![]() |
Är det fler än jag som har problem med mailen hos Proinet?
Upptäckte imorse att allt inte stod rätt till efterssom jag plötsligt slutade att få mail. Skickade därefter en massa mail (till mig själv) från några andra av mina mailadresser utan att dem kom fram. Dessutom upptäckte jag redan under gårdagen att så snart jag sände ut mail genom Proinet så kom ett error-meddelande att den inte kunde spara mailet som avsänt. Försökte därför att ringa dem men det var omöjligt efterssom telefonen var avstängd..... :unsure: Någon som vet vad som hänt? Får något panik då jag är beroende av att mina kunder kan maila mig!! (gud vet hur många mail jag gått miste om under denna dag=förlorad inkomst) |
Kör e-post testet på http://dnsreport.com/ kanske även dns testet som finns där också.
Det brukar säga ett och annat. |
Tack för den länken.
Det meddelande jag får där är: "[Successful connect: Got a good response [250 Accepted]] (took 2.875 seconds)" Det verkar ju bra enligt den rapporten, men faktum är att jag fortfarande inte får mail skickade till mig..... Har gått in och vidarebefodrar eventuella mail nu till en annan mailadress. Hoppas nu bara att det fungerar..... |
det är inte så att quota på mailkontot alt. webbhotellskontot är slut? Då du inte kunde spara utgående redan dagen innan så låter det nästan som utrymmet är slut.
Lycka till |
Rensade ut lite i mailboxen.
Nu verkar det fungera!! Tack så mycket för hjälpen! |
Hej Kjette!
Men trots att jag nästan tömt min mailbox totalt har jag inte fått de mail som är skickade under gårdagen till mig. Jag försökte att maila Er men fick bara felmeddelande om att det inte kommit fram. Detta meddelande fick jag tillbaka då: "A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error." Jaja, nu hoppas jag att det fungerar och att gårdagens mail kommer under dagen. I övrigt har jag inga klagomål alls, utan tycker att det annars brukar fungera bra! Förresten! Vart hittar man journumret? Jag har sökt förgäves..... :( |
Problem med proinet någon? Har vart bomben hela dagen känns de som...
|
Inga problem för mig. Har funkat klockrent.
|
ÅF konto eller webhotell?
På driftinfo.net står det att dom hade problem med mail och en massa annat på web03:an i förrgår. Troligen nått med de att göra, och jag "ligger" på web03:an. |
Har själv försökt uppdatera lite kod på en kunds hemsida men web03 är seg som tjära.. eller tidvis död.. (överbelastad?)
Upptäckte detta kring 20:30 snåret. Precis skickat mail till supporten. |
Ja, exakt så! Kunde inte sagt de bättre själv. Tjära! Riktigt segt... Fick tag i serverload tabellen, men det såg "fin ut". Runt 3.0 i genomsnitt på belastningen, och det ska troligen inte vara så mycket med dubbla kärnor. Men vad vet jag... Så, vad kan de vara? Nätfel?
|
Testat "ping" och uppkoppling från både Telia och Bredbandbolaget (sitter på dubbla linor), så om det är ett nätfel ligger det nog i "deras" koppling.
Har kört ping på web01 / web02, "timeout" så kanske ett router problem... www.driftinfo.net fungerar (men det ligger ju på ett helt annat nät, borås/växjö ?) men ingen info. Nej, nu går jag och sover... |
Jag har också samma problem......
|
Citat:
|
Just idag har servern legat nere under längre perioder *snyft* och inte ens proinet.se går att nå så om något från proinet.se läser detta så hade det varit skönt med ett mailutskick om vad försiggår - för min del är lösningen kanske snabbare att peka om mina domän till mitt andra webbhotell så lite info är guld värt.
|
Intressant.....
Ringde just deras kundtjänst två gånger och har hamnat på nån fest av nåt slag.... Vid andra samtalet så svarade en tjej som kallade sig Josefin och påstod sig inte alls veta vad Proinet var, därefter la hon på luren!!!!! Att jag slagit rätt nummer är det ingen tvekan om eftersom deras standardröst "Välkommen till Proinet....." osv svarade. Nä nu jävlar blir jag både förbannad och besviken. Har dessutom väntat på en uppgradering till återförsäljarkonto hos dem i ungefär två veckor. I måndags morse fick jag mail att kontot skulle vara klart under dagen, men nu är det fredag kväll och fortfarande inget konto! Istället är hela skiten nere!! Jaja, blir till att börja leta efter nåt annat webbhotell då..... |
Jag som varit så nöjd med proinet, nu har mitt konto mer eller mindre varit nere hela dagen utan ett endaste litet meddelande på dritfinfo.net
Vad händer? |
Jag måste ändra mig, nu är det nämligen extremt segt. Was ist los?
Edit: Får inget svar när jag ringer... Edit 2: Lika bra att gå och lägga sig. Räknar med att vi får en förklaring imorgon, men detta känns lite oroväckande: Oplanerade Driftstörningar: Inga oplanerade störningar finns. Planerade Driftstörningar: Inga planerade driftstörningar finns. |
Citat:
Någon som har nån sån salva man ska lägga på naglarna så det smakar skit? |
Samma för mig, mail och web nere.
|
Citat:
Detta är verkligen pinsamt och känns rätt oseriöst. one.com verkar mer seriöst.. :) |
Okey, först var de okey, skulle ändå glo på film så what the hell, låta dom leka lite. Men nu är filmen slut och jag blir förbannad.
Som sagt, upp med info på driftinfo.net nu! |
funkar ju nu \o/
|
Wohoo! Efter några timmars velande fram och tillbaka... Men ändå...
Proinet: Information när någonting händer tack! =/ |
Hemsidan och mailen fungerar nu, men webbshopen blir det felmeddelande på.....
edit: Nu fungerar allt! B) |
Hur orkar ni med detta? själv hade man bytt direkt.. Suger med downtime :(
|
Citat:
Däremot så blev man rätt så orolig med det som hände igår kväll/inatt, men jag har pratat med Kjette som gav en trovärdig förklaring, så jag är nöjd igen! |
Exakt, så jätte mycket nertid har det inte varit. Men det har hänt några gånger hit och dit. Nån timma eller så, men igår så vart man lite orolig.
Proinet är billigt och jätte bra förutom nertiden som kommit igen. Skulle man vara jätte jätte enormt skit petig med säkerheten och serverstabiliteten så skulle man nog slänga ut några fler 1000lappar för det. Men är man inte det så är proinet ett bra alternativ. Men, jag vill fortfarande ha info på driftinfo sidan. Orka ringa för att att få reda på problemet. Jamenar, dom måste ju få en massa samtal i onödan om dom bara skriver vad problemet är på den sajten, eller? |
Citat:
|
det finns ett antal "proinetare" här så det är en bra kanal när det strular.
|
Citat:
SEN, så tror jag nog att det är flera inlägg som handlar om "någon annan som har problem?" så man kan utesluta sitt egna skämt till hjärna. |
Nu har Aftonbladet skrivit lite om en kund som haft problem. Om det beror på kunden eller Proinet har jag ingen aning om.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...1098211,00.html |
Okej lite halvt om halvt orelaterad fråga. Vad fasen betyder
"invoice payment"??? Försökte beställa och enda möjliga betalningsvägarna var "invoice" och "paypal". Paypal har jag ju iförsig men täntke betala med kort... |
Invoice är ju faktura... De vill att du skall betala din faktura via Paypal. Paypal är ju kortbetalning, i alla fall sist jag kollade, så jag förstår inte problemet...? ;-)
|
Paypal är ju ett betalsystem av Ebay. Visst skillnad.
Men invoice är faktura tydligen, det fick jag reda på nu. Svårt av en svensk företag att ha svenskt betalningsforumlär.. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:51. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson