![]() |
Ska skaffa mig ett webhotell nu, och har kollat runt bland alla jag har hittat igen. Fastande för Proinet när det gäller utrymme, tjänster osv kontra pris.
Har kollat runt lite här på WN, men hittar inte så mycket om just Proinet, förutom pratet om problemen dom hade. Är allt sånt löst nu? fungerar allt bra? Ni som har proinet får gärna berätta lite :) |
Proinet har inga som helst problem nu... har legat hos dem i ett halvår nu och deras upptid är störtskön. Snabba på supportfrågor är det också, väldigt tillmötesgående.
Jag kan lugnt rekommendera Proinet. |
Blev lite sugen letar efter ett stabilt hotell, ingår fritt antal mysql databaser?
Hur funkar deras kontrollpanel? |
Jag är helnöjd ned Proinet!
Visserligen blev jag lite orolig för några veckor sedan då min mail kraschade ihop, men det löste sig på ett mycket smidigt sätt av personalen på Proinet. (det var mitt utrymme som hade tagit helt slut...) Upptiden är perfekt och kontrollpanelen är busenkel. Ja, det är fritt antal mysql-databaser också! |
Är också helnöjd med Proinet "efter flytten"... Hur stabilt som helst och bra och snabb support.
Fritt antal mySQL (eller är det 999st? i princip fritt antal hursomhelst) Kontrollpanelen är Cpanel vilket jag tycker är den smidigste jag haft hittils. Så jag sällar mig till föregående talare och rekomenderar Proinet varmt :) |
Det här låter bra! :) Jag tog mig även en svängom i livesupporten och ställde några frågor där, så det blir nog proinet för mig!
Nu måste jag bara komma på vilken gratis domän jag vill ha! :D |
Citat:
http://www.webmasternetwork.se/index...0&#entry156973 men du hade säjert fått samma svar från Kjette |
Det enda som är illa med Proinet är att statistiken endast uppdateras en gång per dag. Hos Wopsa kan man uppdatera manuellt när man känner för det. Saknar funktionen hos Proinet ganska mycket :(
|
Citat:
Jag tackar så mycket för den hjälpen!! Efter jag fick den hjälpen så kom jag i kontakt med Kjette som hjälpte mig att uppgradera till större utrymme, så nu ska inte samma sak hända igen. |
Du är grym, Kjette!
Jag är mycket nöjd med Proinet. Jag satt och väntade väldigt länge med att skaffa konto hos Proinet. Deras alternativ såg bra ut men efter allt tjafs och strul de haft kände jag mig ändå osäker. Så jag satte dem på span-listan. Efter ett par månader span, när jag sett hur pass stabilt det blivit efter ägarbytet, så var det svårt att stå emot deras otroligt frestande åf-kampanj... Och jag är väldigt glad att jag slog till! När får vi förresten X3 till Cpanel? |
Jag kollade i forumet men fick intrycket av att x3 fanns med i den senaste stabila versionen. Men jag kanske blev lite förvirrad när jag testade demon...
Slutet av mars låter bra! |
Tycker det tar lite väl lång tid att få ett konto... beställde och betalade med kort för 6 dagar sedan har inte fått något konto ännu och domänen verkar inte reggad heller.
Live support har varit stängd varje gång jag kikat in för att fråga om dom kan skynda på. |
Citat:
|
Finns det ingen möjlighet att få fakturan via e-post eller liknande? Beställde igår och vill skynda på allt så fort som möjligt! vill ha webhotellet IGÅR! :D
|
Såja, underbart!
Nu kommer jag igång, tack. |
Jag har Proinet HB och jag rekomenderar dem starkt!
|
Mja, 5 dagar efter beställning och inte ens ett knyst har hörts. Inte ens en faktura, verkar va flera dagar det är ont om personal? Tur man beställde på olika företag samtidigt.
|
Tog även lite för lång tid att få min faktura.. när det väl var påpekat och åtgärdat har det fungerat alldeles utmärkt!
|
Beställde för ett par dagar sen och betala redan första dagen men har inte dykt upp något konto än.
|
Citat:
|
Citat:
|
när beräknas er windowsdel komma upp igen Kjette?
|
Nej jag är inte nöjd. Ständiga problem hela tiden. Det ska givetvis bara vara tillfälliga fel men tillfälliga fel återkommer inte varje vecka på grund av att en kund kör "dåliga" scripts på servern. Nertid hit och dit, usch. Rekommenderas ej!
Nertiden rör sig dessutom om timmar, vilket jag anser är för mycket. |
Jag kan bara bekräfta att jag inte upplever någon nertid alls hos Proinet till skillnad från dig FredrikMH. Mina konton ligger dock på en annan server än den du hamnat på, så det kan nog mycket väl vara att den server ditt konto ligger på börjar sucka... alla mina konton som ligger på nån annan av deras servrar har mycket bra upptid.
Att jag antar att jag inte ligger på samma server som dig FredrikMH är ju att jag inte har någon nertid alls medan du har det... hoppas du kommer över till en ny server väldigt snart, sen tror jag du får svårt att klaga (vilket du har all rätt till nu dock) :) |
Jag är också hejnöjd med Proinet. Rekommenderas! En bra support och man får hjälp med de mesta, oftast samma dag. Det går väldigt bra att kompromissa med dom då jag själv har fått hjälp med många script och funktionsproblem.
Jag vart kund direkt efter serverbytet hos proinet. Med andra ord kom jag in när den "goda tiden" började, så tyvärr har jag ingen inblick om hur det var innan det braka loss utan har endast hört rykten m.m. Innehar de största ÅF-kontot där, och har nästan aldrig har någon längre nertid som har stört min verksamhet allt för mycket. Smällar man får ta vid ett billig och bra pris samt en störtskön support. Go nuts! |
Jag måste bara lägga till att jag fortfarande är grymt nöjd med Proinet. Schysst service, bra priser och bra prestanda. Och jag älskar nya cPanel!
|
Finns det ej fler som är nöjda än 2-3 personer? (Som oftast synns om man gör en sökning på "proinet")
|
Citat:
|
Har kört Proinet ett tag nu och är helnöjd
|
Är också nöjd. Efter ägar och serverbytet har det fungerat väldigt bra. Har mkt mindre problem med mitt proinet konto än med det jag har på levonline, då får man också mer hos proinet till lägre kostnad.
|
Känns som att jag också behöver komma in och säga att jag är riktigt nöjd med proinet. Snabb och bra support, riktigt bra priser och så cpanel som är bland det slappaste och skönaste:D
Riktigt bra! |
Har två kunder där, fungerar hur bra som helst! :)
Tog dock lite tid att få kontorna, men annars rullar det på bra! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:48. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson