WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Snapbacktjänst för .SE domäner (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=19213)

Nord 2007-02-09 01:38

Finns det någon som har tips för en snapbacktjänst för .se domäner som är öppen för svenska företag? Jag kör med en partner idag men han tar inte emot nya kunder.

Om någon har en bra snapbacktjänst för .se'domäner och vill sälja bokningar så kan ni väl maila mig ett offertförslag?

Helix 2007-02-09 01:45

Vill inte vara otrevlig, men använd sökfunktionen. Det finns massor av trådar som listar flera företag.

boena 2007-02-09 08:58

Håller med, börjar bli smått långtråkigt med alla snapback trådar som poppar upp här och där med samma frågor och samma svar........

Thor 2007-02-09 12:03

anledningen till att nya trådar poppar upp är nog att informationen in de gamla inte är aktuell längre... Så sluta gnäll innan ni har fakta.

Helix 2007-02-09 12:26

Citat:

Originally posted by Thor@Feb 9 2007, 12:03
anledningen till att nya trådar poppar upp är nog att informationen in de gamla inte är aktuell längre... Så sluta gnäll innan ni har fakta.
Vad snackar du om? Bara ta en i högen när man söker; en tråd som du startade:
http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...l=snapback&s=wn

Så om det inte framkommit mer i den så tror jag inte det tillkommer någon 3 veckor senare. Dessa tjänster poppar inte upp lika ofta som "Blocket"-kopior....

Att samma typ av tråd poppar upp är ju för att folk orkar inte söka ibland.

Har man dessutom inte fått svar i en tråd hjälper det ju inte att skapa en ny strax efter.

acidflash 2007-02-09 13:02

Kanske dags att göra lite "Vanliga frågor och svar" :)

Thor 2007-02-09 13:49

Terabyte, om du tar och läser det du hänvisar till så märker du att det inte besvarar frågan... Just nu finns det inga trådar på det här forumet som verkligen ger någon information om vart man kan hitta något företag som erbjuder snapbacktjänster... (Tråden du hänsvisar till blev desutom ganska brutalt kidnappad av en annan diskution). Är nog därför folk skapar en ny tråd... Visst en del gör det säkert av lathet och har inte sökt innan.

Det jag mest reagerade på är vissa användares förmåga att besvara poster med en uppmaning att söka utan att själva ha den minsta aning om det finns några svar att söka.

Så om folk är så pass trötta på att vissa frågor ställs om och om igen, se till att besvara frågan istället för att gnälla. Så länge som mer eller mindre meningslösa inlägg kidnappar trådar (på det sett som din och min diskution nu gör) och därmed lämnar frågan obesvarad så kommer nya trådar att skapas.

Som Acidflash säger så skulle det inte skada med en klistrad FAQ i detta forum. Fanns det en uppdaterad sådan så skulle vi slippa att samma fråga postas om och om igen...

Helix 2007-02-09 14:01

Men om du inte hittar svaret i trådar som kommer upp vart 2:a vecka, så kanske finns det inga fler svar, eller hur?

Och vaddå fanns det inga svar. I den tråden hittar jag i alla fall dessa
www.Internetnamn.com
www.Neware.se
www.Registrera-doman.com
www.nameseek.se
jx.se/index.php?nv=dn&inc=dnsnapback

Hur många vill du ha??? Vi pratar om .se och inte om .com domäner. Räcker inte det?? Vad mer kräver du? Tycker att det räcker väl med den lista som du fick. Tycker det är du som gnäller utan anledning!

Thor 2007-02-09 14:34

Citat:

Originally posted by Terabyte@Feb 9 2007, 14:01
Men om du inte hittar svaret i trådar som kommer upp vart 2:a vecka, så kanske finns det inga fler svar, eller hur?

Och vaddå fanns det inga svar. I den tråden hittar jag i alla fall dessa
www.Internetnamn.com
www.Neware.se
www.Registrera-doman.com
www.nameseek.se
jx.se/index.php?nv=dn&inc=dnsnapback

Hur många vill du ha??? Vi pratar om .se och inte om .com domäner. Räcker inte det?? Vad mer kräver du? Tycker att det räcker väl med den lista som du fick. Tycker det är du som gnäller utan anledning!

www.Internetnamn.com - Endast ÅF/Webbhotel
www.Neware.se
www.Registrera-doman.com - Otroligt dyra och tar betalt oavsett resultat = Värdelöst
www.nameseek.se
jx.se/index.php?nv=dn&inc=dnsnapback - Tar ej emot nya kunder

3 fel av 5 är väl inte speciellt bra... Nej, som jag sa tidigare, en uppdaterad FAQ behövs. Om inte annat för att vissa ska slippa se frågor som någon gång i världshistorien har besvarats.

Och hur många jag vill ha? Mer än två iaf... När man fajtas mot Göran G och grabbarna så är inte 2 alternativ mycket att hänga i julgranen.

Så istället för att gnälla, terabyte, börja med att själv läsa det du anser att alla andra borde ha läst...

Helix 2007-02-09 15:07

Frågan var av trådskaparen:
Citat:

Finns det någon som har tips för en snapbacktjänst för .se domäner som är öppen för svenska företag?
Antar att ÅF och Webbhotell är svenska företag. Att du tycker alternativ 3 är dyra gör inte svaret felaktigt eller värdelöst. Att JX för tillfället inte tar emot kunder, betyder inte att de inte kommer göra det i framtiden.

Att du söker en billig lösning som inte tar en krona om de misslyckas samtidigt som du vill ha bra resultat är väl ett skämt. Då kommer du att få leta länge, samt det kommer inte hjälpa med 1000 trådar om detta i forumet. VIll man vinna så får man satsa. Det är inte mycket man får gratis här i världen.

En FAQ del behövs egentligen inte om folk lär sig använda sökfunktionen. WN har varit igång länge och mycket finns faktiskt besvarat.

Thor 2007-02-09 17:39

Ok, det var honom du menade, jag antog att det var mig du besvarade eftersom du citerade mig...

Decibel 2007-02-09 19:53

Citat:

Originally posted by Thor@Feb 9 2007, 14:34
Jodå...

lazat 2007-02-09 22:17

Thor uppdatera ditt inlägg. Vi tar mot ansökningar! pris 495 kr + moms vid lyckad registrering.

Thor 2007-02-10 08:46

Citat:

Ursprungligen postat av Decibel
Citat:

Originally posted by -Thor@Feb 9 2007, 14:34

Jodå...

Ok, gick på det du skrev i den här posten http://www.webmasternetwork.se/f16t6286hl-st30.html

Citat:

Originally posted by -Decibel@Dec 22 2006, 23:41
Citat:

Ursprungligen postat av boena
Verkar som det... Men JX är ju inte nerlagt väl? Endast för nya kunder va?

Precis, systemet är aktivt men vi tar inte emot nya kunder i det.

"My bad" antar jag :)

Thor 2007-02-10 08:50

Citat:

Originally posted by lazat@Feb 9 2007, 22:17
Thor uppdatera ditt inlägg. Vi tar mot ansökningar! pris 495 kr + moms vid lyckad registrering.
Visst, vilka är "vi"?

boena 2007-02-10 10:50

Webbkonsulterna???

Decibel 2007-02-10 14:05

Citat:

Ursprungligen postat av Thor
Citat:

Originally posted by -Decibel@Feb 9 2007, 19:53
Citat:

Originally posted by -Thor@Feb 9 2007, 14:34

Jodå...

Ok, gick på det du skrev i den här posten http://www.webmasternetwork.se/f16t6286hl-st30.html

Citat:

Originally posted by -Decibel@Dec 22 2006, 23:41
Citat:

Ursprungligen postat av boena
Verkar som det... Men JX är ju inte nerlagt väl? Endast för nya kunder va?

Precis, systemet är aktivt men vi tar inte emot nya kunder i det.

"My bad" antar jag :)

Det jag syftade på, och håller med om är som sagt en mer uppdaterad lista vilken din inte var ;)

Kanske något för WN att ta sig an, ska se om jag inte kan kirra en klistrad tråd ang. snapback och "direktregistrering" som t.ex. Loopia & Neware så slipper vi alla dessa trådar framöver :)

Decibel 2007-02-10 18:03

IIS diskussionen fortsätter i egen tråd...

Nord 2007-02-26 03:09

Sorry om jag frågar fast frågan varit uppe innan. Jag gjorde faktiskt en sökning men fick precis som någon redan gissat intrycket av att informationen blivit outdated.

Tack för vettig ny information från Thor, lazat mfl. Decibel: När vi pratade över IRC ville du inte snapbacka åt mig väl? Nåväl. Tack för hjälpen alla iaf!

webbteknik 2007-02-26 11:30

Citat:

Originally posted by lazat@Feb 9 2007, 15:04
Dock så måste man skicka e-post till oss och vi lägger in dessa manuellt. Så vi måste kolla manuellt om någon annan har redan lagt en order på domänen. Om inte så lägger vi in den i systemt för automatisk bevakning.

Jag har vid flera olika namn varit med om att jag reggat dem för snapback hos er för att sedan få mail från er att någon annan registrerat dem över e-post och att ni därför måste ta bort min beställning och ersätta den med de som mailats. Så låter som att ni gör tvärt om mot det ni skriver ovan. Lite smått oseriöst måste jag säga...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson