|
Citat:
|
Jag önskar att jag tjänar $200 i månaden, då har jag lovat mig själv en ny cykel. Med guds hjälp kommer det att gå!
|
Grattis Mats. Alltid roligt när någon lyckas så bra.
|
Ytterst inspirerande!
|
Grattis. Inspirerande att se att det faktiskt går att nå målen!
|
Min gamla friidrottstränare snackade alltid om att man ska sätta upp små och realistiska mål, så man har något att se fram emot.
Detta har jag kört, och knäckt massor med små mål med mina webbplatser. Senaste målet som ser ut att klaras av i år är att dra in 1 miljon unika besökare till en av "mina" webbplatser. |
stort grattis mats!
|
Utan att känna dig alltför väl så känns det ändå som du är väl värd detta!
Grattis! /Thomas THL |
Vi (min fru och jag) hade som mål för 3 år sen när vi startade, att uppnå en årlig omsättning av $250,000, vilket vi lyckades med 2006.
Vi har redan dom första 3 månaderna under 2007 passerat $250,000, så nu har vi satt nästa mål till $1,000,000 vilket vi borde klara om inget oförutsett inträffar. Vi har c:a 20-25 ordrar per dag, inte så mycket kan tyckas, men med marginaler på 100-300% så går det riktigt bra ändå. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Hej,
Varje gång man når en, två, tre osv miljoner unika besökare på en specifik sajt är det trevligt tycker jag (gränsen kan förstås vara mindre eller mer beroende på sajtens allmänintresse). Ännu trevligare är väl dock motsvarande statistik i intjänade kronor ;-P |
Allt är möjligt Mats.
Fortsätt i den stilen Mitt långsiktiga mål/fantasi är att en dag äga sveriges högsta skyskrapa. :o Ja, det låter omöjligt, men det är just det som driver mig. Lyckas jag inte med det, är jag ändå glad att jag siktade högt. Dream big! "see the invisible, do the impossible" |
Mitt första mål var att göra 2000 SEK i vinst per månad för att dryga ut studiemedlet. Det var inte direkt så jag hurrade när jag uppnådde det målet för jädrans vad mycket mer tid jag lade ner än jag tänkt från början. Nuförtiden när jag inte kör på egen hand är den ekonomiska biten mindre intressant. Något som ska firas (se det som ett mål) är när sajten genererar 1000 sidor per sekund i snitt under en timme. Det är något att bita i =)
|
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Köper man en sak för 100 kr som man sedan säljer för 500 000 kr så har man en vinstmarginal på 99,98%. Säljer man samma produkt för 1 000 000 blir det 99,99% marginal. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:28. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson