![]() |
Sidan är inte ny, men utvecklas hela tiden.
Nyligen bytte vi design helt, i samband med att vi kodade om i C# Hur ser det ut, och hur fungerar det? http://www.fetfe.st |
Är det seriöst ingen som kan tänka sig att kommentera?
Kanske går bättre med en länk? http://www.fetfe.st Det blev inte länk ändå? |
Va lite mycket orange!
Kanske någon annan bakgrundsfärg? |
Citat:
Orange är en varm och glad färg, det är därför jag har valt den. Kan du ge förslag på en annan färg som är varm och glad, och snyggare än orange, så ge mig bara. |
Menar inte att du skall ta bort all orange. Dhar en orange färg på bakgrunden, texten, loggan och rubrikbakgrunden, alltså lite mycket av en färg för min smak.
|
Jaha, då är jag med. Ska fundera på det! Tack för åsikten
|
Min första fråga är ju varför det är en .st-adress. Har aldrig sett något seriöst under den toppdomänen. Nog har du råd med en .se istället?
Förutom att det kanske är lite väl mycket orange och att teckensnittet för rubriker är svårläst i vitt på orange så känns det som att det mesta flyter omkring i det vita. Kanske vore något att ha någon form av konturer åtminstone på ett par ställen. |
Tack för åsikterna.
Det finns två anledningar till att det är .st-adress. 1. fetfe.st utan punkt bilder ordet fetfest 2. Vi fick den billigt Klart vi skulle ha råd med en .se istället, men fetfese, vad är det? För mycket orange här också, okej.. Får väl ändra på det helt enkelt. Kanske blir några konturer också. Hade det förut, men det kan ju bli igen.. Tack tack |
Kanske är dags att fundera på att nytt namn då?
|
Citat:
Bättre på designen nu? Ingen som har kommentarer på själva tjänsten? |
spontana reaktioner:
Byt telefon på live sidan.. ta en lite modernare modell För mycket orange (du behöver t.ex inte ha det bakom alla småbilder i albumen, ta en ljusgrå där istället t.ex #f5f5f5) För långa rader med text. Det är nämligen jobbigt att läsa långa rader, testa att korta av dom genom att kasta in en bild till höger eller vänster. Kika även på om justerad text är snyggare än vänsterställd Ett plus: Ni visar helt publikt hur mycket folk har skickat in samt vad det kostar er att driva sajten. Ni visar dock inget om hur mycket/lite ni får in på annonser (vilket jag antar också används för att driva sajten) Och för att poängtera extra: För mycket orange. Det finns 16.7 miljoner färger.. varför nöja sig med en? |
1. Telefonen. Håller med om att det borde vara en modernare. Kanske också en som inte är på tyska ;-)
2. Bra idé med bakgrunden på småbilderna, mycket konkret förslag! 3. Vilka texter är det du menar? Tanken med till exempel telefonen är ju precis det du efterlyser, är det bättre på den sidan? 4. Anledningen att annonser inte är med där, är att det är svårt att få in det automatiskt. Tack för kommentarer! Ska genast byta färg på småbilderna, och leta efter en modernare telefon [edit] Jag gillade inte f5f5f5, men letar på en annan [/edit] |
helt enkelt de sidor där texten går från vänsterkanten till högerkanten.. har man ingen bild att lägga in kan man alltid dela in den i spalter (precis som tidningar gör, och dom gör det av just den anledningen - det är lättare att läsa)
|
Jag skulle tro att det inte är så många som kommenterar själva funktionen och innehållet på sidan för att du inte har något demokonto. Jag orkar iaf inte registrera ett nytt konto på en sida bara för att kolla om den funkar...
|
Citat:
Tjänsten fungerar, frågan är bara hur enkel och bra den är. Kan inte hålla på med demokonton och låta folk ladda upp. Provade det när sajten var ny, och något miffo laddade upp porr. |
det är därför man ber personer man känner (eller på forum som detta) testa med demo konto först :D
|
Nu är det iallafall ett bakgrundsmönster. Funderar på om det blev skrikigt och hemskt, eller om det var lite häftigt.
Åsikter? |
Varför har du tapetserat bakgrunden med en hemsk tapet från 70-talet? Det känns väldigt fel.
|
Citat:
OT: Sidan är på tok för orange som 100 andra sagt.... lite mindre och det blir kanon |
Jag ska inte bara säga att den är för "orange"... utan även motivera varför jag tycker det!
Bakgrundsbilden är desigmässigt säkert ganska inne, om man ska besöka en inredningsaffär! Nu är vi på webben. Bakgrunden och färgvalet gör det svårt för mig att fokusera på själva innehållet. Mina ögon studsar omkring på hemsidan som en studsboll. Därför måste färgvalet tänkas igenom igen, och jag vet, det är svårt att komma på något som fungerar bra. Valet av färg och design beror på dina användare och vad du vill kommunicera. Ska din sida fokusera på att besökarna besöker just fetfe.st? Just nu känns det så. Personligen tycker jag det är bättre när sidan bara obemärkt finns i bakgrunden så att jag kan fokusera på att använda tjänsterna. En sida som jag gillar är www.facebook.com, ett community för studenter, sidan ligger i bakgrunden och jag kan använda deras tjänser utan att jag tänker på designen. Det är bra design/struktur. Less is more. Desto mindre yta där det finns grafik och desto större yta med ingenting alls, det tycker jag om. Till sist, några handgripliga tankar: -varför är inte sidan centreread? -varför måste jag scrolla på första sidan(neråt) när jag har en upplösning på 1400*1050? -i samarbete med längst ner på sidan blinkar, bort med dom till något annat ställe. Varje del på sidan bör ifrågasättas. "Är det här objektet verkligen nödvändigt, vad tillför det mina användare?..." Nu ska man naturligtvis även titta på själva iden, vilka tjänster som erbjuds och vilka tjänster som kan tänkas vara önskvärda, som du påpekar, men det har jag inte pengar till att göra. Däremot verkar det som om du har användare, dom hjälper säkert gärna till. Lycka till! (Action speaks louder than words) |
Börjar bli bättre, det jag fortfarande inte gillar är den vita texten på den oranga bakgrunden (rubriker). Prova med en mörk textfärg.
Sen tycker jag du skulle testa med en mörkare blå färg istället för den ljusblå. Dessutom så stockars sig min hjärna när jag ska skriva adressen! FetFest är väl ganska bra namn men jag vill automatiskt då skriva fetfest.se och inte fetfe.st. En annan sak, en detaljsak men ändå, tycker inte om titeln på sidan. Byt till tex "Fetfe.st - Dela dina bilder gratis och säkert" Annars ser det bättre ut. Appropå scrollning på första sidan så tycker jag inte det gör så mycket. Huvudsaken är att man ALDRIG ska behöva scrolla i sidled! |
hm ingen mer än jag som reagerar på " Våra nyaste fotoalbum" funktionen? iallafall när jag var inne så är det 75% av bilderna i den här funktionen som faller under "du är ej behörig" man ser bara ett hänglås, mycket tråkigt att se som första gången besökare... Det vore mycket bättre om du skriptade om så att det är bara dom som inte har speciell behörighet som visas på framsidan, jag menar varför ska du skyllta med nånting man inte har tillgång till? det ger direkt en känsla av att sidan inte är för mig.
MVH Fredrik |
håller med! lite jobbigt med låsta album! varför? trodde det bara var porrcommunitys som hadde sånt :) "betala VIP, så öppnar vi"
|
Anledningen att man ser hänglåsen är att man faktiskt ska se ifall det har kommit nya album, och att det händer. Det har absolut inget (iallafall inte nödvändigtvis) med porr att göra. Det är bara en användare som har kryssat i att inte alla ska få se just det albumet. Du kan inte betala för att få se albumet, inte mig iallafall. Den som laddat upp albumet kanske låser upp det för dig om du betalar. Det kanske är bilderna från firmafesten, där chefen sliter av sig skjortan när han sjunger "I will always love you" på karaoke, vilket inte hela världen behöver se.
Folk har förespråkat att jag ska ta bort detta, och släppa alla bilder fria, men sånt finns det andra tjänster för. Mycket av det orange är iallfall borta nu, bakgrunden är vit istället. Hoppas det är bättre. |
Äh, orange = festcommunity! Så ska det vara ;)
|
Mitt första intryck är att sidan är kantig och rörig.
Vissa saker är jätte stora, det känns som det fattas kantlinjer på vissa ställen, marginalerna existerar inte överallt. Det är ju trotsallt bild-tjänsten som är grejen med siten och inte designen, jag ger dock bara feedback på designen den här gången. |
Är den gjord i frontpage? :)
|
Citat:
Citat:
|
1) Är väl inte helt såld på ditt domännamn
2) De tre stjärnorna på framsidan ser väldigt paint-tillverkade ut. Väldigt fula. Lite ClipArt känsla över dem 3) Vissa av bilderna på personerna som är inloggade är opropertionerliga. Det verkar blivit nått fel när du skapat thumbnails av de uppladdade profilbilderna 4) Hela sidan känns väldigt "boxig", programmerardesign 5) Kanske skulle välja en bättre bild (nu en dåligt utklippt polis) på icke-behörig sidan |
1. Det är det många som inte är, vi får helt enkelt se över det.
2. Inte paint, Gimp. Jag ska försöka göra bättre, gillar du idén iallafall? 3. Japp. Jag funderar på att göra en Crop så den får rätt proportioner, är det bättre? För den som inte fattar själv menar jag (jag informerar användaren om vilken storlek som rekommenderas) 4. Japp, av en programmerare (mig) och det borde verkligen göras om. Har bara ingen som är duktig och har tid över. 5. Ja kanske det. Den är inte så snygg. Idén med en polis då, är den också dålig? |
Citat:
Citat:
Annars kan du med lite matte bevara dimensionerna när du skalar ned bilden och fylla ut resterande utrymme med transparens eller lämplig bakgrundsfärg. Citat:
Citat:
|
3. Zoom-funktion känns lite halvdrygt.. Lättare att göra som jag gör med tumnaglarna för bilderna isåfall, att fylla med vitt/transparent. Där funderar jag dock också starkt på att gå över till Crop, så att det blir tydligare detaljer i tumnaglarna. Borde ju gå att hitta en common algoritm som ger hyfsade tumnaglar med Crop/Scale i kombination.
Bra att du gillade mina idéer även om genomförandet är dåligt. Jag kan inte annat än hålla med. |
Nu har jag iallafall snyggat till stjärnorna. Jag är själv ganska nöjd. En "riktig" grafiker kan säkert göra ännu bättre, men jag är först och främst programmerare.
Jag har också gjort om funktionen som gör tumnaglar av bilderna, så att den beskär en del, och ser till att proportioner hålls. Det samma gäller profilbilderna, men de redan uppladdade profilbilderna påverkas tyvärr inte (naturligtvis beskär jag inte profilbilderna, utan bara behåller proportioner). Det kommer mer uppdateringar framöver. |
Den var inte alls bra. Ser ut som någon portal mellan 1998-2002. Använd stilrenare färger och proffsigare banner samt kör in marginaler och utfyllnad så kanske ögonen hittar rätt. Funktionalitet verkar ju vara helt bra dock.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:43. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson