WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   När kommer JX Domänsystem tillbaka i drift? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=20217)

autosvar 2007-03-26 12:54

Ren nyfikenhet, någon som vet när JX Domänsystem är på banan igen? Jag har frågat supporten men inte fått svar, kanske beroende på de mailproblem som avhandlats förut. Ingen negativ kritik mot JX utan snarare tvärtom, vill gärna kunna utnyttja tjänsten igen.

Decibel 2007-03-26 13:48

Jag kan svara, ingen på WN vet när det kommer igång ;)

Det har varit på gång länge, men vi har valt att ta hand om andra saker som inte riktigt funkat ok senaste tiden med bl.a. krashande och attackerade servrar.

Innan månadsslutet är planen, om det inte ska krångla på annat håll något mer.

Emil_P 2007-03-26 13:55

Citat:

Originally posted by Decibel@Mar 26 2007, 13:48
Kanon, man har ju laddat på en del pengar på kontot hos er men har hittils inte fått någon utdelning, så det ska bli riktigt spännande att få pröva det nya systemet. Säg till om ni behöver en betatestare!

Andreas Bard 2007-03-26 13:57

Underbart, kanske pengar kommer till nytta nu. =)
Ska bli spännande att testa det nya systemet.

//Andreas

Decibel 2007-03-26 15:58

Finns redan några betatestare på just funktionerna, men om någon har tänkt regga fler än 10 domäner inom kort tidsram så kan ni skicka pm för testkörning, domänreg. sker då till självkostnadspris.

autosvar 2007-03-26 15:58

Citat:

Originally posted by Decibel@Mar 26 2007, 13:48
Jag kan svara, ingen på WN vet när det kommer igång
Det har varit på gång länge, men vi har valt att ta hand om andra saker som inte riktigt funkat ok senaste tiden med bl.a. krashande och attackerade servrar.

I all välmening vill jag säga att ni borde bli liiiite bättre på att informera oss kunder. Tack hursomhelst :)

Tobbe 2007-03-26 16:21

Tycker det mest är ursäkter hit och dit.. har flera ggr fått infon att det är på g, inte så trevligt att ligga låst med förskotterade pengar på en tjänst som man inte kan komma åt (inte så kul att behöva maila supporten så fort man vill regga en domän heller, då finns där massvis med andra bättre alternativ).

Tycker det är mycket dåligt hanterat mot kunderna. Kan bara hoppas på att ni tar åt er av kritiken, släpper en riktigt bra tjänst och dessutom slutar skylla på olika saker. Jag som kund skiter väl i om era servrar så brinner upp och ni saknar redundans, jag betalar för service och det är det jag förväntar mig för mina pengar.

Nicklas 2007-03-26 16:33

Jag har begärt ut min pengar, men inte fått veta när dessa skall utbetalas, kommer att avsluta allt som har med jx att göra.

vidir 2007-03-26 16:51

Vad är "JX" bara för att vara extra dum :blink:

Alex 2007-03-26 17:09

Citat:

Originally posted by vidir@Mar 26 2007, 15:51
Vad är JX bara för att vara extra dum

Jx är ett Serverhotell...
http://www.jx.se

JX.se 2007-03-26 17:15

Citat:

Originally posted by Tobbe@Mar 26 2007, 16:21
Tycker det mest är ursäkter hit och dit.. har flera ggr fått infon att det är på g, inte så trevligt att ligga låst med förskotterade pengar på en tjänst som man inte kan komma åt (inte så kul att behöva maila supporten så fort man vill regga en domän heller, då finns där massvis med andra bättre alternativ).
Det är en av anledningarna till att vi inte informerat allt för mycket, för det tas som ursäkter.
Vilket det inte är, vi valde att fokusera på ett annat problem ett tag och det är anledningen att det är fördröjt, inte ursäkten till det.

Edit: Infobrev till kunderna går iväg inom kort, osäkert om det blir under kvällen eller morgondagen, beror på betatestarnas betyg :)

Tobbe 2007-03-26 17:36

Citat:

Ursprungligen postat av JX.se
Citat:

Ursprungligen postat av Tobbe

Det är en av anledningarna till att vi inte informerat allt för mycket, för det tas som ursäkter.
Vilket det inte är, vi valde att fokusera på ett annat problem ett tag och det är anledningen att det är fördröjt, inte ursäkten till det.

Edit: Infobrev till kunderna går iväg inom kort, osäkert om det blir under kvällen eller morgondagen, beror på betatestarnas betyg :)

Samma som att ni lovade att allt skulle vara uppe absolut senast den 6e mars förra gången? :)

Jag antecknar tiden för den här posten och ser fram emot mailet :)

Jag vill inte gnälla publikt på er, men ni måste ta er an den kritik som riktas (och tidigare har riktats) mot er. Jag googlade (eftersom söken är begränsad till 3 tecken) lite snabbt efter jx på wn.se och hittade flera trådar med ursäker om det ena och det andra.. folk tröttnar till slut och då rinner droppen över, ungefär som med mitt inlägg idag när jag inte orkade läsa mer om förseningar och ursäkter för ert system ;) Lansera! Ni har ju hur många kunder som helst som står och stampar & väntar på att komma igång... :)

autosvar 2007-03-27 23:40

Citat:

Originally posted by JX.se@Mar 26 2007, 17:15
Edit: Infobrev till kunderna går iväg inom kort, osäkert om det blir under kvällen eller morgondagen, beror på betatestarnas betyg
Jag måste säga att jag känner igen mig i er - även jag är tidsoptimist men jag har lärt mig att klara deadlines genom att konsekvent lägga på en gigantisk tidsmarginal. Oftast blir saker istället klara långt innan och det uppskattar kunderna. Kanske kan vara ett tips att ta till er?

JX.se 2007-03-27 23:50

Citat:

Ursprungligen postat av autosvar
Citat:

Edit: Infobrev till kunderna går iväg inom kort, osäkert om det blir under kvällen eller morgondagen, beror på betatestarnas betyg

Jag måste säga att jag känner igen mig i er - även jag är tidsoptimist men jag har lärt mig att klara deadlines genom att konsekvent lägga på en gigantisk tidsmarginal. Oftast blir saker istället klara långt innan och det uppskattar kunderna. Kanske kan vara ett tips att ta till er?

Brevet skrivs det på för fulla muggar. Såg det tidigare, vet ej om det skickats än :)

Men visst, ibland händer saker man verkligen inte räknat med och det är en av flertalet delar vi strukturerat om i.

autosvar 2007-03-28 00:32

Citat:

Originally posted by JX.se@Mar 27 2007, 23:50
Men visst, ibland händer saker man verkligen inte räknat med och det är en av flertalet delar vi strukturerat om i.

Ni borde ha ändrat texten från "JX Domänsystem ligger just nu nere för användning. <bortklippt>Programmerare kommer redan under torsdagen sätta igång med de förändringar som krävs för att ni användare skall kunna nyttja systemet full ut igen." till något mer informativt :)

Decibel 2007-03-28 01:12

Citat:

Ursprungligen postat av autosvar
Citat:

Ni borde ha ändrat texten från "JX Domänsystem ligger just nu nere för användning. <bortklippt>Programmerare kommer redan under torsdagen sätta igång med de förändringar som krävs för att ni användare skall kunna nyttja systemet full ut igen." till något mer informativt :)

:rolleyes:
Man tycker man ändrar och ändrar överallt men alltid är det nåt man missar, tack för tipset!

Edit: Tråden delad, feedbacksnacket fortsätter i tråden i feedbackforumet.

goldnhaze 2007-04-02 01:31

riktigt nice att det är tillbaka nu, funderar på om man kanske ska slänga in lite pengar där och se vad det går för :)

Hört mkt bra om JX, aldrig använd själv dock.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson