![]() |
1. Skänka alla dina sajter till bättre behövande
2. Lägga miljard på att registrera alla möjliga typer av .se domäner inklusive fågelskit.se 3. Annat, och i så fall vad? Själv skulle jag anställa en snygg tjej-resekompis och resa jorden runt ett par gånger. :rolleyes: Länken http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,987523,00.html |
Jag skulle köpa aftonbladet.se och lägga ner den :)
|
3. Sluta använda dator och låta andra arbeta åt mig.
|
Jag skulle flyttat till indien, köpt en stor bit land och byggt ett slott. Sedan hade jag fortsatt jobba precis som vanligt, fast därifrån.
Fast första hade jag köpt en hamburgare på MAX, dom är så sjukt goda. |
jag hade köpt IDN-domäner med minst 30 tecken för alla pengarna.
En säker investering för framtiden. |
Skämtade med min kollega om att
om man var 84 år skulle man behålla pengarna för sig själv och inte dela med mig till släkten. Bara för att se om man kan förvandla dem till psykopater. Motdraget, säger min kollega, vore för släkten att gå till massa advokater och hitta sätt att möjlka av en spargrisen. |
Jag skulle till att börja med inte berätta det för någon
|
Dela med mig till släkt och famil. Sen handla massa roliga saker, tex Lamborghini Gallardo.
|
Skulle börja med att skaffa en grov SUV som jag kan åka runt och reka nytt högkvarter. Sen skulle jag köpa ett jätteställe i sthlms skärgård + lyxkontor i City + stor lägenhet. Sen skulle jag sätta 100 gubbar på att bygga om stället i skärgården.
|
Och sen vaknade ni.
|
Jag skulle investera pengarna, för 1.8 miljarder bör man kunna nå en avkastning på minst 100 - 200 miljoner om året. Dessa skulle dels återinvesteras, dels användas för att hjälpa släkt och vänner, dels för att hjälpa behövande människor runt om i världen. Skulle dock inte hjälpa dem genom att ge dem pengar, i stället genom att invesera pengarna i deras länder genom att tex bygga skolor, arbetsplatser etc.
Sedan skulle jag så klart även använda en del av avkastningen för att starta egna företag. |
Citat:
|
Köpa upp IIS och sparka alla tomtar och driva det vidare i egen regi.
Skulle det bli några kronor över, så skulle jag köpa en Volvo HGV, hund och importera några fruar som kunde trösta mig när jag blivit mobbad i media av olika sorters IT-nördar efter att ha höjt förnyelse av .se domäner till 25000:- per år. |
Jag skulle köpa WN och sen radera detta meddelande.
|
Skulle köpa en buss, http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...=15557&hl=&s=wn
|
1. Investera & Investera
2. Humanitär hjälp 3. Fortsätta arbeta hårt vardagar, men ha det riktigt skönt på helgerna. |
Frågan är också, skulle ni bli lyckligare? :)
|
Jag skulle sattsat på gratis fiber med gbit till alla ;)
Ne men skulle byggt extremt stort stamnät genom sverige och köpt så många bergrum som går och byggt världens störtsta datorhallar endast för att det skulle varit kul. Sedan så klart saker man kan vara behov av som flygplan och sådant så man kan komma vart man vill smidigt. Sedan en egen ö så man själv kan bestämma va man vill göra. |
|
Gifta mig, köpa ett stort hus med pool, utescen och annat spännande. Sen ha fest ofta. Bjuda spännande personer. Intressanta möten.
I övrigt, arbeta som nu, fast kanske lite mindre. Resa måste man! :-) |
Inget, leva som vanligt, betala av bilen...
Ha kvar fötterna på jorden! |
Jag skulle anställa alla mina kompisar på livstid och leka google.
|
Typ dra upp sig själv i jättestora reklampelare över hela sverige... återkommande. skapa en myt kring sig själv, en personkult. ;) Varför? f-n vet.. det skulle vara kul att bygga en uppfattning om sig själv hos andra och se hur andra människor reagerar.. "är han verkligen bäst osv osv" som reklamen säger? Positionera in ett område i folks medvetande.
|
Citat:
|
Jag skulle köpa Internet och ge bort det till bättre behövande.
|
Investera i ett nytt märke elbil med nanobatterier.
|
Citat:
|
Jag skulle göra en "KLF" och flyga helikopter till ett hus och elda upp pengarna i en spis.
|
Jag skulle sattsat pengarna i att hjälpa dem som verkligen behöver hjälp.
Bygga skolor, sjukhus m.m i något U-land t.ex Turkiet. Jag skulle nog även också köpa lite flygplan m.m för att röja ut PKK från Turkiet. Ge pengar till kompisar, släkt osv. och Ja, jag skulle skänt bort mina sajter till någon mer behövande. gonatt. |
Behålla 10% för mig, min familj och mina efterkommande
Donera 90% till allehanda forskning |
Skänka några miljoner till någon mot att man får filma denne några år frammöver. Vad köps för pengarna. Vilka investeringar görs. Till vem eller vad skänks pengarna. Kan nog bli ganska intressant vilka möjligheter som öppnas för människor som plötsligt blir rika. Tror säker man skulle få lära sig en del också.
|
Köpa månen och sen använda hålen för att hyra ut lagringsutrymmen åt hela världen. En plats som saknar naturkatastrofer kommer att bli eftersträvat av all världens regeringar B) osså brillor så man inte blir blind av solen.
PS. hoppas bara hålen inte har en massa Alien ägg som väntar när jag firar ner en anställd :) |
1. Köpa lite fastigheter på några trevliga platser i världen, att nyttja för mig och min släkt.
2. Stoppa in tillräckligt på något bra ställe så att det håller sig växande framöver. 3. Investera i bra projekt (som bot mot sjukdomar). Nej, ingen egen armé, attackflygplan etc. Det får man inte för 1.8 miljarder. |
1. införskaffa många olika fonder, aktier och sparkonton så man kan leva gott på räntan
2. jobba med olika projekt och välgörenhets grejer för att försöka göra världen bättre. 3. köpa 10 vindkraftverk 4. starta ett läkemedelsföretag som tar fram nya läkemedel. |
Skoj tanke, men tråkigt när man återgår till verkligheten :-(
Skulle troligen donera bort en hel del direkt. Sedan rollat med ett par vänner och rest runt. Försöka hitta intressen och nya ställen för att underhålla livet. Whatever. Eller spelat lite datorspel tills jag dör. |
1. köpa mAx
2. införa utkörning på mAx 3. införa dygnet runt öppettider på mAx |
Hus i thailand.. 10 fruar som sköter disk matlagning service m.m.m
sen arbeta därifrån med en paparplydrink i näven resten av livet. en slant till släkt o vänner. en slant till cancer forskning några mille till piratebay så de får sin ö. o sen använda resten av pengarna för att på alla sätt få bort moderaterna. |
Bortsett från punkt 2 och 3 skulle jag göra motsatsen till vad knullis skulle göra.
|
Citat:
Så alla som suktar efter pengar bör satsa på att födas rika eller att arbeta hårt. Men lotto gör ingen lycklig :) |
Citat:
Nej, jag håller med. Att kasta pengar omkring sig och bara slappa skulle jag aldirg orka med. Med så mycket pengar har man otroliga möjligheter att investera i intressanta projekt och jobba riktigt mycket med just det man vill. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:48. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson