WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Crystone = Oseriösa (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=19813)

aktieante 2007-03-07 13:06

:angry:
Beställde ett webbhotell hos crystone för 2 veckor sedan.
Efter att jag betalt hotellet med kreditkortet, så mailade kundtjänst oss att namnet var upptaget. :blink:

Då ringer jag till dem och meddelar att jag vill makulera ordern. Maila oss säger dom.

Jag skickar ett mail....inget svar.
Jag skickar ytterliggare ett mail efter 1 vecka.....inget svar.

Jag skickar ett 3:e mail (i måndags) och skickar då till alla epost adresser jag hittar.
inget svar.... :ph34r:

Har dom några nöjda kunder överhuvudtaget?

1337pm 2007-03-07 13:10

Citat:

Originally posted by aktieante@Mar 7 2007, 13:06
Har dom några nöjda kunder överhuvudtaget?
Ja.

Mats Simonsson 2007-03-07 13:16

Citat:

Originally posted by aktieante@Mar 7 2007, 14:06

Beställde ett webbhotell hos crystone för 2 veckor sedan.
Efter att jag betalt hotellet med kreditkortet, så mailade kundtjänst oss att namnet var upptaget.
Då ringer jag till dem och meddelar att jag vill makulera ordern. Maila oss säger dom.
Jag skickar ett mail....inget svar.
Jag skickar ytterliggare ett mail efter 1 vecka.....inget svar.
Jag skickar ett 3:e mail (i måndags) och skickar då till alla epost adresser jag hittar.
inget svar....
Har dom några nöjda kunder överhuvudtaget?

Hej

Om ett namn mot förmodan visar sig vara upptaget då det skall registreras så erbjuds kunden möjlighet att, antingen få ett annat namn eller att få ordern makulerad. Det är beklagligt att du inte fått svar från supporten i detta ärende och jag ber å Crystones vägnar om ursäkt för detta. Jag skall se vad det är som felat hos oss.

Naturligtvis så skall du få dina pengar tillbaka då vi inte kan leverera tjänsten som du beställt till fullo. Maila mig direkt i detta ärende, [email protected], så skall jag se till att det ordnas upp.

Med vänlig hälsning

Mats Simonsson
Crystone AB
[email protected]

aktieante 2007-03-07 13:18

Här svarar ni direkt.
Varför svarar ni inte på mailen?

Mats Simonsson 2007-03-07 13:29

Citat:

Originally posted by aktieante@Mar 7 2007, 14:18
Här svarar ni direkt.
Varför svarar ni inte på mailen?

Hej

Jag kan inte svara på varför du inte har fått ett svar då jag inte är till fullo insatt i ditt ärende än. Jag skall meddela vår Support att du inte har fått något svar samt informera vår Kundtjänstchef om detta ärende och be honom se över det som inträffat.

Dock så kan jag ta över detta ärende och se till att det löses för dig. Maila ditt kundnummer på den beställningen som är fel så skall jag se till att du får pengarna tillbaka.

mvh

Mats simonsson
Crystone AB
[email protected]

KryptoniT 2007-03-11 16:28

Beklagligt. När sånt här kommer upp för "allmänheten" är det enda gången Crystone verkar reagera? Ska era kunder behöva skriva på WN om deras problem för att ni ska ta tag i det?

Mats Simonsson 2007-03-12 10:17

Citat:

Originally posted by KryptoniT@Mar 11 2007, 17:28
Beklagligt. När sånt här kommer upp för allmänheten är det enda gången <span class='highlight'>Crystone</span> verkar reagera? Ska era kunder behöva skriva på WN om deras problem för att ni ska ta tag i det?

Hej

Jag förstår ditt argument.

Vår kundtjänst jobbar hårt med att besvara alla frågor och krav som kommer in till oss. Ibland så hinns inte allt med och det är beklagligt och det är inget jag försvarar.

Ibland når inte synpunkter och klagomål oss utan många väljer att publicera det på forum. Många gånger kan det vara det som behövs för att se att något brister i rutinerna, många gånger räcker det med ett brev till vår kundtjänst. Det här fallet har resulterat i att vi håller på att se över våra rutiner för återbetalningar med en målsättning att detta skall gå fort och smärtfritt för kunden. Crystone likt andra företag jobbar ständigt med förbättring, dock så finns det stunder då en organisation kan bli ”hemmablind” och det är då det är mycket viktigt med information/klagomål likt de i denna tråden.

Med Vänlig hälsning
Mats Simonsson
Crystone AB
[email protected]

Storen 2007-03-12 11:09

Vore det inte lämpligare att se över ert kommunikationsmedel?

Killen mailade på er uppmaning, men detta tycks fallit bort på vägen.. Där känns det som att ni har en brist i systemen/rutinerna.
Som tillfällig åtgärd kan man sätta uppföljningskrav efter 3dagar. Om inget mail kommit in i ärendet trots uppmaning så skall kontakt i någon form återupprättas med kunden.

Återbetalningen har antagligen uteblivit p.g.a att mailet kommit bort och ingen "signal" har därför getts till den/de som sköter återbetalningarna.

Mats Simonsson 2007-03-12 11:38

Citat:

Originally posted by Storen@Mar 12 2007, 12:09
Vore det inte lämpligare att se över ert kommunikationsmedel?
Killen mailade på er uppmaning, men detta tycks fallit bort på vägen.. Där känns det som att ni har en brist i systemen/rutinerna.
Som tillfällig åtgärd kan man sätta uppföljningskrav efter 3dagar. Om inget mail kommit in i ärendet trots uppmaning så skall kontakt i någon form återupprättas med kunden.
Återbetalningen har antagligen uteblivit p.g.a att mailet kommit bort och ingen signal har därför getts till den/de som sköter återbetalningarna.

Hej

Du har rätt. Precis som jag skrev så finns det brister i rutinerna och dessa håller på att ses över nu. Ansvariga och chefer är informerade om denna brist och nya rutiner för detta håller på att sättas upp. Samma sak gäller för våra kommunikationsmedel.

Med Vänlig Hälsning
Mats Simonsson
Crystone AB
[email protected]

aktieante 2007-03-12 22:32

Citat:

Ursprungligen postat av Mats Simonsson
Citat:

Ursprungligen postat av Storen
Vore det inte lämpligare att se över ert kommunikationsmedel?
Killen mailade på er uppmaning, men detta tycks fallit bort på vägen.. Där känns det som att ni har en brist i systemen/rutinerna.
Som tillfällig åtgärd kan man sätta uppföljningskrav efter 3dagar. Om inget mail kommit in i ärendet trots uppmaning så skall kontakt i någon form återupprättas med kunden.
Återbetalningen har antagligen uteblivit p.g.a att mailet kommit bort och ingen signal har därför getts till den/de som sköter återbetalningarna.

Hej
Du har rätt. Precis som jag skrev så finns det brister i rutinerna och dessa håller på att ses över nu. Ansvariga och chefer är informerade om denna brist och nya rutiner för detta håller på att sättas upp. Samma sak gäller för våra kommunikationsmedel.
Med Vänlig Hälsning
Mats Simonsson
Crystone AB
[email protected]

Hur ser statusen ut på ärendet.
Är pengarna på väg?

Mats Simonsson 2007-03-13 08:37

Citat:

Ursprungligen postat av aktieante
Citat:

Originally posted by -Mats Simonsson@Mar 12 2007, 12:38
Citat:

Ursprungligen postat av Storen
Vore det inte lämpligare att se över ert kommunikationsmedel?
Killen mailade på er uppmaning, men detta tycks fallit bort på vägen.. Där känns det som att ni har en brist i systemen/rutinerna.
Som tillfällig åtgärd kan man sätta uppföljningskrav efter 3dagar. Om inget mail kommit in i ärendet trots uppmaning så skall kontakt i någon form återupprättas med kunden.
Återbetalningen har antagligen uteblivit p.g.a att mailet kommit bort och ingen signal har därför getts till den/de som sköter återbetalningarna.

Hej
Du har rätt. Precis som jag skrev så finns det brister i rutinerna och dessa håller på att ses över nu. Ansvariga och chefer är informerade om denna brist och nya rutiner för detta håller på att sättas upp. Samma sak gäller för våra kommunikationsmedel.
Med Vänlig Hälsning
Mats Simonsson
<span class='highlight'>Crystone</span> AB
[email protected]



Hur ser statusen ut på ärendet.
Är pengarna på väg?


Hej

Jag har skickat iväg din återbetalning till vår ekonomiavdelning. Du bör ha fått dina pengar vid det här laget. Jag skall kolla upp det.

mvh

Mats

Daniel.st 2007-03-13 13:48

Igår fick jag svar på en fråga jag skickade till Crystones support från ett kontaktformulär i deras kontrollpanel i slutet på januari ;) Tydligen hade min fråga "hamnat mellan stolarna"... no shit. Lägligt nog handlade frågan om hur jag skulle säga upp mitt konto.

I slutet på förra veckan fick de dessutom för sig att ta bort alla mail-alias/forward på minst en domän där jag inte fått något svar på varför de gjorde så. Det gick inte heller att skapa om aliasen (det går fortfarande inte) och efter alla andra problem håller jag nu på att flytta den aktuella domänen till ett annat webbhotell istället.

Jag har haft en del att göra med Crystones support senaste halvåret eftersom jag haft ett äldre Digikom konto som behövde flyttas (på deras begäran) och kan rekommendera ett par saker i kontakten med Crystone. För att överhuvudtaget få svar ring dem, maila fungerar inte om du vill ha svar inom ett par veckor. Det är också vanligt att man dessutom får ringa tillbaka minst en gång och påminna dem om vad de lovat att göra tidigare. Kom också ihåg att ta namn på dem du pratat med så du har någon att hänvisa till när du måste ringa tillbaka.

Mats Simonsson 2007-03-13 16:11

Citat:

Originally posted by Daniel.st@Mar 13 2007, 14:48
Igår fick jag svar på en fråga jag skickade till Crystones support från ett kontaktformulär i deras kontrollpanel i slutet på januari Tydligen hade min fråga hamnat mellan stolarna... no shit. Lägligt nog handlade frågan om hur jag skulle säga upp mitt konto.
I slutet på förra veckan fick de dessutom för sig att ta bort alla mail-alias/forward på minst en domän där jag inte fått något svar på varför de gjorde så. Det gick inte heller att skapa om aliasen (det går fortfarande inte) och efter alla andra problem håller jag nu på att flytta den aktuella domänen till ett annat webbhotell istället.
Jag har haft en del att göra med Crystones support senaste halvåret eftersom jag haft ett äldre Digikom konto som behövde flyttas (på deras begäran) och kan rekommendera ett par saker i kontakten med Crystone. För att överhuvudtaget få svar ring dem, maila fungerar inte om du vill ha svar inom ett par veckor. Det är också vanligt att man dessutom får ringa tillbaka minst en gång och påminna dem om vad de lovat att göra tidigare. Kom också ihåg att ta namn på dem du pratat med så du har någon att hänvisa till när du måste ringa tillbaka.



Hej

Det senaste året så har Crystone expanderat i mycket snabb takt. Detta har resulterat i att vi har, vad man skulle kunna kalla, växtvärk. Detta är inte något som vi nyss insett utan vi har under en tid nu jobbat för att lösa. Mycket händer just nu i vår organisation och vi kommer inom kort presentera en rad förändringar.

Vi som jobbar på Crystone är fullt och fast övertygade om att det arbete vi lagt ner på omstruktureringar och förändringar kommer att resultera i att synen på Crystone kommer att förändras till det bättre.

Mvh

Mats Simonsson
Crystone AB
[email protected]

aktieante 2007-03-13 16:49

Har du kollat upp det ännu?

Citat:

Ursprungligen postat av Mats Simonsson
Citat:

Originally posted by -aktieante@Mar 12 2007, 23:32
Citat:

Originally posted by -Mats Simonsson@Mar 12 2007, 12:38
Citat:

Ursprungligen postat av Storen
Vore det inte lämpligare att se över ert kommunikationsmedel?
Killen mailade på er uppmaning, men detta tycks fallit bort på vägen.. Där känns det som att ni har en brist i systemen/rutinerna.
Som tillfällig åtgärd kan man sätta uppföljningskrav efter 3dagar. Om inget mail kommit in i ärendet trots uppmaning så skall kontakt i någon form återupprättas med kunden.
Återbetalningen har antagligen uteblivit p.g.a att mailet kommit bort och ingen signal har därför getts till den/de som sköter återbetalningarna.

Hej
Du har rätt. Precis som jag skrev så finns det brister i rutinerna och dessa håller på att ses över nu. Ansvariga och chefer är informerade om denna brist och nya rutiner för detta håller på att sättas upp. Samma sak gäller för våra kommunikationsmedel.
Med Vänlig Hälsning
Mats Simonsson
span class=highlightCrystone/span AB
[email protected]



Hur ser statusen ut på ärendet.
Är pengarna på väg?



Hej
Jag har skickat iväg din återbetalning till vår ekonomiavdelning. Du bör ha fått dina pengar vid det här laget. Jag skall kolla upp det.
mvh
Mats



Mats Simonsson 2007-03-13 17:04

Citat:

Originally posted by aktieante@Mar 13 2007, 17:49
Har du kollat upp det ännu?


Hej

Jag väntar själv på en bekräftelse från vår ekonomiavdelning. Jag kommer, som utlovat i det mail jag skickat till dig att bekräfta så fort jag vet med säkerhet att pengarna är återbetalade. Jag har dock sett till att återbetalningsordern är placerad och jag vet att du kommer att få dina pengar återbetalade. Som sagt, bekräftelse kommer så fort jag får den.

mvh

Mats

Storen 2007-03-13 19:57

Mats-> Kan du inte lämna en kontaktbar e-postadress så ni kan föra ärendet vidare mellan er ;)

Mats Simonsson 2007-03-14 08:19

Citat:

Originally posted by Storen@Mar 13 2007, 20:57
Mats- Kan du inte lämna en kontaktbar e-postadress så ni kan föra ärendet vidare mellan er *

Hej

Gjort det tidigare i tråden och även fått svar på den. Dock så fortsatte frågorna att komma här. :P

Men här kommer den igen: [email protected] :)

mvh

/Mats


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson